Forum Machete,Modelism,Hobby: COMIC, Sherman M4A1(75)dry, early-mid production - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

COMIC, Sherman M4A1(75)dry, early-mid production Tamiya 1:48... Aproximativ din cutie...

#21 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 27 January 2009 - 06:37 PM

Cel mai dificil de fabricat si aliniat, au fost cele doua protectii ale filtrelor, datorita formei torturate si unghiurilor total diferite intre laturi.
Aceste protectii urca pana sus, in interiorul cocii superioare si, formeaza peretii exteriori ai asa-numitilor "grousers compartments". Dar... despre acestia, mai tarziu...

Imagine postata

Desi nu aveam de gand, la acest proiect cu sasiu metalic... pentru a asigura o rigiditate mai mare fixarii piesei monobloc de sasiu, am fabricat pana la urma si flansele superioare de fixare ale carcasei diferentialului. Pana la urma... tot raul a fost spre bine :

Imagine postata


----------------------------------------------------------------------------------


@ tgr:

Vezi postareatgr, la 27 Jan 2009, 18:15, a spus:

Da, da...are, ca sa citez :"realistic weight". :-D
Foarte util cand faci vrum! vrum! pe parchet si impusti la greu pe zee germans.


Pai sa-i stea in gat mosului, acel "realistic weight", acusica tocmai retras la pensie...
Gineri-so, la primul kit important pasoptist scos sub dictatura lui ( Marder III ), a renuntat IN SFARSIT la nenorocirea asta...

Dar, tot a pus niste greutati optionale pentru interior... sa nu-l nierveze prea tare, pe tata'socru !

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 27 January 2009 - 06:38 PM


#22 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

  Postat 28 January 2009 - 02:54 AM

Citeam de mult titlu: "Sherman 1/48.... aproximativ din cutie"... doar asteptam sa am mai mult timp ca sa savurez aceasta constructie.
Azi m-am decis! Acum ma apuc si eu de un sehrman ..."aprximativ din cuite" caci daca e pe aproape de cutie trebuie sa fie simplu! :-D ... Pai frate Dragos, pe unde naiba: "aproape din cuite"... Ca sa citez: "am fabricat pana la urma si flansele superioare de fixare ale carcasei diferentialului"+"sa fabric o singura piesa monobloc."+ nituri facute, boghiuri detaliate, balamale de la usi, piese de scurgere, si alte cuvine pe care acum le aud prima oara!! :pardon: Nu stiu cum e cutia ta, dar acest '48 deja e departe de cutiile mele. Nici macar nu-l mai cumpar, decat dupa ce zici tu asa: "COMIC" ca l-ai terminat pe al tau "aprximativ din cutie". :pardon:
Ma asez deja confortabil, in randul doi banca din spate de la geam si astept zambind sa continue lectia deschisa in clasa cu miros de Olive-Drab. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Cata: 28 January 2009 - 02:55 AM


#23 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 28 January 2009 - 06:47 AM

Vezi postareaCata, la 28 Jan 2009, 02:54, a spus:

...in clasa cu miros de Olive-Drab...


Pai, frate Cata, nu mai sta ascuns in banca aia din fundu' clasei (chiar daca-i la geam), mai lasa-ti nemerniciile alea teutone sa se odihneasca oleaca si... pune mana pe unul din kiturile brailliste de Sherman de la "marea soparla Dragoneza" !
In general, pe acestea poti sa le faci chiar "aproape din cutie", fara prea mare bataie de cap !
Este incredibil, dar pana acum, nu prea s-a aratat pe acest forum un Sherman braillist, demn de falnicul sau nume !

Asa ca, doar in matale mai am speranta ca, poate-poate te vei incumeta... desi, STIU ca si pe tine te-a infestat germenele pasoptismului si, se pare ca esti pe cale de a avea si tu... o epifanie !

#24 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 28 January 2009 - 05:44 PM

"Teutonii" sunt mereu si pe retina mea...dar recunosc ca sunt sedus de cursul de shermanistica! Te urmaresc cu atentie....oricum unui Tiger sau Panther ii sta bine langa un Firefly, asa ca sper sa trec macar in clasa I a AFV-ismului de esenta aliata cu un kit in viitor. Mult spor.

#25 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 28 January 2009 - 06:01 PM

Vezi postareaDegrelle, la 28 Jan 2009, 17:44, a spus:

...sta bine langa un Firefly, asa ca sper sa trec macar in clasa I a AFV-ismului de esenta aliata cu un kit in viitor...


Multumesc.
Ma bucur mult sa aud asta !
In ce scara te-ar interesa, acel kit de Firefly ?
Este cred... o intrebare cam retorica... mi-e teama ca pohta ti se-ndreapta spre "dark side of the force", spre "odioasa" scara...
Daca-i asa, atunci nu umbla cu jumatati de masura si... alege juvaere, adica TASCA :

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi.../tasca35009.htm
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...tasca35011.html

Daca spre bucuria mea, te gandesti la braille sau 1/48, atunci, sa-mi dai de stire...

#26 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 28 January 2009 - 10:49 PM

Da, sunt sedus de partea negativa a Fortei! Dar, spre bucuria ta, voi fi mai intai de partea binelui...adica in The One True Scale! :-D

#27 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 29 January 2009 - 07:04 AM

Vezi postareaDegrelle, la 28 Jan 2009, 22:49, a spus:

...voi fi mai intai de partea binelui...adica in The One True Scale! :-D


Ahhaaa... Un Firefly, in "The One True Scale" !!!
Chestia asta, CHIAR MA BUCURA !
Probabil ca te gandesti la acest kit, de Firefly-Ic (adica, pe o baza de M4):

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32532.htm

Vezi ca pe langa ce zice nea'Terry in recenzia lui, kitul acesta are un numar de chiftele suplimentare, cum ar fi o confinguratie eronata a centurilor de sudura ale placii frontale de la coca superioara si un model eronat al protuberantelor ( hoods ) pentru driver si co-driver. Acestea sunt potrivite pentru un M4A4 ( Chrysler ) nu pentru un M4... Ma rog, astea-s mai mult sau mai putin subtilitati... dar mai ai o problema, pentru TOATE cele patru inmatriculari din cutie, modelul de galeti ( "cu spite" ) nu-i cel corect. Dar... aici te ajut io si, te cadorisesc cu un set complet de galeti "stantati"...
DAR... de vrei sa mergi pana la CAPAT, te sfatuiesc sa adaugi acestui kit, aceasta SUPERBA conversie de Firefly-Vc ( pe o baza de M4A4 ) :

http://www.fighting4...onversions.html
http://www.missing-lynx.com/reviews/48/she...reviewbg_1.html

Tim Perry, nenea care a facut conversia, este un extraordinar gentleman... si-ti zic din experienta personala, ca-i o placere sa cumperi de la el !

#28 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 29 January 2009 - 10:28 AM

Vezi postareaDRAGOS, la 28 Jan 2009, 06:47, a spus:

... pune mana pe unul din kiturile brailliste de Sherman de la "marea soparla Dragoneza" !
In general, pe acestea poti sa le faci chiar "aproape din cutie", fara prea mare bataie de cap !


Doar, tu stii ca la mine trebuie sa existe mai intai si mai intai o poza de epoca cu un vehicul care sa aiba ceva special, mai trebuie si vre-o 2-3 muze ala modelismului pentru inspiratie si energie pozitiva si abia dupa... ma apuc si eu de ceva pe care-l termin cel mai devreme in 2 ani. :-D

Oricum ideea ta e buna, ar merge o schimbare. Caut prin cele 5 kit-uri sa vad de ce ma apuc. Vreau sa caut ceva simplu si sa-l fac repede: Pac-pac. Ma uit prin ce am deseara. Poate-l fac pe cel din divizia cu afro-americani.... Da.Da.Da. Mi-ai mai zis: trebuie sa iau galetii de la Extratech. :pardon:

#29 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 29 January 2009 - 12:46 PM

Vezi postareaCata, la 29 Jan 2009, 10:28, a spus:

Poate-l fac pe cel din divizia cu afro-americani.... Da.Da.Da. Mi-ai mai zis: trebuie sa iau galetii de la Extratech. :-D


Hmm... buna alegere, "COOL STUDS INCORPORATED" !
Recenzie la kit:

http://www.172shermans.com/kitreviews/Drag...76_VVSSprev.htm

Ai nevoie nu numai de galeti "cu spite", ci si de senile T49 cu EEC. Studiaza articolul acesta:

http://www.172sherma...VVSScompare.htm

Daca AMS-ul te lasa sa treci cu vederea numitii EEC, daca nu ai, o pereche de T49 te cadorisesc io.
Iote-ti 'colea si pozele de epoca:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 761.jpeg
  • Imagine atasata: 40CoolStud4inAustria_002.jpeg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 29 January 2009 - 12:49 PM


#30 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 04 May 2009 - 02:44 PM

Si......continuarea? :lol:

#31 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 04 May 2009 - 07:57 PM

Salut,
Dragos nu are net citeva zile :lol: asa ca transmit eu mesajul lui, citez :
" Ce-i Padawane, ti s-a facut de-un group build ? "
N.A. : Roger that :lol:
Inchei transmisiunea urindu-va spor la modelit,
Bill :lol:

#32 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 04 May 2009 - 08:39 PM

Rise up, Masssssterrr! :lol:

#33 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 10 September 2009 - 02:30 PM

Ideea acestui proiect, fata de alte cocktailuri shermaniste, a fost sa incerc sa-l detaliez cat mai mult... folosind cat mai putine produse "after market".
In aceasta etapa, m-am ocupat de coca superioara. In fotografia de mai jos, se poate vedea ca i-am schimbat oleaca infatisarea... fata de piesa originala :


Imagine postata


Am texturat suprafata cu Surfacer 500 pentru simularea efectului de fuziune, am detaliat aripile, busoanele rezervoarelor, balamalele capacului blindat al admisiei pentru aerul de racire al motorului si protuberantele frontale.
Am adaugat scara de acces a echipajului si suporturile trapelor in pozitia deschis si am modificat pozitia bridei frontale de fixare a cablului de remorcare.
Am adaugat sitele de protectie ale capacelor compartimentului pentru "grousers" ( din fotoincizie ), farurile cu protectiile lor ( tot din PE ), sirena + canalizatia sa electrica... si o superba mitraliera de 0,3 inch, de la "RB Models" :


Imagine postata


Imagine postata


Dar ... cel mai mult am muncit la periscoapele rotative ale trapelor frontale, pe care le-am reconstruit TOTAL, din piesa originala am pastrat doar capacul basculant de protectie :


Imagine postata


A fost o chestiune de "onoare"... ca sa-i zic asa... Daca in "odioasa scara" si chiar si in braille ( la kiturile Dragoneze moderne ) exista optiunea de a monta periscoapele deschise, la kiturile pasoptiste NU EXISTA din cutie, aceasta binecuvantare...
Prea multe, multpreaspaniole proiecte vazut-am io... la care autorul, desi la indemana le-a avut... cu mare gratie si nepasare le-a montat inchise. Chestie care, cel putin la Sherman, este nitel stupida. Macar periscopele driver-ului si al comandantului, ar trebui sa fie in pozitia deschis.
Pe langa periscoape, am mai detaliat oleaca si trapele :


Imagine postata


Imagine postata


Cum am zis mai sus, am acordat ceva atentie si busoanelor rezervoarelor si balamalelor capacului blindat :


Imagine postata


Imagine postata


Pentru luminile de pozitie/stopurile din spate, a trebiut sa aduc doua corectii.
In primul rand suportul si canalizatia electrica din spate, apoi protectiile... Piesele din fotoincizie pe care le ofera setul folosit de mine, au o forma eronata. Asa ca... a trebuit sa utilizez piesele originale din stiren, subtiate considerabil cu o freza diamantata cilindrica, pe interior.
Am profitat de ocazie si am dat si o gaura pentru manivela, in locul cuvenit.


Imagine postata


Imagine postata


In urmatoarea etapa, ma voi ocupa de lotul uneltelor de bord...

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 10 September 2009 - 02:41 PM


#34 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 10 September 2009 - 03:17 PM

Hai Maestre, ca am nevoie de ceva "inspiratie" pentru "odiosul" meu! Hai!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi