Forum Machete,Modelism,Hobby: Probleme cu folosirea aerografului - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Probleme cu folosirea aerografului

#1 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 01 June 2009 - 04:27 PM

Salve,

In sfarsit am facut rost si de compresor de la viopa. Am facut ceva probe cu aerograful meu BD-180 (gravity feed, 0.2 nozzle) si lucrurile nu merg chiar bine. L-am incercat doar cu cu vopsele acrilice MM si Revell si am avut diverse probleme:
- vopseaua se depune pe duza de iesire si destul de mult si in interiorul aerografului
- din cand in cand aerograful se blocheaza, trebuie sa-l opresc (fluxul de aer si vopseaua) si sa pornesc din nou
- din cand in cand stropeste
- sunt fortat sa folosesc un flux de aer destul de puternic. Daca slabesc fluxul de aer vopseaua nu mai este pulverizata.
- din cauza ca fluxul de aer este puternic vopseaua dupa ce se aduna si ajunge sa fie "uda" este mutata de jet, uneori curge in siroaie (m-am apucat sa vopsesc un Mig-3). Rezultatul final nu fost atat de multumitor, nu am obtinut aspectul uniform la care speram, din cauza ca vopseaua a fost mutata si adunata respectivele zone au un aspect diferit.
- am mai citit pe forum in articolul despre vopseluri si am vazut ca vopselurile email sunt sustinute f puternic fata de cele acrilice mai ales pt aerograf

Eu acum ce sa fac? Ca am o gramada de vopseluri acrilice.
De acum inainte creca o sa cumar numai emailuri dar cum sa fac ca sa folosesc si acrilicele pe care le am?
Am vazut pe hobbyx o oferta noua destul de interesanta cu 2 aerografe in acelasi pachet (http://www.hobbyx.ro...espre.4850.html). M-ar ajuta daca asi lua un aerograf cu nozzle mai mare? Sau alt tip de aerograf? Poate pot sa iau numai nozzle.

Aceasta postare a fost editata de Constantin: 01 June 2009 - 05:00 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 June 2009 - 07:15 PM

Ei, ei, daca nu am scris despre lucrurile astea... Cred ca trebuie sa pun de un nou articol, ca nu se mai poate!
Ca un prim sfat: cautati, inaite de a pune intrebarea, pe forum sa vedeti daca problema respectiva nu a mai fost ridicata! (Ex http://www.cartula.r...help-t5448.html )

Citeaza

- vopseaua se depune pe duza de iesire si destul de mult si in interiorul aerografului
Nu e deloc clar. Unde pe duza??? Curge din duza?? Unde in interior???? :-P Asta ar fi o chestie grava, garnituri paradite!!! Revin-o cu amanunte, eventual poze!

Citeaza

- din cand in cand aerograful se blocheaza, trebuie sa-l opresc (fluxul de aer si vopseaua) si sa pornesc din nou
Cum spuneam si mai sus, acrilicele pe baza de alcool si/sau apa se usuca foarte repede. Daca vopseaua e prost diluata, daca presiunea e prea mare, vopseaua se usuca pe ac blocind duza. Remediu: putin retarder (sau detergent de vase) in vopsea pentru a incetini uscarea si/sau presiune redusa (maxim 1 bar)

Citeaza

- din cand in cand stropeste
Greseala de utilizare asupra careia am atras atentia de zeci de ori: aerografele cu dubla actiune independenta se actioneaza astfel:
- Cind se porneste vopsirea se apasa prima data pe trigger pentru a se porni jetul de aer, apoi se actioneaza triggerul pentru a se porni si vopseau (prin tragere usoara inspre in spate);
- La terminarea vopsirii, se opreste intii vopseua (se impinge trggerul in fata) apoi se opreste aerul prin eliberarea triggerului. Facind invers, vopseua se acumuleaza pe virful duzei fiind apoi "scuptata" la pornirea aerului.

Citeaza

- sunt fortat sa folosesc un flux de aer destul de puternic. Daca slabesc fluxul de aer vopseaua nu mai este pulverizata.
Dilutie incorecta! Dilutia trebuie sa fie cam 1/1, dar depinde mult de viscozitatea initiala a vopselii. Consistenta vopselii pentru aerograf trebuie sa fie cam ca cea a laptelui (bineinteles cel nebotezat!!! ;-) ). Presiunea obisnuit utilizata este intr 0,6 si 1,2 bar.

Citeaza

-din cauza ca fluxul de aer este puternic vopseaua dupa ce se aduna si ajunge sa fie "uda" este mutata de jet, uneori curge in siroaie (m-am apucat sa vopsesc un Mig-3). Rezultatul final nu fost atat de multumitor, nu am obtinut aspectul uniform la care speram, din cauza ca vopseaua a fost mutata si adunata respectivele zone au un aspect diferit.
Aloleu! :-o Da' cit ai bagat tata in aerograful ala, 10 bar???. Asta iti face daca ai presiune prea mare si esti prea aproape de suprafata de vopsit. La acoperiri generale, o distanta de 4 - 6 cm este optima. Cit despre presiune, vezi mai sus!

Citeaza

- am mai citit pe forum in articolul despre vopseluri si am vazut ca vopselurile email sunt sustinute f puternic fata de cele acrilice mai ales pt aerograf
Adevarat, vezi motivele de mai sus!
Poti folosi acrilicele, dar mai intii da-te singur cu capul de pereti, adica invata, exerseaza, exerseaza si invata din greseli.:dribble: Fa intii incercari pe hirtie cu cerneala sau tus. Dupa ce ai stapinit bine tehnica utlizarii generale treci si la vopsele. Experimenteaza diverse dilutii, diverse vopsele, presiuni etc. Abia apoi treci la "aerografiat" avioane!!!! Alta metoda nu exista!!!!!! :friends:
Insuseste-ti temeinic asta: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Fol...n-6-lectii.html

Citeaza

M-ar ajuta daca asi lua un aerograf cu nozzle mai mare? Sau alt tip de aerograf?
In nici un caz! Aerograf minune nu exista!!!! Doar oameni priceputi sau nepriceputi dar care, in urma unei muncii asiduii, au devenit priceputi! Folosirea aerografului, ca si mersul pe bicicleta, nu se invata prin corespondenta sau frunzarind Google ci numai prin practica si "egszăsais"!!

#3 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 01 June 2009 - 08:18 PM

- cred ca am facut o confuzie. uitandu-ma pe manualul de la aerograf: vopseaua se depune pe "needle cap", iar duza si nozzle ar fi cam acelasi lucru. Da, mie mi se pare ca ramane destul de multa si in duza, dar asta se poate sa fie pt ca nu sunt eu obisnuit inca
- legat de greseala f comuna de utilizare a aerografului dubla actiune, m-am straduit s-o evit. oricum, porneam corect, mergea un timp si dupa aia stropea putin. asta chiar si cand ii stergeam "needle cap" inainte.
- la dilutie intradevar cred ca trebuie sa mai lucrez si sa vad ce se poate
- presiunea folosita a fost in cea mai mare parte de ~ 1bar, cel mult 2-3 bar dar deja la presiunea asta nu mai pulveriza vopsea. distanta chiar asa, intre 4-6cm dar jetul de aer tot se vedea cum batea in vopseaua uda. o sa incerc cu dilutie mai mare si presiune mai mica.

am mai citit din articolele pe subiectul asta, dar am tinut sa expun probleme mele pt ca am fost putin surprins de multitudinea lor. ok, vroiam sa vad daca se poate totusi cu acrilice, daca nu cumva trebuie sa mai schimb ceva la aerograf. poate o sa comand un nozzle mai mare. oricum daca e vb de exercitiu ma pun pe treaba.

mersi mult de raspuns!

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2009 - 07:59 AM

Citeaza

poate o sa comand un nozzle mai mare.
In nici un caz! Eu am folosit acrilice cu duza de 0,2 mm si m-am descurcat perfect!
Pe capacul duzei se mai depune vopsea din cauza "retroimprastierii" (ca sa folosesc un termen din fizica atomica ;-) ). Cind pulverizezi de aproape, aerosoli de vopsea se intorc inspre aerograf si se depun ce capacul duzei, nu-i un bai mare.

Citeaza

mie mi se pare ca ramane destul de multa si in duza
Zau daca aici inteleg. Pai in duza trebuie sa fie vopsea!!! Poate problema e alta: te-ai uitat, acul inchide perfect orificiul duzei cind triggerul este in pozitia "zero" (ca sa zic asa)???
Stai ca mi-a venit o idee! Pune aerograful la 5 cm de suprafata, perpendicular pe aceasta si apasa scurt pe triger. Trebuie sa obti o suprafata vopsita circulara! Daca este eliptica inseamna ca duza nu "bate" corect, adica este excentric rau pusa fata de gaura capacului sau e crapata! Cind pulverizezi, aerul face in zona un turbion aruncind vopseaua inspre capacul duzei, pe care il murdareste. Vopseaua acumulata este apoi "scuipata", din cind in cind, pe supratafa pe care o vopsesti.

Citeaza

cel mult 2-3 bar dar deja la presiunea asta nu mai pulveriza vopsea
Ma tem ca nu am inteles! Asta ar contrazice legea lui Bernoulli! Ma tem ca ceva nu e in regula acolo!

Citeaza

distanta chiar asa, intre 4-6cm dar jetul de aer tot se vedea cum batea in vopseaua uda
Nici asta nu-mi vine a crede!
P.S. Vad ca esti din Iasi. Vezi ca acolo este o celula tare, ia legatura cu baietii si vezi ce si cum!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 June 2009 - 08:03 AM


#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 June 2009 - 10:39 AM

Cred ca ai inceput cu vopselele care nu trebuia! Nu te speria, se poate invata si cu ele, dar ai nevoie de execitiu!
Nu cunosc vopselele acrilice Model Master, dar acrilicele Revell mi-au dat de furca, mai ales cele metalice.
Dupa cum ti-a scris Z-mare, lucrezi la presiune foarte mare. De aceea, da presiunea cit mai mult in jos, sa zicem maximum 1 Bar. Incearca sa adaugi o picatura de detergent de vase in cupa cu vopsea si amesteca bine. Eu cred ca greseala care o faci este faptul ca opresti intai aerul si dupa aceea vopseaua. De asta ti se acumuleaza vopseaua pe ac si duza. Chestia cu stropitul poate fi una din cauze! A doua cauza poate fi ca faci miscarile exact invers, fata de cum trebuie!
Mai este un lucru, inainte sa reincepi lucrul cu aerograful, acesta trebuie curatat bine! Daca ai ceva ramasite de vopsea pe ac si duza, acestea iti vor face viata grea! Deci curata bine aerograful si dilueaza bine vopseaua , sa zicem 1 : 1 ( dar poti pune chiar putin mai multa apa) si nu uita de detergent. Amesteca bine vopseaua cu un betigas de plastic (cam un minut!) si dupa ceea da-i drumul cu presiune mica. Cind vei avea putin mai multa experienta, vei auzii chiar diferenta intre o vopsea diluata corespunzator fata de cea care nu este diluata corespunzator!
Oricum, BD - 180 este un aerograf destul de serios, asa ca trebuie sa inveti mai intai sa lucrezi cu el!
Vezi ca la aerograf mai ai un "robinet" pentru aer. Pina inveti sa lucrezi cu aerograful, dai drumul la maxim si regleaza din compresor presiunea de iesire.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 02 June 2009 - 10:40 AM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2009 - 11:13 AM

Citeaza

Citeaza

distanta chiar asa, intre 4-6cm dar jetul de aer tot se vedea cum batea in vopseaua uda

Nici asta nu-mi vine a crede!

Constantin, am avut ceva de vopsit si cum mi-a mai ramas ceva vopsea in cupa, am vrut sa vad cum e cu treaba asta: distanta chiar asa, intre 4-6cm dar jetul de aer tot se vedea cum batea in vopseaua uda. Am obtinut asta doar daca tin aerograful se pulverizeze in acelasi loc, cu jet mare de vopsea (trigger tras la maxim in spate) pina vopseaua devine "uda". Gresit! Daca procedezi asa este gresit! Se pulveriseaza straturi subtiri, succesive, tragind usor de triger in spate! Pornesti din stinga aripii, sa zicem, pina in dreapta, in strat subtire, apoi revi in stinga, strat subtire, pina in dreapta si tot asa pina acoperirea este in regula! Nu trebuie sa acoperi totul cu vopsea din prima! ;-)

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 June 2009 - 11:13 AM


#7 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 02 June 2009 - 03:53 PM

pai da eu am cam insistat pe aceeasi portiune, de aceea creca batea jetul in vopseaua uda
legat de acul aerografului, nu stiu cum naiba dar am reusit sa-l stramb. la un moment dat am observat ca varful acului era strambat. asa ca l-am indreptat eu cum am putut dar nu cred ca mai e ca la inceput. o sa fac testul sa vad daca iese circular.
da, are un robinet pt aer si la inceput nu-l foloseam si era destul de strans, acuma il las la maxim.
m-am straduit sa curat aerograful cat mai bine dupa fiecare folosire
Z-mare, poate ca ar fi bine sa mai scrii un articol depre folosirea aerografului. de data asta poate despre vopsitea unui model real. oricum cu testele pe hartie e alta treaba ca hartia absoarbe o parte din vopsea. ar fi interesant sa vedem cum faceti voi la vopsirea unui model real, care sunt miscarile, etc.

ei, v-am batut suficient la cap, trebuie sa mai exersez. ma pun pe treaba si dupa aia revin cu rezultate/intrebari.

mersi mult!

Aceasta postare a fost editata de Constantin: 02 June 2009 - 04:00 PM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2009 - 04:36 PM

Atentie la ac! Un ac strimb poate strica duza. Poti sa incerci sa-l indrepti cit mai bine cu degetul pe o bucata de sticla. Pui acul inclinat pe sticala, apesi cu degetul pe virt iar cu cealalta mina il rasucesti usor. De cele mei mule ori da rezultate. In loc de deget poti folosi si o bucata de alama sau cupru dar trebuie mare atentie cum presezi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ac.JPG


#9 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 05:15 PM

Watch this:
http://www.promodell...irbrushing-mem/

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 June 2009 - 06:00 PM

Eu unul incerc de fiecare data vopseaua pe un pahar de plastic din acela pentru bere ;-) . Numai dupa aceea pe model!
Daca nu imi place cum merge vopseaua o mai diluez in functie de ce este nevoie- diluant sau vopsea.
Am constatat ca mai multe straturi de vopsea putin mai bine diluata da rezultate cu mult mai bune, suprafetele sunt mult mai netede!
Un alt factor importatnt este lumina! Trebuie sa vezi in permanenta cum aplici vopseaua pe model!
Vezi cum vopseste si tipul asta : Tamiya P 47
Succes!

#11 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 04 June 2009 - 05:51 PM

cer scuze celui care a inceput topicul...
am inceput si eu sa folosesc aerograful de aproximativ 2 saptamani. care ar fi nedumeririle mele...

1. vopseaua mata iese intr-adevar foarte bine, dar la atingere e rugoasa si raman relativ usor pete pe ea. ce nu fac bine? trebuie sa o slefuiesc ulterior?
2. am incercat sa dau ulterior cu lac lucios de la revell (in vederea aplicarii decalurilor) insa nu sunt multumit de rezultat. am dat 3 straturi si tot nu e lucios, ba mai mult prin aer plutesc tot soiul de firisoare de lac. stiu ca s-a mai discutat problema asta cu lacul prin aerograf, insa nu am gasit pe forum. ce se intampla? ce nu fac bine?

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 June 2009 - 09:50 AM

1. Ai folosit vopseaua incorect diluata, pulverizata de la distanta mare, probabil cu presiune mare. Dilutia trebuie sa fie cam 1/1, functie de viscozitatea initiala. Oricum vopseaua pentru aerograf trebuie sa aiba consistenta laptelui. Presiune 0,8 - 1 bar.
2. Da, uneori am intilnit si eu problema asta. Oricit lac lucios am dat, vopseaua tot "mata" a ramas! Cauza ar fi cele de la punctul 1, adica gradul de "matuire" este prea mare din cauza pulverizarii incorecte a stratului de baza. O solutie, nu intotdeauna viabila, ar fi lacuirea la pensula. Dar cea mai buna solutie este sa dai toata vopseua jos folosind lichid de frina sau o alta solutie alcalina (atentie, solutii corozive, se lucreaza cu manusi si ochelari de protectie, in spatiu foarte bine ventilat!!!!!!!!!!) si sa revopsesti.
Firisoarele de datoreaza tot dilutiei incorecte si a presiunii prea mari.

#13 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 11 June 2009 - 12:05 PM

Vezi postareaZ-mare, la 5 Jun 2009, 10:50, a spus:

1. Ai folosit vopseaua incorect diluata, pulverizata de la distanta mare, probabil cu presiune mare. Dilutia trebuie sa fie cam 1/1, functie de viscozitatea initiala. Oricum vopseaua pentru aerograf trebuie sa aiba consistenta laptelui. Presiune 0,8 - 1 bar.
2. Da, uneori am intilnit si eu problema asta. Oricit lac lucios am dat, vopseaua tot "mata" a ramas! Cauza ar fi cele de la punctul 1, adica gradul de "matuire" este prea mare din cauza pulverizarii incorecte a stratului de baza. O solutie, nu intotdeauna viabila, ar fi lacuirea la pensula. Dar cea mai buna solutie este sa dai toata vopseua jos folosind lichid de frina sau o alta solutie alcalina (atentie, solutii corozive, se lucreaza cu manusi si ochelari de protectie, in spatiu foarte bine ventilat!!!!!!!!!!) si sa revopsesti.
Firisoarele de datoreaza tot dilutiei incorecte si a presiunii prea mari.


am reusit totusi sa trec peste aceste probleme...

am lasat mai mult timp la uscat...

lacul daca se utilizeaza la dilutia corespunzatoare (pe incercate) la o presiune de pana la 1bar, si obligatoriu de aproape si strict perpendicular pe macheta, nu mai produce acele firisoare. firisoarele apar in zona exterioara a fluxului de aer din aerograf.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 June 2009 - 07:21 PM

Corect!

#15 Useril este offline   Radu161 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Bucuresti/Arad

Postat 07 January 2010 - 10:08 AM

Readuc la vaita acest subiect cu o intrebare.
Mi se intampla cu unele vopsele sa faca un fel de scame cand le dau cu aerograful.
Eu folosesc numai revell email si in principiu, mai mult 68ul (un tip de verde) mi-a facut astfel de probleme.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 January 2010 - 01:23 PM

Vezi mai sus.
Vopselele nu cred ca fac "scame", nu am mai auzit asta pina acum, poate lacurile.
Ce diluant folosesti?

#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 January 2010 - 01:40 PM

Scamele sunt ca niste fire de paianjan? Normal daca le stergi (dupa uscare) cu o cirpa sau o pensula moale dispar. Ceva asemanator am patit cu vopsele Revell din doza de spray ( cele de 40 ml ). Eu cred ca firele astea se formeaza din cauza temperaturii unde vopsesti ( probabil prea cald ) si a dilutiei ( sau al diluantului).

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 January 2010 - 10:36 AM

La vopsele nu am intilnit niciodata asa ceva. Am patit cu doar cu Sigmaron si cu Lunar (Aurolac sau bronz de sobe). "Firele" se produc din cauza uscarii rapide a vopselii pe "liniile" de aer, rezultind acele fire. Ele se produc daca presiunea este prea mare, daca diluantul se evapora prea rapid si daca este prea cald. Cred ca depinde si de gradul de dilutie, dar nu am reusit sa vad exact cum.

#19 Useril este offline   Radu161 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Bucuresti/Arad

Postat 08 January 2010 - 01:48 PM

Nu stiu ce sa zic...am incercat diverse variante.
Poate ca mai degraba fire. Sa vad daca reusesc sa le prind in poza. Panze de paianjen am patit cu lacul, dar ulterior am rezolvat.
Cineva mi-a zis ca ar putea fi din cauza vechimii vopselei. Dar asta nu mai stiu cand am luat-o. Si chiar daca as sti, nu stiu cat a stat in raft.
Mai rau e ca nu pot desface complet aerograful, si mi-e sa nu fie si de la mizeria acumulata. Intre "camera de amestec" si trigger nu vad nici un mod de a avea acces. Este un aerograf dintr-un set ROWI (cu compresor), cu rezervorul in partea de jos.
Mai tarziu o sa pun niste poze cu el intreg si desfacut.

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 January 2010 - 08:12 PM

Nu are legatura cu vechimea. O vopsea veche e buna sau ba, o poti folosi sau iti infunda aerograful. Am vopsele de 10 - 15 ani si inca le mai pot folosi fara probleme. La fel, nu are legatura cu aerograful, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-l speli bine dupa fiecare utilizare! :whistle:

Citeaza

Intre "camera de amestec" si trigger nu vad nici un mod de a avea acces
Nici nu este nevoie. Acolo nu trebuie sa ajunga vopsea!!!!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi