MiG 21 PF
#41
Postat 13 July 2008 - 10:44 PM
Intai am zis ca daca tot e la 48, macar puteau si aia de la Academy sa faca un tren mai aratos. Nu l-au facut, deci am intrat in portie de scratch-uit la trenul de atreizare unde am bagat din top ceva conducte. Mi imi place asa in mare pentru 2 ore de munca...problema cea mai naspa e ca trebuie fixat pe rasinile de la CMK, care, cu riscul de a ma repeta, nu le recomand decat pentru coama, deriva si baia trenului principal. Cockpit-ul e mai bun la Aires - am unul de dat cine vrea - iar restul se face din mana si stiren mai bine. Asta fuse sambata seara. Tot atunci i-am mai dat un spalt de miliput pe ici pe colo si am mai corectat imbinarile. Am fixat planurile tot ieri. Intre timp, fiu-meu al' mare isi descopera veleitati de dioramist si pune in scena o varianta proprie a cuceririi aerodromurilor de la Stalingrad...
#42
Postat 13 July 2008 - 10:55 PM
Cum mai aveam in casa un kit, dar de PF, aripa oricum e pe-acolo (adica e aceeasi dar nu se vede din avion) am copiat locatiile gaurilor foarte precis. Pana acum toate frumoase. Sper ca piesele sa fie cat de cat pe reper, daca aveti obiectii dati cu tunu' - dar va vad cam neimplicati!!!!
Am mai montat diverse aerisitoare si admisii, pe care am incercat sa le gauresc corespunzator. Dati si voi cu parerea va rog.
Bestia incepe sa capete forma. Urmatoarele etape se vor numi cupola, alte mici antenute si briz-brizuri - sugestiile sunt mai mult decat binevenite, detalierea si vopsirea calelor trenului de aterizare. P'orma...Dumnezeu cu mila...
#43
Postat 14 July 2008 - 08:36 AM
Ca atare, azi voi purcede la o alta operatiune "cozmetica" (adica facuta cu Cozma). Se va taia efuzorul cam 5 pana la 7mm pe linia rosie (cu sculptura de rigoare) si se va adauga ceva material (viva Miliput) sub containerul parasutei.
Culmea e ca atunci cand l-am pus pe plan mi s-a parum mie ca e mai lung, dar am zisa ca nu o fi planul in scara
Va tin la 110, ca sa nu fie prea cald
#46
Postat 14 July 2008 - 10:00 AM
FlyBoy, la 13 Jul 2008, 23:44, a spus:
Intai am zis ca daca tot e la 48, macar puteau si aia de la Academy sa faca un tren mai aratos. Nu l-au facut, deci am intrat in portie de scratch-uit la trenul de atreizare unde am bagat din top ceva conducte. Mi imi place asa in mare pentru 2 ore de munca...problema cea mai naspa e ca trebuie fixat pe rasinile de la CMK, care, cu riscul de a ma repeta, nu le recomand decat pentru coama, deriva si baia trenului principal. Cockpit-ul e mai bun la Aires - am unul de dat cine vrea - iar restul se face din mana si stiren mai bine. Asta fuse sambata seara. Tot atunci i-am mai dat un spalt de miliput pe ici pe colo si am mai corectat imbinarile. Am fixat planurile tot ieri. Intre timp, fiu-meu al' mare isi descopera veleitati de dioramist si pune in scena o varianta proprie a cuceririi aerodromurilor de la Stalingrad...
Asa vad si eu unde au ajuns variatii soldati de care m-ai deposedat pentru alcatuirea de romani pentru un TAB care nu se mai termina
#48
Postat 14 July 2008 - 12:35 PM
@gopo: la prima vedere ai dreptate, dar, uitandu-te in poza de mai jos poti observa ca jamba de bot, intra in cala mai mult decat cea de la jambele principale, si ca atare tre sa fie ceva mai lunga, ca sa nu mai zic ca si rotile de la trenul principal sunt mai mari
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de FlyBoy: 14 July 2008 - 12:36 PM
#50
Postat 15 July 2008 - 07:18 AM
Citeaza
Luati o jamba, indiferent de tipul avionului, si comparati-o cu baia trenului. O sa vedeti ca intra la fix, cum e si normal. Mai amintiti-va ca in baie jamba este ...relaxata, adica la lungime maxima! Si toti o montam asa! Din pacate greuatea avionuli apasa pe amortizor, ea trebuind scurtata cu citva milimetri.
#52
Postat 15 July 2008 - 10:19 AM
roata nu ramane in aceeasi pozitie fata de jamba la escamotare, ea are un mecanism de orientare (axul rotii e articulat la capatul amortizorului) care o mentine aproximativ in aceeasi pozitie ca la sol.
#53
Postat 15 July 2008 - 06:56 PM
Citeaza
#54
Postat 17 July 2008 - 01:39 AM
Cireasa de pe tort, fiu-meu a vrut sa ii vopsesc, la 1:15 noaptea, o macheta de tren, Hamburger Zburator...neh, poftim rezultate.
Mai vorbim cand o sa mai am...
Aceasta postare a fost editata de FlyBoy: 17 July 2008 - 01:49 AM
#56
Postat 17 July 2008 - 01:40 PM
Cald nenica si cand mai vine si alde ala micu cu trenu la 1 noaptea si a mostenit-o pe maica-sa si vrea ACUM, iti vine sa-ti rupi hainele de pe tine si sa te oferi tzantzarilor.
Frumos efuzorul iesea....M-a tampit caldura.
Ninjaaaaaa !!!
#57
Postat 19 July 2008 - 12:42 AM
Ultima poza cu el intreg e pusa mai mare ca sa se vaza defectele!!!
ZIlele viitoare vopsesc trenul si pun armamentul. Daca are cineva de dat niste R-13 (2 bucati) la 1/48 il pup si ii dau ce vrea la schimb. Din ce stiu eu la noi nu au ajuns si R-13M, dar daca e asa se poate si doua din astea.
De asemenea caut si doua exemplare din ceea ce am incercuit cu rosu, presupun ca e RS-2U sau AA-1 Alkali, la aceeasi scara.
Bafta si va tin in curent...
#58
Postat 29 July 2008 - 02:00 AM
Azi am mai facut cate ceva: M-am suparat cand am vazut ca o anumita portiune din fuselaj in spatele calei jambei de bot nu e corecta, deci am corectat-o. Apoi am gravat capacele de la gura de alimentare de pe coama si am vopsit, cam ciobaneste ce-i drept, tevile si alte alea de prin cala trenului principal.
Cum stiam ca primele chestii care zboara de pe o macheta sunt antenele si pitotul, am purces la ceva mestereala din ace de seringa si am refacut cei doi pitoti ai MiG-ului. Sper sa va placa ce a iesit.
AM mai pus ceva detalii pe la fuselajul posterior, cred ca alea sunt ceva suporti de extragere a cozii, si capacul de la dipolul altimetrului (aia cred ca e !!!)
Finalmente, am dat o vopsea de interior pe cupola mascata. Oricum cel mai mult mi-a placut sa fac pitot-ul....
Aceasta postare a fost editata de FlyBoy: 29 July 2008 - 02:03 AM