Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#161 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2010 - 10:22 PM

:drinks: Maiculita !!!

#162 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 05 September 2010 - 10:43 PM

"...Nem normalish te ..." :diablo: "Sper, daca timpul va tine cu mine maine seara, sa ma pot desfasura mai pe larg in explicatii " . De abia astept :drinks:

#163 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 06 September 2010 - 07:36 AM

No comment...just :drinks:

#164 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 September 2010 - 08:32 AM

Pareri? Pai tu fotografiezi o masina pe bune si ne-o pui noua aici???? :hi: :-P Maeste, acuma pe bune, asa detaliere nu cred sa mai fi vazut pe uneva! :drinks: Si eu sunt cu manete si manetute, dar sunt depaaaaaaarte tare de tine! Jos palaria, ca si asa am zis destule si nu e de comentat, ci de ADMIRAT! :diablo:

#165 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 September 2010 - 09:17 AM

Da.De-acum sa-nceapa balu'.
Sa cante muzica,sa curga vinul,sa vina ...(ma rog).
Best the money can buy - e celebra sintagma dar aci nu se potriveste:banii nu pot cumpara asa ceva,pentru simplul motiv ca inca nu s-a produs una ca asta. :drinks:

#166 Useril este offline   cmc 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 19-November 08

Postat 06 September 2010 - 09:32 AM

Io' imi iau jucariile si plec... ma apuc de colectionat timbre sau naiba stie ce altceva... Nu o sa ajung la un astfel de grad de perfectiune in ale machetismului nici cat o fi haul...

Superb...

#167 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 06 September 2010 - 10:47 AM

Buna vorba aia ''detaliul face diferenta''......sa te tot uiti si sa te minunezi,sa incerci si tu si sa tot incerci pana-ti iese...daca-ti iese.Unii vor putea altii nu,deh nici Razvan Lucescu nu-i Jose Murihno
Minunat

#168 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 September 2010 - 12:24 AM

Salut

Vazand prima postare din pagina 9 (apartinand lui Flo), am presupus ca a fost doar o gluma in forma scrisa. Se vede treaba ca m-am cam inselat; chiar daca raspunsurile voastre n-au fost tocmai ceea ce speram eu sa citesc, ma bucur ca subiectul inca place.
Multumesc tuturor celor care au scris mai sus, pentru opiniile liber exprimate- unele cu siguranta prea "in cadere libera" fata de posibilitatile inca nebanuite din fiecare.
"Nem normalish " au ba, mie mi-a facut placere pana acum; daca si voua ca privitori - atunci e de bine.
In fine; vorbaria multa (fara poze)= moartea topicului :diablo:

Ziceam de statii.
Masina reala era dotata cu trei statii radio, doua U.K.W. Ee/Eh (cele doua din rastelul stanga - vopsite dunkelgrau si "un fel" de sandgelb), precum si o statie 10 W.S. c.
U.K.W. Ee sau Eh :
Imagine atasata: panzer1.jpg
Imagine atasata: UkwEe.jpg

10 W.S. c. :
Imagine atasata: 10WSc.jpg
-Holly crap, acu' vad ca mi-au scapat liniile galbene...

Partea electrica din interiorul masinii, inclusiv turela :
Imagine atasata: schema_radio_ptr_G___J.jpg

Nu am gasit in nici o imagine sau plan, la ce servea legatura indicata cu sageata rosie; in concluzie nu am reprezentat-o - pentru a nu fabula prea mult.
Un eventual "Evrika" ar fi tardiv, accesul nu-mi mai e atat de facil in acea zona. Logica m-a facut insa sa las cele doua mufe de legaturi electrice cu trimitere spre turela...
Imagine atasata: cutia.jpg

Hai sa vedem acuma cam cum statea herrenvolk-ul transmisionist/mitralior frontal pe scaunul desemnat lui.
Imagine atasata: pz4_37.jpg
Imagine atasata: pz4_in2d.jpg
Imagine atasata: 200453867616.jpg
Imagine atasata: 200453867432.jpg
Destul de stramt, cu pozitionarea transformatoarelor nu intotdeauna respectand proiectul, in prima inagine U10-le fiind undeva la genunchii omului.
Am preferat totusi sa le montez in varianta "standard", cele doua E.Ua fiind montate in rastel iar U10-le vertical. Adica asa :
Imagine atasata: IMG_2784.JPG

Bun. Ce am folosit eu.
Aber ofera celor suficient de nesabuiti si dezinteresati de pierderea neuronilor din dotare, o coala de PE-uri suficient de detaliata pentru a obtine principalele variante de echipari radio a "toracelui" teuton, respectiv cu rabdare si uneori cu sudalmi sau rugaminti :hi: , se pot obtine blocuri radio pentru variante de echipare la Pz II/III/IV, sau Stug-uri III/IV, sau Panther/Tiger (atat I cat si II), deci mai mult decat multumitor, zic eu. Aviz amatorilor...
Mai jos, cele trei planse (destul de relative, cu inadvertente si foarte interpretative-erorile fiind inerente fara studierea prealabila temeinica). Nu intru in detalii, despre asta-i vorba :
Imagine atasata: Pictures_059.jpg
Imagine atasata: Pictures_060.jpg
Imagine atasata: Pictures_061.jpg

Adnotarile imi apartin, originalele planselor fiind in liniatura albastra (si puse bine la pastrare). Cotele sunt in mm, pentru cei care vor sa-si prinda mintea cu un posibil scratch.

Mai jos, legaturile ce se pot efectua (sumar exemplificate), la variantele propuse de Aber.

Pentru Pz II :
Imagine atasata: STATII_PANZER_II.jpg

Pentru Pz-III/IV :
Imagine atasata: STATII_PANZER_III_SI_IV.jpg

Pentru Stug III/IV :
Imagine atasata: Schema_STUG_III.jpg
Imagine atasata: Schema_STUG_III_2.jpg

Pentru Panther/Tiger I sau II
Imagine atasata: STATII_TIGER__PANTHER_1.jpg

Bun.
Montajul a decurs relativ usor, multe elemente fiind nevoit sa le refac in totalitate, din tabla de cupru/alama sau aluminiu (depinde de ce mi-a cazut in mana), grosimile variind intre 0.1 si 0.4 mm. Lipiturile au fost in principal facute cu pistol de lipit si fludor (la cupru/alama), iar unde nu am avut acces (ghiciti voi de ce), am folosit superglue.
Cadrul statiilor a primit un strat de grund gri, 2 oxid, 2 de alb email mat si spalarile de rigoare.
Statiilor le-am refacut chenarele laterale ce tineau fetele la locul lor, din tabla de aluminiu de 0.1, PE-urile celor de la Aber reprezentand o ineptie imposibil de folosit in scara datorita grosimii.

Dupa vopsire, fetele statiilor si-au primit inscriptiile aferente, filmul oferit de Aber in acest sens fiind vopsit in culorile specifice (pe fata interioara). Mare branza nu se prea vede cu ochiul liber, insa cu rabdare si o lupa buna se pot identifica. Sticlele cadranelor au primit cate o tratatie cu Klear/future pentru luciu.

Legaturile intre cele doua statii superioare au fost facute cu fir de plumb de 0.3 mm, fisele cu trei pini fiecare - refacute in totalitate.
Legaturile intre convertoare si statii, cu fire de cupru de 0.5 mm grosime, legaturile (pe trasee) le aveti mai jos pe culori :
Imagine atasata: trasee_principale.jpg
-Toate legaturile au primit mufe din stiren si/sau alama, bricolate din doua sau trei elemente fiecare, cireasa de pe tort fiind "olandeza" ce inchidea legatura intre cablu si mufa, folosind piulite de diverse marimi din PE, donatorul fiind o coala dedicata, de la Eduard.
Legaturile dintre distribuitor si statii/casti/slemafoane au fost facute cu fir de plumb de 0.3 mm, vopsite cu acrilice si lacuite semimat sau lucios, conform tabelului cablaraielor montate in epoca pe masinile germane (am amintit undeva mai inainte de el - poate ar fi util explicat - pentru referinte ulterioare; nu stiu).

Cablurile castilor si slemafoanelor s-au vrut a fi imbracate in panza impregnata (vopsita ocru), cel de la slemafon primind altceva decat o simpla vopsire, adica fixativ/scrum de tigara/lac/vopsea ocru, efectul vizand reprezentarea unui cablu cu camasa de protectie rupta din loc in loc, lasand sa se vada miezul.
Daca am reusit, va las pe voi sa ziceti :

Imagine atasata: Pictures_025.jpg
Imagine atasata: Slemafon.jpg

Daca vreti sa intrebati cum s-a manevrat pe pozitie- mai bine n-o faceti ! :drinks:

In fine, ar mai fi unele de adaugat, insa nu cred ca mai e cazul la aceasta postare.

Inca cateva imagini si va zic noapte buna. De data asta nu mai intreb "pareri ?", mai bine ma abtin.
Imagine atasata: cu_UM.jpg
Imagine atasata: Pictures_066.jpg
Imagine atasata: Pictures_067.jpg
Imagine atasata: Pictures_072.jpg
Imagine atasata: Pictures_074.jpg

As usual, una de ansamblu :
Imagine atasata: DE_FINAL.jpg

Somn usor.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 September 2010 - 12:34 AM


#169 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 September 2010 - 09:14 AM

Da,corect din p.d.v al autenticitatii;sunt absolut sigur ca te-ai documentat asupra problemei,prin urmare orice critica sau obiectie cu privire la legaturi si/sau trasee devine superflua.Uimirile/admiratiile raman.

#170 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2010 - 08:16 AM

Stau, ma uit si ma minunez. :drinks: :diablo: Si imi aduc aminte de o discutie mai veche privind "iuteala" constructiei unei machete! :hi:
O sugestie: pentru firele imbratcate in material textil (cum sunt cele de la casti) incearca sa folosesti fir de cupru izolat cu matase. Mai gasesti prin bobinele de radiofrecventa de pe la aparatele radio vechi. Firul dat cu vopsea are exact textura de care ai nevoie.
Ramin cu ochii pe aici, e o incintare!

#171 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 September 2010 - 10:20 AM

Z-tule, mare multumesc pentru raspunsul tau :drinks:
-Asta-i genul de "parere" pe care tot caut al vedea/citi pe aici iar orice postare de felul asta nu poate decat sa ma bucure.
Am cunostiinta de firele de care zici tu, ceva asemanator folosind la "puntile" ce fac legatura dintre bornele acumulatorilor (cu camasa semitransparenta ceruita) acolo mergand foarte bine asa ceva, pentru ca reprezentau doua fire izolate si cu impletitura vizibila dupa vopsire.

De la userul si amicul Vlad am si ceva fire izolate in material textil (matase alba) asa mi-ai indicat tu, insa nu prea ar fi mers. Mi-ar fi trebuit doua fire cu camasa plasticoasa neagra, ambele imbracate in acel material textil ce sa fieobligatoriu in sectiune circulara. Sa ma apuc sa fac o combinatie intre ele, dupa care sa le imbrac in ceva rotund, ar fi fost prea mare consumatoare de timp. Folosirea unui singur fir imbracat in material textil din nou nu merge, am nevoie de o sectiune circulara dubla fata de ceea ce cred ca am eu.
E drept ca nici nu am verificat cu foarte mare atentie prin "cutia cu maimute" dedicata partilor electrice la machete, dar o voi face cu siguranta dupa amiaza. Daca dau de ceva mult mai potivit, cu siguranta voi reface legaturile asa cum mi-ai sugerat tu - va fi mult mai aproape de adevar si de ceea ce doresc eu sa se vada.
Trebuie doar sa vad cum/cu ce sa reprezint protectia textila rupta din loc in loc, datorita "varstei" cablului, lasand sa se vada camasa protectoare individuala (de sub panza) precum si eventualele zone in care apare metalul cablului.
Daca are cineva din cei care citesc vre-o idee, simplu si facil de aplicat in sensul aratat, sunt mai mult decat deschis la sugestii.
Mare multumire !

#172 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2010 - 10:37 AM

Nu am incercat niciodata sa "uzez" un astfel de cablu, dar ca idee ar fi ca dupa vopsire, cind materialul textil nu se mai destrana, sa ciupesti sirma cu un bisturiu f.bine ascutit. Cred ca ar merge...

#173 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 11 September 2010 - 09:25 PM

Salut

Azi am trecut la mustata de un "eveniment" ce m-ar fi trimis inapoi cu lucrul undeva cam cu 6 luni in urma.... :drinks: urmare a faptului ca prietenul Vlad a reusit sa "balbaie" putin manipularea intreg ansamblului, reactia mea fiind una de genul :hi:
:-P
Dupa culoarea din obrajii lui Vlad, cred ca cel putin pentru 2 secunde si el a avut aceeasi sentiment.
Bine ca lipiturile au fost trainice si masinaria a rezistat cu brio celui de-al doilea test de acest fel...; in fine.


Am gasit (si folosit) fir de genul celui indicat de catre Z, insa rezultatul obtinut nu a fost chiar ceea ce sperasem initial.
Fire rebele pe toata lungimea camasii (am fost nevoit sa le ard pentru a scapa de ele); uscarea destul de lenta a vopselei; "scamosarea" cu un X-acto neaducand un plus de realism, indiferent ca am facut-o inainte sau dupa vopsire-camasa avand tot timpul tendinta de a se retrage exagerat de mult din zona atacata, lasand prea mult la vedere camasa interioara. Nu mai vorbesc de faptul ca firele folosite au o grosime ceva putin mai mare fata de ceea ce doream sa obtin... .
-Indiferent de rezultat, a fost o experienta interesanta pentru mine; am mai invatat una alta privind utilizarea acestui gen de fir :diablo:

Castile si slemafoanele radistului, asa cum mi-au iesit mie :

Imagine atasata: UKW.E.h__Ostwind_wires_007.jpg
Imagine atasata: UKW.E.h__Ostwind_wires_008.jpg
Imagine atasata: UKW.E.h__Ostwind_wires_009.jpg

Mai am de uzat putin carligul in care stau castile, ceva mizerie de adaugat/maruntisuri.
....

Mai in gluma mai in serios, o imagine veche rau de tot...
Imagine atasata: UKW.E.h__Ostwind_wires_sepia.jpg

Si surata ei actuala :
Imagine atasata: UKW.E.h__Ostwind_wires_006.jpg

Spor la toata lumea

#174 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 September 2010 - 08:47 PM

Salut

Mic progres.
Scaunul radist/mitralior vopsit si prins pe pozitie, spatarul asisderea; ultimul, mobil si el.
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_007.jpg
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_003.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_004.jpgpg]

Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_005.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_006.jpgpg]

...si una mai de ansamblu :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_radioman_chair_008.jpg

#175 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2010 - 09:07 PM

Adi, jos palaria pentru cum ai facut de arata scaunul in felul asta, insa eu cred ca-i un pic cam mult. Cum nemtii sunt tipi pedanti, cred ca individul care ocupa acel post isi facea zilnic antitetanos. :drinks:
Oricum, super. Cand vei termina, o sa ne cada falcile de tot.

#176 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 September 2010 - 09:29 PM

:diablo:

Sa ne imaginam ca "tronului imparatesc" inca nu ia venit randul la schimbat asternutul in atelierele de la Ostbau, sau individul obsedat de injectii reusea performanta de a nu-si mai controla sfincterele pe front/in mars, avand ca rezultat ceea ce se vede acolo... . :hi:
Glumesc.

Ideea privind uzura scaunului aluia vizeaza si altceva, doar putintica rabdare sa mai fie.

:drinks:

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 12 September 2010 - 09:30 PM


#177 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2010 - 09:39 PM

M-am gandit si eu ca efectul "pisihologic" al apropierii lui Ivan ar fi putut sa genereze rugina in cauza.
Avem si rabdarica :drinks:

#178 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 October 2010 - 10:27 AM

Sa ma impusti, si tot as zice ca-i fotografie din muzeu! :blink:

#179 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 October 2010 - 09:59 PM

Z-tule,
In realitate arata putin mai "plasticos" fata de ceea ce se vede in imaginile de detaliu.. :blink:

Putin "update" de la ultima postare.
In ultima vreme nu prea am avut timp liber pe care sa il pot afecta lucrului la macheta, reusind intr-o zi sa bricolez doar unul din cele doua capace de acces la centurile de frana, materialul folosit fiind stiren de 1 mm grosime pentru capac si 0.2 mm pentru conturul pe post de opritor al capacului, ceva tabla de 0.1 mm si 2 piulite de la Eduard la mecanismul de zavorare (functional-dar fara aplicabilitate practica) precum si ceva stiren tras la cald pentru restul.
Balamalele le-am refacut din acelasi stiren de 1 mm grosime, originalele nefind utilizabile pentru varianta mobila.

Asta mi-a iesit :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_036_1000.jpg

Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_040_1000.jpg

Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_043_1000.jpg

Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_048_1000.jpg

Urmeaza capacul celalalt, ambele urmand a fi luate ulterior jos pentru o vopsire mai usoara pe interior.
Mai am urechile de prindere pentru patinele senilei de pe placa frontala, plus ceva maruntisuri. Dar astea mai incolo.
Spor la toala lumea.

#180 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 October 2010 - 10:00 PM

O parere-intrebare, nefiid tanchist: grosimea capacului nu e prea mare? Parca iti sare in ochi grosimea usii, nu se poate face din ceva mai subtire???

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi