Forum Machete,Modelism,Hobby: Pfalz D.III - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pfalz D.III Roden 1/72

#1 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 14 January 2009 - 11:40 PM

Salut,

Mi-am luat un kit de Pfalz D.III de la Roden, vopseluri, pensule, cuttere, adeziv, de toate pentru toti. Acum, fiind primul kit pe care vreau sa-l fac serios, adica sa includa si vopsea, stau si ma uit la el si mi-e frica sa ma ating deoarece am o intrebare care imi tine neuronul ocupat: "Cum vopsesc rotile".
Adica cum sa maschez astfel incat cauciucul sa fie vopsit negru, iar capacul sa fie argintiu? Cu mana si cu pensula 0/10 mi se pare imposibil. Daca pun hartie de mascare pe de-asupra si tai pe contur cu cutterul mi-e frica sa nu stric roata. Ce abordare imi recomandati?

Am deschis topic, deoarece vreau sa va tin la curent cu evolutia lucrarii, pentru a va mai putea stresa cu cate o intrebare cand am ocazia.

Multumesc anticipat.

Imagine postata

imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor.
Imagine postata

#2 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 15 January 2009 - 12:50 AM

Parerea mea :pardon: ca sa-ti fie simplu si ca sa corectezi usor daca grsesti cumva: vopsete mai intai toata roata in argintiu, dupa care vopsete cauciucul cu tempera negru sau vopsea in ulei ca sa poti sa speli daca ajunge pe capacul argintiu, iar dupa ce se usuca dai cu lac mat.
Spor la treaba!

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2009 - 12:53 AM

Avionul pica de frumos ce e. Aerodinamic si mai fin ca si Albatrosul.
Nu stiu daca ai mai facut din astea din WWI. Sunt niste chichite. Trebuie sa-ti planifici atent etapele de constructie si vopsire, incluzand intinderea hobanelor.
Masca pt roti - compas, scoci tamiya de hartie. ori vopsesti intai cauciucul si folosesti masca cu gaura. Ori vopsesti janta si pui capacul de harite si-ti raman cauciucurile
sau cu un sablon de plastic cu cercuri decupate.
Sau compas cu lama.
Sau masti de la eduard.

#4 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 15 January 2009 - 01:13 AM

Mi se pare buna ideea cu tempera. Emailurile nu sufera nici o modificare in contact cu apa, nu? Dupa ce sunt uscate bine, desigur.
In legatura cu planificarea etapelor... ce am mai citit si eu prin stanga si prin dreapta. Nu am mai facut niciodata WW1. Am vazut ca majoritatea au intins hobanele dupa ce au asamblat restul pieselor. Am vazut ca cineva a lipit hobanele de aripa, nu a gaurit aripa. Asa as dori sa fac si eu. Voi face teste pe niste plastice sa vad daca se lipesc cum trebuie. Nu am mari asteptari, acest avion va fi un cobai pentru mine...

Aceasta postare a fost editata de gojira: 15 January 2009 - 01:20 AM


#5 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 15 January 2009 - 01:18 AM

Vezi postareagojira, la 15 Jan 2009, 01:13, a spus:

Mi se pare buna ideea cu tempera. Emailurile nu sufera nici o modificare in contact cu apa, nu? Dupa ce sunt uscate bine, desigur.

Ai vazut ca stii si singur... Eu nu stiu cum faci cu sarmele care tineau aripile. Cred ca in limbajul wurger-ului se numesc "hobane". :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Cata: 15 January 2009 - 01:19 AM


#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 January 2009 - 03:53 AM

Gojira , nu incerca pe macheta cu tempera . De obicei aceasta crapa dupa ce se usuca . Incearca mai bine cu vopsea de ulei . Daca ai dat "pe langa" , corectezi , cu apa si sapun cu o pensula subtire . Daca vopsesti cauciucul , cu email , poti corecta cu diluant , pensula doar putin umezita , dupa cca 30 min - 1 ora dupa vopsirea cauciucului . Argintiul trebuie sa fie foarte bine uscat ( de regula lasa cam o zi ,pana sa dai stratul de negru ) . Ar mai fi o problema de acuratete . Cauciucurile avioanelor , in special germane ,in WW1 ,din cate stiu , nu erau negre . In imaginile de epoca apare o nuanta ceva mai deschisa . Multi machetisti le vopsesc intr-un soi de gri (mediu) .

#7 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 15 January 2009 - 08:05 AM

da, e un fel de de maro inchis, nu am stiut cum se numeste culoarea, asa ca am spus negru.

#8 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 15 January 2009 - 09:53 AM

Vopsire fina de detalii poti face cu acul cu gamalie. Pui o picatura de vopsea pe fundul unui dop de sticla de plastic si apoi inmoi fie varful fie gamalia in vopsea si "speli" suprafata resepctiva de mai multe ori pana esti multumit. Daca lucrezi cu acrilice sa ai la indemana un capacel de sticla cu apa sau cu alcool izopropilic, imediat cum vezi ca ai gresit bagi repede roata in capacel si o speli bine. Ar mai merge si cu un betisor de curata in urechi muiat in apa sau alcool.
Eu as porni de la interior la exterior, adica mai intai capacul rotii cu argintiu si apoi cu negru mat/maroniu.

Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 15 January 2009 - 09:55 AM


#9 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 15 January 2009 - 10:02 AM

Salut,
Ce vrei sa folosesti pentru hobane? si apoi putem sa te sfatuim cum sa le intinzi/postezi. Ideea cu lipitul mi se pare spinoasa, dar sa vedem ce material folosesti pentru ele.
Spor,
Bill :pardon:

#10 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 15 January 2009 - 10:07 AM

ma gandesc ori naylon pentru pescuit, ori corzi de chitara de 0.9. Naylonul ma gandesc ca merge lipit, corzile de chitara nu. Am mai citit ca cel mai bine ar fi de folosit un fel de ata chirurgicala, dar mi-e cam greu sa o gasesc, nu mai tin minte cum se numeste.

#11 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 15 January 2009 - 10:51 AM

Salut,
Eu folosesc fir de pescuit de 0,8, pentru scara 1/48. Daca si tu te hotarasti sa folosesti tot fir de pescuit, atentie ca firul trebuie sa fie intins bine. Cu tehnica lipirii iti va fi foarte greu sa le faci intinse. Gaurirea, in schimb e buna pentru ca trecind firul prin gaura poti sa-l lestezi si apoi sa lipesti cu CA pus in gaura.
Spor,
Bill

#12 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2009 - 10:53 AM

Pentru hobane eu folosesc fir de plastic tras la cald. Asta-l obtii din plasticul de la culee. Se ia o bara de plastic dintr-un culeu, se incalzeste deasupra unei lumanari, in zona de mijloc pana se inmoaie dupa care se trage de capete. O sa obtii un fir de plastic. Firele astea le poti lipii. Acum, ideea e ca trebuie vazut exact unde veneau prinse cablurile cu pricina. Vezi ca pot fi si cabluri de comanda, nu numai de rigidizare.Cu hobanele de rigidizare e mai simplu pentru ca astea le prinzi intre montanti. Cu alea de comanda e mai dificil ca, in mod firesc ori se trec prin aripa ( pentru prinderea eleroanelor intre ele) si se prind la exteriorul aripilor de niste suporti care, daca nu ma insel eu, se cheama suspensoare, ori se prind din fuselaj si se duc spre suspensoarele de la profundoare. Oricum trebuie studiata treaba. Eu m-am apucat sa lucrez o alta bijuterie de la Roden. E vorba de Albatros W 4. Asta e un biplan hidro. E la 1:72 si e o bijuterie.

Aceasta postare a fost editata de bogy: 15 January 2009 - 10:55 AM


#13 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 15 January 2009 - 11:00 AM

Poate pui si niste fotografii cu etapele de executie la Albatros. Ar fi interesant :pardon:

#14 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2009 - 11:17 AM

Da, o sa pun niste poze si o sa pun si niste poze cu colectia mea de zmee din primul razboi.

Sa ai grija cu o chestie: banuiesc ca vopsitul il faci la aerograf. Aripa superioara se monteaza dupa vopsire. Montezi totul, inclusiv montantii pe aripa inferioara si pui si hobanele (astea le pui dupa ce vopsesti) si dupa asta vi cu aripa superioara. Hobanele de comanda se pun la final, dupa ce pui decalurile si faci spalarea de rigoare cu ceva umbra arsa, foarte bine diluata.

#15 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 15 January 2009 - 11:35 AM

Nu, vopsitul il voi face cu pensula. Nu-mi permit momentan aerograf...

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 January 2009 - 09:03 PM

Salut @gojira;poate vrei sa vezi niste profile:

Lt.August Handl,primavara lui 1918-
"Jasta 16b"
Imagine atasata: Pfalz_D_III.jpg

Pfalz D III(1396/17)
Oberleutnant Oscar von Boenigk toamna lui 1917
culoare argintiu-verzui,ampenaj albastru deschis,benzile negre ce inconjoara fuselajul constituie distinctivul unitatii(Jasta 4 )

Imagine atasata: Pfalz_D_III_3.jpg




Pfalz D III zburat initial de catre lt Werner Voss,apoi de catre lt.Hans Weiss
Vopsire- gri-otel cu nasul galben/lemn(distictivul de identificare al unitatii-Jasta 10) si doua benzi negre.
-primavara/vara lui 1917 Franta aerodromul de la Mercy-le-Haut.


Imagine atasata: Pfalz_D_III__5_.jpg


Sper sa-ti serveasca.Spor la treaba si baga poze.

#17 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 16 January 2009 - 10:13 PM

multumesc, foarte interesant. Eu am ales insa varianta Emil Thuy. Am reusit sa vopsesc rotile cu mana libera si au iesit in regula, zic eu. De asemenea am mai vopsit motorul cu aluminium de la Revell si a iesit iarasi binisor. Momentan nu am aparatul foto disponibil. O sa mai dureze putin pana voi face comanda de chit si vopseluri. Am crezut ca pot face exteriorul cu culorile pe care le am, dar nu merge. Cred ca este vorba de acelasi gri otel, pe care nu prea stiu cum sa-l obtin. Voi comanda silver si un grey de la Revell, vad ce iese.

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 January 2009 - 09:23 PM

Cum vopsesti roata:
- In mod normal, exista o demarcatie intre janta si cauciuc, Cu un compas distantier (compas cu doua virfuri), cu un picior infitp in axul rotii, trasezi demarcatia prin zgiriere, usor, ca sa iasa un sant fin. Vopsesti janta rotii in aluminiu apoi cu vopseaua "cauciuc" (eu folosesc un amestec de MM rubber si negru in proportie de 1/1) diluata ca pentru aerogarf vopsesti usor pe margina santului. Capilaritatea trage vopseaua in sant, dar nu si peste janta. Cu putina experienta iese un lucru foarte bun.
- hobane. Cea mai buna metoda este ce de "crosetare", fie cu fir de nylon de 0,08 sau 0,1 mm, fie cu fir de par natural sau de peruca. Cu un burghiu de 0,3 mm dai gauri in zonele de prindere ale hobanelor. Te hotarasti la un capat de unde sa pleci. Inroduci firul in acea gaurica, pui putin supergulue pe in 'ic" de plastic si il lipsti in gaura. Tragi firul de la o gaura la alta, fara sa il lipesti, pina 'pozezi' cea mai mare parte, sau ma rog, daca se poate, toate hobanele de pe o parte. Faci acelasi lucru si pe cealalta parte. Dupa asta, intinzi cite o secventa de fir si cu un ic uns cu superglue il blochezi in fiecare gaura, cind pe aripa stinga, cind pe aripa dreapta, incit tensiunile sa fie egale pe ambele aripi. Dupa uscarea lipiciului, tai icurile, cu atentie sa nu tai si firul, apoi slefuiesti zona si retusezi cu putina vopsea. (asta face parte dintr-un articol pe care nu m-am mai invrednicit sa-l termin.)
Nu recomand firul de stiren, deoarece, tas "in scara" este prea fragil si se rupe extrem de usor.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi