Forum Machete,Modelism,Hobby: Tamiya Tiger I Early 1/35 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tamiya Tiger I Early 1/35 Model in lucru

#1 Useril este offline   speriatul 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 19-June 09
  • Location:Toronto Ontario
  • Interests:Machete de tancuri, blindate si alte vehicule germane din al doilea razboi mondial la scara 1:35. Trenuri electrice la scara 1:87, in special Era III si IV.

Postat 21 June 2009 - 04:18 AM

Buna la toata lumea.
Dupa cum am promis, pun cateva fotografii cu modelul pe care-l am in lucru. Este kitul nr. 35216 de la Tamiya si vreau sa reproduc tancul S45. Asta va merge intr-o diorama care va mai avea inca un tigru si un FAMO. Deocamdata am asamblat componentele principale, unele sunt deja montate pe tanc, altele le-am lasat pentru pasii ulteriori. Dupa cum vedeti din fotografii, am mascat toate zonel de contact unde vor veni montate alte piese. Am facut asta pentru ca intentionez sa dau o mana de... ce ma enerveaza, am uitat cum se zice la primer in romaneste! :80: Chiar cum ii zice?
Rotile sunt deja vopsite, intr-o parere, pentru ca m-am apucat la un moment dat de construit kitul asta, cu multa vreme in urma (poveste lunga si plictisitoare).
Senilele sunt deja numarate si montate provizoriu, ca sa vad cum vin si daca mai trebuie sau nu sa adaug sau sa elimin ceva. Eu zic ca sunt bune asa (comparativ cu ce-am facut la Jagdpanther, unde sunt mult prea lungi si de aia nu imbraca cum trebuie roata motoare :-D ). In fine.
Tunul si filtrele de aer le-am dat deja cu primer acum vreo saptamana in urma, de aia numai piesele astea-s albe in poze. Tocmai am terminat de dat cu primer si restul pieselor numai am considerat ca e absolut necesar. Drept primer, am folosit din ala la spray, tot de la Tamiya, de culoare alba. Nu stiu cel gri cum o fi, dar asta alb e destul de fin. La urmatorul tigru o sa iau un spray gri, sa vad care e diferenta. Am ales sa folosesc primer pentru ca am multe tipuri de material pe tanc si vreau sa nu am surpsize cand o sa inceapa partea de vopsit.
Mai puteti observa ca am incercat, asa cum m-am priceput mai bine, sa instalez cablul electric la luminile Bosch. Kitul nu vine cu asa ceva si am incercat sa-mi folosesc imaginatia. Am gasit prin trusa cu "resturi", cablu imbracat in plastic transparent subtire, care e folosit la legarea jucariilor in ambalaj. Am "dezbracat" cablul de mansonul de plastic, am masurat cu un micrometru lungimea necesara pentru cablul electric si am produs in cateva minute, doua cabluri numai bune. Am taiat si doua bucatele din mansonul de plastic, pe care le-am montat la intrarea cablului electric in farul Bosch. A iesit destul de bine zic eu.
Am inlocuit aparatorile de la tevile de esapamanet cu cele din setul PE de la Aber, pentru ca, dupa cum vedeti in fotografia de mai jos, pot sa le reproduc ca fiind abuzate din greu. Cele din plastic nu ofera aceasta posibilitate.
Cam aici ma aflu la ora actuala. O sa va tin la curent pe masura ce avansez in lucru. Maine cred, o sa continui cu urmatorii pasi. :yahoo:
Daca aveti comentarii, critici, sugestii, le primesc pe toate cu draga inima.
Toate bune,
Sebastian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4CBX6267.JPG
  • Imagine atasata: 4CBX6271.JPG
  • Imagine atasata: 4CBX6276.JPG
  • Imagine atasata: 4CBX6278.JPG
  • Imagine atasata: 4CBX6283.JPG
  • Imagine atasata: 4CBX6302.jpg
  • Imagine atasata: 4CBX6309.jpg


#2 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 21 June 2009 - 08:02 AM

Frumos! Am si eu acest kit, o sa te urmaresc cu mare interes. Primer-ul alb de la Tamyia e cel mai fin ( de altfel se si numeste Tamiya fine primer). Poate dai detalii despre senilele Friul, n-am lucrat niciodata cu ele si poate ma indrumi putin. Eu o sa am setul de la Eduard de PE. Vad ca ai ales o inmatriculare de iarna, SS LAH. Eu o m-am orientat spre una de vara, Operation Zitadelle, mai exact un Tiger al diviziei Das Reich. Oricum, sunt curios sa vad cum abordezi vopsirea.

Sa ai spor si te astept cu detalii.

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 21 June 2009 - 08:03 AM


#3 Useril este offline   speriatul 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 19-June 09
  • Location:Toronto Ontario
  • Interests:Machete de tancuri, blindate si alte vehicule germane din al doilea razboi mondial la scara 1:35. Trenuri electrice la scara 1:87, in special Era III si IV.

Postat 21 June 2009 - 04:19 PM

Degrelle,
Intai despre senilele Friul. Am ales setul ATL-25. Asta e setul pentru o varianta early de Tiger. In ceea ce priveste lucrul cu ele secventa e cam asa:
  • Fiecare set vine cu doua pungute, pentru stanga-dreapta. Ai grija sa nu le amesteci. Lucreaza la o parte odata. Piesele ce-ti raman le pui inapoi in punguta respectiva (stanga sau dreapta, in functie de care parte ai in lucru), impreuna cu senila completata.
  • In ceea ce priveste sculele, o sa ai nevoie de o mica masina de gaurit, din aia manuala. Imagine postata Imagine postata
  • Pe langa asta o sa ai nevoie si de niste burghie foarte fine cu care o sa trebuiasca sa treci prin gaurile de la fiecare link in parte. Ai grija, ca fiecare link are doua randuri de gauri, un rand e cu gaura strapunsa, celalalt nu. Fata cu gaura ne strapunsa vine in exteriorul tancului, deci fii cu mare atentie sa nu faci gaura unde nu trebuie. Masaora-ti lungimea burghiului in asa fel incat sa intre pana aproape de capatul cgaurii ne strapunse. Eu las cam o jumatate de mm loc liber ca sa fiu sigur ca nu ies pe partea cealalta. Odata ce ai lungimea stabilita, strangi mandrina si esti gata de lucru.
  • O alta chestie e ca o sa ai de curatat bavurile la fiecare link in parte ca sa fie totul asa cum trebuie. Unele senile au din constructie prevazute gauri, si deci sunt reproduse si in senilele de la Friul. Unele gauri or sa fie acoperite de un strat foarte subtire de aluminiu (asa vin din turnare), dar nu toate. Eu folosesc niste scule stomatologice cu care ma ajut sa refac gaurile respective. Gaurile astea sunt de obicei dreptunghiulare.
  • Mai folosesc si un set de pile foarte fine, din alea de bijutier cu care mai refac supafetele pe unde e nevoie.
  • Acum iei fiecare link in parte, faci gaurile/canalele cu masina de gaurit manuala si apoi faci un test la rece sa vezi cum se pupa cele doua links. Ideea e sa intre usor una in alta, fara sa se poticneasca pe undeva. Asta ca sa se aseze cum trebuie (adica de la sine, principiul magnetic al pamantului) pe roti mai tarziu.
  • Fiecare set de links de la Friul vine si cu lita de aluminiu in pachet, dar o gasesc mult prea subtire si moale pentru gustul meu, asa ca am cumparat niste fir otelit de la magazin. Depinde de tine ce vrei sa folosesti. Ca tot vorbim de fir, sa-ti explic cum le asamblez. Intai, imi tai firul sau lita la lungimi aproximativ egale, cam de 25-30 de cm. Dupa ce-am terminat de curatat toate linkurile pentru una din parti, pun cate doua links impreuna si introduc lita in gaura ca sa formez legatura. Apoi, cu un cleste (eu folosesc un cleste special de metal de la Xuron) tai cablul/lita exact la buza gaurii. Apoi iau urmatoarea piesa, o introduc in piesa precedenta, bag firul, tai di nou, si tot asa pana fac 10-15 links. Apoi pun cate o picatura foarte mica de CA la fiecare gaura. Cand am termina cu lipiciul, am grija sa asez bucatica asta de senila in picioare, cu gaura in sus si o las la uscat. Cat se usuca, repet pasii anteriori pentru o alta repriza de 10-15. Ai grija sa nu faci prea multe, ca apoi patesti ce-am patit eu cu tancul Jagdpanther. :-D
  • Cand esti gata cu doua, trei seturi din astea, le unesti si lasi sa se usuce peste noapte. Le asezi la fel, in picioare.

Cam ast e cu senilele Friul. Nu e greu, dar iti papa timp. Dar, dupa parerea mea nu exista alternativa mai buna. Senilele din cauciuc care vin in kit is o porcarie. Cele individuale din plastic nu stiu cum sunt, ca nu am lucrat cu ele niciodata. Daca mai intrebari, sunt aici.
Seb

#4 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 21 June 2009 - 09:33 PM

Vezi postareasperiatul, la 21 Jun 2009, 04:18, a spus:

Mai puteti observa ca am incercat, asa cum m-am priceput mai bine, sa instalez cablul electric la luminile Bosch. Kitul nu vine cu asa ceva si am incercat sa-mi folosesc imaginatia. Am gasit prin trusa cu "resturi", cablu imbracat in plastic transparent subtire, care e folosit la legarea jucariilor in ambalaj. Am "dezbracat" cablul de mansonul de plastic, am masurat cu un micrometru lungimea necesara pentru cablul electric si am produs in cateva minute, doua cabluri numai bune. Am taiat si doua bucatele din mansonul de plastic, pe care le-am montat la intrarea cablului electric in farul Bosch. A iesit destul de bine zic eu.
Am inlocuit aparatorile de la tevile de esapamanet cu cele din setul PE de la Aber, pentru ca, dupa cum vedeti in fotografia de mai jos, pot sa le reproduc ca fiind abuzate din greu. Cele din plastic nu ofera aceasta posibilitate.
Cam aici ma aflu la ora actuala. O sa va tin la curent pe masura ce avansez in lucru. Maine cred, o sa continui cu urmatorii pasi. :|
Daca aveti comentarii, critici, sugestii, le primesc pe toate cu draga inima.
Toate bune,
Sebastian


Salutare Sebastian!
Imi ipare bine ca te-ai hotarat sa ne arati din constructie cam ce vrei sa faci si asta cu siguranta te va scutii de multe probleme la final.
Primul sfat daca vrei sa faci o macheta corecta ar fi sa ne arati unde vrei sa ajungi, adica o poza de epoca au un profil color, ceva.
Al doilea, pentru constructie este sa ai niste desene corecte la scara, cu care sa compari kit-ul existent si sa vezi ce modifiacari trebuie facute,
Pentu vopsit: cat mai aproape de realitate si de perioada anului este suficient.
Astfel putem sa vedem ce varianta este si ce modificari constructive trebuie sa mai faci. De acum iti zic ca trebie sa desfaci niste lucruri pe care le-ai facut cu greu:
De exemplu, cablurile pentru Bosch nu aveau acea forma. Mergeau pe platforma, faceau 2 coturi si intrau in far.
De apreciat ideea cu albul la interior, asa zisul "Hospital Inside" se potriveste la compartimentul de lupta si nu prea in spatele grilelor de la motor. Acolo era mai bine culoarea neagra care da adancime si nu lasa sa se vada lipsa echipamentelor care trebuiau sa fie in acel loc.
Senila nu sta bine, trebuie intinsa, poate cu roata intinzatoare... ; )
Bravo pentru rabdare, pentru micrometru, pentru curatenia executiei, etc. Ai multe lucruri bune!

PS1: Draga Sebastian se vede si fara sa fie lumina apirsa ca ai sarit partea de documentare :80: asa ca pana nu treci de pasii 1+2 eu zic sa te opresti din constrtuctie! Nu trbuie sa faci tu partea asta, de aceea exista acest forum unde se strang bolnavii!! :yahoo: Tu doar sa arati o poza cu ce vrei sa faci! :-D

PS2: Ca sa intelegi mai bine de ce insist pe constructie: uite o intrebare la care daca ai raspunsul poti sa continui fara grija: De cate tipuri au fost filtrele Eifel si cu care dintre ele era echipat S45?
R: Pornind de la faptul ca avea "S-mine" pe suprastructura..............

NB: Nici eu nu stiu raspunsul, dar ne putem uita prin niste carti si sunt sanse mari ca cea ce ai tu sa se potriveasca... Sau mai ai niste piese pe coala de Photo-etch nemontate??

Spor, Cata 8)

#5 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 22 June 2009 - 05:10 PM

http://www.tiif.de/thread.php?threadid=41&...a47497e7c0ddde0
Pozele sunt minuscule deci trebuie sa mai cauti.
Mai cauta poze reale.Sigur mai sunt.
Deocamdata arata foarte bine!Imi place!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wrutwru.jpg


#6 Useril este offline   speriatul 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 19-June 09
  • Location:Toronto Ontario
  • Interests:Machete de tancuri, blindate si alte vehicule germane din al doilea razboi mondial la scara 1:35. Trenuri electrice la scara 1:87, in special Era III si IV.

Postat 23 June 2009 - 02:49 AM

Citeaza

De exemplu, cablurile pentru Bosch nu aveau acea forma. Mergeau pe platforma, faceau 2 coturi si intrau in far.
De apreciat ideea cu albul la interior, asa zisul "Hospital Inside" se potriveste la compartimentul de lupta si nu prea in spatele grilelor de la motor. Acolo era mai bine culoarea neagra care da adancime si nu lasa sa se vada lipsa echipamentelor care trebuiau sa fie in acel loc.
Senila nu sta bine, trebuie intinsa, poate cu roata intinzatoare... ; )
Bravo pentru rabdare, pentru micrometru, pentru curatenia executiei, etc. Ai multe lucruri bune!

PS1: Draga Sebastian se vede si fara sa fie lumina apirsa ca ai sarit partea de documentare :80: asa ca pana nu treci de pasii 1+2 eu zic sa te opresti din constrtuctie! Nu trbuie sa faci tu partea asta, de aceea exista acest forum unde se strang bolnavii!! :yahoo: Tu doar sa arati o poza cu ce vrei sa faci! :-D

PS2: Ca sa intelegi mai bine de ce insist pe constructie: uite o intrebare la care daca ai raspunsul poti sa continui fara grija: De cate tipuri au fost filtrele Eifel si cu care dintre ele era echipat S45?
R: Pornind de la faptul ca avea "S-mine" pe suprastructura..............

NB: Nici eu nu stiu raspunsul, dar ne putem uita prin niste carti si sunt sanse mari ca cea ce ai tu sa se potriveasca... Sau mai ai niste piese pe coala de Photo-etch nemontate??

Spor, Cata 8)


Cata,
Multumesc tare mult de raspuns. Faptul ca primesc ajutor, nu poate decat sa ma sustina sa merg mai departe. Sa o luam deci cu inceputul.
  • Sunt de acord cu cablurile de la farurile Bosch. Am sa incerc sa rectific, desi nu stiu exact cum la ora asta. Mi-e frica sa stric farurile.
  • Corect, ai dreptate in ceea ce zici cu albul din interiorul motoarelor. De-acum asta e, partea aia nu o mai desfac ca nu mai am cum.
  • Mie mi se pare ca senila sta bine. Sau poate tu ai vazut ceva ce mie mi-a scapat.
Din pacate nu am nici o poza cu un S45. Am cautat de nebun peste tot si nimic. Dar, ca sa fiu ceva mai descriptiv, vreau sa reproduc un Tiger in perioada Iunie-Iulie '43 undeva in Rusia, pe marginea unui drum de tara. Tancul nostru e fabricat undeva prin Aprilie '43. De ce? Pentru ca conform cartii The Modeler's Guide to the Tiger Tank, kitul 35216 are toate caracteristicile unui tank facut in acea perioada.
Filtrele Feifel au fost de doua tipuri, un tip initial ca sa zic asa, cu doua camere, apoi in Martie '43 a fost introdusa o noua versiune, simplificata, cu o singura camera. Aruncatoarele S-Mine au fost introduse in Ianuarie '43. Nu stiu exact cu care din ele a fost echipat S45.
In ceea ce priveste vopsitul, am ales varianta in trei culori, cu galben inchis la culoarea de baza, iar camuflajul cu verde inchis si rosu-maro.
Seb

Vezi postareatgr, la 22 Jun 2009, 11:10, a spus:

http://www.tiif.de/thread.php?threadid=41&...a47497e7c0ddde0
Pozele sunt minuscule deci trebuie sa mai cauti.
Mai cauta poze reale.Sigur mai sunt.
Deocamdata arata foarte bine!Imi place!


Multumesc de link. Intr-adevar, sunt minuscule. Cel putin am vazut o chestie pe care vroiam sa o adaug la tanc si acum ca vad ca nu o avea, renunt. E vorba de senilele pusa in fata tancului.
Seb

Aceasta postare a fost editata de speriatul: 23 June 2009 - 02:44 AM


#7 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

  Postat 23 June 2009 - 07:57 PM

Asa da! Avem cu ce sa discutam... Iunie-iulie '43, acum avem si poze... deci putem sa gasim planuri adecvate!!
1. filtrele au fost diferite si la exterior, aveau 2 capace cele initiale, etc..oricum se potrivesc cele pe care le ai tu "var 2"! Cablurile le faci simplu si fara frica,
2.baga pensula cu negru si vopseste interiorul; hai ca-i simplu,
3. vezi poza din fata sus unde seniala in stanga sta ciudat, sau mai aranjaz-o cumva la sfarsit.

Inteleg ca ai o carte foarte buna pentru constructia de Tigru I (insa nu suficienta). Acolo face un S?? de Kursk care are aceleasi caracteristici cu cel pe care-l faci tu, dar, are si mai mult de atat: exemplu cupola comandantului care are gauri de scurgere la inelul superior :yahoo: , pe care le poti face usor cu un sablonul pe care ti-l ofera cartea, firele de la S-mie, le ai reprezentate acolo, asa ca daca ai cartea aia.... Nu mai ai nici o scuza. Atentie!! cartea nu este lipsita de greseli, dar la S?? totul e ok.
Avnd aceasta carte + planurile pe care le pun eu cand ajung acasa, nu mai trebuie sa adaugi, decat putin suflet pentru detalii.
Despre culoare, nu pot zice ca era in 3 nuante, ci pot doar confirma ca sigur avea galben si verde. Oricum coloratul este dupa mine pe locul II. :-D

Spor, Cata

Aceasta postare a fost editata de Cata: 23 June 2009 - 08:00 PM


#8 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 24 June 2009 - 12:04 AM

Desi aparitia blindajului superior la sistemul de ochire de langa teava este corelata cu aparitia barei pentru senile de rezerva in fata, tancul tau nu avea acea bara in pozele exitente, asa ca: fara bara fara senile pe fata...
Cu siguranta avea lopata si clemele pentru lopata. Ai pus tu acolo cred 2 bucati de mascare pe bot.
Trebuie sa bagi kit in rostul de imbinare la bot.
Un alt aspect este: ce faci cu roata motoare care nu e cu capac rotund si cu nit de ungere, adica ai o roata de late.... :yahoo:
Cu planurile; nu le mai pun, ca ai tot ce-ti trebuie in carte, doar trebuie sa fi atent la detalii. :-D La pagina 102= roata, la 105= cablul la far.

#9 Useril este offline   speriatul 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 19-June 09
  • Location:Toronto Ontario
  • Interests:Machete de tancuri, blindate si alte vehicule germane din al doilea razboi mondial la scara 1:35. Trenuri electrice la scara 1:87, in special Era III si IV.

Postat 24 June 2009 - 12:28 AM

La faza cu pensula ai dreptate. Asa am sa fac. Cablurile, la fel, am sa incerc sa repar chestia. Cu senila vad ce zici si stiu care e cauza. Rotile nu sunt fixate absolut deloc, se tin in muschi, ca sa zic asa. De aia stau aiurea. Or sa vina bine in momentul in care rotile or sa fie fixate definitiv.
Ca tot vorbim despre roti, sa inteleg ca si tu ai aceasi carte. Daca te uiti la pagina 44, chiar sus iti prezinta evolutia rotii motoare. Tamiya ofera in kit numai versiunile A si C, cu referire la C ca fiind buna pentru tancul nostru. Dar Tamiya a dat-o copios in bara la faza asta. Ca de fapt ar trebui sa fie un alt treilea tip, B, care e prezentat numai in carte si care de fapt a fost introdus in Aprilie '43. Da, acum am un tigru cu roti de "late". :-D Nu-i nimic, am sa iau aminte pentru urmatorul tigru, care urmeaza imediat dupa asta.
Cand is gata cu farurile Bosch, mai pun vreo doua poze.
Multam fain inca odata de sfaturi.
Seb

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi