Forum Machete,Modelism,Hobby: Chiturile mele - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Chiturile mele Primul meu kit rezolvat

#1 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 March 2007 - 12:31 AM

Dragi tovarasi de hoby,deschid acest topic cu scopul de a va mai prezenta din cind in cind ce am mai construit ,bibilit si vopsit in timpul meu liber.Astept sfaturile si criticile voastre constructive.In decembrie de sarbatorii am lucrat de drag la acest Mustang 1/48 de la ICM.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MODIFICAT.JPG


#2 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 March 2007 - 12:32 AM

SPRE FINAL

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC04569.JPG


#3 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 March 2007 - 12:34 AM

TOT SPRE FINAL

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC04576.JPG


#4 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 March 2007 - 12:40 AM

Am avut o mare dilema in legatura cu modul de deschidere a cupolei la P 51 c.Se deschidea spre spate sau in lateral dreapta?.Am preferat sa o fac inchisa ,oricum m-au obligat un pic si cei de la ICM.....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: M3.JPG


#5 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 March 2007 - 12:42 AM

Ultima si gata......

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: M2.JPG


#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2007 - 12:59 AM

Foarte fain, imi plac Mustangurile si ma bucur sa mai vad facute... Daca imi permiti, as avea urmatoarele observatii

- Nu vad din poze, dar asa cum vin in kit flaps-urile vin cu niste degajari facute la partea superioara, spre inastrarea aripii, ca sa permita montarea lor inchise. In realitate, respectivele degajari nu exista.
- interiorul iesirii radiatorului ar fi mers alta culoare spre interior, de obicei nu vopseau dungile de invazie foarte inauntru. Nu am la indemana acum decat o poza cu o restaurare, dar date fiind conditiile cam asa era si in perioada razboiului
Imagine postata
- aripile de Mustang erau chituite si VOPSITE argintiu, nu erau lasate in finisarea originala, de aluminiu. Se vedeau delimitari de panouri la capacele de la tunuri, deasupra, iar dedesubt erau lasate nechituite capacel de la rezervoarele de combustibil. Suprafetele metalice de comanda erau lasate nevopsite, cele impanzite erau vopsite tot in vopsea argintie
Imagine postata
Imagine postata
- dungile nu acopereau inmatricularea, in timpul razboiului. Desi erau aplicate ulterior si temporar, NU se vopsea peste inmatriculare ci o ocoleau.
- ar fi mers o evidentiere a panourilor cu diferente subtile in nuanta de aluminiu a fiecaruia.
- vezi ca ai pus steaua invers pe aripa stanga deasupra.
- referitor la deschiderea cabinei:
* pentru "Malcom hood" (cea bombata, dintr-o bucata, ca a ta) se tragea spre spate, culisa pe 2 sine
* pentru cabina standard, era formata din 3 panouri, se deschidea cel din stanga in jos, cel de sus in sus
- o mica mentiune, generala. Tipul B sau C de Mustang NU era dat de tipul cabinei, ci de fabrica producatoare. Oricare tip (B sau C) putea avea fie cabina standard ("birdcage") fie cabina bombata, dintr-o singura bucata ("Malcom hood"). Pentru a determina daca un aparat era B sau C, singura metoda SIGURA e pe baza numarului serial.

pun si 2 link-uri, cu pozele:
Un D
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=P-51D
Un B/C din aceeasi unitate, tu ai facut P, baietii au restaurat in conditie de zbor avionul cu inmatricularea W
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...Name=P-51Engine


Scuze pentru postarea cam lunga :-)

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2007 - 01:16 AM

Si o informatie, cautand pe listele cu seriale:

42-106739/106978 North American P-51B-15-NA Mustang

Ceea ce face ca avionul tau sa fie un P-51B-15-NA, produs la uzinele North American, din Inglewood.

106924 had Malcolm hood after late May 1944.

Ceea ce inseamna ca avionul tau reprezinta configuratia de dupa Mai 1944.

Sursa: http://home.att.net/...safserials.html

#8 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2007 - 01:38 AM

Deja cred ca ma intind... Dar ma gandesc ca prind bine informatiile...

Elicea care ai montat-o imi pare a fi un Hamilton Standard tarziu, cu varfuri drepte. Elicea aia a aparut tarziu, a fost montata pe P-51D tarzii si mai incolo, in perioada razboilui din Koreea, pe F-51-urile readuse in serviciu.
Elicea de pe B/C era in general un Hamilton Standard 'cuffed' cu varfuri rotunjite, care a fost si cea initiala de D.

Pagina din Detail & Scale volumul 2, P-51

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P_51_Detail_Scale_15.jpg


#9 Useril este offline   serj 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 28-May 06

Postat 02 March 2007 - 10:23 AM

Frumusete!!!
Am si eu la mana un P-51d, tot 'blue nose' (de la Tamiya) de abia astept sa-l fac!

#10 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 02 March 2007 - 10:27 AM

O mica obsevatie (chestia asta mi-a scapat si mie la macheta pe care am facut-o):
pe capacul trenului de aterizare exista o zona polishata care permite alunecarea anvelopei in cazul deschiderii trenului cand nu mai functioneaza sistemele hidraulice. Deschiderea se face gravitational.........se elibereaza zavoarele de la jamba si capac si trenul iese singur. Nu stiu daca ai vazut emisiunile de pe Discovery cu programul de testare de la A 380, dar acolo au avut aceeasi problema la deschiderea trenului in situatii de urgenta. Rotile nu alunecau pe vopseaua normala aplicata pe capace. A fost nevoie de o tona de vaselina :-) si ulterior, am inteles ca s-a folosit o vopsea cu teflon.
In concluzie, capacul de la tren trebuie sa aiba acea zona de alunecare pentru roata. Se vede si in pozele postate mai sus cu exemplarul din muzeu.

Aceasta postare a fost editata de grek: 02 March 2007 - 10:27 AM


#11 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 04 March 2007 - 10:11 PM

Multumesc mult pentru sfaturi si observatii,de acestea chiar am nevoie pentru a face mai bine urmatorul Mustang.Am in lucru un B care vreau sa fie "SLEEPY ANN".Stie cineva era scris cu rosu sau cu negru? .Din pozele alb-negru nu imi dau seama,iar desenul din rev. modelism nu stiu cit e de sigur.

#12 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 14 March 2007 - 08:20 PM

Mai bine jucam sah,ar fi fost mai simplu....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05416.JPG


#13 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 14 March 2007 - 08:25 PM

Negru tot si urit....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05422.JPG


#14 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 14 March 2007 - 08:30 PM

De lipit patratelele de scoci a mai fost cum a fost,dar era sa-mi creasca barba la dazlipit.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05425.JPG


#15 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 14 March 2007 - 08:34 PM

O sa pun si poze de final cind o fi gata....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05424.JPG


#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 March 2007 - 08:44 PM

Da, rabdare si...nu, fara tutun! Ti-a iesit de minune!
Cineva zicea ca se poate face treaba si cu niste bezi puse nu stiu cum, din pacate nu am inteles cum :-?

#17 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 15 March 2007 - 07:40 AM

Daca-mi aduc aminte bine, escadrilele din cadrul grupului aveau culorile diferite la modelul "in sah". Probabil (de ce nu?) Sleepy Ann era cu negru-galben. Celelate escadrlie aveau negru-rosu, negru albastru....

#18 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 15 March 2007 - 08:28 AM

325 Flying Group avea in componenta escadrilele 317, 318, 319. Marcarea specifica a avioanelor era checkertail negru-galben se pare ca pentru toate escadrilele: n-am gasit o alta culoare pe net. Sleepy Ann a fost zburat de Clint Lightfoot (www.325thfg.org/inventor.htm)

#19 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 15 March 2007 - 01:28 PM

Inca o chestie de detaliu pentru mustanguri...........capacele de la rezervoare erau de culoare rosie. Nu stiu in ce masura se aplica asta pentru avioanele care aveau dungi de debarcare, dar in rest, cred ca toate aveau chestia asta.

Aceasta postare a fost editata de grek: 15 March 2007 - 01:30 PM


#20 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2007 - 05:29 PM

Felicitari neicusorule...foarte frumoase "aveoane" :lol: ...faza cu checkertails e de-a dreptul bestiala, dar la mine nu o sa prinda... :lol: prea mult balamuc :lol:

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi