Forum Machete,Modelism,Hobby: Mocanita - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mocanita

#1 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 30 September 2009 - 09:26 AM

Anul trecut am descoperit la Orastie aceasta bijuterie, dar nu aveam aparatul foto la mine.
Anul acesta nu am mai scapat ocazia si am fotografiat-o pentru voi, iat-o! :friends:
18 Septembrie 2009
Am o intrebare pentru cunoscatori - De ce sunt descentrate tampoanele, fata si spate?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC03558.JPG
  • Imagine atasata: DSC03560.JPG
  • Imagine atasata: DSC03561.JPG
  • Imagine atasata: DSC03563.JPG
  • Imagine atasata: DSC03564.JPG
  • Imagine atasata: DSC03565.JPG
  • Imagine atasata: DSC03566.JPG
  • Imagine atasata: DSC03567.JPG

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 30 September 2009 - 09:29 AM


#2 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 30 September 2009 - 02:40 PM

Aceasta locomotiva si nunumai ea au fost folosite la manevre in gara Orastie si functionau pe o cale ferata de ecrtament ingust, "incalecata" cu o cale ferata de ecartament normal...tampoanele au fost modificate pentru a putea impinge vagoanele de marfa in timpul manevrelor.

Uite aici un filmulet cu aceste locomotive, si ce faceau ele http://www.youtube.c...h?v=nxeypiLVQgY

PS"...mai multe poti afla despre aceasta locomotiva din topicul asta


Salutari si multumim de poze

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 30 September 2009 - 02:45 PM


#3 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 October 2009 - 02:02 PM

Am avut fericirea,copil fiind sa fac,,plimbari'' cu o astfel de locomotiva. La vremea aia tata era sef de depou la o unitate C.F.F. (cai ferate forestiere) si avea in remiza in jur de 10 locomotive printre care si una modelul prezentat, doar ca lucrand numai pe linie ingusta nu aveau specializarea tampoanelor. Din cand in cand tata ma dadea in primire la un mecanic si efectuam o excursie cam de 50 Km dus-intors,pe scaunul conductorului. Am cateva fotografii din perioada respectiva, nu special locomotivele dar si ele pe acolo, daca tenteaza le pot scana si atasa.
Spor!

#4 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 02 October 2009 - 03:11 PM

Uaauuu!
Chiar acum doua zile am fost in Orastie si am vazut bijuteria asta! Chiar ma intrebam care este povestioara ei! :friends:

#5 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 02 October 2009 - 10:14 PM

Traiane...ne-ma bucura extrem de mult daca ai putea posta acele fotografii cu vechile locomotive...e un site cu tema feroviara, unde multi membrii ai acestui forum activeaza, printre care ma numar si eu...si sincer, ar fi o premiera postarea unor fotografii cu mocanite...

E vorba de CFF Tismana?????...sau CFF Berzeasca???

#6 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 October 2009 - 08:19 AM

E vorba de CFF Piatra Neamt

#7 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 October 2009 - 04:04 PM

Am ravasit prin cutii (la cate poze am adunate e mai comod de pastrat in cutii) si am gasit cateva dar calitatea nu mi-a permis, cu toata bunavointa, sa le scanez satisfacator decat pe astea. Fiecare din locomotive avea un nume care era folosit in locul numarului si retin ca cea din imagine se numea Filimon (de la Filimon Sarbu). La ,,tampoane'' sunt cei 4 oameni ce deserveau garnitura

Imagine atasata: mc1a.jpg

aici e imaginea mai ampla

Imagine atasata: mc2a.jpg

iar aici e un turn de apa pentru alimentarea locomotivelor. Cosmelia servea atat pentru protectie la inghet a rezrevorului pe timp de iarna cat si ca depozit pentru carbuni si lemn de foc.

Imagine atasata: mc3a.jpg

si aici o mica drezina de serviciu cu motor cu explozie. Era o montura pe un boghiu de vagon, cu un motor de 15 CP pe benzina si transmisia cu curele trapezoidale, pe fulii, de la motor la axul din spate. Singurele comenzi erau ambreiajul,la pedala, acceleratia,un levier ca cele de la franele de bicicleta si frana, tip mansa, pe care era fixat si levierul de acceleratie. Facea un zgomot infernal si topaia ca o capra, la o viteza destul de mare pe o cale de rulare destul de denivelata.

Imagine atasata: mc4a.jpg

Linia a functionat in principal pentru transportul lemnului din exploatarile de pe valea Tarcau (jud.Neamt,cea de unde a coborat si Vitoria Lipan) la intreprinderile de prelucrare de la Tarcau si Piatra Neamt, dar si a personalului care lucra in exploatari si a locuitorilor de pe vale, scop in care unele curse programate erau complectate cu 1 - 2 vagoane de calatori si unul de coletarie. O data cu cresterea parcului auto, a fost desfiintat tronsonul de cale ferata de la Piatra Neamt pana la punctul intermediar Atelierele Octombrie Rosu (mai cunoscut Bocancea) unde erau si depourile si atelierele de reparatii si unde de asemeni era si un important centru de prelucrare a lemnului. E perioada in care ,,am aparut'' eu ca pustan printre locomotive. Ce pot sa mai adaug e ca fabrica de prelucrare de la Tarcau avea si are si acum in functiune pentru angrenarea gaterelor o imensa masina cu aburi de 500 CP, navala, adaptata scopului si care mult timp a antrenat si un generator electric ce alimenta utilajele din unitate.
Sper sa nu fi plictisit si daca se doreste pot complecta cu amanunte in domeniu.
Spor!

#8 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 11 October 2009 - 09:33 AM

Sper ca nu deranjez pe Dl. Antoniu cu postarea mea dar e vorba tot de o mocanita. Este la Orastie la "Arsenal Parc" (vezi topicul de la Discutii libere),nu ma pricep deloc ce este, asa ca las cunoscatorii sa-si spuna parerea...
Vali

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1070160.jpg
  • Imagine atasata: P1070166.JPG


#9 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 12 October 2009 - 07:40 AM

O mocanita a aviatiei...ce tareeeeeeeeeee...stiam ca pe lanaga IAR-eu mai sunt si tunuri, salupe de desant, si altele...dar o locomotiva nu credeam ca exista.

Vali cum putem vizita acest parc...din cate am inteles eu intrarea se face doar cu invitatii speciale


PS..."am citit la discutii diverse...concluzia e ca tot cu pile merge treaba"

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 12 October 2009 - 07:53 AM


#10 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 28 October 2009 - 04:09 PM

Vali, ma bucura faptul ca postarea mea a declansat asemenea discutii, productive zic, postarea ta o consider oportuna si importanta,
Multumesc! si continuati. Toate aceste bijuterii tehnice incanta ochiul si relaxeaza subconstientul.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 28 October 2009 - 04:12 PM


#11 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 28 October 2009 - 05:15 PM

Revin la cele descrise despre CFF Piatra Neamt cu o imagine, din pacate nu originala, dar a unui model de locomotiva care a functionat pe respectiva linie. Fotografia am gasit-o intamplator pe net si e coperta de la un kit. Locomotiva era utilizata in special la manevra in depozitul de lemn si la depou si foarte rar la deplasari cu garnitura usoara doar de pasageri (2-3 vagoane) in zilele de duminica. Singurele modificari fata de fotografie erau lipsa clopotului, cosul de fum care de altfel a fost modificat si la toate celelalte locomotive dupa un proiect care asigura un tiraj mai bun si un gratar montat in fata, sub tampon, pentru inlaturarea eventualelor trunchiuri cazute pe linie. Modificarile au fost facute la atelierul depoului (exceptand clopotul despre care nu stiu). Era cea mai mica locomotiva si se numea ,,Piatra Neamt''. Sub placile din laterale cu numarul de serie avea 2 placi pe care era gravat ,,C.F.F. Piatra Neamt".

Imagine atasata: e1194d9e2915.jpg

#12 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 28 October 2009 - 09:30 PM

Buna seara,

Traiane nu stiam ca esti pasionat de locomotive cu aburi, sau mocanite...oricum pe acest site sunt mai multi care impartasesc si acasta pasiune, printre care ma numar si eu.

cat despre mocanita pe care ne-ai prezentat-o in fotografia de mai sus, eu cred ca printr-un noroc, locomotiva a fost restaurata si functioneaza din plin pe linia de la Moldovita. Toata vara, a avut program de circulat pe cei 4 km. reabilitati, de cei de la CFI Criscior, care dealtfel sunt si proprietarii locomotivei.

Uite aici un link, cu poze si un filmulet, referitor la "programul" avut vara asta, trenuletul. calea ferata ingusta moldivita


PS..."trenul, asta iarna, facea ture prin centrul sucevei"... :lol: :whistle: :hi:

#13 Useril este offline   romrail 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 13-November 05

Postat 29 October 2009 - 02:44 AM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 28 Oct 2009, 21:30, a spus:

Buna seara,
cat despre mocanita pe care ne-ai prezentat-o in fotografia de mai sus, eu cred ca printr-un noroc, locomotiva a fost restaurata si functioneaza din plin pe linia de la Moldovita. Toata vara, a avut program de circulat pe cei 4 km. reabilitati, de cei de la CFI Criscior, care dealtfel sunt si proprietarii locomotivei.


Mai degraba inclin spre varianta ca locomotiva pe care ne-a prezentat-o Traian e demult "oale si tigai", iar locomotiva care circula la Moldovita (pe care, de altfel, am vazut-o anul acesta si la Comandau), care e numerotata 762-209, a fost adusa din Austria si reconditionata la Criscior. E posibil insa ca aceasta mica locomotiva sa fie un tip asemanator cu cea prezentata de Traian, astfel de exemplare fiind destul de raspandite in majoritatea exploatarilor forestiere din Bucovina si Transilvania.

#14 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 29 October 2009 - 09:25 AM

Vezi postarearomrail, la 29 Oct 2009, 02:44, a spus:

.... locomotiva pe care ne-a prezentat-o Traian e demult "oale si tigai"


Din pacate ai dreptate, locomotiva despre care povesteam eu a fost taiata inca dinainte de a se desfiinta linia de cale ferata din zona. Era destul de obosita, necesita reparatii dese si nu mai prezenta garantie in exploatare.

#15 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 29 October 2009 - 10:04 AM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 28 Oct 2009, 21:30, a spus:

nu stiam ca esti pasionat de locomotive cu aburi
cat despre mocanita........ locomotiva a fost restaurata si functioneaza


Nu e o pasiune neaparat si pentru locomotive.Sunt atras de cam tot ce se poate defini ca tehnic iar in privinta asta viata a fost destul de darnica atat genetic, dandu-mi si mie cate ceva din ce au avut ,,meserie'' inaintasii si fara sa ii laud au avut cam de toate, cat si prin ceea ce mi-a oferit ca si contact direct si pot spune ca domeniile au fost destul de variate incepand cu cioplitul lemnului si sfarsind cu ,,plantatul'' circuitelor integrate.
Mocanita, dupa cum am spus deja, nu mai e de mult. Cea restaurata de care spui, e acelasi model dar e mai tanara putin si pastreaza elementele originale. Mentionasem ca Piatra Neamt.ul avea modificat cosul in forma celui de la locomotiva pe care am postat-o pe 10 oct. dupa un proiect al tatalui meu iar in fata, sub tampon avea un gratar din lame orizontale, de forma unei jumatati de piramida taiata pe diagonala bazei, cu coltul inainte. Cred ca se stie despre ce vreau sa spun. In plus, si tenderul era modificat la partea de sus prin largirea spatiului prin care se facea alimentarea cu lemn si carbune.

#16 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 24 January 2010 - 01:35 PM

doua carti cu locomotive :whistle: :pardon:

*>H. K. Porter & Co. Light Locomotives (1889)
http://rapidshare.co...ht_loco1889.rar
**>>H. K. Porter & Co. Light Locomotives (1908)
http://rapidshare.co...ht_loco1908.rar

#17 Useril este offline   Abracadabra 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 20-September 11

Postat 26 September 2011 - 05:24 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 28 October 2009 - 09:30 PM, a spus:



Uite aici un link, cu poze si un filmulet, referitor la "programul" avut vara asta, trenuletul. calea ferata ingusta moldivita


PS..."trenul, asta iarna, facea ture prin centrul sucevei"... :lol: :whistle: :hi:


Mocanita aia este, din ce-am vazut, la fel de folosita ca si cele de pe valea vaserului, doar ca mai putin promovata. Cel putin cand am fost eu, a trebuit sa stau afara pentru ca in vagoane nu mai era loc deloc.

#18 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 September 2011 - 09:01 AM

Salutare,
am vazut si eu de multe ori jucaria de la orastie, in drumul meu catre sibiu.
Din pacate vopsirea acesteia este "dubioasa". Oricum, o aparitie interesanta, dupa cea a avionului bar de la faget.

Sunt relativ putine exponate in tara, mai gasim locomotive cu abur expuse in muzeele de la Resita, Sibiu, Dej, iar mai nou o locomotiva cu abur troneaza in fata garii din Arad. Sunt probabil mai multe locatii, eu pe acestea am apucat a le vedea. Le pozez de oricate ori am ocazia, pentru a pastra macar in aceasta faza imagini document. Cand locomotivele cu abur inca puneau lumea in miscare eram prea mic pentru a face fotografii, oricum in acea perioada fotografiatul era o pasiune periculoasa, de altfel ca si azi, chiar daca din alte motive.

Oricum ma bucura deschiderea acestui topic, care chiar daca nu descrie neaparat modele, se bazeaza pe elemente tehnice care stau la baza pasiunii de modelist.




#19 Useril este offline   romrail 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 13-November 05

Postat 29 September 2011 - 10:45 AM

Hai s-o luam punctual... :rolleyes:

1. Ma bucur ca mai gasesc "colegi de suferinta" in ale feroviarelor pe acest forum...

2. Locomotiva de la Orastie (cea de pe sosea) e ultima ramasita a caii ferate forestiere de acolo, care "in vremurile ei bune"... ajungea pana la Costesti, in apropierea cetatilor dacice...

3. Locomotiva de la Arsenal Park e un "764" (cunoscatorii stiu cu ce se mananca titulatura asta) adica: locomotiva cu abur, ecartament 760 mm, 4 osii cuplate, fabricata la Resita. Pacat ca nu mai are numerele originale, dar stiu sigur ca provine de la calea ferata ingusta Govora, asa ca nu poate fi decat 764.009 sau 010. Sora ei e la Timisoara, undeva in apropierea garii.

4. Locomotiva mica pe 2 osii, de la CFF Piatra Neamt, o banuiesc a fi un Krauss sau O&K: in general ei erau firmele germane care produceau astfel de locomotive mici pentru CFF.
Recent am gasit pe net o poza cu o astfel de locomotiva, pe CFF Moroieni. Era exact cum arata si cea de la Neamt si avea un nume foarte "neaos": AUREL.

5. Detalii despre orice subiect legat de istoria feroviara putem vorbi pe PM (ca sa nu transformam topicul in ceva "kilometric"... stiti voi cum e cand se intalnesc feroviarii la discutii), ori... mai bine... fata in fata, la o :drinks:

#20 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 29 September 2011 - 03:25 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 12 October 2009 - 07:40 AM, a spus:

O mocanita a aviatiei...ce tareeeeeeeeeee...stiam ca pe lanaga IAR-eu mai sunt si tunuri, salupe de desant, si altele...dar o locomotiva nu credeam ca exista.

Vali cum putem vizita acest parc...din cate am inteles eu intrarea se face doar cu invitatii speciale


PS..."am citit la discutii diverse...concluzia e ca tot cu pile merge treaba"



Da de unde. Eu am intrat doar pe baza de buletin, intr-o sambata, impreuna cu fiul meu. Chipurile ai voie sa te plimbi maxim o ora dar noi am stat cel putin doua. Asa ca merita incercat. Mai au si alte bunatati.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi