Pagina 1 din 1
USMC LAV 25
#1
Postat 01 January 2008 - 10:23 PM
In urma unui generos cadou de Craciun (Concord no. 7516 - Marines on the ground: Operation Iraqi Freedom 1) m-am hotarat in sfarsit sa cumpar kit-ul LAV 25 Trumpeter, caci de ceva vreme cochetam cu ideea de a-l achizitiona...
Mai intai, putina istorie pentru cei neinitiati: LAV (Light Armored Vehicule) este un vehicul 8*8 de circa 10t, amfibiu (3 min pregatire necesara), aerotransportabil in C 130, C141, C5 si CH 53E capabil de o viteza de 100km/h (9,6km/h in apa) si o autonomie de 640km care a intrat in dotarea Corpului Infanteriei Marine Americane la inceputul anilor '80. De conceptie elvetiana (MOWAG), americanii de fapt l-au adoptat dupa canadieni (care folosesc si versiunile 4*4 si 6*6).
In USMC LAV se gaseste in mai multe variante: LAV AD (air defence) cu rachete Stinger si 25mm GAU 12 Gatling, LAV AT (antitank) cu rachete TOW, LAV L (logistics), LAV R (recovery), LAV C2 (command&control), LAV M (mortar) cu mortier de 82mm si, evident, LAV 25 cu turela cu tun Bushmaster de 25mm (daca mai stiti altele, spuneti-mi si mie...)
LAV 25 are un tun M242 de 25mm cu 210 lovituri si o mitraliera M240 7,62 cu 200+800 lovituri. Desi are loc pentru 6 infanteristi, USMC a decis sa-l foloseasca in rolul de recunoastere. Corpul detine 422 de astfel vehicule intrate in serviciu intre 1983 si 1987 si a initiat deja un program de modernizare - LAV SLEP (Service Life Extension Program)
Mai intai, putina istorie pentru cei neinitiati: LAV (Light Armored Vehicule) este un vehicul 8*8 de circa 10t, amfibiu (3 min pregatire necesara), aerotransportabil in C 130, C141, C5 si CH 53E capabil de o viteza de 100km/h (9,6km/h in apa) si o autonomie de 640km care a intrat in dotarea Corpului Infanteriei Marine Americane la inceputul anilor '80. De conceptie elvetiana (MOWAG), americanii de fapt l-au adoptat dupa canadieni (care folosesc si versiunile 4*4 si 6*6).
In USMC LAV se gaseste in mai multe variante: LAV AD (air defence) cu rachete Stinger si 25mm GAU 12 Gatling, LAV AT (antitank) cu rachete TOW, LAV L (logistics), LAV R (recovery), LAV C2 (command&control), LAV M (mortar) cu mortier de 82mm si, evident, LAV 25 cu turela cu tun Bushmaster de 25mm (daca mai stiti altele, spuneti-mi si mie...)
LAV 25 are un tun M242 de 25mm cu 210 lovituri si o mitraliera M240 7,62 cu 200+800 lovituri. Desi are loc pentru 6 infanteristi, USMC a decis sa-l foloseasca in rolul de recunoastere. Corpul detine 422 de astfel vehicule intrate in serviciu intre 1983 si 1987 si a initiat deja un program de modernizare - LAV SLEP (Service Life Extension Program)
#2
Postat 01 January 2008 - 11:21 PM
Dupa un tur prin forum, revin, de data asta la kit. Macheta are 199 de piese pentru vehicul (3 culee, sasiul in 2 bucati, turela si 8 roti) si 78 pentru 4 infanteristi marini din kit-ul 00407(4 culee). Din review-urile pe care le-am citit macheta este mult peste LAV 25 Italieri (si LAV 25 Italieri in cutie Revell corespunzator mai scump
) si are o acuratete ridicata.
Desi nu are machete extraordinare cu o multime de piese, fotodecupaje si alte bonusuri, Trumpeter macar poate fi laudat pentru ca are subiecte interesante, iar in ultimii ani a ridicat standardul de productie. Prima surpriza a fost mica descriere de pe cutie, care de data asta chiar are sens in engleza
.
Piesele sunt bine realizate, cu cele 2 parti ale sasiului si turela deosebit de bine turnate. Totusi, exista ceva bavuri de indepartat.

Din pacate, Trumpeter- in afara de cateva canistre - nu ofera nimic de atarnat de LAV, in conditiile in care absolut toate vehiculele americane sunt incarcate la exterior cu ranite, saci de dormit, cutii cu munitie, cutii cu ratii MRE (Meals Ready to Eat) si o multime de alte chestii (nu degeaba sunt supranumite 'gipsy wagons'). Si mai suparatoare este absenta mitralierei M240 montata pe turela (ce-i drept, nu intotdeauna, dar pe care am vazut in toate pozele care mi-au trecut prin mana) si a panourilor CIP.

Desi nu are machete extraordinare cu o multime de piese, fotodecupaje si alte bonusuri, Trumpeter macar poate fi laudat pentru ca are subiecte interesante, iar in ultimii ani a ridicat standardul de productie. Prima surpriza a fost mica descriere de pe cutie, care de data asta chiar are sens in engleza

Piesele sunt bine realizate, cu cele 2 parti ale sasiului si turela deosebit de bine turnate. Totusi, exista ceva bavuri de indepartat.


Din pacate, Trumpeter- in afara de cateva canistre - nu ofera nimic de atarnat de LAV, in conditiile in care absolut toate vehiculele americane sunt incarcate la exterior cu ranite, saci de dormit, cutii cu munitie, cutii cu ratii MRE (Meals Ready to Eat) si o multime de alte chestii (nu degeaba sunt supranumite 'gipsy wagons'). Si mai suparatoare este absenta mitralierei M240 montata pe turela (ce-i drept, nu intotdeauna, dar pe care am vazut in toate pozele care mi-au trecut prin mana) si a panourilor CIP.
#5
Postat 02 January 2008 - 10:43 PM
Si o sa reusesti sa-l si vopsesti? 
Atentie! Aceasta afirmatie nu se aplica la 1/72 "Trumpeter macar poate fi laudat pentru ca are subiecte interesante, iar in ultimii ani a ridicat standardul de productie."



Aceasta postare a fost editata de Cata: 02 January 2008 - 10:46 PM
#6
Postat 02 January 2008 - 11:37 PM
Cata, la 2 Jan 2008, 22:43, a spus:
Si o sa reusesti sa-l si vopsesti? 
Atentie! Aceasta afirmatie nu se aplica la 1/72 "Trumpeter macar poate fi laudat pentru ca are subiecte interesante, iar in ultimii ani a ridicat standardul de productie." 



Candva anul asta Cata - cel mai sigur cand voi fi inginer

Macheta este la 1/35 - despre 1/72 Trumpeter nu pot sa spun nimic. I guess you know better.
Constructia merge incetisor: am asamblat suspensia. Arcurile de la rotile din fata au necesitat ceva atentie la debavurare, si nici dupa aceea nu arata prea grozav (pur si simplu una din jumatati este mai sus decat cealalta la toate 4...). Noroc ca nu sunt prea vizibile. In rest, piesele sunt foarte detaliate si delicate: la rotile din spate, defazajul caracteristic barelor de torsiune, desi abia perceptibil (~2mm) exista totusi...



Am sarit peste lipirea celor 2 piese ale sasiului (superioara si inferioara) dintr-un motiv bine intemeiat...
PS: Promit ca maine o sa folosesc un aparat foto mai bun...
#7
Postat 02 January 2008 - 11:57 PM
...iar acesta este culoarea periscoapelor soferului, pe care nu as fi putut-o modifica ulterior. Trumpeter ofera niste 'clear parts' (de fapt o foita de plastic transparent in care sunt taiate 18 bucati) iar in schema de vopsire instrumentele optice sunt albastre. Nimic mai fals. Datorita filtrelor optice, culoarea periscoapelor de la vehiculele americane variaza considerabil in functie de unghiul sub care sunt privite, dar cea mai 'observabila' este un ...roz (culoarea respectiva are un nume specific, dar e prea feminina ca sa il tin minte...)
Solutia e cat se poate de simpla: o funda pentru cadouri.

Revenind la partile transparente, acestea sunt (evident...) putin mai mari decat ar trebui, asa ca a fost o adevarata aventura sa le fac sa stea drepte (as fi preferat sa folosesc bucati dintr-un betisor de inghetata transparent, dar nu mai am...). Odata asezate, in spatele lor este introdusa o foita din funda de mai sus, iar rezultatul este satisfacator: funda da culoarea potrivita, iar partea transparenta reflecta lumina ca un geam adevarat...
Solutia e cat se poate de simpla: o funda pentru cadouri.

Revenind la partile transparente, acestea sunt (evident...) putin mai mari decat ar trebui, asa ca a fost o adevarata aventura sa le fac sa stea drepte (as fi preferat sa folosesc bucati dintr-un betisor de inghetata transparent, dar nu mai am...). Odata asezate, in spatele lor este introdusa o foita din funda de mai sus, iar rezultatul este satisfacator: funda da culoarea potrivita, iar partea transparenta reflecta lumina ca un geam adevarat...

Arata acest topic
Pagina 1 din 1