Forum Machete,Modelism,Hobby: Am reusit.... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Am reusit....

#21 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 January 2008 - 01:33 PM

Domnilor, am nevoie de un pic de ajutor :lol: .
Incerc sa fac un compresor pt aerograf (care e pe drum) pornind de la un compresor de frigider .Cartula mi-a dat linku` cu acest post in care e descrisa o problema asemanatoare cu a mea.Motorul porneste si functioneaza cc 5-8 secunde dupa care se opreste.Daca il scot din priza si il las in pace si dupa ceva minute bune il bag iarasi in priza functioneaza tot cateva secunde.Pare-se ca impricinatul este releul asta de mai jos.Daca ii blochez contactul ala de la lamela bimetalica compresorul functioneaza vitejeste dar incepe sa inroseasca rezistenta aia spiralata.Ce sa fac?Releul si motorul sint al naibii de vechi si e putin probabil sa gasesc ceva potrivit la un atelier (pe capacul releului scrie mare si frumos CCCP).Intai de toate as vrea sa stiu care e problema, e motorul sau releul.Daca e motorul, atunci problema e inchisa.Sper insa ca se poate rezolva.Ochiometric, bobina releului e in stare bune, la fel si motorul , care nu prezinta scurgeri de ulei.Am ohmetru acasa, daca trebuie masurat ceva, spuneti.Thank you.
Imagine postata

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2008 - 01:56 PM

Din cite deslusesc eu, acolo ai o treaba combinata: un releu de pornire si un releu termic cu bimetal. In primul rind curata contactele releului de pornire, cel cu bobina. Daca cel de al doilea releu, cel cu bimetal actioneaza, inseamna ca ai un consum mare in motor. Asta poate sa insemnae ca, ori in stator, ori in rotor, ai o (sau mai multe) spira in scurtcircuit. Asta nu se poate detecta cu ohmetrul. Singurul lucru pe care poti sa-l faci este sa masori, informativ, curentul consumat. Daca este mult mai mare decit cel ce iese din I=P/U (stiu, nu intram in teorie cu putere reactiva si cum si ce masoara un AVO-metru :lol: ) s-ar putea sa fie spira in scurtcircuit. Consumul mare poate proveni si dintr-o problema mecanica gen bucse/rulmenti uzati/intepeniti, cu ulei uscat pe la partile ce se misca.
Ca sa lamuresti toate astea trebuie dus la un service. :drinks:

#23 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 13 January 2008 - 03:18 PM

S-ar putea sa nu aiba mare lucru.Si eu am un compresor facut dintr-un motor de frigider care face acelasi fenomen la start. Porneste cateva secunde, se opreste, iarasi porneste si se opreste si tot asa de cateva ori pana cand isi da drumul. Se pare ca de vina este o termocupla de protectie de pe motor care pana nu-si face damblaua nu-si da drumul. Oricum eu il pornesc si-l las sa-si faca mendrele. Dupa un timp, aprox. cateva minute, intra in regim si nu mai am treaba cu el. Incearca si varianta asta. Succes.

#24 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 25 January 2008 - 11:08 AM

Am urmat si sfatul lui Z-mare si a lui Hind.Fara succes.Dupa aia,am chemat un meserias de frigidere acasa la mine sa repare motoru` de frigider "stricat".I-am descris simptomele."unde l-ai tinut cand l-ai incercat?In garaj, i-am zis.Pai da un pic drumu` la aragaz!"
Pe scurt, meseriasul a tinut 30 secunde motorul direct pe flacara si dupa ce s-a incalzit un pic, l-a luat jos, l-a bagat in priza si...voila, nu are nici pe :lol: .Merge ca in prima lui zi cand a vazut lumina ochilor.
Concluzia.Cand motorul e rece ca sloiu`, uleiul e prea vascos si motorul merge in suprasarcina.De aia decupla releul.Dupa incalzire totul e OK.

Aceasta postare a fost editata de alin105: 25 January 2008 - 11:11 AM


#25 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2008 - 11:17 AM

E...pai asta am patit-o si eu cand l-am scos pe balcon!!!! Toata iarna a mers cu pauze...:lol: Ma intreb in schimb pe unde dreaq imi pierdea butelia aerul ??? E posibil ca valva de suprapresiune sa faca nazuri la frig si sa se contracte intr-atat incat sa dea drumul la gaz??

#26 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2008 - 11:27 AM

Vezi postareaFlyBoy, la 25 Jan 2008, 11:17, a spus:

E...pai asta am patit-o si eu cand l-am scos pe balcon!!!! Toata iarna a mers cu pauze...:lol: Ma intreb in schimb pe unde dreaq imi pierdea butelia aerul ??? E posibil ca valva de suprapresiune sa faca nazuri la frig si sa se contracte intr-atat incat sa dea drumul la gaz??


Valva de suprapresiune, NU. Are un arc inauntru, si in cel mai rau caz in loc sa protejeze la 8 bari sau cat ai, sa fie vorba de declansare la o presiune nitel mai mica. Insa se poate sa fi avut probleme pe la orice alt racord.

Ref la motorul cu "hopuri", asa face al meu de cand l-am luat. Nu si-a revenit, nu s-a intamplat ceva mai rau... Asa e el :acute:
Se chinuie sa porneasca de cateva multe ori prima data intr-o zi, dupa care o ia la sfert de cheie la pornirile ulterioare.

#27 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 25 January 2008 - 01:15 PM

Vezi postareacartula, la 25 Jan 2008, 11:27, a spus:

...
Ref la motorul cu "hopuri", asa face al meu de cand l-am luat. Nu si-a revenit, nu s-a intamplat ceva mai rau... Asa e el :lol:
Se chinuie sa porneasca de cateva multe ori prima data intr-o zi, dupa care o ia la sfert de cheie la pornirile ulterioare.

pai iti spun acum sigur ca e vb tot de uleiul din carcasa.Dupa ce se incalzeste un pic motorul, ii creste fluiditatea uleiului si merge fara probleme pe urma

#28 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2008 - 01:28 PM

Foarte buna "descoperirea". :lol:

#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 January 2008 - 02:14 PM

Eu am un compresor "de fabrica" care foloseste un motor similar cu cel de frigider.

Cand l-am luat de la magazin, sfatul vanzatorului a fost sa nu permit comrpesorului sa traga aer pe unde nu trebuie. Inteleg de la el ca compesorul este "inchis" de supape, una la intrare (imediat dupa filtrul de aer) si una la iesire (imediat inaintea rezervorului), care mentine motorul mereu intr-un mediu etans. Sfatul lui era in legatura cu urmatorul scenariu: ca sa schimb sau sa adaug la ulei, trebuie sa ii desfac un dop insurubat si sa torn pe acolo. Daca las dopul un pic intredeschis si intra aer pe acolo, incep sa apara probleme. Explicatia lui a fost ca motorul de frigider a fost inventat ca sa lucreze intr-un circuit inchis etans si sigilat. Etanseitatea asta este, zice el, esentiala pentru buna functionare.

Nu stiu daca are vreo legatura cu asta, dar am zis ca poate ajuta. Nu ma pricep neam la frigidere. :lol:

Radu

#30 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 25 January 2008 - 05:05 PM

Radub a ridicat o alta intrebare la fileu.Am 3 tevi de cupru care sint conectate la motor.Aia care baga presiunea e evident unde o conectez.Cu celelate 2 ce fac?Prin 1 din ele trage aer si cu cealalta...???

#31 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 January 2008 - 05:12 PM

La mine, "celalta" are acel capac filetat de care ziceam eu. Pe acolo torn uleiul. Trebuie sa o sigilezi, zic eu.
Radu

#32 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 25 January 2008 - 05:33 PM

Pe la inceputurile lui avea si al meu doape si filtru de aer. Le-a pierdut intre timp si tare demult sta fara nimic care sa protejeze "admisiile".
Porneste de n-are aer si a muncit de s-ancalzit camasa pe el.
1 schimbati uleiul din interior cu ulei siliconic.
2 @ Radub, compresorul ala e chiar unul de frigider, dar un pic modificat pentru modelism asa ca e posibil sa fi scos supapa de pe a doua "admisie", cea cu dop asa cum presupun ca nu are capacul sudat ci prins cu un colier metalic. Compresorul asa zis Revell asa este.
3 lucrati fratilor in conditii normale de temperatura. Nu va ingheata mainile?
4 uleiul ala, daca erau conditii normale, inseaman ca s-a transformat in vasilina


Bafta!

#33 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 25 January 2008 - 05:36 PM

Vezi postareaalin105, la 25 Jan 2008, 17:05, a spus:

Am 3 tevi de cupru care sint conectate la motor.Aia care baga presiunea e evident unde o conectez.Cu celelate 2 ce fac?Prin 1 din ele trage aer si cu cealalta...???

Ambele trag aer. Daca simti ca te deramjaza apucate si aplatizeaza una la capat. Poti pe urma sa-i dai si un cositor, fludor ... ca doar e teava de cupru.

Bafta!

#34 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 January 2008 - 09:58 AM

Multumesc de xplicatii tuturor.Sper cat de curand ca voi avea un compresor la dispozitie.

Vezi postareacrios, la 25 Jan 2008, 17:33, a spus:

...
1 schimbati uleiul din interior cu ulei siliconic.

Cu ce se mananca uleiul asta, de unde se procura si cum il schimb cu cel existent in motor?Ma stiu la o gramada de chestii dar inca cu compresor de frigider nu am lucrat si nu stiu ce are prin maruntaie si mai ales ce trebuie facut cu el pt adaptarea lui in scopuri modelistice.A si...sigur ca am citit tutorialele despre compresoare de pe forum.Despre cele trei tevi nu se mentiona nimic. :search:

...

Vezi postareacrios, la 25 Jan 2008, 17:33, a spus:

3 lucrati fratilor in conditii normale de temperatura. Nu va ingheata mainile?
...


Nu am lucrat inca nimic cu compresorul.Zacea prin garaj in asteptarea unei solutii pt readucerea lui la viata...

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 January 2008 - 12:12 PM

Citeaza

Consumul mare poate proveni si dintr-o problema mecanica gen bucse/rulmenti uzati/intepeniti, cu ulei uscat pe la partile ce se misca.
Pina la urma tot am avut ceva dreptate!

#36 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 January 2008 - 01:15 PM

Vezi postareaZ-mare, la 26 Jan 2008, 12:12, a spus:

Citeaza

Consumul mare poate proveni si dintr-o problema mecanica gen bucse/rulmenti uzati/intepeniti, cu ulei uscat pe la partile ce se misca.
Pina la urma tot am avut ceva dreptate!


da, da` numa ceva :search:

#37 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 26 January 2008 - 02:52 PM

Vezi postareaalin105, la 26 Jan 2008, 13:15, a spus:

Vezi postareaZ-mare, la 26 Jan 2008, 12:12, a spus:

Citeaza

Consumul mare poate proveni si dintr-o problema mecanica gen bucse/rulmenti uzati/intepeniti, cu ulei uscat pe la partile ce se misca.
Pina la urma tot am avut ceva dreptate!


da, da` numa ceva :search:

da, da' nici tu n-ai spus ca motorul a stat in garaj pana s-a rupt de frig. :-(
Uleiul siliconic este ulei siliconic.
Cel mai des poata fi gasit in spreiurile pentru bordul masini. Foarte greu si cu cautari indelungate se mai gaseste pe la magazinele care tin diverse chimicale, diluanti ...
Uleiul tau ar trebui sa iasa pe unde iese aerul si se baga pe unde intra aerul.
Tu ai acum in el (daca n-or fi doar ramasite) ulei frigotehnic care este ok chiar in conditii de lucru specific vopsirii, dar e posibil sa nu mai fie decat ceva posghita.
In cazul asta, daca nu gasesti siliconic atunci cauta un ulei cu vascozitate mica (apos), eventual din cel de mecanisme fine si baga cam 50 ml prin una din tevile pe unde intra aer.
Uleiul siliconic e cel mai bun pentru ca pe langa calitatile de lubrefiere de care este nevoie are si calitati termice foarte bune el rezistand, fara sa se evapore, la temperaturi foarte mari.
Daca ai pune ulei de motor, ai sanse ca in functionare mai indelungata, uleiul sa se incalzeasca si sa se evapore. In siuatia asta, fara o capcana de ulei, acesta va ajunge pe suprafata de vopsit in acelasi timp cu vopseaua, lucru destul de neplacut.
Si asa este! Nimeni n-a pomenit nicaieri de trei tevi. Probabil ca nu i-a parut nimanui o problema importanata pana acum.

Bafta!

#38 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 January 2008 - 12:52 PM

Pai daca stiam ca asta era problema, cu frigu`, era evident ca nu l-as fi tinut acolo si ca urmare nu as fi postat despre "defectiune", pentru ca nu era nici una.Daca stiam nu mai intrebam. :search:
Multumesc de ajutor tuturor, o sa postez poze cu compresoru` cand o sa-l termin.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi