Forum Machete,Modelism,Hobby: Longinus - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Longinus's Profile User Rating: ****-

Grup:
Members
Postari:
7251 (1.6 pe zi)
Cel mai activ in:
Blindate (2060 postari)
Inregistrat la:
06-March 08
Vizualizari:
32023
Ultimul click:
Useril este offline Aug 10 2020 11:44 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
54 ani
Data nasterii
Ianuarie 5, 1966
Gender:
Male Male
Location:
Mayotte, Guyana

Informatii de contact

E-mail:
Private

Awards

Awards:
blindate-1

Topicele mele

  1. Junkers F13 Hidro

    19 July 2020 - 07:15 PM

    Un kit mic, pentru un avion "mare". Ii spun asa pentru ca a intrat in istoria aviatiei ca bunicul tuturor avioanelor de pasageri, el fiind primul in lume, anume conceput pentru acest scop.
    Piese putine, care se imbina foarte bine,poate cu mici exceptii la interiorul destinat pasagerilor,definesc un kit "pus pe masa" de Revell in 1993.Cam de mult.
    Desi producatorul ofera posibilitatea asamblarii machetei si sub forma hidroavionului, coala de decaluri din cutie, generoasa de altfel, ilustreaza doar aparate de zbor utilizate de linii aeriene germane,elvetiene sau austriece, pe roti.
    Asadar, pentru cei care doresc neaparat sa reprezinte micul Junkers "pe apa" sunt nevoiti sa caute alternative la decalurile astea.
    Alternative...nu prea ar fi. Am gasit totusi oferta celor de la Lima November Decals, care ilustreaza un Junkers F 13 hidroavion, exploatat in apele Norvegiei prin anii 1930.

    Prima incercare de exploatare a unei linii aeriene de transport postal in nordul Norvegiei a constituit-o o companie numita Nordenfjeldske Luftselskap AS infiintata in 1930, cu baza la Trondheim si care facea legatura intre acest oras si Tromso. Se intampla in iunie 1930. In acel an, in Trondheim se organiza o mare expozitie de bunuri industriale si de larg consum, iar compania aeriana a gasit oportun sa ofere transport pentru eventuali oameni de afaceri din Tromso, doritori sa ajunga repede la destinatie, cu perspectiva ca ruta sa devina,mai apoi, una de zbor regulat.
    Primul zbor a avut loc pe 14 iunie 1930, dar la a doua cursa, pe 17 iunie, avionul a suferit avarii la elice. Din cauza aceasta si datorita cererii foarte reduse, s-a renutat la initiativa . In zborul sau spre Tromso, Junkersul avea pictat pe ambele laterale ale fuselajului logoul publicitar al companiei HOYANG ALUMINIUM , cea mai mare firma participanta la expozitia de la Trondheim.
    Firma exsita si astazi, la acelasi sediu din Norvegia si reprezinta unul dintre cei mai mari producatori de bunuri industriale si de larg consum, din aluminiu.

    Dupa accidentul suferit, Junkersul a fost modificat prin inlocuirea motorului original, cu un Junkers L5, motiv pentru care cei care doresc sa reprezinte versiunea "tarzie" a lui F13" Hoyang Aluminium" , trebuie sa refaca esapamentele, in numar de sase, plasate pe laterala dreapta a capotei, in locul esapatiei singulare ce iesea ca un corn de radasca prin capota superioara, la Junkersurile F 13 obisnuite.
    Eu asa am procedat.


    pozele:

    Fisier atasat  20200719_183831.jpg (23.02K)
    Numar de descarcari: 79 Fisier atasat  20200719_183927.jpg (78.37K)
    Numar de descarcari: 83

    Fisier atasat  20200719_184003.jpg (70.96K)
    Numar de descarcari: 47 Fisier atasat  20200719_184053.jpg (42.89K)
    Numar de descarcari: 26

    Fisier atasat  20200719_184124.jpg (75.24K)
    Numar de descarcari: 41 Fisier atasat  20200719_184205.jpg (69.18K)
    Numar de descarcari: 50

    Nu-i spectaculos piticul asta, dar este o pagina inedita in istoria aviatiei civile si nu m-am putut abtine.
  2. Cutterul TAMPA

    16 June 2020 - 12:59 PM

    INTRODUCEREA.

    Lansat la apa in 1912 si botezat initial Miami,cutter-ul garzii de coasta Tampa, a fost parte a unei mici dar agile flote de cutere care au patrulat apele de coasta ale Statelor Unite.

    Fisier atasat  USCG Tampa 3.jpg (23.55K)
    Numar de descarcari: 22 Fisier atasat  Initial denumita Miami.jpg (27.67K)
    Numar de descarcari: 20

    Dupa scufundarea Titanicului, pe 14 aprilie 1912, misiunile lui Miami, de supraveghere a traficului maritim, cautare si salvare, de ajutorarea marinarilor aflati in situatii dificile, s-a extins spre nordul Atlanticului.

    Fisier atasat  USCG Tampa.jpg (111.37K)
    Numar de descarcari: 21 Fisier atasat  USCG Tampa 2.jpg (146.96K)
    Numar de descarcari: 23

    Datorita asocierii dintre denumirea orasului Tampa Florida, numele navei a fost schimbat in Tampa, pe 1 februarie 1916.
    La 6 aprilie 1917, ziua in care Statele Unite au intrat in Prima Conflagratie Mondiala declarand razboi Germaniei, toate serviciile armatei s-au raliat efortului de razboi.
    US Coast Guard nu a facut exceptie.
    Razboiul s-a dovedit un botez al focului pentru nou infiintatul serviciu, format in 1915 prin fuziunea dintre Revenue Cutter Service si Life Saving Service. O data cu intrarea SUA in razboi, Coast Guard a fost transferata de la Departamentul Trezoreriei catre US Navy.


    CADRUL GENERAL

    In 1914 imediat dupa izbucnirea razboiului, Amiralitatea britanica a introdus sistemul convoierii trasporturilor navale, acesta devenind singurul mod eficient pentru reducerea pierderilor de nave, datorate activitatii submarinelor germane, atat in Atlanticul de nord, cat si in Mediterana.
    Incepind cu vara anului 1917 sase cutere de mari dimensiuni,apartinand US Coast Guard, incluzandu-l si pe Tampa, au fost trimise ca ajutor, peste mari, pentru misiuni de escortarea convoielor.

    MISIUNILE

    Pe 29 septembrie 1917 Tampa ridica ancora, paraseste portul New York si se indreapta spre Halifax, Nova Scotia. A fost pentru ultima data cand echipajul navei avea sa mai zareasca tarmurile Americii.
    Impreuna cu celelalte surori, cuterele Algonquin, Manning, Ossipee, Seneca si Yamacraw, USCG Tampa a intrat in componenta Squadron 2, Division 6 al Navy's Atlantic Fleet Patrol Force.
    Pe 6 octombrie 1917 nava paraseste portul Halifax si in seara zilei de 26 octombrie ajunge, ultima dintre cuterele USCG, in Gibraltar.
    In ziua urmatoare USCG Tampa este gata pentru misiune fiind arondata escortei oceanice, porneste in misiune alaturi de primul convoi, spre Anglia.
    In lunile ce au urmat, Tampa a participat la escorta a 18 convoaie, intre Gibraltar si Milford Haven - Tara Galilor, fara incidente majore si cu doar cateva lucrari de intretinere si reparatii minore.
    Escortand in total 402 nave intre porturile aliate, serviciul de razboi al navei a reprezentat o contributie semnificativa la sistemul de escorta a convoielor navale.
    Pe 6 septembrie 1918, amiralul Albert Niblack, comandantul celui de al doilea Escadron al Navy Atlantic Fleet Patrol Force, decoreaza nava impreuna cu intreg echipajul ei, in semn de apreciere pentru "servicii de razboi deosebite, moralul inalt si pregatirea echipajului"

    Fisier atasat  USCG Tampa 4 echipaj.JPG (37.32K)
    Numar de descarcari: 21 Fisier atasat  USCG Tampa 5.gif (46.84K)
    Numar de descarcari: 26

    urmeaza
  3. Caut JU 188

    03 June 2020 - 08:35 PM

    Cum spuneam și īn titlu, caut un kit JU188 indiferent de versiune.
    Sa fie 1/72, de preferat Hasegawa,oricare variantă.
    Merge si cel de la Italeri, dar prioritar ar fi "japonezul".
    Dacă vă prisosește...eu sunt aici.
  4. Fahrzeug und Motorenbau GmbH Breslau sau simplu FAMO

    23 May 2020 - 08:38 PM

    A venit si ziua la care am scos cutia din stiva, nu doar "pentru inspectie" ci ca sa incep ceea ce avusesem intentie multi ani. Cred ca vreo 10, cel putin.
    Era plina de praf, statea la baza "muntelui" dar inauntru astepta in tipla, cuminte si curat, un FAMO F3 insirat pe cateva culee.
    Cu timpul, anume pentru el, am mai completat cutia cu un set de senile din metal,Friul, plus doua roti de la Panzer Art, o minune.
    Si gata, am inceput.

    Masinaria nu mai comporta prezentari, este arhicunoscuta, atat de catre amatorii genului, cat si pentru restul privitorilor.
    In plus de asta, mai avem(inca) sansa de a privi un FAMO adevarat, in curtea muzeului la Bucuresti.
    Stiti povestea, deci voi trece la prezentari in imagini.


    Kitul este Tamyia, dupa cum se stie, deci tot asa dupa cum se stie, imbinarile sunt...Tamiya. Toate piesele se "pupa" exact, fara nicio problema si cateodata chiar fara sa mai fie necesar adeziv.
    Tamiya.
    Aparut in 1999, kitul acesta este singurul Famo 1/35, din plastic,de pe piata, iar la vremea lui a fost State of the Art. La drept vorbind, chiar si la standardele de astazi, imi pare greu de batut.
    Sigur, se poate "exploda" mai mult, se pot dezmembra piesele mari in mai multe subansamble, etc, dar asamblarea nu va fi cu nimic mai buna decat a reusit sa inginereasca Tamiya,cu 20 de ani in urma.
    Am inteles ca Trumpeter promite un FAMO 1/35 pentru candva in cursul acestui an. Vom vedea.

    Cateva poze, crude, cu nivelul la care am ajuns cu asamblarea. Unele repere inca nici nu sunt lipite la locul lor.Wheatering...inca nu am pus problema.
    Senilele Friul merg imbinate destul de repede (eu le-am asamblat in doua zile diferite, cate o ora jumate pe zi). Nimic de reprosat decat poate calculul numarului de zale, care la un momentdat ori sunt prea putine si senila se intinde pana aproape sa se desire, ori sunt "cu una in plus" de fapt cam trei sferturi de zale, rezultatnd o senila prea laxa. Aici e putin de batut capul, dar se poate. Yes, we can.
    O data asamblate, am procedat la "imbatranirea" in burnishig fluid, cu rezultatele pe care le vedeti.
    Au urmat rotile de la Panzer Art(exista pe piata doua seturi cu modele diferite),alegerea mea reprezinta un model "de imprumut" luat de nemti de la baietii vecinului, jante cu pneuri Dunlop,ce par sa fi fost destinate in realitate, unui Scamell. Polonezii au mai avut "tupeul" sa imprime pe ele "made in Great Britain". Subtil si fara egal.Bravo.
    Alta mentiune speciala pentru reprezentarea motorului de FAMO, practic o macheta in sine.
    Cam atat de scris.

    Fisier atasat  20200523_205242.jpg (91.09K)
    Numar de descarcari: 54 Fisier atasat  20200523_205341.jpg (38.96K)
    Numar de descarcari: 50

    Fisier atasat  20200523_205426.jpg (91.38K)
    Numar de descarcari: 49 Fisier atasat  20200523_205445.jpg (92.48K)
    Numar de descarcari: 36

    Fisier atasat  20200523_205509.jpg (165.75K)
    Numar de descarcari: 30 Fisier atasat  20200523_205554.jpg (96.63K)
    Numar de descarcari: 44

    Fisier atasat  20200523_205624.jpg (110.49K)
    Numar de descarcari: 38 Fisier atasat  20200523_205704.jpg (76.33K)
    Numar de descarcari: 44
  5. Bf 109 E3 ARR...din nou

    13 May 2020 - 07:08 PM

    Vă salut confraților, și sper ca sunteți bine.
    Am o rugăminte la colegii bine informați în problema ce urmează:
    Bf 109 E3 "37" ...știți celebra poză cu el purtând cocarde și benzi galbene pe aripi(perioada neutralității).
    Ok. Am două probleme de lămurit:
    - unu la mână - se vede clar vopsirea veche, germană, peste care s-a aplicat vopsirea românească și însemnele naționale. Asta înseamnă ca aparatul a fost un refurbish german, eventual un E1 mai vechi upgradat, sau un E3 reutilizat și livrat României, sau a fost de nou și revopsit de-ai noștrii (?!?!).
    Și doi la mână - cunosc diferentele dintre E3 si E4, în principal armele din aripi și blindajul pentru scaunul pilotului, dar as vrea sa mă lămuresc despre diferența dintre sub-tipuri în ceea ce priveste carlingă.
    Orice informație rog sa o postați aici si este bine venită.
    Vielen Danke, cum s-ar zice.

Comentarii

Pagina 1 din 1
  1. Fotografie

    VonManstein1975 

    17 Dec 2013 - 22:12
    buna seara si scuze de deranj! ....caut un Tiger 1 Initial production de la Dragon si nu gasesc in mai nici un magazin din Bucuresti! pe cutie este specificat Leningrad 1943 si tancul are camuflaj de iarna !...Stiti cumva un magazin online de prin tara sau vreo persoana pe care sa-l aibe? Neasamblat si nevopsit! multumesc anticipat si astept un reaspuns! al dv, Andre...
  2. Fotografie

    ARTHUR 

    06 Mar 2012 - 22:08
    Hi I'm new in the site ,
    I am a Belgian who works in Iasi, I am collecting modelsoldiers, tanks, canons , all military toys, how should I proceed to make a request on the forum?
    Thanks
    jan
Pagina 1 din 1