Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#233
Postat 16 February 2011 - 12:12 PM
1. cea data de DeAgostini in italia unde se pune doar o parte din teava tunului, mie unu nu imi place
2. cea dat de Olimpiu, a nu se monta o punte sau o parte, e destul de eronata ideea pentru ca pot aparea curburi ale navei, puntea rigidizeaza structura.
3. montarea tunurilor inaintea inchiderii navei si asta e eronata pentru ca va fi greu la slefuire
4. cea mai simpla trapele tunurilor inchise, mie imi place ideea, pare macheta mai aerisita
5. cea mai complicata si care imi place 100% este montarea tunurilor la urma, pe bucati, exact ca modelele in sticla. Presupune ceva exercitiu dar e cea mai buna solutie pe care o vad eu.
Daca cineva mai are ceva de adaugat este binevenit.
#234
Postat 16 February 2011 - 03:04 PM
Ancora I *poza fara blitz
Ancora II *poza cu blitz
P.S. 1. Crios, am vrut sa merg pe ideea ta sa realizez si niturile pe bride, dar cum spunea si Leo2003 "sa nu exageram"
P.S. 2. Daca e rabdator cineva sa imi trimita si mie un PM, cum pun pozele direct pe forum. Eu unul nu am reusit decat linkuri.
Aceasta postare a fost editata de MalasorteChris: 16 February 2011 - 03:09 PM
#237
Postat 16 February 2011 - 05:20 PM
Olimpiu, ce e chestia asta cu Bismark, ma intereseaza mai mult decat galionul. te rog dezvolta.
#238
Postat 16 February 2011 - 05:59 PM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 15:04, a spus:
Ancora I *poza fara blitz
Ancora II *poza cu blitz
P.S. 1. Crios, am vrut sa merg pe ideea ta sa realizez si niturile pe bride, dar cum spunea si Leo2003 "sa nu exageram"
P.S. 2. Daca e rabdator cineva sa imi trimita si mie un PM, cum pun pozele direct pe forum. Eu unul nu am reusit decat linkuri.
Dupa cate am aflat nu am scris nici linkurile corect. Multa lume nu poate deschide imaginile postate de mine. Intre timp Kromag si catalinxmi au fost saritori ca de obicei (ca toti de pe acest forum) si am aflat cum pot afisa pozele.
#241
Postat 16 February 2011 - 06:17 PM
Saci, la 16 Feb 2011, 00:28, a spus:
Cate cineva mai face si incercari din astea. Scuze pentru calitatea imaginii, e pozat in fuga cu telefonul. Sunt tunuri si ancora pentru ,,Orel'' si le-am tutnat din aliaj de plumb cu cositor de ala de se lucra candva la ,,carpit'' cable telefonice. Matrita am facut-o din ghips dupa o piesa modelata din lemn. Ancora are traversa matisita dar nu ma incanta cum a iesit si o sa recurg la armaturi metalice. Nitul se ..bate'' doar pe imbinarea armaturii ca la cercurile de butoi, fixarea pe traversa se face prin presare la cald (asta la modelul real, la miniaturi se aplica metoda cea mai la indemana si care da cel mai bine)
#242
Postat 16 February 2011 - 06:20 PM
repede, la 16 Feb 2011, 17:20, a spus:
Aici va dau dreptate. Personal, pana o sa termin aceasta minunatie, prevad ca o sa mi se alungeasca ochii ca sa pot pleca clandestin "pe vapor".
crios, la 16 Feb 2011, 18:04, a spus:
Multumesc. Se pare ca dormeam cand ai mai "predat odata" aceasta lectie in paginile anterioare. De data asta mi-am insusit lectia. nu mai postez "dovezi" ca nu are rost.
shomoiogu, la 16 Feb 2011, 18:07, a spus:
acuma le manaresc si io...
Multumesc. Astept/asteptam cu nerabdare sa vad/vedem ce reusesti sa faci. Vrem poze.
#243
Postat 16 February 2011 - 06:22 PM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 17:59, a spus:
Foarte frumoase.
#244
Postat 16 February 2011 - 06:42 PM
MalasorteChris, la 15 Feb 2011, 21:42, a spus:
Bratarile de fixare a traverselor erau confectionate pe principiul cercurilor de butoi, adica o fasie de metal indoita in cadru patrat a caror capete erau imbinate prin nituri. Niturile de imbinare nu serveau si la fixarea traverselor. Fixarea pe traversa se facea la cald, adica bratara inrosita la forja se baga pe traversa pana intra fortat apoi se turna apa pe ea. Prin contractare brusca se strangea definitiv pe pozitie. In timp datorita actiunii apei asupra lemnului mai apareau jocuri si acestea erau uneori compensate cu cuie mai mici batute in gauri pe laturi. Nu era indicata perforarea traversei cu gauri prea mari, piesa fiind destul de mult solicitata in momentul ancorarii iar gaurile ii slabeau rezistenta. In plus, o fixare prea sofisticata a bratarii ar fi facut dificila demontarea si schimbarea la bord a traverselor destul de des rupte.
#245
Postat 16 February 2011 - 07:30 PM
traian, la 16 Feb 2011, 18:42, a spus:
Wow. Ce n'as da sa stiu si eu atatea. Mai am multe de invatat si de documentat. Cineva a spus ca pretul revistei nu este mare daca tii cont si de informatiile care le contine si de colectia frumoasa pe care o sa o ai la final. Intrebarea mea este: Cand exista cartula.ro si grupul format aici, cine mai pretuieste revista? Multumim pentru informatii si sfaturi.
On topic: Din noroc sau din lene "bratarile de fixare a traverselor" le-am prins printr-un singur nit (un ac de gamalie cu capul taiat), asa cum ai mentionat, pe principiul cercurilor de butoi. Inainte de a le bate, pe suprafata lemnului am aplicat si un strat de adeziv (poate-poate prinde mai bine), mi-a fost frica sa nu sara tablita.
#246
Postat 16 February 2011 - 08:24 PM
repede, la 16 Feb 2011, 17:20, a spus:
Olimpiu, ce e chestia asta cu Bismark, ma intereseaza mai mult decat galionul. te rog dezvolta.
Buna seara.
Problema e cam asa...prin luna octombrie a aparut 4 numere din Cuirasatul Bismarck, o nava germana din al doilea razboi mondial, scara 1:200, scoasa de AMATI prin grija celor de la HACHETTE...dar au avut "atata grija", ca dupa 4 numere au intrerupt livrarea...
Eu dau un telefon cam la 2 saptamani, si azi mi-au confirmat ca la mijlocul lunii martie, vor intra din nou pe piata romaneasca, de asta data cu reclama necesara la TV...
Eu am achizitionat primele 4 numere...am vazut ca sunt prezenti pe piata englezeasca si germana cu acest produs...sunt in total 140 de numere, cam 3 - trei - ani trebuie sa asteptam...insa nu se compara...detaliile la suprastructura sunt nemaipomenite...
Cam atat deocamdata...
Cu respect,
Olimpiu
#247
Postat 16 February 2011 - 09:30 PM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 15:04, a spus:
Io zic ca niturile trebuiau puse pe fata semirotunda a traversei pentru a simula prinderea celor doua jumatati de traversa. Acolo nu le vad rostul. Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 February 2011 - 09:22 PM
#248
Postat 16 February 2011 - 10:37 PM
#249
Postat 16 February 2011 - 11:00 PM
traian, la 16 Feb 2011, 18:17, a spus:
La asa ceva m-am gandit si eu. Ai reusit sa faci mai multe bucati?
#250
Postat 17 February 2011 - 12:32 AM
#251
Postat 17 February 2011 - 12:39 AM
olimpiu, la 16 Feb 2011, 21:24, a spus:
Problema e cam asa...prin luna octombrie a aparut 4 numere din Cuirasatul Bismarck, o nava germana din al doilea razboi mondial, scara 1:200, scoasa de AMATI prin grija celor de la HACHETTE...dar au avut "atata grija", ca dupa 4 numere au intrerupt livrarea...
Eu dau un telefon cam la 2 saptamani, si azi mi-au confirmat ca la mijlocul lunii martie, vor intra din nou pe piata romaneasca, de asta data cu reclama necesara la TV...
Eu am achizitionat primele 4 numere...am vazut ca sunt prezenti pe piata englezeasca si germana cu acest produs...sunt in total 140 de numere, cam 3 - trei - ani trebuie sa asteptam...insa nu se compara...detaliile la suprastructura sunt nemaipomenite...
Cam atat deocamdata...
Cu respect,
Olimpiu
Sunt prin una din cele doua zone. Pot sa-ti spun ca un numar din Bismarck e 12 euro, cel putin ultimul numar. Geme ebay de numerele deja achizitionate. La 140 de numere e o suma frumoasa. Si da, daca faci cuirasatul, o sa fie din cale afara de impozant. Trebuie spatiu nu gluma.
#252
Postat 17 February 2011 - 09:44 AM
Saci, la 16 Feb 2011, 23:00, a spus:
Am turnat vre-o 30 buc. din care 18 sunt pentru Orel, dupa cum spuneam. Si ancore am turnat mai multe dar am mai imprastiat. Pentru interesati e metoda mai simpla pentru realizarea matritelor dupa cum se vede in postarea lui moflea, folosind in loc de ghips, silicon.
Fara legatura cu asta, pentru cei tentati, eu zic daca tot l-am ,,bucurat'' pe Razvan contribuind substantial la imbogatirea topicului deschis de el, poate descrie cineva si modul de peticire a barcilor pneumatice, asa, ca sa cadreze cu postarea nr.1


Ajutor

Sus



