Forum Machete,Modelism,Hobby: Longinus - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Longinus's Profile User Rating: ****-

Grup:
Members
Postari:
7337 (1.59 pe zi)
Cel mai activ in:
Blindate (2073 postari)
Inregistrat la:
06-March 08
Vizualizari:
32794
Ultimul click:
Useril este offline Oct 26 2020 11:52 AM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
54 ani
Data nasterii
Ianuarie 5, 1966
Gender:
Male Male
Location:
Mayotte, Guyana

Informatii de contact

E-mail:
Private

Awards

Awards:
blindate-1

Topicele mele

  1. American trucks VII

    15 October 2020 - 09:11 PM

    Cu mulți ani în urmă, probabil 10 sau chiar mai mult, am reușit să pun mana pe unul dintre cele mai interesante kituri de gen, cel al scoțienilor de la Accurate Armour, care reprezintă un subiect frapant(pentru mine): un "recuperator" de 4 tone (medium, îi zic ei) pe șasiu de Diamond T 969.
    Un kit din rășină, desigur, avind în vedere profilul producătorului.
    Ca orice kit din rășini, și acesta avea cateva "însușiri" specifice: înainte de toate prețul, unul dintre motivele pentru care am spus, mai sus, că "am reușit".
    Deloc de neglijat, dar vorba ceea" no pain, no gain".
    Bun.
    Pe urmă o droaie de piese(literalmente O DROAIE) împachetate in pungulițe zip, fixate bine de tot pe blocurile de turnare, ceea ce înseamnă un singur lucru: pile, polizor și șlefuit...plus rupturile inevitabile.
    Ah, să nu uit praful.
    Droaia asta însumează vreo 200 de piese,și aici mă refer la numărul real, pentru că unele sunt stanțate cu aceași numerotare deși sunt 4 sau mai multe de acelasi fel.
    Apoi PE-uri. Multe si foarte riguroase. Si ele vreo...40 sau așa ceva.
    Planuri de asamblare, bineînțeles doar poze cu masterul gata asamblat și săgeti cu numerele pieselor, care unde vine. Te orientezi, măsori, încerci și vezi să nu gresești lipitura. Cianoacrilatul nu te iartă,nu ai a doua șansă.
    Apoi vine coala de decaluri. Multe, generice, cu explicații de date istorice pe care le concluzionezi și "decorezi" modelul după pofta inimii și ,eventual, a pozelor de epocă(dacă găsești).
    Ultima dar nu cea de pe urma caracteristică a unui kit de rășina...desigur piese îndoite sau rupte.
    Dar...rulles must be obeyed. Why should I complain...că tot vorbeam despre scoțieni.
    Să mai adaug că detalierea modelului ajunge la paroxism, masterul fiind pus la punct de un ...maestru, firește, pe numele lui Kay Struckmeier.
    Kitul nu mai este în producție în acest moment, iar la întrebarea mea adresată scoțienilor, daca va mai fi evere ever, ei mi-au răspuns ceva de genul " not,in the future".
    Și...in concret, cateva poze cu ce am reușit eu să realizez pană acum, într-un ritm de melc. Pentru fiecare piesă, trebuie să te străduiești, să te bați cu rășina și hazardul(în speranța ca nu vei produce vreo ruptura ireparabilă). Abia pe urma poți să o lipești la locul ei.
    Eh... poze, cum spuneam
  2. Mitsubishi Ki 51 Sonia

    17 September 2020 - 09:36 PM

    Dupa cate stiu eu, ucrainenii de la Clear Prop sunt nou veniti in oras,oricum fata de veteranii genului, sunt new kids on the block.
    Or fi ei new,dar si-au facut o intrare demna de lauda, cel putin mie asa mi se pare.
    Nu au multe releasuri dar acesta pe care am pus eu mana, le face cinste.
    Bombardierul usor Ki 51 Sonia, folosit si ca avion de observatie, atac naval sau ...kamikaze.
    De fapt acest tip a ramas in istorie tocmai pentru ca a reusit sa scufunde un submarin american, in chiar ziua atacului de la Hiroshima, submarinul respectiv fiind ultima nava de razboi pierduta in lupta, in al doilea razboi mondial.
    Nu fac prea multe referiri la partea istorica, iar pentru impresiile în legatura cu kitul, voi reveni.

    Pana atunci cateva fotografii, despre care nu pot sa spun ca sunt prea mandru, dar o impresie tot puteti sa va faceti cu ce anume am reusit eu sa realizez dintr-un kit bun.
  3. Morane Saulnier AR 35 EP2

    18 August 2020 - 03:13 PM

    In septembrie 1985 apărea nr.3 din acel an,al regretatei reviste Modelism, în cuprinsul căreia se regăseau planurile lui Morane Saulnier MS35, primul avion construit la IAR Brașov, pentru dotarea aviației romane. Știți povestea cu cele 12 aduse din Franța si pană la 30 de bucăți, altele 18 fabricate in licență la noi.
    Planuri frumos desenate, cvasicomplete,însoțite de un set de poze de epocă.
    Am fost suficient de entuziasmat încat să încropesc macheta avionului, după puterile și posibilitățile perioadei, machetă care mai apoi a stat ani buni "spanzurată" cu niste ațe subțiri, pe un perete,intr-una dintre camere.
    Nici măcar nu mai stiu ce s-a ales cu respectiva lucrare.
    Asta pană mai recent, cand am descoperit kitul de rășină al polonezilor de la Choroszy Modelbud (eu tot nu pot să pronunț numele ăsta).
    Același Morane Saulnier MS 35 pe care-l știam din planurile revistei, însă cu înmatriculare poloneză și la 1/72...adică minuscul.
    Nu-i nimic, am zis, trebuie să-l am. Zis și făcut.
    Și...acum stă in vitrină, musai cu cocarde tricolore.
    Mic, înseamnă chiar foarte mic, cu toată "distracția" ce decurge de aici. Plus că e rășină, deci se lipește cu cianoacrilat...adică ai doar cateva secunde la dispoziție ca să corectezi eventuale erori, după care...pa si pusi.
    Totuși, eu cred ca l-am rezolvat onorabil.
    Iată :


    Fisier atasat  20200818_073959.jpg (122.17K)
    Numar de descarcari: 48 Fisier atasat  20200818_074052.jpg (76.77K)
    Numar de descarcari: 41
    Fisier atasat  20200818_073822.jpg (59.92K)
    Numar de descarcari: 66 Fisier atasat  20200818_073923.jpg (45.46K)
    Numar de descarcari: 27
    Fisier atasat  20200818_074217.jpg (68.36K)
    Numar de descarcari: 41 Fisier atasat  20200818_074421.jpg (38.39K)
    Numar de descarcari: 45
    Fisier atasat  20200818_074452.jpg (47.61K)
    Numar de descarcari: 23 Fisier atasat  20200818_074634.jpg (65.7K)
    Numar de descarcari: 25
  4. Junkers F13 Hidro

    19 July 2020 - 07:15 PM

    Un kit mic, pentru un avion "mare". Ii spun asa pentru ca a intrat in istoria aviatiei ca bunicul tuturor avioanelor de pasageri, el fiind primul in lume, anume conceput pentru acest scop.
    Piese putine, care se imbina foarte bine,poate cu mici exceptii la interiorul destinat pasagerilor,definesc un kit "pus pe masa" de Revell in 1993.Cam de mult.
    Desi producatorul ofera posibilitatea asamblarii machetei si sub forma hidroavionului, coala de decaluri din cutie, generoasa de altfel, ilustreaza doar aparate de zbor utilizate de linii aeriene germane,elvetiene sau austriece, pe roti.
    Asadar, pentru cei care doresc neaparat sa reprezinte micul Junkers "pe apa" sunt nevoiti sa caute alternative la decalurile astea.
    Alternative...nu prea ar fi. Am gasit totusi oferta celor de la Lima November Decals, care ilustreaza un Junkers F 13 hidroavion, exploatat in apele Norvegiei prin anii 1930.

    Prima incercare de exploatare a unei linii aeriene de transport postal in nordul Norvegiei a constituit-o o companie numita Nordenfjeldske Luftselskap AS infiintata in 1930, cu baza la Trondheim si care facea legatura intre acest oras si Tromso. Se intampla in iunie 1930. In acel an, in Trondheim se organiza o mare expozitie de bunuri industriale si de larg consum, iar compania aeriana a gasit oportun sa ofere transport pentru eventuali oameni de afaceri din Tromso, doritori sa ajunga repede la destinatie, cu perspectiva ca ruta sa devina,mai apoi, una de zbor regulat.
    Primul zbor a avut loc pe 14 iunie 1930, dar la a doua cursa, pe 17 iunie, avionul a suferit avarii la elice. Din cauza aceasta si datorita cererii foarte reduse, s-a renutat la initiativa . In zborul sau spre Tromso, Junkersul avea pictat pe ambele laterale ale fuselajului logoul publicitar al companiei HOYANG ALUMINIUM , cea mai mare firma participanta la expozitia de la Trondheim.
    Firma exsita si astazi, la acelasi sediu din Norvegia si reprezinta unul dintre cei mai mari producatori de bunuri industriale si de larg consum, din aluminiu.

    Dupa accidentul suferit, Junkersul a fost modificat prin inlocuirea motorului original, cu un Junkers L5, motiv pentru care cei care doresc sa reprezinte versiunea "tarzie" a lui F13" Hoyang Aluminium" , trebuie sa refaca esapamentele, in numar de sase, plasate pe laterala dreapta a capotei, in locul esapatiei singulare ce iesea ca un corn de radasca prin capota superioara, la Junkersurile F 13 obisnuite.
    Eu asa am procedat.


    pozele:

    Fisier atasat  20200719_183831.jpg (23.02K)
    Numar de descarcari: 96 Fisier atasat  20200719_183927.jpg (78.37K)
    Numar de descarcari: 102

    Fisier atasat  20200719_184003.jpg (70.96K)
    Numar de descarcari: 64 Fisier atasat  20200719_184053.jpg (42.89K)
    Numar de descarcari: 38

    Fisier atasat  20200719_184124.jpg (75.24K)
    Numar de descarcari: 54 Fisier atasat  20200719_184205.jpg (69.18K)
    Numar de descarcari: 64

    Nu-i spectaculos piticul asta, dar este o pagina inedita in istoria aviatiei civile si nu m-am putut abtine.
  5. Cutterul TAMPA

    16 June 2020 - 12:59 PM

    INTRODUCEREA.

    Lansat la apa in 1912 si botezat initial Miami,cutter-ul garzii de coasta Tampa, a fost parte a unei mici dar agile flote de cutere care au patrulat apele de coasta ale Statelor Unite.

    Fisier atasat  USCG Tampa 3.jpg (23.55K)
    Numar de descarcari: 35 Fisier atasat  Initial denumita Miami.jpg (27.67K)
    Numar de descarcari: 33

    Dupa scufundarea Titanicului, pe 14 aprilie 1912, misiunile lui Miami, de supraveghere a traficului maritim, cautare si salvare, de ajutorarea marinarilor aflati in situatii dificile, s-a extins spre nordul Atlanticului.

    Fisier atasat  USCG Tampa.jpg (111.37K)
    Numar de descarcari: 33 Fisier atasat  USCG Tampa 2.jpg (146.96K)
    Numar de descarcari: 35

    Datorita asocierii dintre denumirea orasului Tampa Florida, numele navei a fost schimbat in Tampa, pe 1 februarie 1916.
    La 6 aprilie 1917, ziua in care Statele Unite au intrat in Prima Conflagratie Mondiala declarand razboi Germaniei, toate serviciile armatei s-au raliat efortului de razboi.
    US Coast Guard nu a facut exceptie.
    Razboiul s-a dovedit un botez al focului pentru nou infiintatul serviciu, format in 1915 prin fuziunea dintre Revenue Cutter Service si Life Saving Service. O data cu intrarea SUA in razboi, Coast Guard a fost transferata de la Departamentul Trezoreriei catre US Navy.


    CADRUL GENERAL

    In 1914 imediat dupa izbucnirea razboiului, Amiralitatea britanica a introdus sistemul convoierii trasporturilor navale, acesta devenind singurul mod eficient pentru reducerea pierderilor de nave, datorate activitatii submarinelor germane, atat in Atlanticul de nord, cat si in Mediterana.
    Incepind cu vara anului 1917 sase cutere de mari dimensiuni,apartinand US Coast Guard, incluzandu-l si pe Tampa, au fost trimise ca ajutor, peste mari, pentru misiuni de escortarea convoielor.

    MISIUNILE

    Pe 29 septembrie 1917 Tampa ridica ancora, paraseste portul New York si se indreapta spre Halifax, Nova Scotia. A fost pentru ultima data cand echipajul navei avea sa mai zareasca tarmurile Americii.
    Impreuna cu celelalte surori, cuterele Algonquin, Manning, Ossipee, Seneca si Yamacraw, USCG Tampa a intrat in componenta Squadron 2, Division 6 al Navy's Atlantic Fleet Patrol Force.
    Pe 6 octombrie 1917 nava paraseste portul Halifax si in seara zilei de 26 octombrie ajunge, ultima dintre cuterele USCG, in Gibraltar.
    In ziua urmatoare USCG Tampa este gata pentru misiune fiind arondata escortei oceanice, porneste in misiune alaturi de primul convoi, spre Anglia.
    In lunile ce au urmat, Tampa a participat la escorta a 18 convoaie, intre Gibraltar si Milford Haven - Tara Galilor, fara incidente majore si cu doar cateva lucrari de intretinere si reparatii minore.
    Escortand in total 402 nave intre porturile aliate, serviciul de razboi al navei a reprezentat o contributie semnificativa la sistemul de escorta a convoielor navale.
    Pe 6 septembrie 1918, amiralul Albert Niblack, comandantul celui de al doilea Escadron al Navy Atlantic Fleet Patrol Force, decoreaza nava impreuna cu intreg echipajul ei, in semn de apreciere pentru "servicii de razboi deosebite, moralul inalt si pregatirea echipajului"

    Fisier atasat  USCG Tampa 4 echipaj.JPG (37.32K)
    Numar de descarcari: 35 Fisier atasat  USCG Tampa 5.gif (46.84K)
    Numar de descarcari: 38

    urmeaza

Comentarii

Pagina 1 din 1
  1. Fotografie

    VonManstein1975 

    17 Dec 2013 - 22:12
    buna seara si scuze de deranj! ....caut un Tiger 1 Initial production de la Dragon si nu gasesc in mai nici un magazin din Bucuresti! pe cutie este specificat Leningrad 1943 si tancul are camuflaj de iarna !...Stiti cumva un magazin online de prin tara sau vreo persoana pe care sa-l aibe? Neasamblat si nevopsit! multumesc anticipat si astept un reaspuns! al dv, Andre...
  2. Fotografie

    ARTHUR 

    06 Mar 2012 - 22:08
    Hi I'm new in the site ,
    I am a Belgian who works in Iasi, I am collecting modelsoldiers, tanks, canons , all military toys, how should I proceed to make a request on the forum?
    Thanks
    jan
Pagina 1 din 1