"Puntea continuă cea mai īnaltă, care īnchide corpul navei se numeşte covertă. Puntea cea mai rezistentă se numeşte puntea principală. La majoritatea navelor coverta corespunde cu puntea principală. Daca nava are mai mult de trei punti continue atunci ele poarta urmatoarele denumiri:
- covertă (puntea superioară);
- puntea principală, următoarea punte continuă sub covertă;
- puntea mijlocie şi puntea inferioară, următoarele punţi aflate sub puntea principală;
- paiolul, puntea cea mai de jos, care īnchide sub ea spaţiul denumit dublu fund.
La bordul oricarei nave se mai īntālnesc o serie de punţi discontinue, dispuse de regulă deasupra punţii superioare şi care acoperă suprastructuri ale navei. Acestea sunt: puntea bărcilor, puntea teugii, puntea dunetei, puntea centru, puntea de comandă, puntea etalon etc."
Cum galionul nostru are numai doua punti continue, KIT are intr-un fel dreptate. Numai ca, galioanele aveau mai mult de trei punti continue dupa informatiile mele. De ce a facut DeA galionul SIB cu doua punti continue, numai ei stiu.
Asa ca... io cred ca dreptate are Traian.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 06:00 PM