Forum Machete,Modelism,Hobby: Hongwell GMC Sierra 1:6X - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Hongwell GMC Sierra 1:6X Conversie

#1 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 04 December 2007 - 12:56 PM

Modelul GMC Sierra de la Hongwell face parte din seria Van&Truck de la Cararrama care cuprinde vehicule utilitare de transport persoane sau marfa.
Acesta respecta 'traditia' Hongwell, aceea de a face modele die-cast de calitate, in ceea ce priveste detaliile.
Imagine postata
Imagine postata
Toate modelele din aceasta serie au partea din spate a benei mobila, iar acesta nu face exceptie.
Ce face deosebita aceasta masina este scara. Desi marcata pe cutie ca 1:72, ea este mai aproape de 1:65, lucru vizibil daca o comparam cu Chevrolet Silverado din aceeasi serie:
Imagine postata
Imagine postata
In toata gama Hongwell mai exista doar 3 modele care nu sunt la scara 1:72: VW Passat Variant (aproximativ 1:65), New Mini si Audi TT Copupe (acestea au scari diferite in functie de directie :sorry: ). GMC Sierra alaturi de VW Passat Variant fac parte probabil dintr-un proiect Hongwell pentru o noua gama la scara 1:64 (la care exista o multime de colectionari si de producatori). In timp ce Passat-ul a primit niste roti ca pentru scara 1:72 (aratand putin ciudat cu ele) Sierra a fost pastrat cu totul la 1:64 :dribble:

Despre conversie.

Conversia am inceput-o mai demult, pornind de la un GMC Sierra rosu (identic cu cel din pozele de mai sus). Ideea mi-a venit vazand un GMC Sierra dar cu baza rotilor din spate mai mare. Masina fiind asamblata cu suruburi, este foarte usor de demontat. Am dat jos de pe 'caroserie' tot ce inseamna plastic, adica geamurile, grila cu faruri, bara de protectie (imitatie de crom) si oglinzile. Caroseria a stat cateva zile bune in diluant, apoi am curatat vopseaua inmuiata cu o surubelnita.
Bena este dintr-un plastic rosu. Din bucati de cartela si chit de modelism am conturat forma umflata a aripilor spate, apoi am dat cu vopsea galbena pentru a vedea mai bine suprafata obtinuta. Din 'cutia benei' am taiat apoi umflaturile de pe interior, zona urmand sa fie refacuta din cartele telefonice si bucati de foaie de polietilena. Axul spate a fost taiat si apoi 'lungit' cu cat s-au marit aripile.
Jentile aratau bine dar nu prea tipic pentru o masina 'made in USA'. Am gasit un Land Rover Freelander de la Weely la 1:64 care si-a sacrificat jentile cu aspect de crom. Acestea au fost reduse in grosime si apoi lipite cu superglue in locul celor originale. Jentile de la GMC au ajuns la un Mercedes Sprinter tot la 1:72 :pardon:
In plafonul cabinei am mai practicat 2 gauri pentru montarea unor viitoare girofaruri.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Ce ar mai fii de facut.
Pai de inchis bena, de finisat aripile, de construit niste contraaripi pentru partea din spate, de modificat 'baza', evental niste cutii de scule pe acolo prin bena pentru a nu fii stinghera. Un carlig de remorcare va fii prevazut pentru o remorca de transport (scratcbuild) pentru ca vreau sa realizez un vehicul de interventie auto. Vopseaua va fii galbena (cam ca aripile). Pe parcurs probabil ca o sa imi mai vina niste idei pe care o sa ma chinui sa le pun in practica ;-)
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   corgi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 145
  • Inregistrat: 27-November 07

Postat 04 December 2007 - 02:22 PM

Vezi postareaAdyAero, la 4 Dec 2007, 12:56, a spus:

Modelul GMC Sierra de la Hongwell face parte din seria Van&Truck de la Cararrama care cuprinde vehicule utilitare de transport persoane sau marfa.
Acesta respecta 'traditia' Hongwell, aceea de a face modele die-cast de calitate, in ceea ce priveste detaliile.
Imagine postata
Imagine postata
Toate modelele din aceasta serie au partea din spate a benei mobila, iar acesta nu face exceptie.
Ce face deosebita aceasta masina este scara. Desi marcata pe cutie ca 1:72, ea este mai aproape de 1:65, lucru vizibil daca o comparam cu Chevrolet Silverado din aceeasi serie:
Imagine postata
Imagine postata
In toata gama Hongwell mai exista doar 3 modele care nu sunt la scara 1:72: VW Passat Variant (aproximativ 1:65), New Mini si Audi TT Copupe (acestea au scari diferite in functie de directie :sorry: ). GMC Sierra alaturi de VW Passat Variant fac parte probabil dintr-un proiect Hongwell pentru o noua gama la scara 1:64 (la care exista o multime de colectionari si de producatori). In timp ce Passat-ul a primit niste roti ca pentru scara 1:72 (aratand putin ciudat cu ele) Sierra a fost pastrat cu totul la 1:64 :dribble:

Despre conversie.

Conversia am inceput-o mai demult, pornind de la un GMC Sierra rosu (identic cu cel din pozele de mai sus). Ideea mi-a venit vazand un GMC Sierra dar cu baza rotilor din spate mai mare. Masina fiind asamblata cu suruburi, este foarte usor de demontat. Am dat jos de pe 'caroserie' tot ce inseamna plastic, adica geamurile, grila cu faruri, bara de protectie (imitatie de crom) si oglinzile. Caroseria a stat cateva zile bune in diluant, apoi am curatat vopseaua inmuiata cu o surubelnita.
Bena este dintr-un plastic rosu. Din bucati de cartela si chit de modelism am conturat forma umflata a aripilor spate, apoi am dat cu vopsea galbena pentru a vedea mai bine suprafata obtinuta. Din 'cutia benei' am taiat apoi umflaturile de pe interior, zona urmand sa fie refacuta din cartele telefonice si bucati de foaie de polietilena. Axul spate a fost taiat si apoi 'lungit' cu cat s-au marit aripile.
Jentile aratau bine dar nu prea tipic pentru o masina 'made in USA'. Am gasit un Land Rover Freelander de la Weely la 1:64 care si-a sacrificat jentile cu aspect de crom. Acestea au fost reduse in grosime si apoi lipite cu superglue in locul celor originale. Jentile de la GMC au ajuns la un Mercedes Sprinter tot la 1:72 :pardon:
In plafonul cabinei am mai practicat 2 gauri pentru montarea unor viitoare girofaruri.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Ce ar mai fii de facut.
Pai de inchis bena, de finisat aripile, de construit niste contraaripi pentru partea din spate, de modificat 'baza', evental niste cutii de scule pe acolo prin bena pentru a nu fii stinghera. Un carlig de remorcare va fii prevazut pentru o remorca de transport (scratcbuild) pentru ca vreau sa realizez un vehicul de interventie auto. Vopseaua va fii galbena (cam ca aripile). Pe parcurs probabil ca o sa imi mai vina niste idei pe care o sa ma chinui sa le pun in practica ;-)
Imagine postata
Imagine postata


misto idee... te invidiez ca ai timp de asa ceva... ai idee cumva unde gasesc si eu un VW Tuareg de la Real-X 1-72 din alea cu breloc de care s-au gasit prin benzinarii acum vreun an? Poate ai tu? Cumpar asa ceva si ofer peste pretul pietei.

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2007 - 06:07 PM

wow corgi,

Ce citat mare!!!!

"AdyAero" a spus:

Caroseria a stat cateva zile bune in diluant, apoi am curatat vopseaua inmuiata cu o surubelnita.


Iote ce am gasit io intr-o revista de modelism auto unde se face vorbire despre transformarea unui F550 Maranello (Burago) intr-un prototip Le Manas, traducere aproximativa ;-)

"... curatarea vopselei existente s-a facut prin scufundarea caroseriei intr-o solutie de decapare pe baza de soda caustica (Decap-four) timp de 24 de ore. Vopseaua s-a luat in totalitate iar spalarea s-a facut sub jet de apa de la robinet"

Stie cineva ce-i aia "Decap-four"?

Despre lucrare nu spun decat ca ai curaj si astept continuarea si ... un troliu pe bara din fata?

Spor!

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2007 - 06:20 PM

Pentru a indeparta vopseaua de pe metale, sunt solutii garla, ca nu mai trebuie atentie ca in cazul plasticelor, si se pot folosi compusi mult mai corozivi.
Se gaseste in comert "Decanol Super" care n-are legatura cu fostul produs cu denumirea Decanol. Asta e un gel pentru curatarea vopselei, este EXTREM de coroziv, si extrem de rapid in inlaturarea vopselelor, chiar foarte vechi.
Nu e prea scump (sub 10 lei cutia).
http://www.policolor...6

Repet insa, e extraordinar de coroziv, trebuie musai manusi de protectie... Arde al dracu' de rau pielea

#5 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 05 December 2007 - 10:11 AM

Am curatat cu ce aveam prin camara cu 2 tipuri de diluanti, doar la unul a reactionat si nu total. De asta am folosit o surubelnita, inlaturand doar vopseaua acolo unde ma interesa. Nu am incercat cu lichid de frana, poate s-ar fii curatat mai bine.
Troliu va avea aproape sigur, dar pe spate, impreuna cu alte accesorii pentru remorcat ;-)
Multumesc Cartula pentru info. Pentru urmatorul proiect o sa caut Decanol si o sa 'joc' cu atentie cu el.

#6 Useril este offline   Vernier 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 05:49 PM

Nu incercati sa indepartati vopseaua de pe caroseriile din zamac sau siluminiu (aliaje metalice) cu soda caustica pentru ca ataca si metalul. Soda e buna doar pentru piese din plastic sau cauciuc. Asa cum a spus si Cartula, gelul decapant ramane cea mai buna solutie. Pentru rezultate bune, se aplica un strat de 1-2 mm cu o pensula cu par de plastic pana cand vopseaua incepe sa se "zbarceasca", apoi se inlatura mecanic cu ajutorul unei periute de dinti sau spatule de lemn moale (dupa caz), si daca nu s'a luat complet, se sterge locul cu un servet si se repeta operatiunea. Stiu ca e plicticos sa repet, actiunea e bine sa se desfasoare intr'un spatiu deschis, ferit de surse de foc, bla, bla, bla.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi