Forum Machete,Modelism,Hobby: B-24 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

B-24

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2007 - 01:27 PM

Am citit ca bombardierele B-24, participante la raidul de la Ploiesti, aveau cala bombelor modificata pentru a putea lua nu stiu ce tip de bombe. Stie cineva precis CE SI CUM a fost modificat???

#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 01:36 PM

Pai Z-Mare, poate erau modifcate sinele de lansare, dar exterior vorbind nu se vedeau modificari. Eu unul n-am auzit de asta cu modificarea calei bombelor. In plus, stiu ca s-au folosit bombe normale singura 'particularitate' fiind armarea unora cu focoase pentru detonarea intarziata.

#3 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 01:42 PM

Salut Z-mare. Din cate stiu eu erau B 24 de tip D, fara turela din burta si cam atat. Singura modificare care s-a facut a fost ca le-au pus rezervoare suplimentare in burta, reducand capacitatea de transpor bombe si asta din cauza distantei mari pe care o aveau de strabatut - Nordul Africii - Corfu - Jugoslavia - Bulgaria - Romania (pana la Ploiesti) si inapoi. E ceva distanta, nu?

Recunosc ca m-a pasionat subiectul drept pentru care iti stau la dispozitie cu ceva documentatie - inclusiv o foaie de ziar datata 2 sau 3 august 1943 in care e un articol despre "nemernicii de teroristi aerieni care au incercat sa bombardeze Ploiestiul dar pe care aviatia Romana si cea Germana i-a pedepsit exemplar".

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2007 - 02:02 PM

Da Cartula, cred ca Bogy are dreptate. Vreau sa stiu cum arata cala deoarece am ceva fotoincizii pentru zona si merita sa fie facuta deschisa. Treaba e cum e modificata? Acele rezervoare banui ca erau provizorii, daca fac cala deschisa fara nimic in ea, gresesc mult?
Am mai gasit ceva: De-icing boots fitted to all flying surface. Ce sunt stiu, problema e cum arata ele, se vad? Ceva detalii?
Problem.... :-D Si cind te gindesti ca doar am deschis cutia! :-D

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 January 2007 - 02:03 PM


#5 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 January 2007 - 02:16 PM

Z-mare, la Jan 24 2007, 01:02 PM, a spus:

De-icing boots fitted to all flying surface. Ce sunt stiu, problema e cum arata ele, se vad? Ceva detalii?

Astea sunt elemente de dezghetare ale bordurilor de atac ale aripilor. Erau niste benzi de cauciuc care acopereau bordul de atac. Astea vibrau - iar vibratia spargea gheata.
O sa caut niste poze.
Radu

#6 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 02:19 PM

Pai hai s-o luam pe rand:

1. Cum arata rezervoarele - pai stiu ca erau in numar de doua si erau cilindrice, pozitionate spre spatele lansatorului (ca sa-ti faci o idee, in perioada imediat de dupa raid, au aparut in zona ploiestiului, prin sate, o gramada de cazi de baie din aluminiu - adica foarte multi rumani au gasit cilindrii cu pricina, i-au recuperat, indreptat si utilizat dupa cum i-a taiat capu' - concluzia e ca cele doua rezervoare erau si largabile)

2."De-icing boots fitted to all flying surface" - nu cumva sunt dejivroarele de cauciuc care se afla pe bordurile de atac atat la aripi, cat si la profundoare si cele doua directii verticale?

Daca vrei, am o caseta video despre raidul de la Ploiesti, din 43. E trasa dupa original. Un documentar facut chiar de U.S.A.F. E foarte interesanta. Mi s-a parut bestiala imaginea decolarii - aveau plinul facut pana la refuz adica se vede cum le curgea carburant din rezervoare, chestie care m-a mirat foarte tare - eu credeam ca rezervoarele alea erau totusi destul de etanse.

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 02:19 PM

"de-icing boots" sunt zonele negre de la bordul de atac al aripilor si cozii. Le "faci" prin vopsire doar.

Vrei sa faci cala bombelor deschisa? E cu depinde aici, documentatie exista, insa... Ce o sa se vada?

http://www.air-and-space.com/20050510%20Co...s%20Bombers.htm
http://community.web...28974FnWlMIvmZo

#8 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 January 2007 - 02:24 PM

http://www.airliners.net/search/photo.sear...inct_entry=true
Tot ce e negru la bordul de atac este "deicing boots".

Pentru multe date despre Tidal Wave, merita sa te uiti si aici: http://www.worldwar2...?showtopic=1613

HTH
Radu

#9 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 02:26 PM

uite aici o poza cu B 24 D facut de mine dintr-un B 24 J - i-am modificat toata partea din fata si, bine inteles turelele. Este un B 24 D care a zburat la Ploiesti in Tidal Wave - se cheama "Blue Strike" si facea parte din grupul Liberandos.

Ce vezi vopsit cu negru la bordul de atac, inclusiv la cele doua directii este dejivrorul de cauciuc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_2495.jpg


#10 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 02:42 PM

Cartula, cala deschisa la Liberator e o chestie foarte misto - daca mai e si la 1:48, e super! In mod normal trebuie sa se vada destul de bine in fuselaj pentru ca la B 24 cala se deschidea putin mai ciudat adica avea "jaluzele" si nu trape si ar trebuii sa se vada pasarela care trece printre bombe si cele doua rezervoare suplimentare, peretii despartitori - cei care despart cala bombelor de fuselajul posterior unde sunt mitraliorii si fuselajul anterior unde sunt pilotii, navigatorul si bombardierul si se poate vedea in partea de sus, in fuselajul anterior si interiorul turelei mediene superioare - daca-i pui mitralior, ar trebuii sa i se vada picioarele.
Bombele sunt puse lateral de pasarela, in mod simetric, prinse pe niste suporti ca niste spaliere - cand erau largate, cadeau in spatiu dintre pasarela si peretii exteriori. Singura modificare a fost la prinderea celor doua rezervoare care, daca nu gresesc (si stiu ca aveam si ceva poze - trebuie sa caut) erau prinse cate unul pe cate doua spaliere.

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2007 - 02:52 PM

Stiu ca e o chestie foarte misto, insa daca te gandesti ca trebuie sa stai sa pui cu burta in sus un avion de dimensiunile alea doar ca sa vezi cala de bombe, incepe sa fie o problema.
Daca-l armezi, nu se mai vede mare lucru tocmai din modul de constructie, ajungi sa vezi peretii laterali, si cam atat... In fine, chestie de gusturi.
La al meu inca stau in dubii cum o sa-l fac cand intru serios in el, nu stiu daca se justifica efortul.

Prinderea bombelor era clasica, ca in toate bombardierele americane, adica asa:
Imagine postata
Luata de aici poza:
http://www.ultimatesacrifice.com/

Din cate am vazut, sistemul de atasare al bombelor era similar in B-17 / B-24 / B-26 / B-25

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2007 - 09:00 PM

Ei fratilor, multam de lamuriri. :-D Fraza aia intelesesem ca sa refera la degivrare, dar credeam ca e o treaba mai complicata. La fiecare inmatriculare data de Aeromaster scria De-icing boots fitted to all flying surface si credeam ca este cine stie ce fras de dispozitiv cu tevi si fire electrtice de-mi atrege cu atita insistenta atentia!:-D
Cartula si Radub, plecaciune pentru link-uri! Un ceas am tot descarcat poze.
Baia (cala) bombelor o am destul de detaliata din PE Eduard. E Pacat sa nu o fac, barem cu "jaluzelele" pe jumate ridicate. Banui ca daca o fac goala [zicem taman ca s-a intors (oare s-a mai intors :-D ) de la Ploiesti sau, ma rog, e in perioada de antrenament in desert, ca-i mai sigur] si nu are rezervoarele, nu e un bai prea mare :-D .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: baie_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 January 2007 - 09:00 PM


#13 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 January 2007 - 09:58 PM

Sal,
Poate te ajuta astea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled2.jpg


#14 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 January 2007 - 09:59 PM

leget de cala

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled1.jpg


#15 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 January 2007 - 10:00 PM

inca una

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled3.jpg


#16 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 January 2007 - 10:08 PM

sau asta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled4.jpg


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2007 - 10:23 PM

Mersi mult.

#18 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2007 - 07:55 AM

Opaaa!!!

Am vazut ceva interesant in pozele postate de Scorpio. In prima poza se vede turela de spate cu panou plexiglas blindat. Pai eu stiu ca aceste turele au fost la varianta B 24 J si ca D-urile aveau turelele spate drepte, ca un cilindru. Au aparut turele cu panou inclinat blindat mai tarziu, prin inlocuirea turelelor lovite - canibalizare direct pe aerodromuri.

In poza a doua se vede turela corecta de B 24 D - turela cilindrica, dreapta. Din cate stiu eu, la Ploiesti au fost B 24 D cu turele spate drepte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: postarenoua.jpg

Aceasta postare a fost editata de cartula: 12 February 2007 - 07:01 PM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2007 - 07:05 PM

Am inceput sa decupez piesele de pe rame. Iese o magaoaie mare si cam ....urita :lol:
Din pacate, pe piese, in zone total neadecvate, apar o multime de pini de impingere, scoatere sau cum s-or numi! :lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24_1.jpg


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2007 - 07:08 PM

Intrebare: are cine o poza cu un motor Patt & Witney R-1930. Motoarele din chit sint saracauuuuute rau :lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24_2.jpg


Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi