Forum Machete,Modelism,Hobby: WW 2 - foto de epoca, vehicule. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 142 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

WW 2 - foto de epoca, vehicule.

#41 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 06 December 2007 - 10:30 PM

Acum sint convins ca nici nu pricepi si nici nu intelegi.
Sfatul cu privire la Limba Romana scrisa ramine mai mult decit valabil.
Am sa consider insa ca ai la bord cel putin o bere.

Ptr Admin - cred ca acest stimabil isi depaseste cu mult conditia si am rugamintea
de a i se pune in vedere sa participe in mod civilizat la topic, cu orice doreste sau sa i
se recunoasca dreptul la tacere deplina. Altfel, riscam sa inchidem topicul pentru
expresii mai mult decit licentioase.

De asemenea va rog sa-i procurati un spell check pentru Limba Romana pentru ca
el chiar nu-si da seama ca nu stie.

Amice, incearca sa-ti manifestezi personalitatea si in alt mod. Chiar intr-unul fortuit.
Sau utilizind, de exemplu, o gropita cu nisip.

#42 Useril este offline   kingtiger3002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 475
  • Inregistrat: 07-May 05
  • Location:constanta
  • Interests:Blindate ww2

Postat 06 December 2007 - 10:54 PM

surprinzator domnul stell foarte dar so lasam la o parte ca ...e mai bine ...chiar de mi se sterge contul nui bai dar se vede ca nu ai prins ideea la ce am zis asha ca mai bine o lasam balta si cu gropita cu nisip poti sa incerci si tu daca nu este cu suparare mai omule

#43 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 06 December 2007 - 11:04 PM

No comment ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: A.jpg


#44 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4088
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 December 2007 - 11:23 PM

Steel Master, grozave fotografiile cu "Umbau"-urile .Daca mi se permite ,cu legatura indirecta la subiect ,as avea o intrebare .De foarte mult timp caut o modificare asemanatoare ,dar pe Opel Blitz.E vorba de acele vehicole de obicei purtatoare de tunuri antiaeriene (dar nu obligatoriu),"despuiate" aproape complet de caroserie .Nu e necesar sa pui o fotografie ,daca nu doresti,dar spune-mi ,macar ,ai vazut macar vreo imagine, reala, a unui astfel de camion sau e vorba doar de imaginatia unor modelisti (e drept ,talentati ) sau a unor firme producatoare de modele?

Aceasta postare a fost editata de dany: 06 December 2007 - 11:30 PM


#45 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 06 December 2007 - 11:54 PM

Exista o varianta de Opel Blitz, modificat pentru tun antiaerian.
Nu este deloc inventie.
Are caroserie, respectiv bena, numai ca este o bena cu obloane foarte joase.
In PC doar foto de model. Am sa caut sa vad ce gasesc pe hirtie.

.

Cu foto de epoca este destul de greu.
Cine are nu da, avind valoare foarte mare.
De existat, sint sigur ca exista.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: AA.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2007/post-78-1196977916.jpg


#46 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4088
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 07 December 2007 - 12:44 AM

Cam despre asa ceva era vorba .

Cu ingaduinta dumneavoastra , schimb putin subiectul ,dar raman tot la Opel Blitz ,mai exact la Opel Bus ,model 12 .Desi foarte putin abordate aceste subiecte eu le gasesc foarte simpatice si atractive din punct de vedere modelistic ,sperand sa -mi construiesc odata un astfel de model .Am ales Modelul 12 ,aparut prin anii '44-45 .Fata de cunoscutul model 11 ,modelul 12 avea caroseria aproape integral din lemn (motivele cunoscute ale acelei perioade),cu forme simplificate si lipsa rafinamentelor de detaliu ale predecesorului m11 (lipsa adanciturilor in care se aflau clantele usilor ,forma mai patratoasa,disparitia elementulului central ce despartea parbrise-ul in doua geamuri), ceea ce il face un candidat tocmai bun pentru un proiect viitor (al unui incepator intr-ale "scraci-ului"). Acum problema este ca am putine fotografii ce reprezinta acest rar model ,daca cumva aveti ceva documentatie in plus (sau foto ),fata de ce am eu ar fi mai mult decat binevenita ,in special in ceea ce priveste interiorul acestuia.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: opel_204x4_20flak.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitz_flak_8982668jWJmaegJRN_fs.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_lf_1946_happacher.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_rf_factory.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_l_molin_linedraw.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_r_molin_linedraw.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_f_molin_linedraw.jpg
  • Imagine atasata: opel_blitzbus12_b_molin_linedraw.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2007/post-361-1196979576.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 07 December 2007 - 01:21 AM


#47 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 07 December 2007 - 08:37 AM

Horch 830 BL Pullman

Observ ca modelismul militar - vehicule, inseamna pentru marea majoritate
senile cu tunuri sau, in cel mai rau caz, roti cu tunuri.
Este foarte adevarat ca luptele s-au purtat folosindu-se tancuri si blindate pe roti.
Foarte multi uita insa de existenta celorlalte, mult mai multe, vehicule folosite in
scopuri conexe. Incepind cu bicicleta si terminind cu vehiculele grele de depanare.

Automobilul, imprumutat sau rechizitionat din viata civila, este poate cel mai graitor
exemplu.
Horch a facut parte din grupul Auto Union si a produs o gama larga de automobile.
M-am oprit asupra modelul 830 BL Pullman pentru ca a generat, dupa cum veti vedea,
foarte multe variante.
A fost folosit ca staff car si, cum arata foto, ca masina de propaganda.
Pentru exemplificare am ales doar varianta Propaganda, foto color aratindu-ne ca
masina a ajuns pina in Russia - Smolensk.

Variantele generate pe Horch 830 BL sint - kubelwagen, ambulanta, radio, semi-trailer
si Umbau Wagen.
Datorita mecanicii forumului, am ales sa folosesc doar cite 2 foto, pentru o mai buna
intelegere si pentru a nu obosi prea tare eventuale minti mult prea odihnite.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.Propaganda___Smolensk.jpg
  • Imagine atasata: 2.Propaganda.jpg


#48 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 07 December 2007 - 10:17 AM

Acum... ce sa zic...
Cred ca acest topic ar avea farmecul si MAREA lui utilitate, daca unii confrati forumisti purtatori ai sindromului "priapism falusianotricoloroacut", si-ar infrana pornirile pur geto-dacice si... l-ar ignora !
Pai sa-l ignore, pentru ca este plin de materiale obscene, postate de tot felul de nemernici si ticalosi tradatori ai Sfintei Noastre Patrii de sorginte Zalmoxiana si al Sfantului Nostru Popor Ales, pogorator direct din Pestera Kogayon (salasul lui Zalmoxe, pentru Patriotii care nu stiu...), POPOR pe drept supranumit si "OMBILICO DEL MONDO" !
VA ROG, puri-si-duri PATRIOTI, ignorati-l cu mare scarba si dispret si... creati voi un topic nou, in care sa preamariti (cu multe si inedite imagini) Glorioasele Fapte Ale Tanchistilor Dacici !

................................................................................


Ca sa ne intoarcem la chestiunile noastre demne de dispret, ar fi interesant sa comentez doua fotografii Shermaniste deja postate (fara explicatii), fotografii despre care fratele Cartula bine a zis, ca ar fi pacat a nu fi discutate. Recunosc, in nemernicia noastra, noi doi le-am discutat adeseori si indelung, dar in particuler...
Este vorba de cele in care vedem un M4(75)"dry" din Divizia blindata 2, regimentul 66, compania H. Poarta "numele de botez" HURRICANE. Din faptul ca asa numitul "speed number" de pe turela este H2 (in prima fotografie), putem deduce ca este tancul ofiterului executiv al companiei.
Interesul este maxim, deoarece este unul din putinele cazuri in care avem DOUA fotografii ale aceluias tanc, care ne permite sa-l vedem din ambele parti si care sunt luate la un interval de doua luni si ceva... chestie care pune in evidenta modificarile operationale.

Prima fotografie este facuta pe 9 iunie 1944, exact in momentul debarcarii de pe LST pe plaja UTAH:
Vedem aici foarte bine toate modificarile aduse in vederea debarcarii. Atat "deep wading trunks", care sunt niste canalizatii pentru aerul care intra in priza de admisie a compartimentului motor, cat si pentru cel care iese, plus gazele arse de la esapament. Deasemenea putem vedea cum a fost "etanseizat" provizoriu.

A doua fotografie, este facuta pe 17 august 1944, in apropiere de Le Teilleul in timpul operatiunii COBRA :
Aceasta a doua fotografie este si mai interesanta, din mai multe motive. In primul rand pentru ca ne arata cum, datorita operatiunii COBRA (ofensiva americana care a spulberat flancul stang al fortelor teutone din Normandia si a initiat marea miscare de incercuire a acestora) camuflajul a fost modificat in mod specific, prin adaugarea de benzi NEGRE peste olive-drab. Accentuez, NEGRE, nu maro cum multi au sugerat. Deasemenea asa-numitele "speed numbers" (H2 in acest caz) au fost obliterate de pe turela.
Si mai interesant este ca ne arata motorul si cum este schimbat acesta. In cazul Shermanului M4 si M4A1, acest motor este Continental R975 Whirlwind, in stea cu 9 cilindrii si racire cu aer, motor derivat din cel de aviatie Wright R975.
Alta chestie grozava, este prezenta camionului "Wrecker". Aici intervine problema mea... nu am reusit sa indentific tipul acestuia. STIU SIGUR ca nu-i un Diamond-T. Pare un Ward LaFrance, dar bratul macaralei este diferit de ce stiu eu... Poate Steelmaster ne ajuta un pic aici...

La toata aceasta discutie, adaug o nota de subsol modelistica. Tamiya ne ofera aceasta inmatriculare, in kitul lor 1/48 de M4(75):

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32505.htm

Atentie, din aceasta cutie, HURRICANE nu poate fi construit corect ! Este nevoie de carcasa transmisiei turnata dintr-o singura piesa (model intermediar "rotunjit"), rotile motoare "plain smooth face" si sirena "model "intermediar"... pe care nu le gasiti in acest kit ! In schimb, le gasiti in cutia de M4A1(75) de la aceeasi firma:

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32523.htm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sher6.JPG
  • Imagine atasata: sher5.JPG

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 07 December 2007 - 10:29 AM


#49 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 07 December 2007 - 11:12 AM

Multumesc Z-ului mare pentru mesajul trimis.
Intimplator sau nu, mai stiu si eu cite ceva si EXACT aia am vrut sa zic.
Adica sa se manifesteze intimplator, total INTIMPLATOR.

Medicamente ! MEDICAMENTE !!

DRAGOS - nu vad nici o foto, nici un wrecker. Cred ca esti sabotat

Digresiune, ca doar "Traim in Romanica si asta ne ocupa tot timpul" si net-ul.

Vom fi si noi patrioti cind toti posesorii de auto vor putea circula pe sosele
ca cele de mai jos. Si nu numai atit. Pina atunci, adica pina departe, sa
incercam macar sa nu ne manelizam.

Da, tirziu, foarte tirziu am vazut foto. Si este excelenta. Download !
Este Ward LaFrance 1000, seria 2 sau 3.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Autobahn.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2007/post-78-1197017262.jpg


#50 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 07 December 2007 - 11:18 AM

Vezi postareaSteelMaster, la 7 Dec 2007, 11:12, a spus:

DRAGOS - nu vad nici o foto, nici un wrecker. Cred ca esti sabotat


De cine?

Bafta!

#51 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 07 December 2007 - 11:30 AM

Glumeam, ca sa mai taieam din tensiuni.
Bine ca ai postat ca sa pot continua cu

Horch 830

Americanii au avut Jeep-ul.
Nemtii nu s-au lasat mai prejos si au inventat Kubelwagen-ul.
Ca paranteza, il vom ruga pe Blue-Max sa ne faca o traducere
a termenului, cit mai corecta.

Kubelwagen a facut toata lumea. Incepind cu arhicunoscutul
model pe platforma VW pina la Mercedes Benz.
Asa ca avem si Kubelwagen construit de Horch, pe platforma 830.
Iar foto arata ca au existat chiar 2 variante.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: A.jpg
  • Imagine atasata: B.JPG


#52 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 07 December 2007 - 11:33 AM

Vezi postareaDRAGOS, la 7 Dec 2007, 10:17, a spus:

Atentie, din aceasta cutie, HURRICANE nu poate fi construit corect ! Este nevoie de carcasa transmisiei turnata dintr-o singura piesa (model intermediar "rotunjit"), rotile motoare "plain smooth face" si sirena "model "intermediar"... pe care nu le gasiti in acest kit ! In schimb, le gasiti in cutia de M4A1(75) de la aceeasi firma:


... Si, trebe sa adaug o erata la cele zise mai sus...

Din pacate, mai exista o problema in calea reproducerii pasoptiste CORECTE a lui HURRICANE. Senilele !
A doua fotografie ne arata CLAR, acestea sunt tipul T51 cu bloc de cauciuc lis. DIN PACATE in toate cutiile Tamiya, singurul model existent este T48, cu bloc de cauciuc cu sevron.
Singura optiune in acest moment, sunt cele de rasina si cam scumpe, de la MR-Models...

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 07 December 2007 - 11:38 AM


#53 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 07 December 2007 - 11:40 AM

Vezi postareaSteelMaster, la 7 Dec 2007, 11:30, a spus:

Glumeam, ca sa mai taieam din tensiuni.

D-aia am si postat ca sa poti posta mai departe fara sa-ti uneasca postarile ;-)

Bafta!

#54 Useril este offline   alexie 

  • Membru senior
  • Grup: Validating
  • Postari: 1701
  • Inregistrat: 04-December 04

  Postat 07 December 2007 - 11:41 AM

Vezi postareaDRAGOS, la 7 Dec 2007, 10:17, a spus:

Acum... ce sa zic...
Cred ca acest topic ar avea farmecul si MAREA lui utilitate, daca unii confrati forumisti purtatori ai sindromului "priapism falusianotricoloroacut", si-ar infrana pornirile pur geto-dacice si... l-ar ignora !
Pai sa-l ignore, pentru ca este plin de materiale obscene, postate de tot felul de nemernici si ticalosi tradatori ai Sfintei Noastre Patrii de sorginte Zalmoxiana si al Sfantului Nostru Popor Ales, pogorator direct din Pestera Kogayon (salasul lui Zalmoxe, pentru Patriotii care nu stiu...), POPOR pe drept supranumit si "OMBILICO DEL MONDO" !
VA ROG, puri-si-duri PATRIOTI, ignorati-l cu mare scarba si dispret si... creati voi un topic nou, in care sa preamariti (cu multe si inedite imagini) Glorioasele Fapte Ale Tanchistilor Dacici !

................................................................................
Ca sa ne intoarcem la chestiunile noastre demne de dispret, ar fi interesant sa comentez doua fotografii Shermaniste deja postate (fara explicatii), fotografii despre care fratele Cartula bine a zis, ca ar fi pacat a nu fi discutate. Recunosc, in nemernicia noastra, noi doi le-am discutat adeseori si indelung, dar in particuler...
Este vorba de cele in care vedem un M4(75)"dry" din Divizia blindata 2, regimentul 66, compania H. Poarta "numele de botez" HURRICANE. Din faptul ca asa numitul "speed number" de pe turela este H2 (in prima fotografie), putem deduce ca este tancul ofiterului executiv al companiei.
Interesul este maxim, deoarece este unul din putinele cazuri in care avem DOUA fotografii ale aceluias tanc, care ne permite sa-l vedem din ambele parti si care sunt luate la un interval de doua luni si ceva... chestie care pune in evidenta modificarile operationale.

Prima fotografie este facuta pe 9 iunie 1944, exact in momentul debarcarii de pe LST pe plaja UTAH:
Vedem aici foarte bine toate modificarile aduse in vederea debarcarii. Atat "deep wading trunks", care sunt niste canalizatii pentru aerul care intra in priza de admisie a compartimentului motor, cat si pentru cel care iese, plus gazele arse de la esapament. Deasemenea putem vedea cum a fost "etanseizat" provizoriu.

A doua fotografie, este facuta pe 17 august 1944, in apropiere de Le Teilleul in timpul operatiunii COBRA :
Aceasta a doua fotografie este si mai interesanta, din mai multe motive. In primul rand pentru ca ne arata cum, datorita operatiunii COBRA (ofensiva americana care a spulberat flancul stang al fortelor teutone din Normandia si a initiat marea miscare de incercuire a acestora) camuflajul a fost modificat in mod specific, prin adaugarea de benzi NEGRE peste olive-drab. Accentuez, NEGRE, nu maro cum multi au sugerat. Deasemenea asa-numitele "speed numbers" (H2 in acest caz) au fost obliterate de pe turela.
Si mai interesant este ca ne arata motorul si cum este schimbat acesta. In cazul Shermanului M4 si M4A1, acest motor este Continental R975 Whirlwind, in stea cu 9 cilindrii si racire cu aer, motor derivat din cel de aviatie Wright R975.
Alta chestie grozava, este prezenta camionului "Wrecker". Aici intervine problema mea... nu am reusit sa indentific tipul acestuia. STIU SIGUR ca nu-i un Diamond-T. Pare un Ward LaFrance, dar bratul macaralei este diferit de ce stiu eu... Poate Steelmaster ne ajuta un pic aici...

La toata aceasta discutie, adaug o nota de subsol modelistica. Tamiya ne ofera aceasta inmatriculare, in kitul lor 1/48 de M4(75):

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32505.htm

Atentie, din aceasta cutie, HURRICANE nu poate fi construit corect ! Este nevoie de carcasa transmisiei turnata dintr-o singura piesa (model intermediar "rotunjit"), rotile motoare "plain smooth face" si sirena "model "intermediar"... pe care nu le gasiti in acest kit ! In schimb, le gasiti in cutia de M4A1(75) de la aceeasi firma:

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32523.htm

Degeaba ai jde foto daca nu stii ce ai, degeaba ai jde foto daca nu stii ca le ai....este o AUTOCRITICA, cu atat mai mult cu cat am gasit un foto, "Debarcarea din Normandia" ...daca o aveam la momentul oportun nu mai deviau discutiile despre OMAHA
Imagine atasata: pluta.JPG

Aceasta postare a fost editata de alexie: 07 December 2007 - 12:12 PM


#55 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 07 December 2007 - 11:50 AM

Horch 830

Daca este sa vorbim si dpdv modelistic, Horch-ul 830 BL Pullman
este prezent prin modelul 1/35 reralizat de Wespe. Daca se mai
comercializeaza, asta numai ei stiu.
A existat si o incercare de Kubelwagen, din pacate ratata. Adica
inceputa si neterminata.
Sa speram ca se va realiza, intr-un oarecare viitor, la 1/72. Cit de mult
din cele 8 variante posibile.

Acum insa, citeva cuvinte despre varianta Ambulanta/Radio.
Realizata foarte repede, prin taierea caroseriei imediat dupa usa
fata si construirea in spatele cabinei astfel obtinute, a unui shelter.
Constructie din lemn.
Prima foto este o foto de uzina, pe care o am de foarte multa vreme.
Fiind singura, am considerat ca modelul a fost folosit doar in Germania.
Foto gasite ulterior arata ca n-a fost asa, masina facind frontul.

Dpdv modelistic, tot Wespe are un model, ambulanta care apare in
prima foto, la 1/48.
Prin ce cutii pline de praf o zace ... Dar, sa nu le mai dam idei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: A.jpg
  • Imagine atasata: B.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2007/post-78-1197020933.jpg


#56 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4088
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 07 December 2007 - 06:17 PM

VW Porsche Gelandewagen 62 (1937). Aici am scapat de comentariu .Din cate stiu ,au existat 3 prototipuri , dar zau nu stiu de "unde a venit si incotro s-a dus" .E interesant totusi (zic eu) pentru posesorii de kituri (Kubel)Academy sau Hasse . (1 /72 ) ,intrucat se poate da o nota de interes ,cu putin efort ,acelor modele lipsite de glorie .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aaaa1937_VW_PORSCHE_GELANDEWAGEN_62.jpg


#57 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 07 December 2007 - 06:47 PM

Vezi postareaSteelMaster, la 7 Dec 2007, 11:30, a spus:

Americanii au avut Jeep-ul.
Nemtii nu s-au lasat mai prejos si au inventat Kubelwagen-ul.
Ca paranteza, il vom ruga pe Blue-Max sa ne faca o traducere
a termenului, cit mai corecta.


Oricine a studiat macar putin l.germana stie predilectia nemtilor catre cuvinte compuse. Mai ales (dar nu numai) in domeniul tehnic acestea sunt foarte raspandite. 
Cu ajutorul lui Wagen, care inseamna caruta, trasura si apoi vehicol, s-a creat o intreaga familie derivata. 
Amintesc aici la repezeala Lastkraftwagen, prescurtat LKW, care inseamna camion. ( Last = sarcina, Kraft = putere ) Apoi Krankenwagen = ambulanta (krank = bolnav adj.), Volkswagen vestita firma ( Volk = popor, Volkswagen ~ masina poporului, in sensul de populara).
La fel stam si in cazul lui Kübelwagen. Kübel = găleată, hârdău, benă, cupă, şi chiar ghiveci.
Pt. Kübelwagen avem primul sens dat de dictionar: (ferov.) vagon cu benă si abia al doilea sens masina deschisa de teren.
In concluzie as zice ca putem folosi linistiti cuvantul Kübelwagen si vom sti, ca e vorba intotdeauna de masinile de teren germane din WW2 similare Jeep-ului american.

#58 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 08 December 2007 - 02:58 PM

Multumesc Blue-Max pentru lamuriri.

Si acum.
Reclama pentru Dodge facuta de Americani in timpul razboiului.
Chiar aveau nevoie de asa ceva pentru a atrage atentia asupra modelului.

Si semnalizari.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: A.jpg
  • Imagine atasata: B.jpg
  • Imagine atasata: C.jpg


#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12474
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 December 2007 - 03:43 PM

Superbe poze (si nu marefer la cea pentru reclama)! Buna idea sa le puneti aici!

#60 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 08 December 2007 - 04:15 PM

Vehicul radio, Renault, foarte folosit si, banuiesc, foarte apreciat de germani.
Unul dintre exemplare, botezat de cei care l-au folosit "Elefant", a avut si o
foarte interesanta saga in imagini pe net.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: A.jpg
  • Imagine atasata: B.jpg


Arata acest topic


  • 142 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi