Forum Machete,Modelism,Hobby: 177 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

177's Profile User Rating: -----

Grup:
Members
Postari:
1038 (0.28 pe zi)
Cel mai activ in:
Marina (622 postari)
Inregistrat la:
24-December 10
Vizualizari:
13185
Ultimul click:
Useril este offline Feb 22 2021 06:57 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
48 ani
Data nasterii
Mai 8, 1972
Gender:
Male Male
Location:
Drobeta Turnu Severin

Informatii de contact

E-mail:
Private

Ultimii vizitatori

Topicele mele

  1. Vand submarin pr. 633 ( ROMEO )

    24 November 2020 - 08:12 PM

    Salut, tuturor,

    Vand submarin proiect 633 (cod NATO Romeo) la scara 1:144 de la Trumpeter.
    Kit-ul este complet, in stare impecabila, decalsurile sunt pentru varianta fabricata in China sub numele de type 033.
    Pretul este de 110 lei.
    Rog pe cei interesati sa ma contacteze prin PM.

    Fisier atasat  romeo (4).jpg (128.64K)
    Numar de descarcari: 51Fisier atasat  romeo (2).jpg (52.67K)
    Numar de descarcari: 41Fisier atasat  romeo (3).jpg (77.08K)
    Numar de descarcari: 26Fisier atasat  romeo (1).jpg (75.07K)
    Numar de descarcari: 24Fisier atasat  romeo (5).jpg (52.42K)
    Numar de descarcari: 26

    Fisier atasat  pr633.jpg (64.5K)
    Numar de descarcari: 36
  2. Vestigiile Razboilui de Independenta

    12 May 2020 - 11:30 PM

    Salut, tuturor,

    Se implinesc in aceasta luna 143 de ani de la declansarea Razboiului de Independenta.
    Este momentul unei rememorari.
    Postarile de mai jos se constituie intr-un ghid sumar care marcheaza pe harta locuri intrate in legenda, locuri care insa sunt greu de identificat astazi pe teren. Impreuna cu Taz am hotarat sa venim in sprijinul calatorului grabit (dar dotat cu GPS) doritor sa viziteze acest spatiu incarcat de istorie.
    Trebuie tinut cont de faptul ca bulgarii au distrus in cursul anului 1913 monumentele romanesti din zona Vidin. Si pe teritoriul Romaniei monumentele au fost mutate, distruse sau degradate facand destul de dificila identificarea pe teren a vestigiilor razboiului de independenta.
    Ideea acestui post a rezultat tocmai din dificultatea localizarii redutelor romanesti si otomane, a bateriilor de artilerie, in ciuda unui material bibliografic destul de bogat.
    Cu aceasta dificultate ne-am confruntat in mod direct si nemijlocit in primavara anului 2018 cand am efectuat o excursie in zona Calafat unde am ajuns convinsi ca va fi o misiune usoara. Problemele au aparut chiar de la inceput in incercarea de a localiza bateria Carol I. Realitatea de pe teren nu semana cu descrierile contemporanilor de la 1877, cu fotografiile si documentatia pe care le aveam la dispozitie. A trebuit sa ne intoarcem la Drobeta Turnu Severin si sa organizam cateva sedinte cu documente bibliografice si vizualizari pe Google Earth. Dupa o resetare a cunostiintelor despre razboiul de independenta, am revenit la Calafat mult mai bine pregatiti.

    Bateria No.1 Carol I


    "Dispozitivul unitatilor de artilerie de la Calafat cuprindea bateria Carol, asezata pe inaltimea de la nordul orasului , ce dispunea de sase tunuri de 87 mm, avand misiunea de a tine sub foc circulatia pe Dunare si sa loveasca bateriile otomane de la Vidin" (Istoria militara a poporului roman vol.IV). Dupa 15/27 mai 1877, cele sase tunuri Krupp au fost retrase, fiind inlocuite cu patru tunuri rusesti de bronz, tip Lavrov, cal. 152,4 mm (Artileria romana in date si imagini, Col. conf. univ. dr. Adrian Stroea, lt. col. Gheorghe Bajenaru). La 15 mai 1877, un obuz turcesc cade in dreptul bateriei, foarte aproape de Principele Carol I . Locul caderii obuzului este marcat ulterior de un stalp.

    Bateria Carol I cu tunurile Krupp cal. 87 mm, componenta a Regimentului 1 Artilerie, aflata gata de lupta inca din anul 1876. Se observa clar pozitia inalta pe care este situata.
    Fisier atasat  bateria Carol I.jpg (45.07K)
    Numar de descarcari: 63

    Pe locul acestei baterii a fost ridicat Monumentul Independentei, realizat de sculptorul Dumitru Pavelescu-Dimo (foto albumul Armata romana, marelui ei Capitan- 1902).
    Fisier atasat  130-MONUMENTUL CALAFAT.jpg (56.46K)
    Numar de descarcari: 60

    Ulterior, au fost aduse doua tunuri otomane de captura, cedate de catre Miniserul de Razboi. Monumentul Independentei de la Calafat, asa cum arata inainte de primul razboi mondial era constituit dintr-un obelisc, doua tunuri si doi stalpi, unul cu inscriptia „15 maiu 1877. Aici a căzut primul obuz dușman înaintea principelui Carol I, domnitorul țării. Dumnezeu i-a ocrotit viața pentru fericirea României.”, celalalt avand inscrise numele unor notabilitati locale implicate in realizarea operei:
    Fisier atasat  monumentul independentei calafat antebelic (3).jpg (83.33K)
    Numar de descarcari: 57Fisier atasat  monumentul independentei calafat antebelic (2).jpg (58.69K)
    Numar de descarcari: 58

    Locul unde a cazut obuzul otoman este marcat de un stalp semnalat in prima fotografie cu o sageata rosie; dupa rasturnarea monarhiei inscriptia a fost acoperita, fiind restaurata dupa 1990.
    Fisier atasat  monumentul independentei calafat antebelic (1).jpg (115.55K)
    Numar de descarcari: 66Fisier atasat  2.JPG (367.34K)
    Numar de descarcari: 54

    Cele doua tunuri au fost ridicate de germani in timpul razboiului, probabil pentru recuperarea otelului. (in cartea sa „Jurnal din vremea ocupatiei” av. Vasile Cancicov povesteste ca nemtii au demontat si benzile de cauciuc de la mesele de biliard). Dupa razboi, monumentul a fost completat cu doua tunuri germane; se observa pozitia inalta a constructiei. Pozitia orasului Vidin este marcata cu o sageata rosie:
    Fisier atasat  monumentul independentei calafat interbelic (1).jpg (322.33K)
    Numar de descarcari: 65

    Dupa instaurarea regimului comunist, monumentul a fost modificat prin eliminarea vulturului de pe obelisc:
    Fisier atasat  monumentul independentei calafat dupa WW2 (2).jpg (85.4K)
    Numar de descarcari: 56Fisier atasat  monumentul independentei calafat dupa WW2 (1).jpg (77.39K)
    Numar de descarcari: 58

    In anul 1977 a fost inceputa constructia noului Monument al Centenarului Independenței pe locul bateriei Carol I. Cele doua tunuri impreuna cu obeliscul si cei doi stalpi de piatra au fost mutate la malul Dunarii. Monument al Centenarului Independenței aflat acum pe locul bateriei Carol I:
    Fisier atasat  4.jpg (206.7K)
    Numar de descarcari: 59

    Fotografie contemporana a Monumentului Independentei asezat la mica distanta de Dunare; stalpul de marcare al locului in care a cazut obuzul otoman mentionat mai sus, a fost si el mutat, totul fiind complet anapoda.
    Fisier atasat  1.JPG (300.34K)
    Numar de descarcari: 56
    Vedere a orasului Calafat. 1- Monumentul Independentei,falsa pozitie a Bateriei Carol I, 2- Monumentul Centenarului Independentei pozitia reala a Bateriei Carol I.
    Fisier atasat  harta.jpg (118.65K)
    Numar de descarcari: 66
  3. Dragoarele M40 in Marina Romana

    26 March 2020 - 11:51 PM

    Salut, tuturor,

    A venit si randul dragoarelor de baza romanesti. Avand la dispozitie planuri de calitate, am inceput constructia unui model la scara 1:72.
    In 1943 a fost inceputa la Galati constructia a patru dragoare din clasa M40, germanii livrand componentele necesare. Dupa 23 august 1944, lucrarile au fost intrerupte, acestea reluandu-se abia in 1949. In anul 1956 intra in serviciu ultima dintre cele patru nave.
    In cei aproape 50 de serviciu au fost executate numeroase lucrari de intretinere si reparatii care au schimbat aspectul navelor. Cea mai importanata s-a derulat la mijlocul anilor '70 cand au fost inlocuite masinile cu tripla expansiune (cazane pe pacura) cu motoare diesel si a fost refacuta suprastructura; armamentul a fost si el reconfigurat.
    Caracteristicile tehnice de dupa modernizarea de la mijlocul deceniului sapte, comunicate oficial, sunt: deplasament 777 tone, lungime x latime x pescaj 62,18 x 8,50 x 2,69m (pescaj prova)/2,66m (pescaj pupa)/ 3,27m (pescaj cu hidrolocator).

    Planul german al clasei M40; din pacate este cam simplificat, nu are decat 14 coaste
    Fisier atasat  thumbnail3.jpg (95.49K)
    Numar de descarcari: 112

    Varianta germana
    Fisier atasat  bremerhaven-3.jpg (57.06K)
    Numar de descarcari: 74Fisier atasat  seeschlange_1956.jpg (37.02K)
    Numar de descarcari: 76Fisier atasat  seeigel2_m188-1.jpg (66.45K)
    Numar de descarcari: 81

    Varianta romaneasca de la inceputul serviciului; se observa foarte bine la prova tunul universal sovietic 90K cal.85mm:
    Fisier atasat  2 .jpg (231.2K)
    Numar de descarcari: 80Fisier atasat  20232038_1399392033479950_8643586678655086564_o.jpg (57.36K)
    Numar de descarcari: 92

    Varianta modernizata (au aparut tunurile V-11 cal.37mm si mitralierele MR2N si lansatoarele antisubmarine RL-1000
    Fisier atasat  14-.jpg (43.42K)
    Numar de descarcari: 90Fisier atasat  17.jpg (304.73K)
    Numar de descarcari: 90

    Coastele sunt din placaj de 3 mm, decupate manual; pentru chila am folosit o teava de carbon de 5mm, iar pe fiecare coasta am montat cate un inel de alama (mi-am dat seama ulterior ca a fost inutil, mergea si fara, dar era deja tarziu); baghetele sunt 5x2 si 2x2 mm'; adezivul este de la MOMENT, variantele D2 si D3 (peste asteptari).
    Fisier atasat  thumbnail.jpg (62.15K)
    Numar de descarcari: 97Fisier atasat  thumbnail2.jpg (68.28K)
    Numar de descarcari: 101
  4. De pe net, februarie 2020

    01 February 2020 - 12:05 AM

    Nu stiu unde a luptat Gripen de este atat de renumit!
    Au fost construite mai mult de 4500 de F16 care sunt in serviciu curent in peste 20 de tari. Exista in multe variante (de unde poti alege, inclusiv avioane noi), exista o uriasa experienta in exploatarea si intretinerea lor; exista experienta de lupta.
    Intre Lockeed Martin si SAAB nu poate exista comparatie.
    Daca oferta SAAB ar fi venit in prima parte a anilor '90, poate ca ar fi iesit ceva. Acum e prea tarziu. Fabrica de la Craiova are atat probleme financiare si de ordin tehnic cat si de resurse umane. Am impresia ca Gripen a devenit o marota care condenseaza toate insatisfactiile legate de programele romanesti in aviatie. De nu Rafale sau Eurofighter?
  5. Wentworth Falls Lake

    14 December 2019 - 01:41 PM

    Salut, tuturor,

    Postez cateva fotografii cu modele navigante realizate de catre modelistii australieni, in majoritate covarsitoare scara este 1:72. Periodic au loc demonstratii la Wentworth Falls Lake.
    HMAS CLEOPATRA
    Fisier atasat  HMAS Cleopatra.jpg (51.68K)
    Numar de descarcari: 77

    HMAS HOBART II
    Fisier atasat  HMAS Hobart II.jpg (83.89K)
    Numar de descarcari: 68

    HMAS HOBART III
    Fisier atasat  HMAS Hobart III.jpg (85.66K)
    Numar de descarcari: 56

    HMAS HOBART I
    Fisier atasat  HMAS Hobart1.jpg (101.98K)
    Numar de descarcari: 57

    HMAS HUON
    Fisier atasat  hmas huon.jpg (267.03K)
    Numar de descarcari: 63

    HMAS MELBOURNE
    Fisier atasat  HMAS Melbourne.jpg (61.61K)
    Numar de descarcari: 59Fisier atasat  HMAS Melbourne2.jpg (78.89K)
    Numar de descarcari: 59Fisier atasat  HMAS Melbourne1.jpg (274.72K)
    Numar de descarcari: 72

    HMAS Queenborough
    Fisier atasat  HMAS Queenborough.jpg (91.46K)
    Numar de descarcari: 72Fisier atasat  HMAS Queenborough2.jpg (59.15K)
    Numar de descarcari: 62

    HMAS SYDNEY si PETRU CEL MARE
    Fisier atasat  HMAS Sydney & Petru cel Mare.jpg (105.63K)
    Numar de descarcari: 71

    HMAS SYDNEY
    Fisier atasat  HMAS Sydney.jpg (51.29K)
    Numar de descarcari: 57Fisier atasat  HMAS Sydney1.jpg (97.02K)
    Numar de descarcari: 59

    HMAS Tobruk
    Fisier atasat  HMAS Tobruk.jpg (98.4K)
    Numar de descarcari: 67

    HMAS Vendetta
    Fisier atasat  HMAS Vendetta.jpg (90.32K)
    Numar de descarcari: 56Fisier atasat  HMAS Vendetta1.jpg (56.14K)
    Numar de descarcari: 60

    HMS Bluebell
    Fisier atasat  HMS Bluebell.jpg (57.89K)
    Numar de descarcari: 67

Prieteni

Comentarii

177 nu are comentarii la profil inca.