Forum Machete,Modelism,Hobby: M3 Scout - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

M3 Scout

#1 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 21 April 2009 - 08:21 AM

Desi m-am ocupat pana acum doar de kituri de avioane am hotarat sa imi incerc norocul si cu o blindata si anume M3 Scout.
Kitul e la 1/35 de la Zvezda. Ce pot spune pana acum? Sunt trei rame injectate intr-un plastic relativ moale, ceva mai greu de smirgheluit decat ce am vazut pana acum (sau poate e de vina forma pieselor specifica blindatelor?). Imbinarile s-au facut cu putine probleme mari cu adeziv Revell (varianta lichida cu ac de seringa, nu varianta gel la tub), plasticul a reactionat cum trebuie la respectivul adeziv lipiturile iesind robuste. Au ramas doar cateva lufturi mai importante, pe ici pe colo. Engineeringul e relativ OK (din nou, e prima mea masina blindata) kitul asamblandu-se fara mari batai de cap. Nu cunosc prea multe despre masina reala dar kitul pare destul de bine detaliat. Pana acum dupa cum se vede si din poze am facut asamblarea pieselor mari si o prima grunduire cu grund auto Duplicolor aplicat direct din spray, pt a vedea unde mai este de chituit, slefuit, samd. Fiind primul kit de ne-avion ma consider incepator iar sugestiile sau informatiile sunt binevenite. Multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de MiG: 21 April 2009 - 08:25 AM


#2 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 April 2009 - 10:28 AM

Salut Mig
Masina reala are o frumusete aparte, fara prea mari pretentii insa, raportat la producator (Zvezda/Italeri).
Incearca sa inlocuiesti farurile masinii (eventual gaureste "oala" farului si pune-i o lentila), inlocuieste gratarul de protectie din fata acestora, ceea ce apare in kit e ordinar. La fel si arma.
Atentie la zona incercuita :
Imagine atasata: untitled.JPG

Atentie la vopsirea subansamblelor de "intrados". E destul de dificila in modul de asamblare folosit de catre tine.
Pentru mai multe detalii si eventuale modificari, vezi aici :
http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...sa%3DN%26um%3D1
Merita.

#3 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 21 April 2009 - 10:35 AM

Multumesc pt. poze AdiP. Da...gratarele alea sunt cam aiurea. Presupun ca le face vreo firma din PE, am sa incerc initial sa le fac din foaie de stiren si sarma sau fir tras...daca nu imi iese asa ma voi gandi la PE. Intr-adevar zona semnalata va trebui chituita, acolo au ramas lufturile cele mai mari. Postul tau chiar m-a facut sa ma hotarasc sa incerc sa imbunatatesc zona farurilor.
In ce priveste "intradosul" masinii cred ca am sa dau totul cu un strat uniform culoarea pamantului uscat/praf si cam atat. Nu ma pricep la mecanica si nu prea am putut distinge piesele ca sa stiu cum sa le vopsesc, si atunci cand am avut ocazia sa ma uit sub o masina reala era cam "vopsit" cu noroi. In plus pt o prima macheta de tanc vreau sa invat sa ii fac "extradosul" cum trebuie ca sa nu ramana neterminata cum au ramas atatea :) .

Aceasta postare a fost editata de MiG: 21 April 2009 - 10:43 AM


#4 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

  Postat 21 April 2009 - 11:23 AM

 Salut! Imi placa blindata, e plina de detali privind scara de productie. Pe dedesupt cum este? 

Am o nelamurire ce este acel cilindru din fata blindatei prezent in pozele lui  Mig si AdiP ? la ce serveste? Prima oara am crezut ca este un troliu dar din pozele lui AdiP arata simplu. Pun si o poza:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: __.jpg

Aceasta postare a fost editata de ciprian_gl: 21 April 2009 - 11:25 AM


#5 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 April 2009 - 12:24 PM

Salut Ciprian
Pe dedesubt probabil ca va pune Mig ceva imagini, sau eventual mai spre seara o sa pun eu una (daca nu deranjez), ca sa te lamuresti cum sta treaba pe acolo.
Cilindrul din fata nu era pe post de tambur/troliu din cate cunosc avea doar rol ajutator in vederea deplasarii mai facile pe teren framantat/obstacole/banchete/etc. Un fel de "a cincea roata" daca vrei.

@ Mig
Daca o reprezinti unicolor, rezultatul trebuie sa fie unul super, aceasta varianta de vopsire intotdeauna permite multe artificii si fineturi ce se pot aplica pe macheta. Atentie la variatiile de nuanta/culoare si zonele de aplicare.
Sa ai spor la macheta si sa iti iasa exact asa cum vrei.
Adi

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 April 2009 - 12:40 PM


#6 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 21 April 2009 - 12:59 PM

Vezi postareaciprian_gl, la 21 Apr 2009, 12:23, a spus:

Am o nelamurire ce este acel cilindru din fata blindatei prezent in pozele lui  Mig si AdiP ? la ce serveste?

La trecerea peste santuri mai largi decit "prevede", dispozitivul ajuta ca masinaria sa nu se infiga in bot ci sa treaca peste.

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 April 2009 - 01:32 PM

Bravo Mig;dupa asta sunt sigur ca vor mai urma si altele.
Cat despre PE-uri pentru ea:da exista,eduard cz.face anume pentru kitul Zvezda
-uite-l aici
http://www.eduard.cz/products/card.php?id_...;page_start=355


sau mai corect aici(se pare ca cehii au o problema)
http://www.eduard.cz/

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 April 2009 - 01:33 PM


#8 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 21 April 2009 - 07:06 PM

@Longinus: multumesc pentru link
@ciprian: am atasat doua poze cu "dedesubtul" masinii

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 April 2009 - 07:55 PM

Nu vreau sa critic,dar vezi ca ai ceva bavuri(ramasite)in punctele in care piesele caroseriei fusesera prinse pe rame.


Vopsirea pe burta e destul de simpla:pleci de la o culoare uniforma-sa zicem negru-peste-tot- sau chiar culoarea caroseriei-si continui cu degradeuri pentru toate piesele ce apar "pe burtica";
-de pilda-zonele mai "adanci"adica cele mai putin expuse la lovire/frecare,atingerea de sol-poti sa lasi culoarea de fond;
-la piesele proeminente,dar relativ statice-axe,osii,bratele suspensiei-incepi sa folosesti "otel"(adica un grafit 6B)usor,peste vopseaua de fond;
-la piesele proeminente,dar in miscare,aplici aceasi tehnica,insa pastrezi mai mult din culoarea de baza-de exemplu axul cardanic are un luciu metalic,dar nu este"otel"curat.
-in fine suspensiile-arcurile foaie,in cazul de fata-au intre lamele,o nuanta mai inchisa(pastrezi culoarea neagra)iar partile expuse sunt intotdeauna in culoarea ruginii(mai intensa sau mai putin intensa).
Cand ai stabilit si aplicat paleta cromatica pentru toate astea,vii cu un strat usor de praf(road dust)diverse nuante-aici poti sa aplici aproape orice culoare sau combinatii;incearca sa aplici "politica verosimilului" adica ce este"credibil" si ce nu in materie de culori/straturi etc.In mod obligatoriu,vei avea nevoie de pigmenti/crete pastel,sa zicem vreo 4 nuante(cel putin).

Sper ca am fost destul de coerent ca sa-ti fiu de folos,cu tot ce-am scris pana acum.
Succes

#10 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 21 April 2009 - 08:22 PM

Multumesc mult Longinus, chiar mi-ai dat sperante sa imbunatatesc modelul in sensul asta, cred ca nu am sa-l mai las doar cu praf. Da, mai am bavuri, sper sa le pot curata cu o freza respectiv cu o lama de bisturiu noua. Criticile si observatiile nu sunt o problema mai ales atunci cand sunt fundamentate tehnic, din contra sunt binevenite. Culmea ca acum imi sar si mie in ochi bavurile cu pricina :).
Scopurile mele cu macheta asta fusesera doua: 1. sa pot mentine un ritm de constructie cat de cat sustinut ca sa o pot termina intr-un timp rezonabil (pt asta am facut si unele compromisuri de calitate pt ca obisnuit cu avioanele la momentul respectiv ma saturasem de montat cardane, diferentiale si suspensii) acum dupa ce mi-ati atras voi atentia m-am mai razgandit si am sa incerc sa le remediez pe cat posibil.
2. sa ma familiarizez cu tehnicile de vopsire si weathering pt machete de vehicule. Da, cum spunea si AdiP am sa incerc o schema "uni" tocmai pt ca scoate in evidenta detaliile mai mult decat una de camuflaj si se preteaza mai bine la "ing"-uri.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 21 April 2009 - 08:24 PM


#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 April 2009 - 08:32 PM

Acuma,nu vreau sa fiu rau si nici sa supar pe cineva-indefinitiv si eu am fost candva"zburator",dar:

-un model de avion nu se poate compara niciodata cu un model de "taratoare" nici din p.d.v. al numarului de piese si nici din p.d.v al nuantelor,culorilor,efectelor-in general al complexitatii vopsirii.
Nu zic "daca"ci "atunci cand" vei continua,o sa-ti"incapa pe mana"si kituri de blindate cu 550,650 sau 800 de parti componente-numar ajuns astazi ceva destul de uzual.

Si inca ceva-n-o asambla in viteza;unde te grabesti ?!

#12 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 21 April 2009 - 10:34 PM

 Multumesc  AdiP si marhaba pentru explicati si lui MiG ptr poze. Cred ca pe puntea fata se putea mai bine, in rest e ok. Modelul pe osie are montat disc frana (fata) si placuta (spate) ? Sau sunt jenti ? dar sunt prea mici ...

#13 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 April 2009 - 11:05 PM

Vezi postareaciprian_gl, la 21 Apr 2009, 23:34, a spus:

..
Modelul pe osie are montat disc frana (fata) si placuta (spate) ? Sau sunt jenti ? dar sunt prea mici ...


Fata discuri, spate tamburi. Jentile fata/spate vin turnate impreuna cu "gumele" cu care era incaltata masina.

-Nu pot sa nu intreb :
-Mig my friend, unde a disparut axul de ghidaj a jentii spate dreapta ? :whistle: -Era rupt pe culee ?

#14 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 22 April 2009 - 05:34 AM

Vezi postareaAdiP, la 22 Apr 2009, 00:05, a spus:

Fata discuri, spate tamburi. Jentile fata/spate vin turnate impreuna cu "gumele" cu care era incaltata masina.

-Nu pot sa nu intreb :
-Mig my friend, unde a disparut axul de ghidaj a jentii spate dreapta ? :whistle: -Era rupt pe culee ?

Yep...dar am bucata, am sa o lipesc la sfarsit pt ca nu ar rezista la manevre.

#15 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2009 - 10:38 AM

Salut.
Detalii privind vopsitul pe "intrados" poti obtine din topicul Kubelwagen typ 239 Holzgas, conversie kit Tamya/Aires-1/35 al lui Longinus, si cu permisiunea autorului (sper sa nu deranjeze), cateva poze cu subiectul, mai jos.
Nu in ultimul rand, spor la lucru. :)

Alte imagini.
http://www.team-bhp.com/forum/4x4-off-road...tml#post1030896
http://www.off-roadweb.com/tech/0901or_off...g/photo_04.html
http://www.4x4wire.c...ta/reviews/ome/
http://image42.websh...02fxxAMx_fs.jpg
http://67-72chevytru...ad.php?t=318363

Modelul, probabil ai vazut deja pozele din acest link:
http://www.militarym...icle.asp?a=3998
Un M3 restaurat, in caz ca ti-au scapat aceste poze:
http://www.cybermode...cout_walk.shtml
http://svsm.org/gallery/M3ScoutCar
http://www.usarmymodels.com/AFV%20PHOTOS/M...m3scoutcar.html

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Kubelgas_016.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_028.jpg

Aceasta postare a fost editata de mardale: 22 April 2009 - 10:39 AM


#16 Useril este offline   alexie 

  • Membru senior
  • Grup: Validating
  • Postari: 1701
  • Inregistrat: 04-December 04

Postat 22 April 2009 - 07:57 PM

Vezi postareaMiG, la 21 Apr 2009, 09:21, a spus:

Desi m-am ocupat pana acum doar de kituri de avioane am hotarat sa imi incerc norocul si cu o blindata si anume M3 Scout.
Kitul e la 1/35 de la Zvezda. Ce pot spune pana acum? Sunt trei rame injectate intr-un plastic relativ moale, ceva mai greu de smirgheluit decat ce am vazut pana acum (sau poate e de vina forma pieselor specifica blindatelor?). Imbinarile s-au facut cu putine probleme mari cu adeziv Revell (varianta lichida cu ac de seringa, nu varianta gel la tub), plasticul a reactionat cum trebuie la respectivul adeziv lipiturile iesind robuste. Au ramas doar cateva lufturi mai importante, pe ici pe colo. Engineeringul e relativ OK (din nou, e prima mea masina blindata) kitul asamblandu-se fara mari batai de cap. Nu cunosc prea multe despre masina reala dar kitul pare destul de bine detaliat. Pana acum dupa cum se vede si din poze am facut asamblarea pieselor mari si o prima grunduire cu grund auto Duplicolor aplicat direct din spray, pt a vedea unde mai este de chituit, slefuit, samd. Fiind primul kit de ne-avion ma consider incepator iar sugestiile sau informatiile sunt binevenite. Multumesc.

Am si eu in lucru o astfel de masinarie, pot confirma faptul ca nu este un kit formidabil dar rezultatul final merita efortul depus. Dupa realizarea dioramei intentionez si lansarea unui "kit review".
Conform spuselor lui ahmed rotile oferite de kit sunt mai subtiri decat normal, problema putandu-se rezolva prin adaugarea unei "saibe" de 1 mm intre cele doua felii ale rotii.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi