Forum Machete,Modelism,Hobby: Cheetah! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cheetah! High Planes, 1/72

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2008 - 08:50 PM

De cind am vazut o poza de-a lui pe Airliners.net, am ramas vrajit de avionul cu nas de supozitor (cum i-a zis Cartula).
Nu numai cel mai frumos, dar si cel mai capabil urmas al Mirajului III, Cheetah a fost produs in numar foarte limitat
de Atlas (acum Denel) pentru nevoile aviatiei Sud Africane. Actualmente este singurul vinator din dotarea Africii de Sud, asta pina
intra in serviciu Grippenul. Multe din capacitatile sale sint inca invaluite in mister, ce se stie e ca are sisteme de navigatie si EW foarte performante,
de asemenea un nou radar multi mode pulse-doppler, data link , helmet mounted sight, HUD, comenzi HOTAS si multe alte goodies.
Pe afara, avionul se deosebeste mult de Mirage IIIE in special prin botul muult alungit, extensia de fuselaj din spatele cockpitului, canardurile
si aripile ACW (advanced combat wing). Inauntru, motorul este un Atar 9K50 modernizat.
Cheetah C are un sistem avansat de atac, este capabil de a lansa o gramada de arme ghidate, laser, Gps sau Tv. de asemenea, rachetele indigene AA
R-Darter (radar, BVR) su U Darter (IR).
O idee despre capacitatile combative ale avionului (ignorate pina atunci) au dat-o rezultatele exercitului de ACM (air-combat maneuvering ) de la
Lakenheath, dintre Cheetahurile Sq.2 si F-15 americane din 494th Fighter Squadron , unde rezultatele au fost similare.

Moving on..Kitul:

Produs de obscura companie High Planes din Australia, este un Short-run multimedia, continind de toate :
plastic, metal alb, photoetch, rasina, cupole vacuformate si decaluri.
Initial speriat de costul maricel, facind un studiu de piata am decis sa-l iau...O conversie dintr-un Mirage IIIE ar fi fost prea dificila
in special din cauza fuselajului alungit intre prizele de aer si cabina, asta ca sa nu mai pomenesc de bot. De asemenea,
imposibilitatea de a gasi decaluri cu inmatricularile sud africane noi a fost hotaratoare.

Imagine atasata: cutia.JPG

Prima reactie cind am deschis cutia a fost ceva de genul "oops, o sa trebuiasca sa iau cuttere si pile noi!"
Trecind de primul soc...am vazut ca printre bavuri si ramele de turnare, piesele arata chiar foarte bine, sint gravate foarte fin iar suprafata este
neteda.
Imagine atasata: cadru1.JPGImagine atasata: cadru2.JPGImagine atasata: cadru3.JPG3.JPG]

Intr-o punguta separata se afla citeva piese dragutze din rasina, bine turnate ; ajutajul motorului, cockpitul, scaunul de catapultare MB.6 , baia trenului
de bot, prizele de aer si rotile trenului principal.
Imagine atasata: pieserasina.JPG

In alta punguta, un alt scaun Martin Baker Mk.6. - spaga mea.
Imagine atasata: scaun.JPG

In kit sint doua cupole vacuformate,treaba foarte buna in cazul in care stric vreuna la taiere.
Imagine atasata: cupole.JPG

Foitza de PE este fantastica...are un milion de antene si antenutze, chiar si inelele de catapultare...din pacate, pentru marea lor majoritate
prospectul nu indica unde ar trebui folosite...
Imagine atasata: PE.JPG

O alta punguta contine piesele din metal alb, trenul de aterizare, tubul pitot si alte piese mici...nu prea grozave. Jamba de bot ma gindeam sa o inlocuiesc cu una din plastic de la vreun Mirage.
Imagine atasata: metalalb.JPG

Decalul este excelent printat, avind optiuni pentru 5 avioane.
Imagine atasata: decal.JPG

Prospectul nu e foarte grozav, pentru unele piese se precizeaza de exemplu ca ar trebui puse oblic dar nu se specifica la ce unghiuri.
Multe din piesele de pe foaia de PE nu apar in prospect. Presupun ca foaia de PE e generica , pentru Mirage III, iar unele chiar nu ar trebui
folosite la Cheetah. O pagina intreaga de text e un fel de ghid pas cu pas al constructiei, chestie chiar interesanta.
O alta foaie are schema de vopsire, foarte completa.
Imagine atasata: prospect1.JPGImagine atasata: prospect2.JPG

Nu pot comenta despre cum se "pupa" piesele, oricum disclaimerul de pe cutie nu e incurajator :
"for experienced modellers only. requires some cutting, sanding and filling". Ramine de vazut cit. In orice caz, primele impresii sint bune; piesele din plastic si rasina arata bine, photoetchul e excelent, ca si decalul. Puncte slabe ar fi piesele din metal alb si prospectul.

#2 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 08 January 2008 - 09:01 PM

Esti productiv nu gluma. Sper sa iti iasa macar la fel de frumos ca cel din poza.

#3 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 January 2008 - 09:58 PM

Mda... matale ar trebui sa ai interzis pe acilea :dribble: . Ne umilesti constant.

Citeaza

Sper sa iti iasa macar la fel de frumos ca cel din poza

Macar :rolleyes: :-D :-P ? De ce? In poza arata rau :drinks: ? Oricum el o sa il faca sa arate si mai bine ca in poza aia urata.


Am dat si eu o data sau de 2 ori peste niste kituri din astea obscure, dar care sa aiba tot inclus prin ele (adica din intamplare sau primite). Zici ca a fost scump. Sa-mi fie cu iertare ca intreb, dar cat anume ca sunt placut surprins de ce vad?

Aceasta postare a fost editata de T-Marius: 08 January 2008 - 10:00 PM


#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2008 - 10:15 PM

Citeaza

cat anume

A fost 35 eu (cu tot cu transport si inca 3 scaune MB.6).

#5 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 08 January 2008 - 10:26 PM

Salve, Ed!
E un articol pe pagina IPMS Africa de Sud (poate l-ai vazut deja) unde spune ca s-ar putea folosi trenul principal de la Mirage 2000.

http://newsite.ipmss...nt/view/154/45/

Sunt si eu tristul posesor al unei Cheetah D. Spun "trist" pentru ca acum ceva ani cand mi-am luat-o nu existau nici efuzoare din rasina, nici foto-decupaje, ba, mai mult, au omis sa-mi dea si motorul din rasina :dribble: Dar pretzu..., pretz!

Anyway, poate ca cel mai ieftin ar fi sa iei trenul de la un Kfir (!?).

Cheers :rolleyes:

#6 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2008 - 10:33 PM

Salut Niki,

si C-ul pina acum citeva luni era mai sarac...adica nu avea photoetch nici prize de aer dintr-o bucata iar decalurile aratau de parca erau vopsite cu pensula.
Imagine atasata: 06.jpg

#7 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2008 - 02:00 AM

Im inceput lucrul la Cheetah.
Intai a trebuit sa subtiez destul de mult aripile, care pina la urma s-au potrivit destul de bine.
Imagine atasata: DSCF3286.JPG
Am vopsit cu gri deschis zona cockpitului, am pus doua surubele pe post de greutate, sa fiu sigur.
Imagine atasata: DSCF3280.JPG
Pe jumatatea cealalta am lipit baia trenului de bot si cocpitul cu tabloul de bord.
Imagine atasata: DSCF3282.JPGImagine atasata: DSCF3281.JPG
Am inchis fuselajul, fara mari probleme.
Imagine atasata: DSCF3284.JPG

#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2008 - 06:58 PM

Am lipit fulselajul, aripile si deriva.

Imagine atasata: DSCF3287.JPGImagine atasata: DSCF3288.JPG

Spre surprinderea mea, odata curatzate de bavuri, piesele s-au potrivit as putea spune excelent. Am folosit mult mai putin putty decat la machete gen Heller sau Italeri.

Imagine atasata: DSCF3289.JPG

Pe intrados situatia nu e asa roz, imbinarea aripii e cam nefericita in zona prizelor de aer. In spate nu e asa raum mai ales ca acolo vine coama ventrala.

Imagine atasata: DSCF3291.JPG.

#9 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2008 - 08:45 PM

Am inceput sa pun ceva photoetchuri pe el:
Imagine atasata: DSCF3292.JPG

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2008 - 06:46 PM

Am folosit jabma de bot a unui vechi Mirage IIIE Frog impreuna cu furca din metal a kitului. Dupa cum se vede din poze, roata de bot din metal alb nu arata prea grozav.
Imagine atasata: DSCF3295.JPG

#11 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 15 January 2008 - 08:56 PM

Cate-un pic, pic, pic... :friends:

Abia astept sa-l vad gata!

#12 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2008 - 09:59 PM

Am mai pus o gramada de prize si antenutze pe intrados:
Imagine atasata: DSCF3303.JPG

#13 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 12:33 AM

Prima proba la cupola...naaais:

Imagine atasata: DSCF3305.JPG

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 01:42 AM

scaune:
Imagine atasata: DSCF3307.JPG
Am vopsit mai multe ca o sa-mi trebuiasca:))

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 January 2008 - 08:56 AM

Pai da, cine stie ce ciudatenii mai ai pe teava!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 January 2008 - 08:56 AM


#16 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 10:05 AM

Asta asa, ca tot ziceai ca te intorci la WWII.
Excelent Aftermarketu'....Total...Si total shortrun.
Imi faci pofta sa ma apuc si eu de He 119, chiar daca e muhuhuhuuult mai simplu.

#17 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 09:37 PM

Inelele de catapultare le-am facut folosind o bucata de lita si o scula facuta din doua scobitori:
Imagine atasata: DSCF3309.JPG

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 10:39 PM

Si rezultatul, lipicios al dracu'...
Imagine atasata: DSCF3311.JPG

#19 Useril este offline   danv 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-October 07
  • Location:Bucharest

Postat 19 January 2008 - 08:45 PM

Salut,

Poti te rog frumos sa imi spui si mie ce fel de chit folosesti si eventual de unde poate fi procurat?

Am in lucru o macheta a avionului L-39 Albatros produsa de Eduard pentru care mi-ar trebui un chit bun :friends:...

Merci mult & spor la modelit,

Dan

#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4941
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2008 - 12:21 AM

Folosesc Mr.Surfacer 500, 1000 si 1200 de la Gunze. Am incercat si Mr. Disolved Putty dar nu pot spune ca ma omor dupa el. Pentru chestii mai grosolane, folosesc puttyul de la Revell.

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi