Forum Machete,Modelism,Hobby: blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2

#81 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 October 2008 - 02:06 PM

Proiectul a fost pus pe masa celor de la Washington in iulie 1941,impreuna cu al celor de la Ford(6x6 desemnat ca fiind T18 heavy armored car).Productia a inceput dupa un an,in vara lui'42 si a durat pana spre finalul anului 1943.
Conceput initial pentru actiuni in camp deschis si/sau desert,T 17E Staghound si-a dovedit "punctele slabe"in orasele cu strazi si spatii inguste ale Europei,datorita tocmai dimensiunilor-atipice pentru o masina de cercetare-adica 5,50 metrii lungime,2,36 metrii inaltime si o greutate de 12 la 15 tone.Dealtfel englezii au si inlocuit Staghound-ul in misiuni de cercetare,cu al lor Daimler Dingo,mult mai rapid si mai usor de "strecurat"pe langa inamic.
Totusi dimensiunile generoase ale lui T17 l-au facut preferabil ca vehicul de comandament si legatura,sau escorta convoi,utilizat mai ales de companiile de Cartier General si Comanda a marilor unitati.
Singurii care l-au folosit ca dotare principala in misiuni de recunoastere,au fost canadienii,principalul atu fiind armamentul destul de puternic pentru un 4x4 si mai ales,blindajul gros de 32 mm(max.50 mm la unele variante).Primele exemplare au ajuns in Europa in 1943-Italia, "vanatorul de cerbi"fiind folosit in exclusivitate pe frontul nord-vest european.
Au existat,in principal,4 variante ale acestui blindat si anume:
-T17 E1 mk.I cel cu turela si tun de 3,7 cm si 3 mitraliere de 0,30;
-T17 mk.II inarmat cu un obuzier de 76 mm,pentru suport apropiat si 2 mitraliere de 0,30;
- T17 mk III avind ca armament principal un tun de 7,5 cm(un adevarat vanator de care)si 3 mitraliere de 0,30;
- evident T 17 mk.IV cu o turela Fraser-Nash cu doua mitraliere a/a de 0,50 cal.

Aparatul propulsor a fost compus din 2 motoare pe benzina,productie Chevrolet/General Motors 270 cu cate 6 cilindrii in V,cate 4.400 cmc,dezvoltind impreuna 195 CP.suficient ca masina sa atinga(in oricare dintre versiuni)o viteza maxima de cca.85 km/h.Frane hidraulice Bendix Hydrovac,transmisie cu 4 viteze inainte,GM Hydramatic,capacitate combustibil 623 litrii(inclusiv in rezervoarele externe)pt.o autonomie de 250 la 300 km.
Echipajul a fost format,in cazul tuturor versiunilor,din 4 membrii(mai rar 5-la sub-variantele pentru transmisiuni).
Avind in vedere forta,capacitatile si dotarile lui T17,il putem considera precursorul blindatelor de cercetare(mai)moderne,aparute prin anii 50,chiar 60(pe multe dintre ele le-a inspirat chiar),o masina de lupta,blindata,in adevaratul sens al cuvantului.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 October 2008 - 02:13 PM


#82 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 October 2008 - 02:17 PM

...si un T 17 E1 canadian la Paris:


Imagine atasata: staghoundzd0.jpg

#83 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 18 October 2008 - 03:12 PM

T-17 asta pare a fi un Greyhound...se vad 3 axe.

#84 Useril este offline   kingtiger3002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 475
  • Inregistrat: 07-May 05
  • Location:constanta
  • Interests:Blindate ww2

  Postat 18 October 2008 - 03:16 PM

din pacate poza pusa este un Greyhound deci M8 .asta este cel vizat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 777px_Staghound_latrun_2.jpg


#85 Useril este offline   kingtiger3002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 475
  • Inregistrat: 07-May 05
  • Location:constanta
  • Interests:Blindate ww2

Postat 18 October 2008 - 04:28 PM

cu 3 axe a fost doar T17 DEERHOUND si de aici a aparut T17E1

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: T17_Deerhound_armored_car_2.jpg


#86 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 October 2008 - 08:13 PM

Cel din poza"pariziana"este tot un T17,insa proiectul celor de la Ford(6x6),despre care spuneam mai sus ca a facut concurenta stransa lui T17 4x4 Chevrolet;si el este produs la 1/35,iar unele surse il dau ca posibila conversie a lui T17 4x4 de la Bronco(ori Italeri)-uita-l aici.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 October 2008 - 08:32 PM


#87 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 October 2008 - 08:30 PM

...si ceva explicatii ce vor lamuri problema,(cei drept ca in portugheza dar pot fi intelese destul de usor),aici.

#88 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 October 2008 - 09:36 PM

...da eroare totala,ala din poza nu este T17 ci M8 :drinks:

#89 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 19 October 2008 - 06:30 AM

Util:

http://www.ioh.pl/br...ndex.php?art=24

Suplimentar:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: T_17__DeerHound_1.jpg
  • Imagine atasata: T_17__DeerHound_2.jpg


#90 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 October 2008 - 01:00 PM

Multumesc Dragos@(inca odata-raman dator).

Kitul Bronco-CB 35011-este frumos turnat,toate piesele din stiren cuprinse pe 6 culee,sunt ambalate in pungi individuale,fiecare piesa fiind usor de gasit pe rama ei,cu o numerotare adecvata si logica.
Mai sunt livrate o culee cu piesele transparente(sticla farurilor si vizoarele),un PE cu 22 de repere si teava tunului,din aluminiu.
Acuratetea turnarii pieselor nu lasa loc de discutii,fiecare reper se potriveste"la fix".Foaia cu decaluri este pe masura modelului,fiind oferite 7 versiuni de inmatriculare,frumos tiparite si complete.In plus,se mai ofera,pentru tipicari,o coala mica de PE ce contine cifre si litere care permit aplicarea numerelor distinctive,prin vopsire,deci altfel decat decal.
Ceea ce poate pune probleme,in schimb,este succesiunea fazelor de asamblare pe care Bronco o propune si care mie imi pare putin "ciudata".Voi reveni.

#91 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 November 2008 - 08:33 PM

Daca ar fi sa respect ordinea operatiunilor din planurile de asamblare,ar fi trebuit sa asamblez prima data o laterala a masinii,pe urma cea de-a doua,placile frontale si spatele,plus partea superioara a cutiei blindate;cand spun sa asamblez,ma refer la toate,absolut toate detaliile,dupa care sa"compun" blindatul prin asamblare pe sasiu;mie imi pare ciudata aceasta viziune,si am decis sa nu o urmez.In consecinta am asamblat corpul masinii prin metoda conventionala,fixind caroseria pe sasiu,de la inceput,impreuna cu elementele transmisiei si suspensiile.
A iesit asta(pana in prezent):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2666.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2667.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2677.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2679.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2680.JPG


#92 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 November 2008 - 07:24 PM

Nu l-am abandonat pe Staghound,ba dimpotriva,cate putin,incet dar sigur am mai adaugat piese pe carcasa,un far azi,un maner maine si usurel,usurel a ajuns sa arate asa(toate pozele sunt facute la lumina artificiala):

- in prima dintre ele nu are inca efectele de imbatranire fixate,se afla intr-o etapa mai putin evoluata
Imagine atasata: 111708221714.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 November 2008 - 07:49 PM


#93 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 November 2008 - 07:33 PM

- in urmatorul set de poze,apare mai clar efectul de "weathering".Se observa si necesitatea de a mai chitui,in special la placa frontala a masinii,insa incet progresam;
Imagine atasata: 112208190037.jpg

lateralele blindatului si in special rezervoarele de combustibil fac deliciul muncii la macheta asta:
-jumatatea stanga vazuta dispre fata-Imagine atasata: 112208190127.jpg




-cea dreapta vederea in directia"spre inainte"-Imagine atasata: 112208190330.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 November 2008 - 07:42 PM


#94 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 November 2008 - 07:41 PM

-un "lung de linie" ;
Imagine atasata: 112208190540.jpg


placa spate cu esapamentul dublu:
Imagine atasata: 112208190211.jpg




Imagine atasata: 112208190235.jpg




...si capota motorului,din doua jumatati-

Imagine atasata: 112208190420.jpg

#95 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 November 2008 - 07:47 PM

- capacele blindate inca nu au vizoarele asamblate la locul lor
Imagine atasata: 112208190402.jpg



- suspensia stanga fata-are multa nevoie de"prafuiri"

Imagine atasata: 112208190516.jpg



"USA Master Grip" -asta scrie pe pneuri ;-)

Imagine atasata: 112208190438.jpg

#96 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 22 November 2008 - 07:59 PM

Un "lung de linie" putin mai luminos :
Imagine atasata: 112208190540.jpg

N-ar strica sa lasi naibii telefonu' !
Nu te avantajeaza !

#97 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 November 2008 - 08:05 PM

Se poate si mai luminos,dar cu becu'ala de ...watti care bate direct in plastic nu cred ca vedeai mare lucru.
Nu telefonu'e de vina ci lipsa iluminarii naturale
am incercat si cu "luminozitate"mai mare dar n-ai vrea sa stii ce rezulta.
Si oricum mersi de compliment.

#98 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 22 November 2008 - 08:23 PM

Vezi postareaLonginus, la 22 Nov 2008, 20:05, a spus:

....nu cred ca vedeai mare lucru..


Eu nu, ca stiu cum arata, dar restul ? ;-)

#99 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 November 2008 - 10:35 PM

...dupa critica fotografica din partea lui AdiP@,am procedat la o noua sedinta foto,adica el a facut pozele si eu m-am uitat;
-modelul arata,de fapt,asa(pana in prezent):

Imagine atasata: Staghound_T_17_E_002.jpg



Imagine atasata: Staghound_T_17_E_007.jpg

#100 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 November 2008 - 10:39 PM

...Imagine atasata: Staghound_T_17_E_010.jpg


Imagine atasata: Staghound_T_17_E_018.jpg

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi