Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1187
Postat 01 May 2011 - 12:16 PM
Crios, abia astept sa deschizi un topic cu jurnalul constructiei varientei complet modificate. Eventual, cu cat mai multe imagini comentate: ce, cum, de ce...Spor !
#1188
Postat 01 May 2011 - 05:37 PM
#1189
Postat 02 May 2011 - 06:42 PM
Acum ca urmeaza numarul 14 si impreuna cu acesta ultima coasta a galionului , incep si eu costructia acestei corabii . Am urmarit tot topic-ul


Aceasta postare a fost editata de luk_gl: 02 May 2011 - 06:49 PM
#1192
Postat 04 May 2011 - 08:16 PM
dapero, la 4 May 2011, 11:31, a spus:
Daca te descurci sa lucrezi cu el este foarte bun. Mult mai scump decat celelalte metode prezentate pana acum, dar cu nimic mi prejos. Cel mai importanat este daca tie iti place cum iese.
Bafta!
#1193
Postat 04 May 2011 - 09:33 PM
Deoarece au venit 3 baghete 4 x 4 x 300 pentru traverse și mai aveam una din numerele trecute, m-am distrat făcând un plan de croi. La mine, lungimile măsurate pe coaste unde vin traverse sunt (în mm):
Coasta Puntea Coverta Puntea (PPL) principală dunetei ------------------------------------ 16 123 129 - 17 126 134 - 22 108 119 88 23 81 98 84 24 82 100 81 25 - 90 73
Pentru dimensiunile 123 si 126 am deja traversele lipite.
Cele patru baghete de 300 mm le-am repartizat astfel:
108 + 100 + 90 = 298 mm
119 + 98 + 82 = 299 mm
129 + 81 + 88 = 298 mm
134 + 84 + 81 = 299 mm
73 va intra în bagheta viitoare.
Sper să-mi rămână la sfârșit material de traverse, că file de punte mi-au rămas destule. Intenționez să fac galionul cu ce vine în kit (eventual f. mici adaosuri de prin casă, cum a fost cazul la ancore), n-am de gând să cumpăr, să vedem dacă ce dau este suficient.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 04 May 2011 - 09:34 PM
#1194
Postat 04 May 2011 - 10:40 PM
recent am descoperit acest forum sima bucur, pentru ca sunt multe idei si sfaturi utile din care se poate invata.
galionul mi-a atras si mie atentia, dar eu ma numar printre cei care au decis sa astepte sa aiba toate piesele structurii de rezistenta. au fost multe momente cand asteptarea incepea sa devina insuportabila, dat fetita mea de doar un an si jumatate m-a ajutat sa treaca timpul mai repede.
am lucrat doar la scari, am pus primul rand de grinzi pe coaste ai am facut teuga.
pentru lipirea chilei, a costelor si a puntilor de coste voi folosi adeziv poliuretanic. avantaje:
- nu are timp rapid de uscare, ceea ce-mi permite sa pozitionez corect piesele la locul lor fara graba;
- asigura o lipire puternica, net superioara aracetului, permitandu-mi sa fac lipituri "curate", fara alte intarituri, adaos de adeziv. fiind o macheta statica, aspectul este foarte important. mie personal nu-mi plac lipiturile din care ies adeziv uscat.
pentru calafatuire am ales metoda creionului pe muchiile filelor. mi s-a parut metoda cu rezultatul cel mai elegant. teuga o voi lasa cum se vede in poza. nu voi mai face acele delimitari la 70, respectiv 35 mm. asta pentru ca puntea e destul de mica si pe ea vor fi destule elemente structurale care vor atrage privirea.
chila si coastele le voi da cu un strat de lac mat de culoare stejar inchis, pentru a asigura un contrast intre aceste elemente structurale si punti, dar si pentru a acoperi "mazgaliturile" existente pe unele coaste din procesul de fabricatie (a doua poza).
pentru punti voi folosi lac mat incolor in strat foarte subtire. practic nu se va observa nicio diferenta ochimetrica intre puntea lacuita si cea nelacuita. am decis ca voi face asta pentru a conferi protectie in timp lemnului puntilor.
dar motivul pentru care m-am decis sa ma inscriu pe cest forum este ca am o nelamurire:
as vrea sa asigur o acoperire continua a puntilor. cum incepe acest proces, am inteles, crios punand o poza edificatoare in acest sens.
dar ceea ce nu stiu e cum sa fac continuarea. dupa placarea si lipirea celor doua jumatati ale puntii inferioare de la prova, urmeaza partea din mijloc a puntii inferioare, care trebuie placata astfel incat filele sa iasa in afara acesteia si sa completeze golurile de pe puntea de la prova.
ceea ce am spus e corect? orice alta parere sau critica constructiva este bine venita.
#1195
Postat 04 May 2011 - 10:51 PM
kodat, la 4 May 2011, 23:40, a spus:
dar ceea ce nu stiu e cum sa fac continuarea. dupa placarea si lipirea celor doua jumatati ale puntii inferioare de la prova, urmeaza partea din mijloc a puntii inferioare, care trebuie placata astfel incat filele sa iasa in afara acesteia si sa completeze golurile de pe puntea de la prova.
ceea ce am spus e corect? orice alta parere sau critica constructiva este bine venita.
Din ce am priceput si eu de ici de colo (si dindu-ma cu capul de timpeniile mele!) - INAINTE de placarea efectiva - lipesti toate puntile (sau pe rind, in ordine, cum vrei tu) si faci placarea efectiva cu puntea pe pozitie.
Sper sa nu vorbesc timpenii - dar mie asa mi se pare logic
P.S.: pitica e formidabila

Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 04 May 2011 - 10:52 PM
#1196
Postat 05 May 2011 - 07:12 AM
raducindrea, la 4 May 2011, 23:51, a spus:
Sper sa nu vorbesc timpenii - dar mie asa mi se pare logic
Foarte corect ce ai scris.
@kodat, sa-ti traiasca bijuteria aia amica si scumpa!
Bafta!
#1197
Postat 05 May 2011 - 09:16 AM

Mici comentarii:
Puntile s-au aranjat destul de corect fara a aplica strangeri suplimentare. Semipuntea tribord s-a lasat aliniata ceva mai greu dar fara probleme mari.
Dupa cum se vede in punti am facut un bocaport. Capacul (gratarul) bocaportului l-am facut din placaj de aviatie de 1mm, numai manual. Nu a iesit el perfect dar este acceptabil. Asta ca sa nu mai ma intrebe nimeni cum ajung marfurile in cala.

Si tambuchiul a primit un capac.
Urmeaza sa finalizez puntea calei, in aceasta faza structura rigidizandu-se suficient.
PS Mi-a ramas o bagheta 4x4mm intreaga.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 May 2011 - 09:39 AM
#1198
Postat 05 May 2011 - 09:34 AM
Leo2003, la 5 May 2011, 10:16, a spus:
Daca nu taiam ca vaca o traversa de 109 in loc de 119 - si mie imi raminea una intreaga

In alta ordine de idei - nu e prea mare bocaportul ala? Adica...raportat la dimensiunile galionului, zic... la socotelile mele rapide si totalmente aiuristcie - imi iese ca in realitate ar fi avut cam 2x2 m....
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 05 May 2011 - 09:37 AM
#1199
Postat 05 May 2011 - 09:45 AM
raducindrea, la 5 May 2011, 10:34, a spus:
Naiba stie.

In planurile tale secrete ale SIB-ului cum e???

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 May 2011 - 10:18 AM
#1201
Postat 05 May 2011 - 12:09 PM
Leo2003, la 5 May 2011, 10:45, a spus:
Cu dimensiunile nu e problema, sunt cam in aceleasi standarde la latimi iar lungimile pot varia. Tot fara mare importanta in cazul de fata, e pozitia. Cand sunt mai multe punti iar destinatia marfurilor e cala (asta e de obicei) gurile bocaportilor sunt unele sub altele, nu insist asupra logicii. Cred ca tot pe logica s-au bazat si DeAg. cand nu au proiectat bocaporti in puntea principala. Daca e bordul deschis, marfurile de incarca pe acolo

#1202
Postat 05 May 2011 - 01:14 PM
#1203
Postat 05 May 2011 - 01:22 PM

Deci - problema incarcatului e rezolvata in ceea ce ii priveste; cum de altfel presupun ca in imaginatia proiectantului - pina si nava reala avea bordajul deschis, ca sa se poata incarca

#1204
Postat 05 May 2011 - 04:11 PM

Vina ca bocaportul este acolo se datoreaza numai lui Sfatos, cand si-a pus existentiala intrebare - "PE UNDE BAGAU AIA MARFURILE IN CALA?".

Asa ca, eu imi declin orice fel de responsabilitate.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 May 2011 - 04:15 PM
#1205
Postat 05 May 2011 - 04:43 PM
daca e sa lipesc puntile false (neplacate) inseamna ca am mult de migalit. asta pentru ca trebuie sa masor distanta dintre fiecare coasta si sa tai filele corespunzatoare.
eu ma gandeam sa plachez puntea si sa nu tai filele, la fel cum a facut SERGHEY (sper sa nu se supere ca i-am imprumutat poza). pe urmatoarea punte masor pana unde vin acestea si plachez in continuare. consider ca asa voi realiza o placare (calafatuire) mai estetica, putand pune la presat puntea dupa ce lipesc filele. apoi pun pe pozitie continuarea puntii si lipesc pe aceasta filele care "ies" de pe prima punte deja lipita.
sper ca am fost destul de explicit in explicatii.
#1206
Postat 05 May 2011 - 05:04 PM
Sfatos, la 5 May 2011, 14:14, a spus:
Daca o faci cu bordul inchis nici naiba nu se sfacaie sa vada ce e in cala. Din practica iti spun, eu acolo imi ascund tigari pentru vremuri grele si niciodata nevasta-mea care e specialista in cercetari nu le-a gasit.
- Leo, sunt cu totul de acord, aplic acelasi principiu, intotdeauna e cineva de vina dar niciodata eu

Acuma, pe bune, chiar nu are prea mare importanta unde e pus bocaportul ala in cazul sfantului, cine l-a facut e bun facut, e o imbunatatire adusa kitului, cine nu il face, nu e nici o pierdere, se incadreaza in norme. Tot ceea ce se intampla, bun sau rau, sigur o sa fie folositor la un model viitor
cu pretentii. La asta, mai rau decat e nu are ce se intampla, mai bine, da.
Sa nu fim totusi rai, ceea ce si-a propus DeAg. asta e, si e multumitor avand in vedere ca multi din cei care doar visau la o corabie in vitrina acum o au in lucru. Sigur la multi o sa devina si hoby si asta e bine. Iar pentru cineva care e la primul model Marea Corabie arata nesperat de bine.
Aceasta postare a fost editata de traian: 05 May 2011 - 05:06 PM