Forum Machete,Modelism,Hobby: Romanian Fighter Colours 1941-1945 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Romanian Fighter Colours 1941-1945 carte in curs de aparitie la editura MMP

Sondaj: "Romanian Fighter Colours 1941-1945"

Ati cumpara cartea "Romanian Fighter Colours 1941-1945" daca ar fi disponibila la vanzare in Romania ?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#81 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2010 - 10:31 PM

Vezi postareahoria, la 29 Oct 2010, 18:28, a spus:

... De luni incep expediarea cartilor catre cei care au platit in avans. Le multumesc acestora inca o data! ...

Daca ai in program sa vii la Alba, in noiembrie, o pot lua atunci. Oricum sunt dator cei vreo 5 lei ce reprezinta comisionul. La momentul respectiv, n-am inteles care e treba. Sorry.
Daca nu, da-mi te rog un semn, ca sa-ti trimit adresa de expeditie pe PM.
Multumesc.

#82 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 29 October 2010 - 10:52 PM

90% vin la Alba. de banii aia de comision dai o bere! bafta!

#83 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2010 - 11:10 PM

Vezi postareahoria, la 29 Oct 2010, 23:52, a spus:

90% vin la Alba. de banii aia de comision dai o bere! bafta!

'Roger' :hi:

#84 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 29 October 2010 - 11:12 PM

Citeaza

Am facut pe fuga cateva poze. Cartea arata bestial in realitate.

Arata bestial si in pozele (de aici sau de pe jadar) vazute pana acum. Felicitari autorilor.
Abia astept sa primesc cartea.

Deja am vazut un profil care mie imi pare "dubios".
PZL 11F nr79, unde pe fuselaj este prezent o dunga rosie, sper ca in carte sa fie si alte poze, in afara de poza de sub profil, care sa sprijine aceasta parere. Fara alte poze care sa sprijine ideea cu rosu eu as tinde sa cred ca defapt aceasta dunga era verde, un verde cu care s-a acoperit dunga galbena din inmatricularea precedenta cu cocarde doar pe aripi.

#85 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 30 October 2010 - 05:19 AM

Mai mult de jumatate din profilele color din carte o sa ti se para probabil "dubioase". Cred ca majoritatea dintre noi avem niste prejudecati greu de trecut, mai ales dupa ce toti ne-am obisnuit cu profilele color din cartile editate la edit. Modelism. Unul din motivele pt intarzierea cartii a fost studiul indelungat al fotografiilor si documentelor. Nu toate aceste fotografii si documente au putut incape in carte (s-au ales doar cele mai concludente).
Trecand la intrebarea ta, dungile "prewar"de pe fuselaj si aripa erau pt cele 3 escadrile dintr-un grup si anume rosu, galben si albastru. Deasemenea la anumite avioane prewar (IAR 80) primul sfert din coafa era vopsit in aceeasi culoare ca dungile.
PZL 11 f au fost revopsite intr-adevar cu putin inainte de Barbarosa cu verde (deasupra) care in parte a acoperit vechile insemne. Dar au existat exceptii ca la nr 79 unde dunga rosie nu a putut fi acoperita complet. In profil dunga rosie este facuta in asa fel incat se vede prin transparenta. Rosul fiind o culoare greu de acoperit. Nu exista motive sa se insiste sa o acopere cu mai multe straturi de vopsea. Ai sa vezi in carte mai multe profile care au au avut vechi insemne si se vad prin transparenta sub stratul de vopsea. Mai multe straturi de vopsea (ca sa acopere inutil vechi insemne) ar ingreuna avionul si nu ar fi economic ( vopseaua era de import si in stocuri limitate).
Majoritatea profilelor color fiind facute dupa fotografii alb negru interpretarea lor tine de experienta si studiu. Autorii isi asuma responsabilitatea pt ele dar este dificil sa dai explicatii pt fiecare in parte. Asa cum ai spus poti interpreta acea dunga ca fiind verde indiferent cate poze ai vedea dar fara un studiu al documentelor te poti pacali usor.
Oricum trebuie sa ai rabdare pt ca pozele facute de Horia pe fuga nu prezinta corect profilele color.

#86 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 30 October 2010 - 11:26 AM

Abia astept sa primesc cartea :hi:

#87 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 30 October 2010 - 01:23 PM

Citeaza

Mai mult de jumatate din profilele color din carte o sa ti se para probabil "dubioase". Cred ca majoritatea dintre noi avem niste prejudecati greu de trecut, mai ales dupa ce toti ne-am obisnuit cu profilele color din cartile editate la edit. Modelism. Unul din motivele pt intarzierea cartii a fost studiul indelungat al fotografiilor si documentelor. Nu toate aceste fotografii si documente au putut incape in carte (s-au ales doar cele mai concludente).

Profile color "dubioase" cu avioane romanesti care au dungi rosii "prewar" pe langa insemnele WW2 am mai vazut pana acum, poate prin cartile de la Modelism sau alte edituri. Personal nu sunt un admirator al profilelor Modelism, stiu ca sunt "dubioase".
Sunt perfect constient ca ati studiat multe fotografii si documente insa se pot strecura erori in interpretare, e omenesc.

Citeaza

Trecand la intrebarea ta, dungile "prewar"de pe fuselaj si aripa erau pt cele 3 escadrile dintr-un grup si anume rosu, galben si albastru. Deasemenea la anumite avioane prewar (IAR 80) primul sfert din coafa era vopsit in aceeasi culoare ca dungile.

Sper ca aceasta carte sa ma lamureasca cu poze concludente in aceasta privinta. Eu personal pana acum, in putinele poze la care am avut acces, nu am vazut decat dungi galbene la inmatricularile "prewar", e posibil sa gresesc.


Citeaza

PZL 11 f au fost revopsite intr-adevar cu putin inainte de Barbarosa cu verde (deasupra) care in parte a acoperit vechile insemne. Dar au existat exceptii ca la nr 79 unde dunga rosie nu a putut fi acoperita complet. In profil dunga rosie este facuta in asa fel incat se vede prin transparenta. Rosul fiind o culoare greu de acoperit. Nu exista motive sa se insiste sa o acopere cu mai multe straturi de vopsea. Ai sa vezi in carte mai multe profile care au au avut vechi insemne si se vad prin transparenta sub stratul de vopsea. Mai multe straturi de vopsea (ca sa acopere inutil vechi insemne) ar ingreuna avionul si nu ar fi economic ( vopseaua era de import si in stocuri limitate).

Din ce vad eu in poza pusa de Horia doar pe intrados pare o incergare de acoperire cu bleau. Astept cartea sa ma lamuresc.
Chestia cu economia de vopsea pt cateva dungi nu-mi pare plauzibila.
Si nici chestia cu ingreunatul avionului prin vopsirea catorva dungi nu-mi surade.

Dupa cum spuneam mai sus nu am avut si nici nu am acces la foarte multe poze.
Mai jos am sa atasez doua poze unde cred ca se vede destul de clar cum insemnele au fost acoperite, pot fi cazuri particulare sau cazuri generale.
Pana cand voi vedea poze concludente in care dungile erau rosii sau albastre raman cu ideea ca ele erau acoperite cu verde sau bleau.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PZL_P_23_nr15.jpg
  • Imagine atasata: PZL_prob.jpg


#88 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 30 October 2010 - 03:48 PM

Citeaza

Dupa cum spuneam mai sus nu am avut si nici nu am acces la foarte multe poze.
Mai jos am sa atasez doua poze unde cred ca se vede destul de clar cum insemnele au fost acoperite, pot fi cazuri particulare sau cazuri generale.
Pana cand voi vedea poze concludente in care dungile erau rosii sau albastre raman cu ideea ca ele erau acoperite cu verde sau bleau.



De gustibus non discutandum. Poti sa faci linistit dunga verde nimeni nu te obliga sa faci altfel decat iti place.
Ceea ce mai vreau totusi sa adaug este ca in poza pusa de tine cu PZL 11 rosul de pe cocarda este izbitor de asemanator cu dunga care spui tu ca ar fi verde. Avand in vedere ca sunt numai poze alb negru sunt curios cum o sa dovedesti 100% ca este verde. Nu am gasit nici-un document prin care se cere acoperirea in mod expres al acelor dungi subtiri. Dar cum ai zis vopsea verde era pe toate drumurile deci de ce sa nu se joace baietii de-a vopsitul mai ales ca pentru noi modelistii din ziua de azi dungile acelea prewar ne cam deranjeaza fie rosii sau galbene sunt prea stridente . Mai bine le acoperim cu verde si scapam de griji. :hi:

#89 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 30 October 2010 - 04:24 PM

Citeaza

De gustibus non discutandum. Poti sa faci linistit dunga verde nimeni nu te obliga sa faci altfel decat iti place.

Nu e vorba de gust sau cum mi-ar place mie sa fie. Eu le-as face si grena, daca grena erau in realitate. Ca erau rosi, albastre sau verzi nu are nici o inportanta pt mine, ma intereseaza (si poate si pe alti) doar culoarea reala care era acolo.

Citeaza

Ceea ce mai vreau totusi sa adaug este ca in poza pusa de tine cu PZL 11 rosul de pe cocarda este izbitor de asemanator cu dunga care spui tu ca ar fi verde.

Da este asemanator, defectul pozelor alb-negru unde multe nuante de culori sunt redate asemanator. Tot in acea poza se observa cum pe intrados dunga este acoperita. Oare cei de atunci se oboseau, chinuiau, jucau ... doar sa acopere doar pe intrados?? Presupun ca nici in aceasta privinta nu sunt documente scrise care sa precizeze ca se acopereau doar pe intrados.

Citeaza

Avand in vedere ca sunt numai poze alb negru sunt curios cum o sa dovedesti 100% ca este verde.

Nu stiu cat de mult este nevoie sa dovedesc eu 100% ca este verde acolo, dar dumneavoastra care sunteti autorul unei carti internationale ar trebui sa ne demonstrati ca era rosu, albastru, verde .... altfel daca aveti doar pareri , nu le mai publicati, publicati doar cea ce sunteti sigur 100% ca sunt reale, ca nu se stie da poate in viitor veti fi criticat ca publicati profile "dubioase" ca si edit. Modelism.


As dori sa ne oprim aici in pareri/discutii/argumentari ... sa nu deviem in altele. Putem continua discutia pe PM/ E-mail...
Astept cu mare nerabdare cartea.

#90 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 31 October 2010 - 08:51 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 29 Oct 2010, 11:29, a spus:

Se pare ca da. Cei de la UPS au intarziat cam mult ( 8 zile). Cel mai probabil in seara asta vor ajunge la posta din Brasov.


Niste cvasi-neseriosi astia de la UPS. Poate totul se intarzie aici in tara la UPS ...
Din Polonia am avut CELE mai rapide expeditii. Mi-a ajuns odata o carte in 3 zile. A fost pusa la posta luni si miercuri mi-o dadea postasul in mana. Absolut bizar ... !!!

#91 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 31 October 2010 - 09:28 AM

http://www.gandul.info/news/avionul-care-a...i-video-7621879

stiu ca nu e valabil in cazul coletului despre care vorbim, dar.... :hi:

#92 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 31 October 2010 - 11:20 AM

Pana prin anii 70 ai secolului trecut vopselele intrabuintate erau pe baza de nitro. Exceptia a facut Germania care a inventat vopseaua sintetica si pe care au folosit-o larg. Nici noi aliatii nu am folosit asemenea vopsele deoarece erau foarte scumpe.
Cine a vopsit machete cu nitro, vorbesc de machetistii mai vechi, au observat ca nici o culoare nu acoperea rosul, acesta era singura care penetra prin stratul de acoperire combinandu-se cu acesta, nici non culoarea "negru" nu-si facea datoria de a acoperii, se combina cu rosu intr-o nuanta oliv.
Profilele color din carte sunt corecte, cu rezerva modificarilor suferite din cauza tiparului tipar.
Gata!

#93 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 October 2010 - 11:50 AM

As face o mica observatie, in afara temei, combatuta aici pe forum, si anume ca rosul, in general, are tendinta de a migra in straturile cu care este acoperit.

In rest, discutia este totusi interesanta si ar fi bine sa fie purtata in contiunare aici, in termeni decenti, pentru a vedea, cu totii, argumentele, pro si contra. Cred ca fiecare dintre parti trebuie sa-si sustina, pertinent, punctul de vedere.

Si, Horia, cind putem intra in posesia cartii? Daca vii la Alba, nici o problema, astept pina atunci.

#94 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 31 October 2010 - 12:44 PM

Vezi postareaMgc151184, la 30 Oct 2010, 16:24, a spus:

Nu e vorba de gust sau cum mi-ar place mie sa fie. Eu le-as face si grena, daca grena erau in realitate. Ca erau rosi, albastre sau verzi nu are nici o inportanta pt mine, ma intereseaza (si poate si pe alti) doar culoarea reala care era acolo.
Da este asemanator, defectul pozelor alb-negru unde multe nuante de culori sunt redate asemanator. Tot in acea poza se observa cum pe intrados dunga este acoperita. Oare cei de atunci se oboseau, chinuiau, jucau ... doar sa acopere doar pe intrados?? Presupun ca nici in aceasta privinta nu sunt documente scrise care sa precizeze ca se acopereau doar pe intrados.
Nu stiu cat de mult este nevoie sa dovedesc eu 100% ca este verde acolo, dar dumneavoastra care sunteti autorul unei carti internationale ar trebui sa ne demonstrati ca era rosu, albastru, verde .... altfel daca aveti doar pareri , nu le mai publicati, publicati doar cea ce sunteti sigur 100% ca sunt reale, ca nu se stie da poate in viitor veti fi criticat ca publicati profile "dubioase" ca si edit. Modelism.
As dori sa ne oprim aici in pareri/discutii/argumentari ... sa nu deviem in altele. Putem continua discutia pe PM/ E-mail...
Astept cu mare nerabdare cartea.


Eu cred ca ai exagerat de la inceput (vorba romanului ai vrut sa faci din tantar armasar) cu acea expresie "profil dubios"
Am incercat sa ti dau explicatii pe care binenteles nu le-ai acceptat. Am spus sa astepti cartea poate te vei lamuri. Dar nu ai avut rabdare si ai atacat dur cu aceasta exprimare Citez: dumneavoastra care sunteti autorul unei carti internationale ar trebui sa ne demonstrati ca era rosu, albastru, verde .... altfel daca aveti doar pareri , nu le mai publicati, publicati doar cea ce sunteti sigur 100% ca sunt reale, ca nu se stie da poate in viitor veti fi criticat ca publicati profile "dubioase" ca si edit. Modelism.
Atacul nu este indreptat doar asupra mea ci asupra tuturor autorilor de carti de gen publicate pana acum si care neavand o masina a timpului sa se intoarca in perioada primului razboi (cand nu erau foto color ) sau in al doilea (cand majoritate pozelor erau alb negru) ar fi trebuit sa-i impuscam pentru ca nu pot dovedi 100% veridicitate culorile intrepretate dupa pozele B&W si documente.
Ma gandesc daca noi modelistii am mai fi avut acest hobby daca nu ar fi existat publicatii color ca Signal Squadron, Osprey, carti cu profile color Watanabe etc. Binenteles multe din profilele color publicate in ele nu erau nici macar 75% reale.
Cred ca era mai bine sa sa le ardem pe foc si sa boicotam fabricantii de kit-uri.

Am dorit sa inchei aceasta discutie in termeni pasnici dar sa ataci fara sa lasi dreptul la aparare mi se pare injust.

Referitor la problema ta ( cred mai degraba a devenit o frustrare) Culorile de identificare pentru avionele romanesti in perioada premergatoare WW2 nu fac obiectul cartii, sunt doar tangential atinse. Cartea precum titlul o spune (1941-1945) se ocupa cu perioada razboiului unde culorile si vopsirea profilelor este bazata si pe documente gasite in arhivele Brasov pentru acesta perioada.

Cred ca mai elegant era/este sa deschizi un topic separat. Sa pui problema corect si anume ca vrei sa pictezi un PZL (sau orice alt avion romanesc) prewar (sau cu dungile prewar) si ai o nelamurire in privinta culorilor. Si atunci nu era nevoie sa acuzi pe nimeni ca publica profile "dubioase". Sunt pe forum membri care cred ca ar fi putut sa te ajute cu foto sau cu pareri avizate. Desi poate 100% nu ai reusi sa afli adevarul si probabil ai renunta sa mai faci acel model.

#95 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 31 October 2010 - 02:30 PM

Citeaza

“Eu cred ca ai exagerat de la inceput (vorba romanului ai vrut sa faci din tantar armasar) cu acea expresie "profil dubios"”



Daca va deranjat aceal cuvant IMI CER SCUZE, Prin definitie => Dubios = Nesigur, îndoielnic, suspect.
Deci la inceput am precizat in ce consta nesiguranta,indoiala, incertitudinea mea fata de acel profil. Dunga rosie sau verde???

Citeaza

Am incercat sa ti dau explicatii pe care binenteles nu le-ai acceptat.


Nu este vorba ca nu leam acceptat, sunt explicatii pe care nu sunt obligat sa le accept, le pot pune la indoiala si sunt dispus sa discutam de ele oricand,oriunde.
Explicatii de genu:
“Nu exista motive sa se insiste sa o acopere cu mai multe straturi de vopsea.”
Daca nu erau motive de ce la unele avioane sunt acoperite pe intrados, ce ii impedica sa le acopere si pe extrados?? Am postat o poza (poate gaz particular, poate gaz general) in care se vede acoperirea specifica a benzi pe intrados. Poate dumneavoastra aveti mai multe poze in acest caz.
“Mai multe straturi de vopsea (ca sa acopere inutil vechi insemne) ar ingreuna avionul si nu ar fi economic ( vopseaua era de import si in stocuri limitate).”
Pai avem destule cazuri in care alte insemne (Romanesti preWW2 ex poza cu PZL23, Germane) erau acoperite prin revopsire si apoi aplicate noi insemne, atunci nu se ingreuna avionul?
In legatura cu vopseaua de import, parca aparusera cateva ducumente prin care se specifica ca vopseaua se producea in Romania, ma insel??
Plus era vorba de 1940-1941, cand Romania venea dupa ani ’30, cei mai prosperi ani economici ai Romaniei, consider ca stocuri de vopsea (materie prima)erau. Nu vorbim de ani ’43, ’44, ‘45 … cand tara era obosita dupa ani de razboi.
"Rosul fiind o culoare greu de acoperit."
"in poza pusa de tine cu PZL 11 rosul de pe cocarda este izbitor de asemanator cu dunga care spui tu ca ar fi verde"
Daca acolo era rosu si rosu fiind greu de acoperit cum au reusit sa-l acopere cu bleu?? Si daca au reusit acoperirea rosului cu bleau cat de greu era oare sa-l acopere si cu verde??

Citeaza

“Referitor la problema ta ( cred mai degraba a devenit o frustrare) Culorile de identificare pentru avionele romanesti in perioada premergatoare WW2 nu fac obiectul cartii, sunt doar tangential atinse. Cartea precum titlul o spune (1941-1945) se ocupa cu perioada razboiului unde culorile si vopsirea profilelor este bazata si pe documente gasite in arhivele Brasov pentru acesta perioada.”


Pai nu discutam direct de perioada preWW2, discutam de acest profil al unui avion ce avea pe el insemne preWW2 (acoperite sau nu) si insemne WW2, deci inmatriculare purtata in perioada mentionata de carte 41-45. De inmatricularea preWW2 discutam indirect sau “tangential” cum o face probabil si cartea.

Citeaza

Cred ca mai elegant era/este sa deschizi un topic separat. Sa pui problema corect si anume ca vrei sa pictezi un PZL (sau orice alt avion romanesc) prewar (sau cu dungile prewar) si ai o nelamurire in privinta culorilor. Si atunci nu era nevoie sa acuzi pe nimeni ca publica profile "dubioase". Sunt pe forum membri care cred ca ar fi putut sa te ajute cu foto sau cu pareri avizate. Desi poate 100% nu ai reusi sa afli adevarul si probabil ai renunta sa mai faci acel model.

NU, m-ati inteles gresit, discutam de un profil din cartea careia ii sunteti Autor, profil pe care il consider nesigur. Poate cand voi primi cartea voi mai gasi acolo si alte profile nesigure si vom discuta si despre acestea.


Citeaza

Am dorit sa inchei aceasta discutie in termeni pasnici dar sa ataci fara sa lasi dreptul la aparare mi se pare injust.


Am dorit sa inchidem discutia pentru ca deja implicam alte explicate decat cele strict referitoare la profil, avion, insemne , verde, rosu ….etc si am ajuns la explicatii de genu:
“mai ales dupa ce toti ne-am obisnuit cu profilele color din cartile editate la edit. Modelism”
“De gustibus non discutandum. Poti sa faci linistit dunga verde nimeni nu te obliga sa faci altfel decat iti place.”
“Avand in vedere ca sunt numai poze alb negru sunt curios cum o sa dovedesti 100% ca este verde.”
“deci de ce sa nu se joace baietii de-a vopsitul mai ales ca pentru noi modelistii din ziua de azi dungile acelea prewar ne cam deranjeaza fie rosii sau galbene sunt prea stridente . Mai bine le acoperim cu verde si scapam de griji.”
“Referitor la problema ta ( cred mai degraba a devenit o frustrare)”

Si acum va adresez o intrebare la care va rog sa-mi raspundeti:
De ce ati publicat aceasta carte??
Ca sa sustina alte carti in care au fost publicate “balari” sau ca sa prezentati un adevar istoric??

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 31 October 2010 - 03:08 PM


#96 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 31 October 2010 - 04:49 PM

Citeaza

Si acum va adresez o intrebare la care va rog sa-mi raspundeti:
De ce ati publicat aceasta carte??
Ca sa sustina alte carti in care au fost publicate “balari” sau ca sa prezentati un adevar istoric??


Buna intrebare. De ce era necesara alta carte cand avem destule publicate la edit Modelism, Osprey etc.
Ar trebui sa fii ultimul care sa mi puna aceasta intrebare. De fiecare data mi-ai cerut sfaturi pentru realizarea machetelor tale (pe care personal le admir) si le-ai urmat fara sa mi pui la indoiala buna credinta. Puteai sa folosesti doar informatiile publicate in carti dar ai considerat ca trebuie sa apelezi la persone mai avizate. Ce te-a determinat sa apelezi la mine sau la Dan A. ? As putea sa intreb retoric! Stiai de fapt ca am cercetat tema ani la rand am adunat date si fotografii si am adus contributia la realizarea catorva profile color in diferite publicatii.
Adevarul istoric il cautam cu totii dar nu trebuie vazut doar in alb si negru. Ca sa ti dau un exemplu, intr-o lupta aeriana combatantii privesc actiunea din unghiuri diferite. La final rapoartele lor difera asa de mult incat ai crede ca unul din ei minte si nu spune adevarul (istoric!!!)
Asa si cu profilele color. Ele sunt o interpretare a unor autori care cerceteaza si analizeaza ani la rand surse, documente si fotografii. Interpretarea lor tine de experienta dar si de cantitate de informatii adunate la un moment dat. Toti ne dorim ca ca aceste profile sa se apropie 100% de adevar. Dar acest lucru se poate obtine si pe etape, ideea ca daca avem doar 80% adevar nu mai trebuie sa-l facem cunoscut, mi se pare nesanatoasa.
Eu am fost de principu ca un profil color nu trebuie batut in cuie si de fiecare data cand se gasesc noi informatii pt corectarea sau imbunatatirea lor trebuie aplicate de cei care le publica. Ca sa ti dovedesc compara profilele de IAR 81C din articolul meu despre 10 iunie si cele publicate in cartea mai sus mentionata. La acea vreme acele informatii le-am avut. Ce trebuia sa fac sa nu ilustrez articolul gandidu-ma ca poate peste cativa ani o sa aflu alt adevar?
Revanind la acuzatia ca nu ti-am dat dovezi clare si doar explicatii superficiale la dilema dunga verde sau rosie. Adevarul este ca nu puteam sa ti dovedesc printr-o singura fraza sau poza. Ar trebuie sa ti prezint cam vreo 10- 15 poze si sa te trimit la Bibilografia vasta (enumerata in carte) pe care am studiat-o pentru a mi forma acea senzatie de intoarcere in timp si a intelege oamenii si actiunile lor din acele vremuri pentru a ma apropia de acel adevar (repet pentru a ma apropia si nu pt al definitiva) pe care ni-l dorim cu totii.
Nu o sa mai dau nimanui nici-o explicatie la ce pare adevarat sau neadevarat in carte.
Dar daca o sa deschizi vreun topic pe oricare din temele care se regasesc in carte o sa incerc sa caut timp si sa mi aduc aportul pt aflarea adevarului.
Inchei cu speranta ca odata cu primirea cartii ai sa realizezi ca intentiile noastre au fost sa incantam cat se poate de mult pasionatii subiectului “Vanatoare romaneasca WW2”
Este cazul sa nu mai lungim polemica si sa ne vedem mai departe de pasiunile noastre comune.

Mersi
Dan.

#97 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 31 October 2010 - 05:08 PM

Am impresia ca se va dezvolta subiectul la infinit, unii contrazic din inertie, ceilalti nu-i inteleg pe acestia si nu sunt in stare sa inchida subiectul.
Nu reusim sa ne dam seama ca nu stapanim subiectul, mai rau este ca la un moment dat, pentru a ne sustine parerea personala, fara sa vrem trecem la un limbaj violent.
Omul asta in momentul in care s-a angajat sa abordeze subiectul a facut-o in mod profesional, nu si-a expus o parere personala, pentru cine nu stie a facut cercetare! este o chestiune de abordare.

In documentele identificate de mine in arhivele militare - partea tehnica a escadrilelor referitoare la schimbarea imatriculatiei - exista informatii care lamuresc subiectul, redau cateva exemple:
-Pentru a ne putea incadra in termenul din ordinul S.S.A. S.T. Nr......., va rugam sa aprovizionati diluant pentru inlaturarea vechilor insemne de stat...
-...Pentru avioanele impanzite (Fleet, IAR-27, RWD, PWS, etc) insemnele vechi se acopera cu "emailita", apoi se vopsesc noile insemne.

Avand in vedere experienta mea va dau un sfat, nu mai fiti rauvoitori, credeti ca autorul dezimformeaza si s-a angajat la aceasta munca de amorul artei? nu cumparati cartea, eventual aduceti argumente pertinente, pentru a va convinge consultati un vopsitor de meserie, acesta sa aibe cel putin 60 de ani.
Incercati si Dvs sa cercetati in arhive, nu pe Net, si veti vedea ce inseamna sa puna cineva la indoiala o realitate extrasa din dosare oficiale.

Se pune o intrebare - Merita sa muncesti? - zic DA! pentru cei ce stiu sa aprecieze.

Dan Antoniu

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 31 October 2010 - 05:10 PM


#98 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 31 October 2010 - 05:43 PM

mai oameni buni. asteptati sa primiti cartea. daca nici cartea asta nu mai merita sau nu e apreciata, nu stiu ce sa mai zic...

#99 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 31 October 2010 - 07:25 PM

Dl. Dan Melinte, cred ca m-ati inteles gresit.
Daca prin cele ce am scris mai sus v-am deranjat cu ceva, imi cer public SCUZE.
NU AM NIMIC PERSONAL CU DUMNEAVOASTRA, dupa parerea mea sunteti cea mai documentata persoana in prinvinta avioanelor romanesti din WW2, v-am apreciat si va voi aprecia mereu.
Mi-ati fost de mare ajutor in toate probleme si explicatiile pe care vi-leam cerut vreodata, nu am pus la indoiala afirmatiile dumneavoastra pt ca acestea erau confirmate de documente. Stiu foarte bine si sunt perfect constient ca ati studiat foarte multe documente pe acest subiect, aviatia romana WW2, de aceea v-am cerut ajutorul de foarte multe ori cand am avut nevoie.
Dar sunt de parere ca erori-greseli-omiteri se pot intampla, e omenesc.
Ma astept ca in carte orice profil prezentat sa fie si sustinut de poze/documente, sau trebuie sa fim de parere ca daca cartea este scrisa de Dl.Dan Melinte (care stim cu toti ca a studiat foarte multe documente) profilele color din carte sunt corecte si sa nu avem dubii in legatura cu acestea??
Mi-ar fi placut mai mult ca raspunsul dumneavoastra la “dubiul” meu sa fie “In carte vei gasi raspunsul” daca cartea chiar ofera acest raspuns, rosu/verde, nu raspunsuri de genul celor pe care le-ati dat, pe care le-am expus mai sus, sfidand astefel, nefondat, dubiul meu.
Daca cartea nu ofera dovezi concrete prin care se adevereste ca profilul sau alte profile sunt corecte, consider ca era mai bine sa nu plubicati astfel de profile (exista deja destule materiale publicate cu astfele de profile – poate eronate - nesutinute de documente) sau daca dovezi aveti dar nu au fost publicate in carte, de ce nu le-ati publicat pt a sustine profilele?
Nu sustin ca orice carte sau articol sa nu fie insotit de profile color, ci doar ca profilele color sa fie "relativ" corecte si sustinute de documentatia care a stat, la acel moment, la baza realizari acestora, mai ales cand aceste carti sau articole sunt scrise de dumneavoastra.

Mai repet odata in cele ce am scris initial mi-am expus parerea mea (poate gresita poate nu) in legatura cu profilul respectiv, in care in urma unor mici studii, asupra putinelor poze de calitate scazuta pe care le-am vazut, pare ca pe avioane inmatriculate WW2 insemnele preWW2 erau acoperite cu verde respectiv bleu.

NU AM SUSTINUT SI NICI NU VOI SUSTINE CA ACEASTA CARTE NU ESTE BUNA SAU FOLOSITUARE SAU SUPERBA SI CA ATARE NU TREBUIE CUMPARATA.
NU AM SUSTINUT SI NICI NU VOI SUSTINE CA MUNCA DUMNEAVOASTRA DEPUSA ATATIA ANI PENTRU STUDIEREA DOCUMENTELOR SI PENTRU ALCATUIREA ACESTEI CARTI NU O APRECIEZ SAU NU ESTE DE APRECIAT.
Oare de ce se trag astfel de concluzii??? pentru un singur dubiu in legatura cu un profil????

Cu siguranta continutul acestei carti este foarte bogat in informatii adevarate,noi si inedited. Astept apartia ei de prin 2008 de cand am aflat de ea dupa un site polonez. Cred ca am fost printre primele personae care a platit la Horia pt cumpararea ei.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 31 October 2010 - 07:30 PM


#100 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 November 2010 - 10:05 AM

Consider ca discutia trebue incheiata, intre modelisti nu-si au loc orgoliile personale, parerile personale - nedocnumentate. Acestea eventual trebuesc puse sub forma de intrebare si veti vedea se va ajunge la adevar.
Cu toate aprecierile si scuzele exprimate raul a fost facut, punerea la indoiala a unei cercetari nu foarte usoara, consumatoare de timp si chiar bani, raneste.
Hai sa incercam sa fim colegi, chiar prieteni, competitia sa se faca pe munca de modelist, suntem o categorie aparte, adulti care ne jucam, adica HOBBY, respectiv o pata undeva.
Dragi prieteni - Sa auzim numai de BINE!

Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi