Forum Machete,Modelism,Hobby: constructie/reparatie cupole - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

constructie/reparatie cupole

#1 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 14 November 2009 - 11:11 PM

Cupolele crapate sau cu mici si multiple fisuri par a fi un "hobby" pentru mine si vreau sa scap de el :-( !
Vreau sa incerc sa reproduc o cupola pe care am spart-o, prin lipire, copire intr-o matrita si apoi turnarea ei cu ajutorul unei solutii de plexiglas dizolvat. Am gasit pe alte forumuri cazuri unde s-a folosit plexiglas-ul dizolvat (voblere, conservarea monedelor...), iar de plexiglas dizolvat am auzit acu` mult timp! Din ce am citit dizolvarea se face cu ajutorul unui amestec de acetona si toluen 1:3, problema fiind procurarea substantelor care sa mai fie si bune!
Sper ca v-am stirnit interesul deci sa inceapa "distractia" :drinks:

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2009 - 09:27 AM

Cu turnatul din palstic nu ai mari sanse. Gindeste-te, dupa evaporarea solventului volumul se reduce destul de simtitor. Apoi nu stiu cit va fi de transparenta o astfel de copie. Singura solutie, si cea mai simpla, este sa o termoformezi.

#3 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 15 November 2009 - 04:47 PM

Poate imi oferi ceva detalii lagate de aceasta metoda :drinks: !?

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2009 - 08:03 PM

Treba se face cam asa:
- iti facu un "calapod" din lem, pe dimensiunile cupolei, mai putin 0,2 mm, cit este grosimea plasticului
- il lustruiesti foarte bine si il lacuiesti sa nu aiba nici o asperitate
- in fund faci o gaura si lipesti un suport in asa fel incit sa ai liber pe toate partile
- dintr-o bucata de plastic transparent (capac transparent de cutie de smintina sau din cutiile de la maus etc) tai o bucata pe masura
- o incalzesti cit mai uniform la o flacara, dar nu prea tare
- tinind-o cit mai bine, o tragi, calda, peste "calapod" urmarind sa se muleze cerfect peste toate partile
- la final, decupezi partea utila si o lipesti cu superglue sau alt lipici (Contacta Special, aracet de calitate)
Poti face daca vrei si o masinarie, pentru termoformare, vezi ca a postat Cartula una pe forum..

#5 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 20 November 2009 - 09:00 PM

Dupa aspectul primar,..... cred ca am reusit!
Mii de multumiri, acum stiu ca se poate si mai ales stiu cum se face :-D !
(poze dupa finisare)

#6 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 20 November 2009 - 09:37 PM

Am terminat!
Iata finalul (montat pe fuselaj) si unele rebuturi...........
Imagine atasata: DSC00839.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 October 2018 - 03:00 PM


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 November 2009 - 09:43 AM

:-D Felicitari, vad ca ai facut o treba foarte buna!!!

#8 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 03 October 2018 - 12:15 PM

Salutare. Apelez si eu la expertiza celor ce au reusit. Am incercat sa incalzesc folie de plastic ( de la gulerul unei camasi..) si sa o mulez peste o cuplola. Probleme:

- plasticul se scofilceste cind este incalzit. Am incecat si la flacara si cu un foehn mai puternic, Aceeasi problema. Am vazut un tutorial in care folia de palstic era prinsa pe o rama de lemn, care o tinea intinsa si incalzita in cuptor la 180-200 grade. Pare OK pentru scari mai mari dar la 1/72 & 1/144 nu prea merge.
- plasticul se raceste foarte repede. In cele citeva secunde pina il aplic peste cupola isi pierde in mare parte maleabilitatea.

Am vazut niste machete foarte dragute printate 3D, dar au cupole din rasina netranasparente si ar arata mult mai bine cu niste cupole termformate...

Multumesc anticipat

#9 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2150
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2018 - 02:29 PM

Nu pot sa spun ca am reusit. Mi-am mesterit un dispozitiv de vacuformare prezentat aici . Dupa cum spuneam incalzirea foliei am facut-o cu rezistentele iar mai apoi, pe timpul procesului de vacuformare, am mentinut temperatura cu ajutorul unui pistol cu aer cald. Parerea mea este ca foliile recuperate de la ambalaje ar fi prea subtiri. Astept si eu cu nerabdare sfaturile si consideratiile celor care au obtinut rezultate bune.

Repet intrebarea: A incercat cineva asa ceva ?

Aceasta postare a fost editata de flo: 03 October 2018 - 02:33 PM


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 October 2018 - 03:13 PM

Cea mai buna metoda, si sigura, de termoformare este cea ilustrata de Flo. Dar, mai cu ceva timp in urma, am tras niste cupole la cald pentru Spitfire, Bf-109 si ultima, pentru un Lippish direct "din mina", ca sa zic asa. E drept ca am avut multe rebuturi, dar pina la urma am reusit. Am folosit plastic transparent de la anbalaje. Am pus alaturi sablonul, o bricheta si ...normal folia de plastic. Am aprins bricheta, am incalzit folia si, cit de repede, am tras-o peste sablon. Din citeva incercari, am reusit. Din pacate nu gasesc pozele de la Lippish, sa va arat cum a iesit cupola. Plasticul trebuie sa aiba o suprafata mai mare, la incalzire incepe sa se adune pe margini si sa fie mai gros. Trebuie lucrat repede. 1-0-9 a tras i el, tot asa, din mina, destul de multe.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi