U-47 Gunther Prien 1/72 HELP!
#23
Postat 10 March 2010 - 01:44 PM
Pentru corpul rezistent, problema nu este prea mare, este in majoritate ascuns sub corpul exterior. Dar pentru lungimea totala a navei, nu e chiar asa. Diferenta de 0,6m reprezinta 8,33mm la 1/72, iar pe mine asta ma zgandare!
Cred ca ma voi baza totusi pe plansele alea descarcate si voi merge pe lungimea totala de 67,1m la VIIC, respectiv 66,5m la VIIB. Are altcineva alta parere sau date mai precise (rog precizati sursa, pe cat posibil).
Multumesc mult!
#24
Postat 10 March 2010 - 02:20 PM
Sheniloiu, la 10 Mar 2010, 13:44, a spus:
Si site-ul spaniol spune acelasi lucru: 67,1 pentru C si 66,5 pentru B.
Multumesc lentru linck, Frigate-264!
Nu-l stiam!
N-am apucat decat sa-l rasfoiesc in mare.
Bafta!
#25
Postat 10 March 2010 - 02:47 PM
Crios, cred ca am In Action. Dar mai intai iti trimit o lista cu ce am, in caz ca te mai intereseaza ceva.
Chiar nu mai sunt "nebuni" pasionati de asa ceva?
#26
Postat 10 March 2010 - 03:29 PM
Tot pe vremea aia am inceput si U-47 de la Revell si pe care nu l-am gatat nici pana in ziua de azi (http://www.cartula.ro/forum/boat-Revell-1-...l&hl=u-boat)
Poate ca am sa-l finalizez cu aceasta ocazie desi initiativa ta ma inpinge catre o lucrare de la 0.
Desi are elemente care inca ma pun pe ganduri la construit este forma de submarin care chiar imi place.
"Rusoaica" o am si eu, am rasfoit-o un pic ieri dar avand probleme cu cititul textului, am citit doar pozele.
Bafta!
#27
Postat 10 March 2010 - 06:10 PM
M-ar bucura sa stiu ca am mai "infectat" pe sineva!
Kit-ul ala vechi de la Revell era unul dintre visurile mele prin anii 80, acum, dupa atata studiu, nu asi mai pune mana pe el!
Bun, daca te hotarasti, spune-mi asupra carui submarin (macar ce varianta de baza), ca si iti trimit planuri de lucru, pe masura ce le fac. Eu m-am stabilit definitiv asupra unui VIIB, dar planurile generale pot fi usor modificate in VIIC.
Tot nu m-am hotarat daca va fi U47 sau U99, asta din lipsa de fotografii pentru U99. Dar diferentele sunt minore si vor aparea mult mai tarziu in lucru, asa ca nu ma impacientez.
Va las acum, vine cineva sa-mi "doftoriceasca" masina.
Toate bune! Tuturor! Si multumesc mult pentru incurajari, descopar ca am nevoie!
#28
Postat 11 March 2010 - 10:29 AM
Deci, aseara am studiat mai aprofundat desenele si am decis ca pentru inceput sa fac planurile generale, nedetaliate, pentru un VIIC/1941. Asta pentru ca desenele sunt pline de cote, de te zapacesc. Exact ce trebuie pentru un model la scara mare si facut pe bucatele, nu prin prelucrarea unui bloc de lemn.
De la VIIC se poate trece apoi destul de simplu la VIIB, voi face desene separate de conversie. Si apoi urmeaza distractia cu constructia propriu zisa.
Apropo de asta, prima treapta in constructie este desenarea pe o hartie ce va servi de banc de asamblare. Dar urmatoarea, si mai dificila, este sa gasesc tabla necesara pentru invelire si sa fac experimente cu ea. Asta deoarece grosimea tablei trebuie luata in considerare la proiectarea cadrelor pe care se va realiza structura. Altfel, daca lipesti direct placa pe profile facute la dimensiunile din desene (care sunt date la dimensiunile EXTERIOARE), obtii un corp/carena mai lata/groasa cu 0,5 - 1 mm. Ceea ce va crea probleme la atasarea altor detalii. Deci, ma duc sa caut prin "gunoaie" pana dau de tot materialul necesar.
Crios, chiar vrei sa te legi si tu la cap fara sa te doara?
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 11 March 2010 - 10:31 AM
#29
Postat 11 March 2010 - 10:33 AM
Sheniloiu, la 10 Mar 2010, 18:10, a spus:
In principiu cred ca voi merge pe U47. Inca mai rasfoiesc documentatiile pe care le am pe tema asta.
Asa cum iti ziceam, din pacate 4 carti nu le mai am. Mai am altele 3, dar trecand prin ele, nu cred ca-mi vor fi suficiente.
Mai sap!
Bafta!
#32
Postat 11 March 2010 - 03:24 PM
Am si eu un type VII C/41 de la Revell la 1/72. Nu este macheta de la 0, dar o pot introduce in programul de constructii. Stabilim o perioada cu limita de timp pina trebuie sa terminam machetele?
Sau folosim zona asta ca si baza de date colectoare pentru intrebari si raspunsuri, fara sa avem o limita de timp?
#33
Postat 11 March 2010 - 04:06 PM
Alex, macheta aia e OK, cea mai buna de pe piata se pare. E plin net-ul de recenzii pentru ea.
Nu avem limita de timp. Eu am estimat pentru al meu 2 ani. Am niste idei despre cum vreau sa il fac, incat cred ca sunt bun de Jebel sau Gataia (doua localitati din preajma cu niste casute de vacanta pentru tipi cu mintea in colturi). Ce zici de toate detaliile de sub punte, plus capace care sa se poata deschide?
Va trebui insa sa te decizi asupra unui anume U-boot sau sa cauti fotografii/scheme sa vezi la ce U-boot anume se preteaza macheta.
Prima observatie asupra machetei, dupa cate am vazut pe net - locasul ancorei e pozitionat gresit. Sudurile si niturile sunt prea mari.
Bafta pt. amandoi si tinem legatura!
#35
Postat 12 March 2010 - 08:48 AM
Sheniloiu, la 11 Mar 2010, 17:13, a spus:
Da!
Multumesc pentru readucere aminte.
Bafta!
#37
Postat 12 March 2010 - 12:04 PM
#38
Postat 14 March 2010 - 10:49 AM
Dupa vizualizarea fotografiilor lui U47 din site-ul ala dedicat lui, am descoperit ca submarinul a avut doua configuratii.
Prima, pana dupa Scapa Flow, a fost cu tunul AA de 20mm in spatele chioscului, pe punte - configuratia generala a VIIA si primele VIIB.
Dupa Scapa, U47 a intrat in reparatie generala, ocazie cu care tunul AA a fost mutat pe platforma din spatele puntii de comanda (sau cum i-o fi zicand). Mai sunt si alte modificari.
Eu m-am decis pentru configuratia din timpul misiunii Scapa. Daca nu o sa trec totusi la U99. Oricum, pana la un anumit stadiu de constructie, U47-Scapa si U47-post Scapa/U99 sunt similare.
Astazi ii pun chila!
Toate bune, Dan
#39
Postat 01 April 2010 - 03:09 PM
a) Discutiile care nu au o minima legatura cu acest domeniu, pot fi permise in masura in care sunt acceptate de moderatori/administratori.
Arsenescusorin, interventia ta nu are nici o legatura cu topicul sau cu forumul, asa ca a fost stearsa. Ia-o ca pe o tragere de mineca.
#40
Postat 19 January 2011 - 02:29 PM
Cu corpul rezistent pe jumatate construit (tribordul) stand cuminte pe o placa de sticla, pentru orizontalitate, sus pe dulap, se apuca nevasta-mea sa faca curat pe acolo, scapa totul din mana iar rezultatul este ca o iau de la aproape zero! A cazut cu modelul in jos si sticla deasupra, turtit groaznic, demn de legile lui Murphy. Ma bate gandul sa reiau constructia la 1:48, oricum 1:72 incepe sa se dovedeasca prea fina pentru vederea mea.