Am reusit....
#21
Postat 13 January 2008 - 01:33 PM
Incerc sa fac un compresor pt aerograf (care e pe drum) pornind de la un compresor de frigider .Cartula mi-a dat linku` cu acest post in care e descrisa o problema asemanatoare cu a mea.Motorul porneste si functioneaza cc 5-8 secunde dupa care se opreste.Daca il scot din priza si il las in pace si dupa ceva minute bune il bag iarasi in priza functioneaza tot cateva secunde.Pare-se ca impricinatul este releul asta de mai jos.Daca ii blochez contactul ala de la lamela bimetalica compresorul functioneaza vitejeste dar incepe sa inroseasca rezistenta aia spiralata.Ce sa fac?Releul si motorul sint al naibii de vechi si e putin probabil sa gasesc ceva potrivit la un atelier (pe capacul releului scrie mare si frumos CCCP).Intai de toate as vrea sa stiu care e problema, e motorul sau releul.Daca e motorul, atunci problema e inchisa.Sper insa ca se poate rezolva.Ochiometric, bobina releului e in stare bune, la fel si motorul , care nu prezinta scurgeri de ulei.Am ohmetru acasa, daca trebuie masurat ceva, spuneti.Thank you.
#22
Postat 13 January 2008 - 01:56 PM
Ca sa lamuresti toate astea trebuie dus la un service.
#23
Postat 13 January 2008 - 03:18 PM
#24
Postat 25 January 2008 - 11:08 AM
Pe scurt, meseriasul a tinut 30 secunde motorul direct pe flacara si dupa ce s-a incalzit un pic, l-a luat jos, l-a bagat in priza si...voila, nu are nici pe .Merge ca in prima lui zi cand a vazut lumina ochilor.
Concluzia.Cand motorul e rece ca sloiu`, uleiul e prea vascos si motorul merge in suprasarcina.De aia decupla releul.Dupa incalzire totul e OK.
Aceasta postare a fost editata de alin105: 25 January 2008 - 11:11 AM
#25
Postat 25 January 2008 - 11:17 AM
#26
Postat 25 January 2008 - 11:27 AM
FlyBoy, la 25 Jan 2008, 11:17, a spus:
Valva de suprapresiune, NU. Are un arc inauntru, si in cel mai rau caz in loc sa protejeze la 8 bari sau cat ai, sa fie vorba de declansare la o presiune nitel mai mica. Insa se poate sa fi avut probleme pe la orice alt racord.
Ref la motorul cu "hopuri", asa face al meu de cand l-am luat. Nu si-a revenit, nu s-a intamplat ceva mai rau... Asa e el
Se chinuie sa porneasca de cateva multe ori prima data intr-o zi, dupa care o ia la sfert de cheie la pornirile ulterioare.
#27
Postat 25 January 2008 - 01:15 PM
cartula, la 25 Jan 2008, 11:27, a spus:
Ref la motorul cu "hopuri", asa face al meu de cand l-am luat. Nu si-a revenit, nu s-a intamplat ceva mai rau... Asa e el
Se chinuie sa porneasca de cateva multe ori prima data intr-o zi, dupa care o ia la sfert de cheie la pornirile ulterioare.
pai iti spun acum sigur ca e vb tot de uleiul din carcasa.Dupa ce se incalzeste un pic motorul, ii creste fluiditatea uleiului si merge fara probleme pe urma
#29
Postat 25 January 2008 - 02:14 PM
Cand l-am luat de la magazin, sfatul vanzatorului a fost sa nu permit comrpesorului sa traga aer pe unde nu trebuie. Inteleg de la el ca compesorul este "inchis" de supape, una la intrare (imediat dupa filtrul de aer) si una la iesire (imediat inaintea rezervorului), care mentine motorul mereu intr-un mediu etans. Sfatul lui era in legatura cu urmatorul scenariu: ca sa schimb sau sa adaug la ulei, trebuie sa ii desfac un dop insurubat si sa torn pe acolo. Daca las dopul un pic intredeschis si intra aer pe acolo, incep sa apara probleme. Explicatia lui a fost ca motorul de frigider a fost inventat ca sa lucreze intr-un circuit inchis etans si sigilat. Etanseitatea asta este, zice el, esentiala pentru buna functionare.
Nu stiu daca are vreo legatura cu asta, dar am zis ca poate ajuta. Nu ma pricep neam la frigidere.
Radu
#32
Postat 25 January 2008 - 05:33 PM
Porneste de n-are aer si a muncit de s-ancalzit camasa pe el.
1 schimbati uleiul din interior cu ulei siliconic.
2 @ Radub, compresorul ala e chiar unul de frigider, dar un pic modificat pentru modelism asa ca e posibil sa fi scos supapa de pe a doua "admisie", cea cu dop asa cum presupun ca nu are capacul sudat ci prins cu un colier metalic. Compresorul asa zis Revell asa este.
3 lucrati fratilor in conditii normale de temperatura. Nu va ingheata mainile?
4 uleiul ala, daca erau conditii normale, inseaman ca s-a transformat in vasilina
Bafta!
#33
Postat 25 January 2008 - 05:36 PM
alin105, la 25 Jan 2008, 17:05, a spus:
Ambele trag aer. Daca simti ca te deramjaza apucate si aplatizeaza una la capat. Poti pe urma sa-i dai si un cositor, fludor ... ca doar e teava de cupru.
Bafta!
#34
Postat 26 January 2008 - 09:58 AM
crios, la 25 Jan 2008, 17:33, a spus:
1 schimbati uleiul din interior cu ulei siliconic.
Cu ce se mananca uleiul asta, de unde se procura si cum il schimb cu cel existent in motor?Ma stiu la o gramada de chestii dar inca cu compresor de frigider nu am lucrat si nu stiu ce are prin maruntaie si mai ales ce trebuie facut cu el pt adaptarea lui in scopuri modelistice.A si...sigur ca am citit tutorialele despre compresoare de pe forum.Despre cele trei tevi nu se mentiona nimic.
...
crios, la 25 Jan 2008, 17:33, a spus:
...
Nu am lucrat inca nimic cu compresorul.Zacea prin garaj in asteptarea unei solutii pt readucerea lui la viata...
#37
Postat 26 January 2008 - 02:52 PM
alin105, la 26 Jan 2008, 13:15, a spus:
da, da' nici tu n-ai spus ca motorul a stat in garaj pana s-a rupt de frig.
Uleiul siliconic este ulei siliconic.
Cel mai des poata fi gasit in spreiurile pentru bordul masini. Foarte greu si cu cautari indelungate se mai gaseste pe la magazinele care tin diverse chimicale, diluanti ...
Uleiul tau ar trebui sa iasa pe unde iese aerul si se baga pe unde intra aerul.
Tu ai acum in el (daca n-or fi doar ramasite) ulei frigotehnic care este ok chiar in conditii de lucru specific vopsirii, dar e posibil sa nu mai fie decat ceva posghita.
In cazul asta, daca nu gasesti siliconic atunci cauta un ulei cu vascozitate mica (apos), eventual din cel de mecanisme fine si baga cam 50 ml prin una din tevile pe unde intra aer.
Uleiul siliconic e cel mai bun pentru ca pe langa calitatile de lubrefiere de care este nevoie are si calitati termice foarte bune el rezistand, fara sa se evapore, la temperaturi foarte mari.
Daca ai pune ulei de motor, ai sanse ca in functionare mai indelungata, uleiul sa se incalzeasca si sa se evapore. In siuatia asta, fara o capcana de ulei, acesta va ajunge pe suprafata de vopsit in acelasi timp cu vopseaua, lucru destul de neplacut.
Si asa este! Nimeni n-a pomenit nicaieri de trei tevi. Probabil ca nu i-a parut nimanui o problema importanata pana acum.
Bafta!
#38
Postat 27 January 2008 - 12:52 PM
Multumesc de ajutor tuturor, o sa postez poze cu compresoru` cand o sa-l termin.