Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#3951
Postat 04 February 2012 - 01:33 PM
-A reusit cineva sa vopseasca (acopere) micile spatii ramase intre filele de furnir de pe coca navei? Cum anume?
-As vrea sa obtin o culoare mai inchisa a celor doua scanduri de pe laterala cocii (copastii) dar nu chiar negru. Am facut probe cu niste tus de stampila pe cateva bucatele dar iese prea inchis. Poate mai trebuie diluat un pic.
#3952
Postat 04 February 2012 - 05:24 PM
doru2, la 03 February 2012 - 03:43 PM, a spus:
Se vede pompa vopsita, spune-mi cu ce ai incercat pt ca stiu ca este facuta dintr-un material destul de pretentios la acoperiri cu vopsea
Spor
dorule, eu am acoperit-o cu jumatati de file de punte (jumatai taiate in lung) a iesit ca o popmpa facuta din scabdura cu inelele acelea care deja le are!! incerca asa si a sa iasa bine!
#3953
Postat 04 February 2012 - 05:31 PM
#3954
Postat 04 February 2012 - 05:40 PM
#3956
Postat 04 February 2012 - 09:22 PM
#3961
Postat 05 February 2012 - 10:58 AM
Ma poate ajuta cineva sa obtin culoarea copastiilor ca in imagine?

#3966
Postat 05 February 2012 - 12:49 PM

În bordul închis al SIB-ului, treptele scării de pe bordaj se întind de la brâul de jos până la copastie. Lângă ele se află cele două saule cu noduri de care se țin cei ce se cațără. Aceste saule sunt fixate la capete în inele fixate în bordaj. Până aici toate bune și frumoase.
În bordul deschis sunt mult mai puține trepte, datorită tocmai deschiderii. Deci... saulele sunt... tăiate... și nu sunt matisate la capătul de jos, în dreptul brâului de sus, ci doar înnodate în inele fixate în acest brâu... inele care ar trebui să apară și pe brâul de sus din bordul închis...

A doua chestiune: vreau să înnegresc piesele metalice. La cuie este simplu, că sunt de fier, le trec capetele prin flacără și am rezolvat. Scoabele alea cu ureche (că „șuruburi”, cum le zice DeA, nu sunt) însă sunt de alamă și figura cu flacăra nu ține. I-aș fi recunoscător cuiva care-mi poate spune o metodă de înnegrire, dar nu prin vopsire, că vopseaua se zgâie prea ușor și nu cu soluții din SUA, că n-am cum să fac rost de ele.
#3967
Postat 05 February 2012 - 01:26 PM

Jos in dreapta cuiele originale. Si tijele cu ochi aveau aceeasi culoare.
Jos in stinga tijele cu ochi patinate.
Sus in mijloc cuiele brunate.
Cum am facut:
Brunarea cuielor e clara. Se incalzesc bine (io le-am pus intr-o lingura) pina incep sa-si scimbe culoarea, si se "sting" in ulei mineral. Io am folosit ulei de motor. Se obtine ce se vede.
Tijele cu ochi cam la fel. Dupa ce le singeti in ulei mare lucru nu se intimpla. Le puneti iar in lingura, asa mozolite cu ulei si le ardeti iar. Le luati dupa foc cand va convine culoarea. Operatiunea se poate relua.
La prima intrebare, eu cam asa as vrea.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 February 2012 - 02:13 PM
#3970
Postat 05 February 2012 - 04:22 PM

Eu le vreau mai negre, dar, cum zici, trebuie repetat tratamentul.
Cu saula, șaua care o băteam eu era că inelul de pe partea deschisă e logic să apară și pe cea închisă. Și mi se pare logic și un nod pe el.
Cineva zicea că tunurile sunt negru mat doar dacă sunt nefolosite. Cică cele folosite erau șurluite bine, apăreau ca bronzul închis la culoare.
@cocolino: Și eu vreau o metodă, dar nu știu din ce sunt făcute tunurile. Sub stratul galben, care pare o acoperire galvanică, este un metal argintiu. Dacă e fier, e bine, dar dacă e un material ușor fuzibil...

Și cu tunurile mai e o problemă, la capătul închis n-au prelungirea aia (nu știu termenul pe românește, pe englezește este knob & neck) de care se leagă parâmele cu care este legat. Din indiferent ce fac alea (cositor sau aracet + ceva), aș vrea să aibă aceeași nuanță cu tunul.