Forum Machete,Modelism,Hobby: Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 86 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.

#41 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 August 2008 - 10:59 PM

Eu vad lucrurile in felul urmator:exista o suma intreaga de poze care sunt repetabile si de gasit la simpla accesare pe Google,recunosc,este adevarat.Sunt poze luate in timpul razboiului si sunt limitate ca numar,prin forta imprejurarilor-corect.Exista insa unele pe care nu le gasesti chiar usor.
Comentariile pe care le (mai)depun alaturi de poze,sunt asa mai simpliste,pentru ca nu am dorit sa pun un sir de poze si cam atat.Este perfect adevarat ca nu fac nici un studiu istoric asupra razboiului 2 mondial,pentru ca nu asta am dorit;nu inseamna ca nu am posibilitati(intelectuale,baza de informare si arhive)dar chiar nu cred ca este cazul unei istorii de felul asta.Si ce(mai)ramane?o suita de fotografii,sumar comentate.Nu-mi asum "paternitatea"acestui topic si chiar am invitat pe oricine are poze,sa participe.Daca tu Eugen@ai poze (mult)mai inedite decat postez eu,ar fi o chestie grozava sa le impartasesti noua(daca vrei,desigur).
Eu,insa mai am un scop:daca ati observat,multe dintre fotografii insista asupra unor detalii,care ar putea servi unui modelist(detalii ale partilor componente sau chiar subiecte pentru diorame,de ce nu ?).
Am si fotografii inedite,dar mare parte dintre ele sunt atat de dure,incat nu cred ca ar fi indicat sa le vedem pe forumul acesta.

#42 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1631
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 30 August 2008 - 12:56 AM

Salutare la toata lumea...Fratioare Longinus da-i bataie in continuare cu topicul,e excelent,mai ales pt unul puturos ca mine,care prefera sa gaseasca informatiile rapid ,dacat sa le caute...e o adevarata economie de timp.Acum,proaspat venit din concediu si cu chef de machetit,sunt convins ca voi reusi sa termin cate ceva din multele[vreo 17]incepute si neterminate-va voi da de lucru si de carcotit la greu. :ph34r: .Asa ca baga frate...fara numar si mersi! :-P

#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 12:58 PM

Asa cum spuneam,Mussolini gaseste cu temei sa-si "imite"mentorul si declara razboi.Cum Franta era deja invadata de nemti,prezenta italienilor nu era prea necesara,acolo.
Din dorinta de a invada,neaparat pe cineva,Italia isi indreapta privirile spre rasarit:Albania,Grecia si doreau ei si Yugoslavia.
Daca prin Albania lucrurile au mers usor,in Grecia nu le-a fost prea simplu,grecii sub conducereea generalului Metaxa dovedindu-se a fi o "nuca prea tare"pentru italieni.
Ca de obicei,aviatia a fost trimisa:un Fiat G50 deasupra Greciei,in septembrie 1940

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fiat_G_50_deasupra_Greciei_1940_toamna.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 August 2008 - 12:59 PM


#44 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 04:50 PM

Pentru ca am ajuns la agresiunea Italiei in Balcani si din dorinta de a adauga mai multa istorie in acest topic(o modificare devenita necesara,intre timp),sa vedem care a fost inceputul acestei invazii in zona balcanica.
Totul a inceput cu INVADREA ALBANIEI:
-asa cum am mai spus,Mussolini simtea nevoia de a arata "omologului"sau ca Italia nu este mai prejos.In ciuda obiectiilor regelui Vittorio Emanuele III,Mussolini decide sa foloseasca drept pretext,politica de reprimare a fascistilor,intreprinsa de regele Zog,in Albania.
Astfel,la 25 martie 1939 Mussolini prezinta albanezilor un ultimatum,cu pretentii de anexare a unor regiuni. Tirana refuza,bineinteles si drept urmare flota italiana bombardeaza coastele Albaniei,urmate de trupe de debarcare,la 7 aprilie 1939 in zi de vineri.Alegerea unui inceput de weekend nu era intamplatoare,Mussolini copiind tehnica aplicata pana atunci de Hitler si anume lansarea actiunilor decisive la sfarsit de saptamana cunoscind "slabiciunea"clasei politice engleze pentru weekend-uri petrecute la tara,in liniste.
Churchill tocmai criticase aceasta moda,observind ironic ca"Hitler takes his contries in the weekends".
Invadatorii italieni au intalnit o opozitie total ineficienta,din partea albanezilor,regele Zog si regina Geraldine Apponyi,impreuna cu fiica lor,printesa Leka,au fugit la Londra via Grecia.
Parlamentul albanez s-a predat la 12 aprilie 1939,regele Vittorio Emanuele III preluind coroana Albaniei.
Mussolini a trecut toate trupele albaneze sub conducereea comandantilor italieni.
Ca raspuns,Churchill a recomandat ocuparea catorva insule grecesti,de catre Royal Navy,avind si acordul guvernului grec,insa recomandarea lui a fost complet ignorata.Chiar si prezenta catorva nave de lupta,in zona,ar fi descurajat viitoare actiuni din partea Italiei.Churchill era convins ca Mussolini nu va indrazni sa provoace vreodata fortele britanice.Era o convingere pripita.
Primul ministru britanic,Chamberlain,la primirea vestii despre invadarea Albaniei,era la resedinta din 10 Downing Street,preocupat de studiile sale asupra naturii si comportamentului pasarilor,pe care tocmai apucase sa le hraneasca.
Atunci cand a fost anuntat,s-a aratat chiar suparat c-a fost deranjat cu asemenea treburi.Oricum,la inceputul saptamanii de lucru,urmatoare,a procedat la condamanrea oficiala a agresiunii si a dat o declaratie prin care garanta siguranta granitelor Greciei prin forta armata britanica,o declaratie la care italienii nu se asteptau.
Insa si el a ignorat propunerea lui Churchill de a trimite o puternica forta navala in apele grecesti.

#45 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 05:08 PM

In octombrie 1940,dupa galopul de sanatate prin Albania,trupele italiene s-au indreptat sppre Grecia.
Aparatorii greci,chiar condusi de Metaxas,succedat insa de un general considerat slab,Alexandros Papagos,au ripostat energic si au reusit,pana la mijlocul lui ianuarie 1941 sa-i arunce pe italieni inapoi,in portul Velona.RAF.a acordat tot sprijinul sau,in baza promisiunii de securitate,facuta de Chamberlain.
Churchill negocia cu aparatorii greci in incercarea de a-i atrage in tabara aliatilor(se intampla in febr.1941).Dorinta lui data de pe vremea primului razboi mondial,in convingerea ca era absolut necesara si benefica prezenta britanica in Balcani.
Generalul Papagos,succesorul lui Ioannis Metaxas,era ezitant la propunerile englezilor,fiind convins ca o trecere in tabara aliatilor,ar determina Germania sa invadeze Grecia.Fiind insa constient ca pericolul iminent este reprezentat totusi de nemti,Papagos accepta intr-un final propunerea lui Churchill.
Vazind succesul de pana atunci,asupra italienilor,in Africa de Nord,englezii si-au schimbat efortul de razboi in directia Balcanilor.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 August 2008 - 05:11 PM


#46 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 06:27 PM

Principalele tipuri de avioane,pe care italienii se bazau,la acea data:
-vanatoarea:Reggiane RE 2000 Falco;

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_re2000_5.jpg
  • Imagine atasata: air_re2000_6.jpg
  • Imagine atasata: air_re2000_7.jpg
  • Imagine atasata: Regiane_RE_2000_Falco.jpg


#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 06:34 PM

...Fiat G 50 Freccia(englezii l-au mai intalnit si in Africa de Nord).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: italian_fiatg50.jpg
  • Imagine atasata: Fiat_G50.jpg
  • Imagine atasata: Fiat_G_50_2.jpg


#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 06:39 PM

...Macchi C 200 Saetta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Macchi_C_200_Saetta.jpg
  • Imagine atasata: mc_200_saetta.jpg
  • Imagine atasata: mc_200_saetta_new.jpg


#49 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 06:41 PM

...Fiat CR 42

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fiat_CR_42_nr.162.jpg


#50 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 06:57 PM

... S.A.I. 207 Imagine atasata: S.A.I._207_3.jpg
Imagine atasata: S.A.I._207_2.jpgImagine atasata: S.A.I.207.jpg



si Romeo RO 37 Lince(sunt facute,color,in Bulgaria 1942)
Imagine atasata: Romeo_RO_37_in_Bulgaria_1942.jpgImagine atasata: Romeo_RO_37_in_Bulgaria_1942.jpgpg]

#51 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 30 August 2008 - 07:03 PM

Fortele armate italiene au avut in ww2 o impresionanta tehnica militara pe roti.Recomand celor pasionati de aceasta achizitionarea cartii GLI AUTOVEICOLI TATTICI E LOGISTICI DEL R.EXERCITO ITALIANO FINO AL 1943:doua volume.980 pagini,foarte multe fotografii,40 euro,merita toti banii.Sunt de vazut multe lucruri interesante,pentru mine mai interesante decat cele ale Wehrmachtului.Recomand Tuttostoria pentru achizitii,daca este cineva interesat.

#52 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 07:41 PM

Buna recomandarea lui Dragos 1955@ :ph34r: .
Bombardierele italiene si aviatia de transport:
Savoia Marchetti SM 79 SparvieroImagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_79_Sparviero_esc.193.jpg


Savoia Marchetti SM 81 Pipistrello Imagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_81_Pipistrello_2.jpgImagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_81_Pipistrello.jpgpg]


Savoia Marchetti SM 82 Marsupiale Imagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_82_si_mecanici.jpgImagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_82_Marsupiale_2.jpgpg]Imagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_82_Marsupiale.jpg


Savoia Marchetti SM 84
Imagine atasata: Savoia_Marchetti_SM_84.jpg


Fiat CR 25(in zbor deasupra muntilor Alpi)
Imagine atasata: Fiat_CR_25_deasupra_Alpilor.jpg


Cant Z 1007 Alccione(in doua versiuni-varianta torpilor) Imagine atasata: Z_1007_Alcione_2.jpgImagine atasata: Z_1007_Alcione.jpg

#53 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 07:45 PM

...si hidroaviatia
Cant Z 501 GabbianoImagine atasata: Z_501_Gabbiano.jpg


Cant Z 506 Airone

Imagine atasata: Z_506_Airone_2.jpgImagine atasata: Z_506_Airone.jpg

#54 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 August 2008 - 08:23 PM

Departe de a fi prezentat toate aparatele de lupta din dotarea"Regia Aeronauticca" vreau sa prezint si opozantii:Fortele Regale Elene(Elleniki Vassiliki Aeroporia).
Aviatia militara a Greciei,era structurata in doua entitati:Inaltul Comandament al Fortelor Aeriene al Armatei si Inaltul Comandament al Fortelor Aeriene Navale.
Situatia acestei forte aeriene era(in octombrie 1940):Escadrilele de cercetare si suport al Armatei(Mire Stratiotkis Synergassias)
-escadrila I si II,sub comanda maiorului F.Katassos avea in dotare 18 aparate Breguet XIX din care jumatate operationale;
- escadrila III,maior D.Paliatseas dotata cu 15 Henschel 126;
-escadrila IV cu 17 Potex XXV A.

Aviatia de vanatoare(Mire Dioxes):
- escadrila 21 stationata la Kalampaka-capitan J.Kellas,avea in dotare 12 aparate PZL 24 E(din care trei au fost trimise la Yanina);din decembrie,escadrila a fost redotata cu 14 Gloster Gladiator;
-escadrila 22 stationata la Salonika/Sedes-capitan A.Andoniu,avea in dotare 12 PZL 24 E operationale;
- escadrila 23,stationata la Larissa-maior G.Theodoropoulos,avea in dotare 12 PZL 24 E operationale(din 36);
- escadrila 24,stationata la Eleussis,capitan A.Anagnostopoulos avea in dotare 9 Bloch MB 151,carora le era repartizata apararea capitalei Atena.
Aviatia de bombardament(Mire Vomvardismou):
-escadrila 31,stationata la Niamata,avea in dotare 11 aparate Potez 63,din care operationale 8;
-escadrila 32,stationata la Larissa,avea in dotare 12 aparate Blenheim IV(operationale 11);
- escadrila 33,stationata la Kouklania,avea in dotare 12 aparate Fairey Battle(10 operationale);
Aviatia Fortelor Navale(Mire Naftikis Synergassias):
- escadrila 11,stationata la Valtoudi,lt.colonel Alexandros avea in dotare 9 aparate Fairey Swordfish III;
- escadrila 12 stationata la Peloukia,capitan Christopoulos,avea in dotare 12 hidroavioane DO 22 G,care mai tarziu(6 bucati)au fost transformate in aparate cu baza la sol,adaugindu-li-se tren de aterizare ,fiind operate pentru suportul trupelor terestre)
-escadrila 13(rezerva)avea in dotare 9 aparate Avro Anson.
Am insistat asupra acestor detalii,tocmai pentru ca aviatia elena din RM 2 este un subiect destul de putin dezbatut.

#55 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 31 August 2008 - 09:30 AM

Fratilor, excelent topic! vreau sa precizez ca si in ceea ce priveste flota italienii dispuneau de bastimente moderne, din pacate prea putin cunoscute, asta datorita incapacitatii evidente din punct de vedere militar a acestui popor...remarcabil in alte domenii :). Longinus, ca profesor de istorie, tin sa remarc capacitatile tale didactice!

#56 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2008 - 09:34 AM

Degrelle@ multumesc.
Privitor la flota italiana si actiunile ei in ww2 -Mediterana,voi posta,aici,in curind un material mai amplu(promit poze de calitate,unele dintre ele mai rar vazute).

#57 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2008 - 02:58 PM

Revenind asupra razboiului italo-grec,dupa ce am vazut(cel putin in materie de aviatie)disproportia dintre cele doua armate,devin necesare niste lamuriri:anume modalitatea in care Mussolini a conceput invadarea Greciei si mai apoi desfasurarea campaniei,la randul sau in doua etape.In final voi explica de ce anume Grecia a devenit un punct de cotitura in desfasurarea razboiului mondial.
Pe rand:asa cum am mai subliniat,Mussolini era "gelos"pe reusitele militare a lui Hitler de pana la acea data si dorea sa iasa cu ceva in evidenta;Albania a fost prea putin si prea simplu.Urmatoarea pe lista a fost aleasa Grecia,considerata un adversar usor de batut.
Prin urmare,incepind de prin iunie 1940,a fost starnita,in randul opiniei publice italiene,o campanie impotriva Greciei,insotita de acte de provocare,cum ar fi repetate zboruri militare deasupra teritoriului grecesc si culminind cu torpilarea si scufundarea crucisatorului usor "Elli" aflat la ancora in portul Tinos,de catre un submarin italian.Era data de 15 august 1940,zi de sarbatoare crestina in ritul Bisericii Ortodoxe,zi serbata si de Marina greaca(ca si de cea romana,la acea vreme,ca si astazi).A fost un act de sorginte pur mafiota.
Guvernul grec,desi cunostea foarte bine ca incidentul a fost provocat deliberat de catre italieni,a preferat sa dea in presa un comunicat,potrivit caruia nava militara a fost torpilata de catre"un submarin cu nationalitate necunoscuta"-numai in dorinta de a pastra neutralitatea tarii.
"Il Duce"avea sa-i spuna lui Ciano:"Hitler mi-a luat-o intotdeauna inainte,punindu-ma in fata faptului implinit.Ei bine,de data asta ii voi raspunde cu aceasi moneda.Hitler va afla din ziare,ca am ocupat Grecia".
Zis si facut:vazind ca provocarile nu-si ating scopul,si fara sa-si informeze aliatul(care s-ar fi opus ideii)Mussolini da un ultimatum,stupid,Greciei,prin care solicita acesteia sa permita trecerea trupelor italiene(masate la granita cu Albania) pe teritoriul grec(trecerea spre ce?),ba chiar le cerea grecilor sa permita ocuparea unor zone"strategice"din teritoriul lor,de catre armata italiana,pentru toata durata razboiului(fara a specifica nici macar,despre ce zone ar fi vorba).Era 28 octombrie 1940.
Evident ca acest ultimatum a fost dat de asa maniera,incat sa fie inacceptabil.
Metaxas(care era din totdeauna,un germanofil ce-si crease stranse relatii cu Hitler,in principal datorate comertului dintre cele doua tari)a afirmat dorinta poporului grec de a rezista,si a respins ultimatumul italian,cu un singur cuvant: "Ohi"adica "nu".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2008 - 03:03 PM


#58 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2008 - 03:19 PM

poze:
evenimentul surprins de pe mal-Imagine atasata: Elli.jpg




submarinul"Delfino",cel care a tras torpilaImagine atasata: elli_italian_sub.jpg







...si victima
Imagine atasata: torpedoing.jpg






istorisirea completa a incidentuluiAICI

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2008 - 03:32 PM


#59 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 September 2008 - 05:32 PM

Dupa refuzul ferm venit din partea lui Metaxas,acesta a trecut la mobilizarea populatiei,printr-un discurs fara precedent,adresat natiunii.
"A sosit timpul pentru Grecia.Acum mai inainte de toate,mai inainte de orice,luptati".
Impactul a fost deosebit,pana si liderul partidului comunist grec N.Zachariadis,un critic a lui Metaxas si oponent al unui "razboi imperialist"-a adresat o scrisoare deschisa natiunii,prin care indemna la rezistenta.

#60 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 September 2008 - 06:42 PM

In zorii zilei de 28 octombrie 1940,fortele italiene din Albania incep traversarea granitei cu Albania,intrind in Grecia.Patras este bombardat.Generalul Prasca,conduce opt din cele zece divizii ce avanseaza dinspre Albania.Italienii ataca pe trei directii principale,cu efortul principal pe centru,intre vaile Drihna si Vijose.
Fortele grecesti,sub conducerea generalului Papagos,conteaza pe efectivul a opt divizii,cu posibilitatea de a fi intarite cu trupe aduse de pe frontiera cu Bulgaria.Diviziile grecesti,fusesera masate pana atunci,mult in interiorul teritoriului,tocmai in idea de a nu-i provoca pe italieni.
Principalul obstacol in calea invadatorilor,era tocmai vremea rea,ce impiedica mult actiunile aviatiei.Italienii alesesera pentru atacul lor,o perioada foarte proasta,din punct de vedere meteo.
In aceasi zi,Hitler il intalneste pe Mussolini,la Florenta si ii aduce la cunostiinta nemultumirea lui,pentru ca nu a fost informat.Pe de alta parte il asigura pe omologul sau,ca il va sprijini cu trupe,daca va fi necesar,in ideea de a-i tine departe pe englezi de Balcani si de petrolul romanesc.
Poze,din timpul invaziei italiene in Grecia:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Italieni_in_actiune.jpg
  • Imagine atasata: BandGreekInvasion.jpg
  • Imagine atasata: m13p.jpg
  • Imagine atasata: MitraglieriItGrecia.jpg


Arata acest topic


  • 86 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi