Pagina 1 din 1
Messerschmitt Bf 109
#1
Postat 20 April 2012 - 05:50 PM
Salutare tuturor!cuprins foarte tare de virusul modelismului am continuat cu macheta nr 2 din ''cariera'' mea aceasta fiind cum spune si titlul messerschmitt Bf 109,bineinteles nu ma ridic la nivelul ''nemuritorilor'' .kitul este unul marca AIRFIX iar vopseaua folosita este HUMBROL,enjoy:
PS: faptul ca astazi e 20 aprilie si macheta postata reprezinta un avion german e pura intamplare:)
PS: faptul ca astazi e 20 aprilie si macheta postata reprezinta un avion german e pura intamplare:)
#2
Postat 20 April 2012 - 07:47 PM
Ufff, greu test, tocmai un Messerschmitt! Trebuie sa te mai documentezi, sunt multe carente la macheta ta.
Eu iti zic ce nu e bine pentru ca pe viitor sa stii:
- nu stiu, pozele nu sunt prea clare, ce e cu voletii trenului de aterizare, de ce sunt asa de grosi
- varianta este un E, probabil imatriculare pentru frontul din nordul Africii. In acest caz, culorile ar trebui sa fie RLM 79/80/ 78. Daca RLM 80, verdele, arata cit de cit, restul nu sunt deloc bine.
- ramele cupolei trebuie sa aiba aceeasi culoare ca si restul avionului
- palele elicii sunt in RLM 71, verde inchis de tot, nu negre
- vopseaua trebuie sa fie semimata. Oricum, vopseaua lucioasa te-a ajutat sa pui bine decalurile! Dupa scutul cu S at trebui sa fie din Stab III./JG 26, ori din ce-mi aduc aminte acest grup nu a fost operational in Africa ci in Franta. Dar dorinta de a pune decaluri multe ca sa arate frumos, e scuzabila la incepatori, toti am trecut prin asta. Cred.
- jambele sunt mai cracanate, nu asa drepte cum sunt la tine si trebuie vopsite in RLM 02
- janta este de un gri foarte foarte inchis, negru mai degraba
- "ochiul" de jos al cupolei nu trebuie vopsit, el ramine transparent la aceasta varianta (E)
Ar mai fi ele, dar deocamdata cred ca te-am "speriat" destul. In orice caz, vad stradania de a lucra curat, ingrijit si asta e bine.
Nu descuraja, tine cont de critici si ...succesuri!
Eu iti zic ce nu e bine pentru ca pe viitor sa stii:
- nu stiu, pozele nu sunt prea clare, ce e cu voletii trenului de aterizare, de ce sunt asa de grosi
- varianta este un E, probabil imatriculare pentru frontul din nordul Africii. In acest caz, culorile ar trebui sa fie RLM 79/80/ 78. Daca RLM 80, verdele, arata cit de cit, restul nu sunt deloc bine.
- ramele cupolei trebuie sa aiba aceeasi culoare ca si restul avionului
- palele elicii sunt in RLM 71, verde inchis de tot, nu negre
- vopseaua trebuie sa fie semimata. Oricum, vopseaua lucioasa te-a ajutat sa pui bine decalurile! Dupa scutul cu S at trebui sa fie din Stab III./JG 26, ori din ce-mi aduc aminte acest grup nu a fost operational in Africa ci in Franta. Dar dorinta de a pune decaluri multe ca sa arate frumos, e scuzabila la incepatori, toti am trecut prin asta. Cred.

- jambele sunt mai cracanate, nu asa drepte cum sunt la tine si trebuie vopsite in RLM 02
- janta este de un gri foarte foarte inchis, negru mai degraba
- "ochiul" de jos al cupolei nu trebuie vopsit, el ramine transparent la aceasta varianta (E)
Ar mai fi ele, dar deocamdata cred ca te-am "speriat" destul. In orice caz, vad stradania de a lucra curat, ingrijit si asta e bine.
Nu descuraja, tine cont de critici si ...succesuri!

#4
Postat 20 April 2012 - 08:54 PM
In legatura cu asocierea zile de 20 aprilie cu acea onomastica, eu zic ca nu are o prea mare relevanta in raport cu subiectul ales.
In privinta celor aratate de marele Z, eu unul zic ca nu ar trebui sa se constituie in motiv de descurajare, tinand cont ca esti doar la al doilea model finalizat.
In esenta, munca machetistului se rezuma strict la doua elemente : documentare si interesul fata de subiect. In functie de ele, adaugand rabdare si inca ceva pe deasupra, rezultatul va fi pe masura.
Mașina arată ingrijit și relativ ordonat lucrată, insă intotdeauna este loc de mai bine. Iar ultima parte ar trebui să reprezinte (măcar pentru o perioadă) principalul tău țel in ceea ce privește acest hobby.
Spor sa ai.

In privinta celor aratate de marele Z, eu unul zic ca nu ar trebui sa se constituie in motiv de descurajare, tinand cont ca esti doar la al doilea model finalizat.
In esenta, munca machetistului se rezuma strict la doua elemente : documentare si interesul fata de subiect. In functie de ele, adaugand rabdare si inca ceva pe deasupra, rezultatul va fi pe masura.
Mașina arată ingrijit și relativ ordonat lucrată, insă intotdeauna este loc de mai bine. Iar ultima parte ar trebui să reprezinte (măcar pentru o perioadă) principalul tău țel in ceea ce privește acest hobby.
Spor sa ai.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 20 April 2012 - 08:54 PM
#5
Postat 23 April 2012 - 11:48 PM
multumesc adiP!stiu ca aveti dreptate dar culmea e ca eu cand privesc macheta o vad tare reusita:))))) :))))))) chiar am citit o postare ''reinnoita'' a lui Zmare daca nu ma insel,in care descrie cele 3 categorii de modelisti si cand spune de incepatori ma regesesc 100%,incerc sa progresez cat mai vizibil si cu pasi cat mai mari,sper ca pana voi avea un nivel mai avansat sa ma fac de ras prea tare:) respect si spor voua!
#7
Postat 24 April 2012 - 06:35 PM
Dacă aţi putea vedea primele mele modele, v-ar apuca plânsul! Noroc că au ajuns de mult la gunoi!
Prima fază în construirea unui model este, obligatoriu, documentarea. Atât în privinţa detaliilor tehnice, cât şi a celor de vopsire. Internetul e plin de desene, fotografii, etc, etc. Nu e ca pe vremea mea!
În plus, forumul îţi stă la dispoziţie. Pe timpul fazei astea, pui cutia într-un dulap şi o uiţi acolo! E greu, dar necesar!
Faza doi - după ce te-ai lămurit cât de cât de cum arăta scula reală, iei cutia şi analizezi ce poţi face cu piesele din interior şi cu decal-urile. Hotărăşti singur dacă eşti în stare să scoţi mai multe sau te mulţumeşti cu ce ai în cutie. Din nou, strigi după ajutor pe forum, poate unii au lucrat la macheta aia şi pot să îţi dea sugestii.
Faza trei - te apuci de lucru. Nu detaliez!
Faza patru - faci nişte fotografii şi le postezi pe forum. Ve primi câteva încurajări, câteva laude şi câteva critici. La critici, strângi din dinţi şi nu comentezi decât după ce ai aruncat la gunoi câteva modele!
Faza cinci - te hotărăşti dacă păstrezi modelul sau nu.
Faza şase - o iei de la capăt cu un alt subiect.
Şi tot aşa până la adânci bătrâneţuri!
Succes în continuare şi nu te descuraja! Următorul va fi în mod sigur mai bun!
Şi, apropo, un ingredient absolut necesar în modelism e răbdarea! Uneori, mai importantă decât pilele, aerograful, pensule, burghie, freze şi câte altele!
Prima fază în construirea unui model este, obligatoriu, documentarea. Atât în privinţa detaliilor tehnice, cât şi a celor de vopsire. Internetul e plin de desene, fotografii, etc, etc. Nu e ca pe vremea mea!
În plus, forumul îţi stă la dispoziţie. Pe timpul fazei astea, pui cutia într-un dulap şi o uiţi acolo! E greu, dar necesar!
Faza doi - după ce te-ai lămurit cât de cât de cum arăta scula reală, iei cutia şi analizezi ce poţi face cu piesele din interior şi cu decal-urile. Hotărăşti singur dacă eşti în stare să scoţi mai multe sau te mulţumeşti cu ce ai în cutie. Din nou, strigi după ajutor pe forum, poate unii au lucrat la macheta aia şi pot să îţi dea sugestii.
Faza trei - te apuci de lucru. Nu detaliez!
Faza patru - faci nişte fotografii şi le postezi pe forum. Ve primi câteva încurajări, câteva laude şi câteva critici. La critici, strângi din dinţi şi nu comentezi decât după ce ai aruncat la gunoi câteva modele!
Faza cinci - te hotărăşti dacă păstrezi modelul sau nu.
Faza şase - o iei de la capăt cu un alt subiect.
Şi tot aşa până la adânci bătrâneţuri!

Succes în continuare şi nu te descuraja! Următorul va fi în mod sigur mai bun!
Şi, apropo, un ingredient absolut necesar în modelism e răbdarea! Uneori, mai importantă decât pilele, aerograful, pensule, burghie, freze şi câte altele!
#8
Postat 24 April 2012 - 08:12 PM
Multumesc baieti,conteaza mult pentru mine ca imi aratati greselile intr-o maniera blanda si fara suturi:) aveti bine cultivata calitatea de profesor iar despre Z mare pot spune ca e profi si la dadacit:) se vede in asta rabdarea lui de modelist.bun forum,excelent staff,de seama membri,respect si spor la modelit!
#9
Postat 24 April 2012 - 10:09 PM
He, he, he, eşti optimist!
Acu, să fim drepţi, "şuturi" vei lua! Numai că pe aici lumea e blândă şi civilizată, aşa că probabil va trece mult timp până să realizezi că ai luat unul! Un "şut" zdravăn dat pe aici i-ar face să crape de râs pe unii de pe nişte forumuri cu alt profil, unde activez!
Sincer, în toată viaţa mea, nu am întâlnit o comunitate mai agreabilă decât cea de modelişti! Da asta-i altă treabă şi alt subiect!
Acu, să fim drepţi, "şuturi" vei lua! Numai că pe aici lumea e blândă şi civilizată, aşa că probabil va trece mult timp până să realizezi că ai luat unul! Un "şut" zdravăn dat pe aici i-ar face să crape de râs pe unii de pe nişte forumuri cu alt profil, unde activez!
Sincer, în toată viaţa mea, nu am întâlnit o comunitate mai agreabilă decât cea de modelişti! Da asta-i altă treabă şi alt subiect!
#10
Postat 24 April 2012 - 10:17 PM
Citeaza
Acu, să fim drepţi, "şuturi" vei lua! Numai că pe aici lumea e blândă şi civilizată, aşa că probabil va trece mult timp până să realizezi că ai luat unul! Un "şut" zdravăn dat pe aici i-ar face să crape de râs pe unii de pe nişte forumuri cu alt profil, unde activez!
Sincer, în toată viaţa mea, nu am întâlnit o comunitate mai agreabilă decât cea de modelişti! Da asta-i altă treabă şi alt subiect!
Sincer, în toată viaţa mea, nu am întâlnit o comunitate mai agreabilă decât cea de modelişti! Da asta-i altă treabă şi alt subiect!
Aici subscriu si eu! Lumea e chiar civilizata aici spre deosebire de alte forumuri. Combat 18 we support you! Scuze de offtopic.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1