Forum Machete,Modelism,Hobby: B-24 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

B-24

#41 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 08:25 AM

Bombele erau toate la fel, adica bombe de 445 kg, de mare putere. Ce spune Arhi, adica timpul pana la explozie, este dat de asa numitul "Piro-intirzietor" care este de fapt o camasa dintr-un material asemanator zincului, cu o anumita grosime. Grosimea camasii da timpul de corodare la acid, fapt care, normal, da timpul pana la explozie.

Singura problema ar putea fi incarcatura din bombe, functie de asta vopsindu-se niste inele colorate distinct pe corpul bombei: albastru parca era pentru bombele cu magneziu, galben pentru cele cu fosfor, rosu aprins pentru cele explozive si parca mai erau si unele cu inel rosu mai inchis (astea nu mai stiu pentru ce erau - poate perforante?

Deci cred ca ar trebuii facuta o documentare si pentru partea asta cu bombele pentru ca in general bombardierele din primul val lanseaza bombe de semnalizare, de marcare, avand functia de eclerare a tintei si delimitand perimetrele de lansare pentru fiecare formatie in parte, lansand bombe incendiare care marcheaza tinta in diverse culori - rosu, galben verde, etc. Fiecare formatie isi stie zona de lansare - formatia rosu - tinta rosu, formatia galben - tinta galben, si asa mai departe. In fapt, treaba era mai complicata pentru ca existau tinte rosu 1, rosu 2 si asa mai departe si pentru restul culorilor, asta fiind functie de complexitatea obiectivului.

Sigur ca bombardierele din primul val lansau si bombe cu piro-intarzietor, pentru ca cela care vin dupa, facand lansare de la joasa inaltime sa nu intre in exploziile bombelor din primul val.

Oricum la Tidal Wave a iesit o mare bulibaseala pana la urma pentru ca primele formatii au virat gresit, practic cu "doua vai" mai devreme si "intrarea la tinta"s-a facut gresit, formatiile de bombardiere fiind detectate in urma transmisiunilor radio.

Z-mare, daca poti, eventual spune-mi din ce formatie si grup facea parte Lib-ul pe care vrei sa-l faci si o sa incerc sa-ti aflu daca era din primele formatii - adica incarcatura predominant incendiara si bombe explozive cu intarziere sau din al doilea val, bombe explozive.

Aceasta postare a fost editata de bogy: 07 February 2007 - 08:33 AM


#42 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 07 February 2007 - 09:19 AM

Citeaza

INSA, flambarea nu este 'buckling'-ul din engleza


Ba este, Gabi. Flambajul, de exemplu la elemente de constructii, in Eurocoduri (norme europeene de proiectare) este definit de termenul "buckling".

Scuze pt of-topic.

#43 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 11:34 AM

Ahmed, la Feb 7 2007, 09:19 AM, a spus:

Citeaza

INSA, flambarea nu este 'buckling'-ul din engleza


Ba este, Gabi. Flambajul, de exemplu la elemente de constructii, in Eurocoduri (norme europeene de proiectare) este definit de termenul "buckling".

Scuze pt of-topic.

'Buckling' e o situatie in care materialul deja s-a deformat plastic, flambarea e o stare premergatoare. Din cate am cetit...

#44 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 07 February 2007 - 11:37 AM

In constructii e un mod de cedare a elementului. Adica ireversibil, deci plastic.
Nu cred ca diferentierea plastic-elastic e asa importanta in folosirea sau nefolosirea cuvantului. Sunt de parere ca linistit poti sa ii zici la buckling "flambaj", si la flambaj "buckling".

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2007 - 11:44 AM

Multumiri tuturor pentru detalii si precizari. Interesante. S-au notat.
Din pacate cred ca am sa fac cala bombelor goala. In privinta rezervoarelor, am o poza in care pare a se vedea asa ceva. Un B-24 cade pe spate, nu stiu din ce cauza.
Bogy, inca nu m-am hotarit care va fi inmatricularea, am patru, doua fiind de in culori de desert, probabil una din astea doua.

#46 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 07 February 2007 - 11:47 AM

Ahmed, la Feb 7 2007, 11:37 AM, a spus:

Sunt de parere ca linistit poti sa ii zici la buckling "flambaj", si la flambaj "buckling".

Atentie, flambaj inseamna si trecerea prin foc a unui obiect neinflamabil, pt. a fi sterilizat. :lol:

Scuze pt. off off-topic. :roll:

#47 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 02:45 PM

Daca mai cauti resurse uite aici ceva de citit

http://www.homeofher...09_ploesti.html

http://www.worldwar2...?showtopic=1613

http://www.worldwar2...topic=1636&st=0

#48 Useril este offline   Arhi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 05-October 05

Postat 07 February 2007 - 09:12 PM

:lol: Bogy, trebuie sa te corectez in ceea ce priveste bombele. Pentru aceasta operatiune variantele de īncarcare au fost 3 bombe de 1000 pfunzi sau 6 de 500 funzi, toate fiind calculate cu timpi īntāzāiati de explozie, bine calculati. Primele 15 aeronave din fiecare grup de atac aveau bombele mari. Cel mai bine s-a documentat asupra acestui aspect reputatul Dan Grigorescu, ploiestean si martor la bombardamentul acela. Probabil ca la celelalte - in total vreo 24 de bombardamente - nu s-a mai tinut cont de o asemenea planificare exacta a incarcaturii, deoarece ele se realizau de la inaltime si cu escorta de vanatoare.
Marcajul bombelor, de care spui, e un aspect foarte interesant, pe care l-ai putea cerceta.

#49 Useril este offline   Arhi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 05-October 05

Postat 07 February 2007 - 10:56 PM

:lol: Ai aici motoare pt. B-24 1/72!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: B_24_motoare.jpg


#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2007 - 08:30 PM

Bune motoarele alea, dar....pina una alta am incercat sa scot ceva din ce am.
Asa ca am lipit niste bucatele de plastic ca sa simulez cilindrii din spate, apoi am facut "radiatoarele" cilindrilor cu ajutorul unei surubelnite. Urmeaza sa vopsesc, sa pun tijele pistoanelor si firele bujiilor si inca citeva conducte

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b_24_2.jpg


#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2007 - 08:32 PM

in interiorul capotei motorului am simulat grosimea canalului de admisie aer, dupa ce am frezat la greu pinii de impingere existenti in zona.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b_24_4.jpg


#52 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2007 - 08:40 PM

Problem la cala bombelor (Eduard cod 72193) din cauza lonjeronului din spate care e ...mai lung! :bang: Cum l-or fi masurat...nu stiu! :lol: Cala are, in acel loc 36, 8 mm iat lonjeronul ...38,5!!!
Va trebui sa dezlipesc toata tarasenia (oricum am idoit lonjeroanele...pe dos :-) :angry: ), sa mai scurtez lonjeronul si sa-l relipesc la loc.
Apropo de lipitura, daca nu stiti sa folositi cositorul si cocanul de lipit, va asteapta zile grele in caz ca va apropiati de acest punct al montajului: suprafetele de contact sunt atit de fine incit cu superglue nu faceti nici o brinza! :lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b_24_3.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 February 2007 - 08:41 PM


#53 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 14 February 2007 - 12:44 PM

Te referi la elementele din interiorul paralelipipedului? Fetele se pot lipi foarte usor si simplu pe afara.

#54 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2007 - 01:28 PM

Crezi? Suprafata de contact e asa de mica incit o tensiune minora, aplicata asupra cutiei, o face sa crape de la toate incheieturile! :lol: Nu am spus ca nu se lipeste ci ca nu rezista.
Eu, in general, imi lipesc PE-irile cu cositor. Asa nu te trezesti ca incercind sa introduci un montaj intr-un loc mai dificil se... descleie :lol:

#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2007 - 08:18 PM

Am reusit sa corectez si sa asamblez lonjeroanele

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24.a_1.jpg


#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2007 - 08:21 PM

cel mai greu s-au asamblat racurile (sau ...racii :lol: ) pentru bombe. A trebuit sa fac un dispozitiv din lemn care sa tina la distanta cele doua componente ale racului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24.a_2.jpg


#57 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2007 - 08:22 PM

Din pacate PE-ul a avut si alte greseli, in afarala lungimii lonjeronului :lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24.a_3.jpg


#58 Useril este offline   Arhi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 05-October 05

Postat 14 February 2007 - 08:48 PM

:lol: Daca ai sa te uiti pe pagina Eduard, poti sa constati ca nici nu se mai fabrica acea cala a bombelor: http://www.eduard.cz/products/card.php?id_...r=&page_start=0
Asa ca, poti fii fericit!

#59 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2007 - 11:43 PM

Daca aia e tot ce da Eduard pentru cala bombelor, nu cred ca e prea OK... Iesea mai fain din plastic, si probabil si ceva mai corect. Asta din PE e groaznic de saracuta, si am observat un lucru care ma nedumereste. Ce ar trebui sa fie gaura aia dreptunghiulara dintr-un capat, o degajare pentru zona aripilor cumva?

#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2007 - 09:29 AM

Cartula, in privinta corectitudinii nu pot sa te contrazic, nu am documentaie referitoare la acea zona, doar citeva fotografii neconcludente. Varianata din plastic este si mai nasoala, neavind ramforsarile din cala, iar racul bombelor este din plastic plin, fara nici un detaliu.
Daca te referi la asta, acolo urmeaza sa fie montat un perete ce separa zona echipajului de restul fuselajului. Si aici sunt ceva neclaritati, dar toate la timpul lor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cala.jpg


Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi