Forum Machete,Modelism,Hobby: Lucrarile lui Prognosis - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lucrarile lui Prognosis

#41 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 19 August 2010 - 11:10 AM

Stimati colegi

Are cineva de dat la schimb acest vagon?
http://www.jucarii.c...hp?prodcod=2486 Am nevoie de el pentru a definitiva automotorul AP 020-01

Ofer un alt vagon fie de marfa fie de calatori.

Multumesc anticipat

#42 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 24 August 2010 - 06:31 PM

Renault Traffic HO pe șine (home made)

Foarte placut impresionat de jucaria prezentata de sesancave pe forumul lokomotiv, am decis ca este momentul sa imi fac propria masinuta care sa ruleze pe diorama de la Slobozia. Am ales dintre masinutele din colectie, o dubita ceva mai incapatoare avand in vedere mascarea motorului si a accesoriilor electrice pe care le voi folosi. Am ales una galbena pentru ca va cadra perfect cu imaginea unui vehicul fie de intretinere, fie postal.

Din pacate, din toata magazia mea de mini motoare electrice, nici unul nu coresounde cerintelor. Toate se alimenteaza la tensiuni intre 3 si 5 volti fapt care conduce la imprimarea unei viteze exagerate a vehicului. Stiu ca exista modelul acesta de motor alimentat la 12 volti, pentru ca am unul similar in Black Anna, dar nu intentionez sa o devalizez, asa ca acest proiect va ramane in asteptare pana /daca fac rost de un motor bobinat pentru 12 volti…Asa cum este dotat acum, vehiculul functioneaza perfect … in digital, unde viteza poate fi stabilita mai usor comparativ cu alte vehicule, dar in analog, fuge exagerat de tare pe diorama… dupa cum se vede in filmul urmator>>> http://trenulete.inf...c-h0-home-made/

Imagine postata Imagine postata

#43 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 26 August 2010 - 06:40 PM

Renault Traffic HO pe șine – partea a doua
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...-partea-a-doua/

Astazi am facut iluminatul. Mai intai am confectionat greutatile atat prin exterior, sub platforma sasiului, cat si in interior, astfel incat am adus jucaria la 100 grame ca sa stea bine pe linii. In spate am ingreunat masinuta cu alte bucati de plumb chiar si in dreptul axului melcat, astfel incat aderenta sa fie cat mai buna.

Trebuie sa mentionez ca fantele pentru osii nu sunt perfect perpendiculare. Ele sunt in lateral mai adanci astfel incat, sub presiunea arcurilor de contact (facute din corzi elastice de chitara), osiile se aseaza mai bine pe neregularitatile sinei. Pe contragreutatea principala, cea din interior, am plasat prin lipire cu banda dublu adeziva, placuta cu ledurile si rezistentele luminilor de pe spate. Pe laterala greutatii sunt placute de circuit care intra fest intre lamele lipite pe partea de jos. Astfel, mecanismul de iluminare impreuna cu greutatea se pot indeparta cu surinta numai prin tragere iar contactul electric se face prin lamele elastice de cupru intre greutate si partea de jos, cutia motorului. Am gandit astfel tocmai pentru ca masinuta trebuie sa fie complet demontabila, pentru a se putea interveni oricand pentru curatarea sau schimbarea motorului. Practic in afara de cutia motorului, nici o alta piesa nu este lipita. Toate greutatile se prind cu suruburi.

Pentru faruri, in fata, am facut o placa de circuit cu doua SMD-uri si un rezistorde 820 ohmi, inseriate, placa ce intra intr-un locas din sasiu si ale carei fire preseaza si ele pe lamele de contact preluand curentul necesar.

Imagine postata Imagine postata
Film cu rularea in probe a monstrului
Imagine postata

Dupa ce am inceput sa lucrez la micuta mea drezina Ford Traffic, am cautat pe net sa vad daca exista asa ceva si am gasit pe diverse forumuri si situri nenumarate imagini cu drezine, marea majoritate pe linii inguste. Va prezint si voua aceste imagini precum si linkurile catre siturile respective, oentru cei ce doresc sa se documenteze mai bine.
http://trenulete.inf...ezine-pe-linii/

#44 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 28 August 2010 - 02:39 PM

Renault Traffic HO pe șine – partea a treia

Am resuscitat motoarele de SlotCar pe care le aveam in dotare prin rebobinarea lor. Practic am rebobinat cate unul din fiecare model caci avea doua tipuri. Unele chinezesti de la masinute mai prapadite si unele nemtesti, ceva mai de Doamne-ajuta. Primele erau bobinate cu cate 175 de spire pe fiecare pol, iar secundele aveau cate 210 spire pe fiecare pol. Prin dezmembrarea unui transformator uzat, am recuperat o parte din sarma de bobinaj, sarma care dupa parerea mea (nu am micrometru si nici marcajul de pe traf nu mai era descifrabil) era cam la grosimea necesara. Corect era sa stiu exact diametrul firului, dar… asta e, cu asta defilam. Plin de invidie, nu pot sa nu remarc avantajul modelistilor din alte tari, care au la dispozitie numeroase posibilitati pentru a achizitiona piesele de care au nevoie, motoare, osii, roti dintate, grupuri de transmisie, sarma de bobinaj, etc. si astfel sa le ramana timp si energie ca sa se ocupe de modelismul propriuzis. Eu sunt nevoit sa consum din acestea pentru pregatirea materialului de care am nevoie. Bobinarea de motoare se face foarte anevoios, necesita migala si rabdare, sarma si atentie foarte mare. Ce sa mai zic de confectionarea unui grup de transmisie folosind o bormasina… In fine, rezultatul conteaza! Si e o mare bucurie sa vezi ca motoarele facute spira cu spira, dau rezultate si se invart ca la carte. Trebuie sa mai specific faptul ca am intalnit la cele doua tipuri de motoare, versiuni diferite de legare a bobinelor, desi practic, motoarele sunt la fel. Am cautat pe net informatii cu privire la asa ceva, insa fie nu sunt, fie nu stiu eu sa caut exact cum trebuie, caci nu am gasit date edificatoare in acest sens. Am ales sa conectez fiecare motor dupa modelul in care erau legate bobinele originale. Chiar la modelul german era intrerupta o bobina si nu functiona, planul de a-l rebobina fiind de mult timp pe lista mea de asteptari, insa migala unei astfel de operatiuni m-a impiedicat o vreme sa trec la treaba. Nevoia insa te invata si te impinge de la spate sa faci ceea ce trebuie.

Dupa rebobinare, motoarele au raspuns corect la comenzi si la o turatie ceva mai mica si mai apropiata de ceea ce aveam nevoie. Practic am pus un numar de 280 de spire pe fiecare pol la ambele motoare. Dupa calculele mele ar fi trebuit cam 320 de spire insa la o sectiune a firului ceva mai mica decat am avut eu. Grosimea nu mi-a permis sa bobinez mai multe spire. Cele chinezesti au colectoarele din fasii elastice de tabla de cupru, ca la mai toate jucariile chinezesti, iar motoarele germane se alimenteaza pe colectoare cu pastile de carbune, fapt care le face ceva mai stabile, mai rezistente in timp si mai silentiose. Sarma de bobinaj am fixat-o la final cu ceva lac de unghii de la sotie, pentru ca firele razlete cu care am supra-incarcat polii, sa nu sara de la locul lor si sa se rupa in contact cu magnetii motorului. Cu sublerul meu ramolit si de pe care abia mai citesti, am facut sectiunea si am constatat ca este identica intre cele chinezesti si cele germane. Dorinta de baza a fost aceea de a da intrebuintare acestor mini-motorase, mai ales ca imi planificasem sa fac si macaraua automotoare din postul anterior. Pentru ea insa mai am nevoie de cateva imagini si din alt unghi ca sa incerc reproducerea ei si sper ca voi gasi un coleg de la Brasov-Sinaia care sa prinda acest vehicul in imagine fotografica si sa ma ajute astfel sa reproduc acest vehicul la scara.

In rest las imaginile sa vorbeascai… http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/
Imagine postata

#45 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2010 - 03:32 PM

Toata stima pentru energia consumata!!! :drinks: :diablo: :hi:

#46 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 29 August 2010 - 08:05 AM

Gata si filmuletul cu rularea acestui vehicul pe diorama de la Slobozia
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/

#47 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 30 August 2010 - 12:19 PM

Mai multi cunoscatori mi-au atras atentia asupra faptului ca rotile spitate nu prea se potrivesc cu alura moderna a drezinei mele postale. Drept urmare le-am schimbat folosind roti de 9 mm diametru bandaj, roti de vagoane Mehano. Ca sa mai dau o nota de autenticitate, am vopsit rotile in rosu si alb, asa cum sta bine unui vehicul feroviar neaos romanesc!
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/

Imagine postata

#48 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 01 September 2010 - 09:59 AM

Locomotiva cu abur BR 93 Roco – imbunatatiri

Cum era si firesc, frumoasa locomotiva a intrat in Atelierele PanArin pentru imbunatatiri. Placa originala a fost suportul pentru modificarile electrice aduse la iluminat. Spatiul din cabina permite chiar digitalizarea locomotivei, desi placa nu este dotata cu mufa pentru decodor, ea poate fi foarte usor schimbata. Pentru inceput am ingreunat substantial carutul alergator folosind bucati de plumb tipografic pe care le-am plasat sum carut, in jurul osiei, greutatea obtinuta prin testare pana cand, masina a rulat perfect in toate conditiile de pe diorama fara sa mai faca probleme. Practic s-au adaugat circa 15 grame de plumb, fapt care i-a schimbat exemplar tinuta de drum.
Pentru iluminat am folosit tehnica de combinare a unui led ALB-cald cu un SMD rosu lipit direct pe piciorusele LED-ului in spatele acestuia, in antiparalel. Lumina rosie se propaga excelent prin corpul LED-ului transfomand acesta in LED bicolor bipolar. Pe placa originala, am inlocuit diodele care dadeau sensul de aprindere becului original, cu rezistori de 980 ohmi, fara a mai face alte modificari. Acelasi model de LED l-am folosit si pentru luminile din spate.
Imagine postata

Prezentarea locomotivei


Imagine postata

#49 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 04 September 2010 - 09:46 AM

Locomotiva cu abur BR 64 Gutzold – imbunatatiri
http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-b...d-imbunatatiri/

Locomotiva este din generatia veche, pastrata insa in vitrina ani buni. Are din fabricatie numai lumini cu becuri in fata, in spate felinarele sunt aparente. Bielele sunt metalice iar motorul din garda veche, cu colectorul discoidal, este depasit tehnic, zgomotos si puturos desi are turatie exagerata pentru aceasta locomotiva, cand ataca o panta, sub sarcina, cedeaza psihic si fizic. Desi greutatea locomotivei este bine proportionata, cedeaza motorul, fapt pentru care, propietarul a cerut restaurarea locomotivei si repunerea ei in circulatie la parametri nominali spre a fi digitalizata in curand.
Intrata in Atelierele PanArin, masina a fost demontata si imediat inginerii au gasit solutii pentru modificarea ei.
A fost ales un motor de 12 volti, provenind de la un copiator SHARP,tip motor care a mai fost amplasat si pe alte locomotive reconditionate in Depoul PanArin si care a dat rezultate surprinzator de bune. Turatia lui este super-adecvata unei locomotive cu abur, rotorul destul de mare are cuplu inertial avand o greutate sporita fata de cele ale motoarelor chinezesti, actionand ca si cum ar avea o volanta.

S-a decis inlocuirea placii de textolit pe care erau amplasate bobinele de soc si lamele de alimentae a motorului precul si cele de colectare a tensiunii de pe cele trei osii motoare.Am folosit placa de circuit pentru a proiecta si realiza un nou suport pentru motor si pesele adiacente.Prin cositorire, pe aceasta placa s-au motat suportii pentru noul motor, iar pe motor a fost cositorita o bucata de cupru filetata cu metric 2mm exact pentru surubul original care fixa motorul antic.Pe aceeasi placa am trasat cu oja nevestei circuitul care avea sa lege electric noile piese ale masinii reconditionate.Placa va sustine si alimenta motorul, va sustine si conecta lamele de colectare a tensiunii de pe roti si va sustine electrinica si ledurile punctiforme pentru iluminatul din spate. In partea inferioara, am plantat cele doua bobine de soc prin care se alimenteaza electromotorul. Tot acolo am amplasat si puntea redresoare care va alimenta ambele sectiuni de faruri, cele frontale s8i cele din spate. LED-urile punctiforme, rosii, pentru felinarele din spate, sunt inseriate intre ele , la mijoc fiind inseriat un rezistor de 820 ohmi. Tot pe partea inferioara se regasesc in pozitie corecta lamele colectoare de tensiune.

Proba de lumini inainte de a fi conectat electric motorul de tractiune…
Imagine postata
Astazi, desi zi libera, meseriasii de la Atelierele PanArin au decis continuarea montarii luminilor frontale, astfel ca la inceputul saptamanii, locomotiva sa intre in teste pe liniile orasului din sufragerie, urmand ca apoi sa fie trimisa propietarului pentru digitalizare.

va urma

#50 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 04 September 2010 - 10:14 AM

Locomotiva cu abur BR 52 Piko – imbunatatiri
http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-b...o-imbunatatiri/

O locomotiva deosebit de frumoasa, cu un tender special. Realizata in perioada de glorie a lui Piko, masina se prezinta excelent, mai ales ca a fost tinuta in cutie ani de zile de catre un colectionar din Germania, de unde a ajuns direct in depoul PanArin. Din pacate, fabricantul nu a dotat masina cu lumini in tender, fapt care ii scade din realism. Tractiunea este in tender, integral pe cele 4 osii (din care una cu cauciucuri de aderenta) montate in doua boghie. Culegerea de tensiune se face separat in tender, pentru tractiune si separat in cazan, pe numai doua osii, pentru iluminarea farurilor frontale. Initial lumina a fost pe bec, insa in Atelierele PanArin, acest neajuns a fost inlaturat prin inlocuirea cu iluminare pe led-uri.
Tenderul generos cu spatiu, este asezat pe un sasiu incapator, cu spatiu suficient intre platforma sasiului si rama pe care se aseaza greutatea de plumb. De asemeni, si in laterale exista un joc suficient pentru a introduce o placa de circuit cu led-urile de iluminare. Sub motor, un alt spatiu de circa 5 mm inaltime permite montarea unei placi de decodor. In acest spatiu am montat puntea redresoare, iar in lateral, intre podeaua sasiului si greutate am montat rezistorul de 980 ohmi cu care sunt inseriate cele doua led-uri smd cu care am dotat lampile finale rosii.
Lumina farurilor a presupus eliminarea sistemului de lamele care transmiteau tensiunea la bec. In spatiul de sub frem am montat puntea redresoare iar sub/in cazan am fixat resistenta de 980 ohmi cu care este inseriat ledul alb-cald ce trimite lumina in prisma farurilor. Picioarele de curent ~ale puntii de diode sunt indoite si taiate la dimensiune chiar sub lamele de contact ce aduc lumina de la roti, astfel incat nimic nu este lipit si totul se demonteaza cu usurinta in vederea unei eventuale digitalizari. Practic tot grupul punte-rezistor-led se extrage simplu, indreptand picioarele puntii si tragand in sus de grup din locasul de sub cazan…
Imagine postata Imagine postata
Articol complet!

#51 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 05 September 2010 - 11:57 AM

Sâmbătă, 4 septembrie, desi zi libera, meseriasii de la Atelierele PanArin au decis continuarea montarii luminilor frontale, astfel ca la inceputul saptamanii, locomotiva sa intre in teste pe liniile orasului din sufragerie, urmand ca apoi sa fie trimisa propietarului pentru digitalizare. Astfel ei au realizat punerea pe linii a bunicutei Gutzold intinerita si gata sa tracteze cu spor si in siguranta trenurile asa cum o facea in prima ei tinerete…
http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-b...d-imbunatatiri/

Pentru inceput s-a refacut placa de circuit frontala, astfel incat sa fie plantate pe ea cele doua led-uri alb-cald si rezistenta de 820 de ohmi inseriata intre ele dupa princiouil lui MPU aplicat la E69.Placuta a intrat exact in locul celei vechi din textolit iar legaturile s-au facut la placa prin doua fire monofilare de cupru, direct la iesirea puntii redresoare. Intre motor si placa de circuit a fost montat condensatorul de filtraj, pozitionat corect de data asta, dupa bobinele de soc. Initial acest condesator era plasat in mod ciudat inainte de bobine, dupa cum bine a semnalat Mircea Petru Ursu in comentul sau.Dupa probe, placuta de circuit si capetele firelor au fost vopsite cu negru Revell mat… iar peste motor s-a aplicat o folie autoadeziva de culoare negru, pentru mascarea cat de cat a motorului in cabina fochistului. Trebuie mentionat ca actualmente exista suficient loc pentru a se monta un decodor in cabina.
Din pacate, propietarul a decis sa renunte la toate locomotivele sale, pentru ca nu mai are timp sa le gestioneze si m-a anuntat ca va vinde aceasta frumoasa jucarie la pretul de 320 lei. Administratia Bulmenberg regreta ca nu are fondurile necesare pentru retinerea in Depoul PanArin a acestei simpatice bunicute si spera ca ea sa ajunga pe maini bune, intr-un depou unde sa fie respectata, iubita si intretinuta de un pasionat al locomotivelor cu abur… reconditionate si intinerite in Atelierele PanArin.
Filmul cu rulajul in teste a locomotivei http://www.youtube.c...h?v=VgcTyENp9zY

Imagine postata Imagine postata

#52 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 10 September 2010 - 01:29 PM

In fine am reusit sa recuperez filmele referitoare la bariera de pe hardul vechi si sa le editez. Am refacut pagina cu datele despre aceasta bariera, linkurile corecte precum si toate imaginile recuperate... si am urcat noile filme explicative.
http://trenulete.inf...-made-integral/
http://www.youtube.c...h?v=RIha3fiQr44

#53 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 September 2010 - 04:20 PM

Mi-am propus sa realizez in atelier vagonul macara din imagine. Un plan precis al acestuia inca nu am gasit dar ca inspiratie imi foloseste planul unei drezine poloneze. Dupa studierea vagonului si a posibilitatilor depoului PanArin, am decis ca voi folosi un vagon platforma, neinscriptionat, de la piko, un model ce avea lipsa cateva bare de sustinere a gardului de protectie si ale carui cuple erau rupte. Cred ca seamana intrucatva cu vagonul macara si in plus ma avantajeaza sistemul de sustinere a osiei, care are un joc in sasiu din fabricatie.
Imagine postata
Ca motorizare am oscilat intre doua mini consacrate si numai dupa teste repetate am ales tot un motor de masinuta de curse rebobinat de mine pentru 12 volti. Roti dintate, axe melcate si pinioane din jucariile chinezesti demontate anul trecut. Am decis ca in actiunea mea sa pornesc de la realizarea tractiuni integrale urmand ca mai apoi sa construiesc cabina in functie de motorul ales. Este cat se poate de firesc mai ales ca si in realitate, o parte din aceste utilaje ajutatoare sunt relizate prin modificarea unui vagon, iar cabinele nu sunt standard, ci in functie de imaginatia si posibilitatile fabricantului.
Pentru antrenarea osiei am sectionat in doua un pinion pe care l-am fixat pe osie cu cianoacrilic. Axul melcat se sustine pe bucse facute din mine de pix durex, lipite si ele cu cianoacrilic pe suportul de osie.
Pe spatele suportului, am suplimentat rezistenta acestuia prin intarirea lui cu o piesa taiata din cartela de telefon, un plastic ceva mai rezistent decat forexul. Aliniamentul delor doua carucioare suport se face cu furtun din guma de silicon, furtun folosit la trusele de perfuzie, foarte flexibil si rezistent.
Pe axul central am montat o roata dintata care va fi antrenata de un pinion aflat pe axul motorului, pentru a reduce turatia acestuia si pentru a creste puterea de tractiune la viteza mica. Motorul va fi pozitionat in cabina sub nivelul geamurilor acesteia.
Urmeaza fixarea axului central la mijloc, prin bucse sectionate astfel incat axul sa fie usor demontabil, apoi montarea sistemului de colectare atensiunii, dupa care va incepe lucrul la partea superioara, respectiv montarea cutiei motorului, a cabinei si in final construirea bratului macaralei.

voi reveni pe parcursul lucrarii
http://trenulete.inf...ra-home-made-1/

#54 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 15 September 2010 - 01:24 PM

Continuare http://trenulete.inf...de-%E2%80%93-2/

Dupa primele teste de rulare am constatat ca vehiculul se deplaseaza cu zgomot prea mare. Problema era la transmisia de pe pinionul electromotorului, pe roata dintata a cardanului distribuitor. Fie ca acestea nu se potiveau la dantura, fie ca roata dintata nu fost echilibrata pe axul ceva mai mic decat gaura rotii, chestia asta m-a determinat sa renunt la aceasta motorizare. Oricum viteza era prea mica si nu dadea bine.

Ca atare, am regandit sistemul de miscare. Am folosit de data asta un motor de copiator, care era initial bobinat pentru 24 de volti, dar pe care l-am adaptat prin rebobinarea rotorului pentru 12 volti. Bobina initiala avea un fir ceva mai subtire si un numar de spire mai mare. Am folost o sarma mai groasa si am calculat un alt numar de spire astfel incat in acest moment motorul are si putere mai mare dar si o turatie mai mica, similara celor folosite in locomotivele de tip Piko.

Pentru cuplarea cu axele osiilor cu motorul am folosit furtun de silicon de la perfuzii de insulina. In sasiu am decupat un locas pe forma motorului astfel incat sa intre in motorul in pozitie ferma si perfect aliniat cu axele celor doua osii. Ulterior am construit din ABS de 1,2 mm grosime, cutia motorului, pe care am amplasat-o sub sasiu pentru a masca electromotorul.

Pentru preluarea tensiunii de pe roti, am folosit coarda de chitara, fir de otel subtire, lipit pe o placuta de circuit, pe care am fixat-o pe partea superioara a sasiului prin lipire. Firele elastice din coarda de chitara, trec prin gauri in partea inferoara si se aseaza pe roti prin simpla presare axului osiei.

La probele de rigoare, vehiculul s-a comportat excelent deplasandu-se cu o viteza similara altor vehicule H0, ruland fara zgomot, silentios si cursiv. Mai trebuie ingreunat vehiculul, pentru ca acesta stea mai bine lipit pe linii in timpul rulajului. Loc este suficient intre podeaua vagonului si platforma sasiului.

A urmat construirea cabinei din ABS lipit cu superglue. Dupa ce am desenat peretii cabinei, am lipit hartia pe folia protectoare de pe spatele placii de ABS si apoi am taiat la traforaj sau la cater partile componente. Hartia cu desenul s-a desprins apoi usor odata cu indepartarea foliei de protectie de pe placile rezultate

Urmeaza capota motorului si macaraua propriuzisa, apoi amenajarea platformei. Desigur ca nu voi uita iluminarea corespunzatoare a macaralei.

Imagine postata

#55 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 18 September 2010 - 11:26 AM

Vagon macara home made – 3
http://trenulete.inf...de-%E2%80%93-3/

Nici de ziua mea nu am putut sta fara sa lucrez ceva la macaraua mea. Am continuat cu confectionarea capotei motorului. Am folosit forex de 2 mm grosime si de 8 mm grosime. Dupa decuparea corespunzatoare am gravat cu un ac mai gros despartiturile dintre capace, capota propriuzisa si grilele radiatorului frontal, precum si aerisirile laterale.
Am confectionat stalpul macaralei folosind tot forex de 8 mm grosime si apoi am facut si cutiile de scule montate pe langa stalpul macaralei.
Am confectionat apoi bratul macaralei folosind ABS, care este mai rezistent, de 1,2 mm grosime, precum si folie de acetofan pentru intariturile bratului. Captele sunt din forex de 3 mm grosime iar teava de sus din tub de 3 mm diametru (obtinut de la o acadea pe bat). Scripetii sunt realizati prin strunjirea unui betigas de plastic rezultat de la piesele de kit pentru accesorii vagoane. Strunjirea santului si taierea s-au facut cu panza de traforaj pe bormasina. Lipirea pe stalp cu cianoacrilic. Rotile pentru caruciorul macaralei sunt taiate din forex de 1,2 mm grosime, cu ajutorul unei preducele confectionata din mina de pix metalica, ascutita corespunzator.
Caruciorul este realizat din forex de 3 mm grosime pe care am lipit rotile si scripetii.
Am mai confectionat apoi barele de intarire si arcada de rezistenta folosind sarma galvanizata de o,5 m diametru si ABS taiat la traforaj. Am dat prima mana de vopsea galbena si am trecut la executarea farurilor folosind leduri punctiforme albe iar pentu abajur mina de pix ceva mai groasa.
Am montat farul central frontal in pozita corespunzatoare urmand a fi legat electric dupa vopsirea cabinei si montarea geamurilor. Urmeaza farul pentru mers inapoi si cele pentru lumina rosie de pozitie.

Imagine postata

va urma

#56 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 19 September 2010 - 07:06 PM

Vagon macara home made – 4
http://trenulete.inf...de-%E2%80%93-4/

Am continuat lucrul la vagonul macara. Dupa ce am confectionat bratul macaralei si caruciorul, am decupat obloanele si am confectionat si montat scarile de acces din forex de 1mm grosime si otel de coarda de chitara nr. 3 pentru balustrade. Am vopsit corespunzator puntea, obloanele, scarile si restul de componente folosind Revell acrilic.
Am montat farurile pentru mers inainte, unul la cabina si unul pe stalpul macaralei.
Diverse bare se sustinere cat si alte maruntisuri vor fi montate la final, dupa lestarea corespunzatoare si dupa conectarea electrica a luminilor…
Urmeaza o serie de maruntisuri care vor completa aceasta prima macheta confectionata de mine dupa un model. Mentionez ca nu am avut planuri cotate, am lucrat numai dupa imagini si masuratori comparative pe pozele gasite pe net. Sunt sigur ca am omis multe, ca am gresit multe, insa pentru prima mea incercare este destul de bine. Stiu deja ce am gresit, stiu deja ce ar trebui facut altfel si probabil ca la urmatorul model voi presta mai multa atentie in vederea unei mai precise reproduceri.

Primii muncitori care au luat deja vagonul in primire pentru acomodarea cu el si pentru teste de specialitate…
Imagine postata

Iata si filmul evolutiei lucrarilor la acest vagon-macara
http://www.youtube.c...h?v=utovZ3actqs

#57 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 22 September 2010 - 05:41 PM

Vagon macara home made – 5 http://trenulete.inf...ra-home-made-5/

Astazi am reusit sa aduc in faza finala vagonul macara inceput in urma cu o saptamana. Astfel, la platforma, dupa ce am decupat obloanele si am montat scarile si balustradele, am continuat cu montarea lampilor finale rosii, cate una pe fiecare capat, pozitionate in partea dreapta. Am folosit LED-uri punctiforme rosii care strabat oblonul si care sunt legate in serie cu un rezistor de 980 ohmi si in antiparalel astfel incat se aprinde fiecare in functie de directia de mers. Am gandit circuitul pozitionat integral sub podea, astfel incat macheta sa se poata demonta fara interventia pistolului de lipit. Am gandit preluarea tensiunii de pe placuta situata pe sasiu prin intermediul unor lameme de contact facute din coarda de chitara si lipite pe alta placuta de circuit situata sub punte, in acest fel, prin presarea puntii in locasul ei, se asigura si contactul electric. Din acelasi punct se alimenteaza si ledurile farurilor din cabina dar conectate prin alt rezistor si montate la fel ca cele rosii.
Am refacut carutul pentru ca pe primul l-am pierdut prin casa si dupa 4 ore de cautari am renuntat la el…
Din forex am confectionat si corpul carligului. Scripetele este confectionat la fel ca cele de pe carut iar carligul este unul de cuplare de le la accesoriile de aburoase…
Tot din forex am confectionat si rezervorul de motorina…
Cablul macaralei este executat din trei fire litate, rasucite sanatos si apoi vopsite cu marker permanent negru.
Pentru tamburi am folosit creion chinezesc si forex…
Urmeaza cuplele, cutiile de scule si accesorii marunte pentru infumusetarea modelului. Imi pare teribil de rau ca nu am acces la tehnologie de inscriptionare tip abtibild dar ma gandesc cumva sa peintez cu galben pe coala autoadeziva transparenta, care este insa groasa si urata dupa lipire dar alta metoda de inscriptionare nu am la indemana…
Inainte de a fixa vopseaua cu lac protector, am murdarit sau am tocit vopseaua pe ici pe colo, in punctele esentiale… dupa care vagonul a fost preluat de Primaria Blumenberg si trimis la treaba in zonele unde s-a inceput inlocuirea cablului subteran pentru televiziune. Muncitorii sau declarat multumiti de noua lor utilitara.
Imagine postata Imagine postata

#58 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 24 September 2010 - 08:03 AM

Vagon macara home made – final
http://trenulete.inf...ome-made-final/
Imagine postata
Film cu rulajul vagonului macara realizat integral acasa dupa imagini de pe net.
http://www.youtube.c...h?v=Cru7Xr708g4

#59 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 27 September 2010 - 06:26 PM

Reconditionare si Imbunatatiri
http://trenulete.inf...na-cu-abur-638/

Saptamana trecuta au sosit de la Constanta cateva aburoase uitate de vreme, dezmembrate si descompletate. Propietarul nu mai spera sa le vada mergand, dar meseriasii de la depoul PanArin au demarat actiunea de reconditionare. Desi lucrarile se desfasoara in paralel in mai multe ateliere la toate cele 4 masini antice, va voi prezenta succint si pe rand fiecare lucrare, incepand cu aceasta masina pe aburi, o locomotiva americana.
Dupa primele investigatii, am constatat blocarea rotorului electromotorului de tractiune. El avea axul indoit si ca atare a fost inlocuit cu un rotor provenind de la o locomotiva lima, si culmea, dupa mici ajustari, s-au potrivit perfect.
Farul central, a primit un LED alb cald…Partea lipsa din carcasa tenderului a fost reconstruita folosind forex de diverse marimi…Balustradele lipsa au fost confectionate din coarda de chitara si montate la locul lor…Farul tenderului a primit un LED bicolor bipolar galben/rosu….La primele verificari am descoperit ca masina este dotata cu generator de fum. Acesta are si o piesa piston care actioneaza in miscarea locomotivei. Generatorul era cam incarcat de depuneri si cu conexiunile varza iar pistonul era blocat. Dupa curatirea corespunzatoare acesta functioneaza perfect. Asteptam sosirea lichidului de fum pentru testarea corespunzatoare.
Si dupa recalibrarea lamelelor de contact si restabilirea legaturilor, locomotiva este data in teste pe Diorama de la Slobozia. Masina ruleaza perfect si este gata de plecare spre depoul de baza din constanta.
Imagine postata
Iata si filmul testelor de rulaj cu noul motor precum si iluminarea:
http://www.youtube.c...h?v=bZ_pofGhIwY

#60 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 02 October 2010 - 11:23 AM

Locomotiva cu aburi BR 55 Old Piko - reconditionare
http://trenulete.inf...reconditionare/

Sosita de pe meleaguri dobrogene, locomotiva aceasta se prezenta intr-o stare jalnica. Sparta, cu multe piese lipsa atat din caroserie cat si din bielaj, cu motorul defect, dar cu o mare incarcatura emotionala pentru propietar, locomotiva a intrat la reparatii kapitale. Dupa ce am schimbat motorul cu unul identic dar cu bucsele complete si partea de alimentare (suprtul de carbuni, arcuri, etc...), am trecut la refacerea acoperisului. Pisele lipsa au fost facute din forex si alipite in locurile respective. Chituite, slefuite si vopsite.

Tampoanele rupte au fost inlocuite dupa indepartarea resturilor prin taiere. Am gaurit sasiul si am montat tampoane din comert, luate din Farmacia lui Rally...

Pentru biele, problema se complica. Dupa ce am studiat problema am ales solutia cea mai viabila.

Am reconstruit biela principala folosind ABS

Axul pistonului a fost confectionat din sarma de cupru, sarma mai moale pe care am latit-o la capat prin lovire cu ciocalul si in care am practicat gaura de 0,5 pentru nit. Niturile sunt din bolduri.

Pentru ca bielele sa fie identice le-am prelucrat impreuna...

Dupa care le-am sectionat si le-am lipit corespunzator cu cianoacrilic.

Arata mai simplist dar cel putin, pentru moment, varianta hobby schimba aspectul locomotivei. Urmeaza reconstruirea altor piese din bielaj, montarea iluminarii (care presupune confectionarea unor felinare noi - cele vechi fiind pierdute)... dupa metoda descrisa mai sus.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi