olimpiu, la 14 Apr 2011, 21:06, a spus:
Leo2003 - si eu ma gandesc la inchiderea completa a galionului...si iata ce varianta aleg - ...........
Se insista pe problema care nu e chiar o problema. Gura bocaportului de pe coverta ofera spatiu lejer pentru introducerea tunurilor iar ghidarea lor pe locurile destinate se poate face tot lejer prin sabordurile de la pupa zona unde dealtfel pozitionarea pare mai dificila. O idee ar fi ca sa se marcheze exact pozitia fiecarui sabord de pe puntea principala pe marginea puntii. La distanta de 1,5 cm de marginea puntii si strict pe axa fiecarui sabord se da cate o gaura cu burghiu de 2,5 mm. Asta doar la puntea principala. Dupa aceasta se poate inchide linistit bordajul si se poate continua constructia. Nu se fixeaza definitiv gratarele bocaportului de pe coverta. La fiecare tun de pe prima linie de tunuri, in ,,talpa'' afetului la 1,2 cm de marginea din fata se da exact pe axa o gaura cu burghiu de 2,5 mm. In aceasta gaura se fixeaza cu adeziv un capat de scobitoare de lungime care sa treaca cu cativa mm. de baza rotilor. Tunurile se ansambleaza in totalitate. La montare, prin gurile sabordurilor se pune cate o picatura de aracet in gaura din punte iar apoi cu ajutorul unor scule confectionate dupa ingeniozitate din capete de sarma se trage tunul prin sabordurile de la pupa si prin cel destinat pana cand ajunge la pozitie si se implanta capatul scobitorii in gaura, Se ajusteaza pozitia tevii in raport cu sabordul si se lasa sa se usuce aracetul. Tunurile de la pupa se monteaza ultimele. In zona bocaportului si la prova e mai simplu doar cu o penseta curbata mai lunga. Mai simplu de atat nu stiu, alte modalitati mai sunt.