Va multumesc pentru aprecieri ... dar pana la "mester" ... off, cat mai am de mers ... muuuuuuuuult ... si sunt doar la etapa de informare ...
... acu sa va spun ce modificari am facut pana aci ( precizez: galionul il fac plin ...fara placaj la vedere ...)
- am adus tambuchiul (gaura aia in punte) pana la marimea de 1.5m X 1.5m( 30mmx30mm) ... mi-a parut rau de marinari, care trebuiau sa bage un butoi cu muraturi pana jos printr-o gaura de 60 cm ... cand deja erau inventati scripetii ...
- filele de punte ... la 20 cm ( 4mm ) ... 25cm (5mm) mi sa parut prea mult, iar 16 cm cum recomanda O.Curti prea putin (oricum visez acu numai scobitori) ... si le-am pus in 3 scanduri ( in doua cum recomanda DeA nu am auzit sa se foloseasca ... dar sunt incepator ... ce pot sa stiu eu) marindule la 4.5m (9cm)
de sus in jos :
- in 3
- in 3 (varianta continentala)
- in 4
- in 5 (varianta frannceza
crapatura intre scanduri in real e undeva in jur de 10mm ... pentru scara noastra (1:50) rezulta 0.2mm( cat hartia)... iar eu am incercat cu un marker permanet care sa dovedit a fi nu chear permanet ... asa ca o sa am de slefuit puntea acu ...
- curbura ... orice punte are o curbura... se calculeaza nustiu cati mm la nustiu cati centimetri...am bagat piciorul si am facuto la ochi ...
... iar modificari o sa mai fie ... oricum construim un galion aproximativ ... ceva de la sfarsitul anului 1500 ... sau 1700 ... care nu stim daca a existat ... iar daca "da" care din ele ... ca eu am numarat vreo 4 galioane cu acelasi nume ... si de ce galionul nostru seamana izbitor cu " San Marcos"(1570) ? ... sau cu ... nu ... nu critic DeA ... ci din contra ... le
multumesc ca datorita lor am descoperit si eu acesta lume ...
Aceasta postare a fost editata de staric: 18 May 2011 - 09:03 AM