Forum Machete,Modelism,Hobby: Revell Bismarck 1:350 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Revell Bismarck 1:350

#1 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 01 September 2009 - 07:59 PM

Dupa aproape un an de planificare, timp in care am cumparat kit-ul, accesorii si documentatie si dupa o perioada de proiecte fara legatura (directa) cu "marea", ma intorc la prima si cea mai mare pasiune a mea: navele, cu predilectie cuirasatele din cel de-al doilea razboi mondial. In consecinta, am decis ca cel mai potrivit proiect, subiectiv vorbind, nu putea fi decat Bismarck, noul kit al celor de la Revell, pe care as vrea sa-l duc la bun sfarsit intr-un mod interactiv, cu ajutorul sfaturilor si sugestiilor voastre. Dincolo de faptul ca Germania a proiectat si construit unele dintre cele mai frumoase nave de suprafata din WW2 (asta-i partea subiectiva), existenta pe piata a numeroase accesorii a cantarit, de asemenea, destul de mult. In paralel cu etapele propriu-zise ale constructiei voi prezenta si o scurta istorie a acestui faimos bastiment, accentuant detaliile mai putin cunoscute. E un proiect de anduranta, incerc sa ma inarmez cu rabdare si sper sa va placa.
Pentru inceput, cateva imagini cu kit-ul propriu-zis si accesoriile pe care am intentia sa le folosesc. In primul rand setul complet de la Eduard (setul de baza + railings and turrets+ german AA weapons+german naval figures 1/350), apoi setul de tunuri de la Sea Master Barrels ( 38 mm, 150 mm si AA de 10,5mm), un lant de ancora tot in scara si un set de decaluri. Mai am ceva achizitii pe care am sa le fac pe parcurs, de exemplu voi inlocui setul de tunuri AA, care sunt early, cu cele late, specifice pentru clasa Bismarck precum si o parte din decaluri, care conform masuratorilor mele sunt "out of scale" (mai mici) cu un set de la Begemont. Am sa folosesc acrilice (o combinatie de Vallejo si Tamiya), dar toate detaliile la timpul lor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG
  • Imagine atasata: 8.JPG

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 01 September 2009 - 08:07 PM


#2 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 01 September 2009 - 08:06 PM

pai, eu zic sa "dai play" si sa nu eziti sa faci comentariile de rigoare.poate voi invata si eu ceva despre "specia" asta de arma pentru ca , recunosc, nu sunt marea mea pasiune, si le deosebesc cu greu...in definitiv, si astea "este" nave de razbel, nu numai alea din lemn, cu vele...spor la treaba!

#3 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 01 September 2009 - 08:32 PM

Ce ne arati nu arata rau, subiectul de asemenea foarte interesant.Asa ca spor la treaba si astept cu nerabdare desfasurarea.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_09_2009/post-2039-1251830031.gif

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 01 September 2009 - 08:35 PM


#4 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 01 September 2009 - 08:36 PM

Frumos proiect,iti urez spor maxim,am si eu in kit Academy da-l las pentru alta data...sigur voi avea de invatat de pe urma muncii tale
Banuiesc ca pentru asta iti trebuiau zvastici de 2-2.5 cm

Bafta :-)

Aceasta postare a fost editata de axor: 01 September 2009 - 08:42 PM


#5 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 01 September 2009 - 09:02 PM

Degrelle, fara a-l avea in mana, am inteles ca este cel mai corect kit scos pana acum.
N-am avut posibilitatea sa-l studiez, dar am sa caut sa vad pe unde am pus planurile (foto gasesti pe net garla) si daca consideri ca-ti sunt de folos, am sa te inzestrez cu ele.
Spor la treaba si ...

Bafta!

#6 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 September 2009 - 09:12 PM

Vezi postareaaxor, la 1 Sep 2009, 21:36, a spus:

...
Banuiesc ca pentru asta iti trebuiau zvastici de 2-2.5 cm

Bafta :-)


Pentru asta mai precis :
Imagine atasata: Untitled1.jpg
:-)
Degrelle, frumos proiect si multa investitie. Sunt curios si nerabdator sa vad rezultatul final, subiectul fiind unul superdiscutat/montat interpretat prin lume. Poate si datorita lui Hood....

Daca ar fi dupa mine, as incerca sa il transform in Tirpitz, macar pentru "pitorescul" istoriei ultimului mare bastiment ce a purtat crucea incarligata la pupa. Insa, nefiind dupa cum vreau eu, iti urez spor la treaba (vei avea nevoie) si vant larg din pupa ! :good:

PS :
Navele de suprafata cu cele mai frumoase forme, le-au avut doar japonezii ( sub imperiul influentelor datorate proiectantilor navali britanici :-D ), insa de data asta, eu sunt cel subiectiv...

Sa ai spor, atat la macheta cat mai ales la prezentarea istoriei navei !
Te voi urmari cu placere

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 September 2009 - 09:13 PM


#7 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 02 September 2009 - 02:57 PM

Ma bucur ca subiectul starneste interes. Axor, ai dreptate! :-) Crios, planurile ar fi binevenite, chiar daca am cartea "Anatomy of a ship", de poze nu duc lipsa...AdiP, fie vorba intre noi, fiecare mare natiune navala implicata in WW2 se poate mandri cu cel putin o clasa de nave care ne incanta. Apropo de japonezi, sa stii ca initial am oscilat intre Bismarck si Yamato! In ceea ce priveste Tirpitz, ai sa fii uimit, dar am ales Bismarck pentru ca Tirpitz este cel care ma intereseaza cu adevarat, inca din anii `80, de la cartea lui Leonce Peillard, Scufundati cuirasatul Tirpitz!. Cu alte cuvinte, CU SIGURANTA va exista si un proiect Tirpitz, tot pe baza kit-ului de la Revell, unde sper sa folosesc din plin experienta acumulata cu Bismarck. Dar, cum spuneam, toate la timpul lor!

#8 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 04:11 PM

Astept de mult acest avant. Vint din pupici!

#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 02 September 2009 - 08:24 PM

Vezi postareaAdiP, la 1 Sep 2009, 22:12, a spus:

Daca ar fi dupa mine, as incerca sa il transform in Tirpitz ...


Exista deja un produs Revell care nu necesita transformari.

Revll's 1:350 Tirpitz

Bafta!

#10 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 13 September 2009 - 02:35 PM

În conformitate cu Articolul 181 al Tratatului de la Versailles, flota Germaniei era limitată la 6 cuirasate, 6 crucişătoare uşoare, 12 distrugătoare şi 12 vedete torpiloare. Articolul 190 obliga Germania la un maxim de 10 000 de tone pentru un bastiment, ceea ce insemna, practic, imposibilitatea Berlinului de aconstrui o flotă de suprafaţă care să readucă Germania intre marile puteri maritime. La 6 februarie 1922 cele cinci mari puteri invingătoare in război (Statele Unite, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Japonia) au semnat un Tratat, la Washington, în care au convenit, de comun acord, să limiteze deplasamentul marilor nave de suprafaţă la maxim 35 000 t şi calibrul armamentului principal la 406 mm. Tonajul total al bastimentelor a fost stabilit in felul următor:
Statele Unite: 525.000 t
Marea Britanie: 525.000 t
Japonia:315.000 t
Franţa:175.000
Italia: 175.000 t

Primele nemulţumiri s-au manifestat cu ocazia Conferintei Navale de la Londra (ianuarie-aprilie1930), care îşi propusese să revizuiască Tratatul de la Washington. Franţa si Italia, nemulţumite de situarea în "linia a doua" între marile puteri navale, au refuzat să ratifice acordurile de la Londra.
Sub restricţiile Tratatului de la Versailles, Germania a proiectat şi construit clasa Deutschland, asupra căreia nu insistăm aici. La 16 martie 1935 Germania a abrogat, unilateral, Tratatul de la Versailles, o mişcare calculată a diplomatiei germane, deoarece trei luni mai tarziu, la 18 iunie 1935, ministrul britanic de externe, Sir Samuel Hoare şi ambasadorul german la Londra, Joachim von Ribbentrop, au semnat Acordul Naval anglo-german. În conformitate cu acesta, Germania putea construi o flotă de suprafaţă echivalentă cu 35% din cea a Marii Britanii, în cazul submarinelor procentul fiind de 40%. Germania, deşi nesemnatară a Tratatului de la Washington, era obligată să-i respecte clauzele. În cifre reale, după semnarea acordului Berlinul putea construi 184.000 de tone=5 cuirasate de 35.000t.
Între decembrie 1935 si martie 1936 cele cinci mari puteri navale s-au întâlnit din nou la Londra. Japonia a cerut paritate cu Statele Unite şi Marea Britanie în ceea ce priveşte tonajul şi, în urma refuzului, s-a retras de la conferinţă. În consecinţă, a fost adoptată o clauză conform căreia se puteau construi cuirasate de 45.000 de tone în cazul în care o putere nesemnatară era suspectată că nu respectă limita celor 35.000 de tone . Italia şi Japonia nu au ratificat Tratatul. Cursa înarmării navale putea începe.

#11 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 13 September 2009 - 03:27 PM

Discuţii preliminare referitoare la construirea unui nou cuirasat (Schlachtschiff F: în conformitate cu tradiţia germană, numele navei nu trebuia dezvăluit decât la lansare; până atunci construcţia era identificată prin indicarea tipului navei urmată de o literă) au început încă din primăvara anului 1934. După semnarea acordului naval anglo-german, proiectul a fost oficial comandat şantierului naval Blohm & Voss (fondat de Hermann Blohm şi Ernst Voss în 1877) la 16 noiembrie 1935. La 1 iulie 1936 fost pusă, în mod simbolic pentru începerea construcţiei, prima piesă a chilei. Nu voi intra prea mult în detaliile proiectului şi a construcţiei. Proiectate de dr. Hermann Burkhardt, cuirasatele F şi G (Bismarck şi Tirpitz) erau, practic, versiuni înbunătăţile ale primelor proiecte D şi E (Scharnhorst şi Gneisenau). Principalele caracteristici ale viitorului cuirasat Bismarck,cele care ne interesează momentan, erau:

Deplasament: (cu încărcătura completă, inclusiv combustibil) 50.405 t
Lungime: 251m (241,55 m la linia de plutire)
Lăţime: 36 m
Pescaj (cu încărcătura completă): 10,2 m
Viteza: 30,12 noduri maxim; 28 noduri viteza de croaziera.

Există un curent de opinie, e drept aflat în minoritate, care consideră că Bismarck nu era altceva decât o continuare a clasei Bayern, din primul război mondial. Principalul susţinător este Antony Preston care, într-o carte apărută în 2002 şi intitulată The World`s Worst Battleships , a nominalizat şi Bismarck printre acestea. Cei mai mulţi specialişti susţin însă că, în afară de armamentul principal de 380 mm, identic din punct de vedere al calibrului, asemănarea se opreşte aici. În primul rând s-a folosit un oţel de calitate superioară, rodul a numeroase cercetări începute încă din anii `20. Fundul dublu era împărţit în 22 de compartimente etanşe. Coca urma o formă uşor convexă. Protecţia principală era dată de un ''brâu'' blindat de 320 mm, lat de 5,2 m şi lung de 170,7 m, în spatele căreia se aflau 50 mm de placă din lemn de teck pentru atenuarea şocului. Celelalte zone ale cocii aveau o centură blindată de până la 60 mm.
Cele doua cârme aveau, fiecare, o suprafaţă de 24,28 m˛ şi erau înclinate la un unghi de 8 grade faţă de verticală, asa cum se poate observa si din fotografie ( in prima o imagine datata 1 iulie 1936).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gallbismconstr1.jpg
  • Imagine atasata: 09_bs_rudders_propellers_1940.jpg

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 13 September 2009 - 03:47 PM


#12 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 13 September 2009 - 03:44 PM

Am decis ca voi purcede la constructia acestui kit în felul următor:


1. Montarea şi vopsirea elementelor cocii (minus detaliile ce pot fi adăugate uşor ulterior)
2. Puntea, fiind o singură piesă, va fi lucrată separat;
3. Suprastructurile la fel, iniţial montate şi vopsite şi ulterior adăugate.
4. Armamentul, la fel.
5. Mici detalii ce pot fi adăugate spre final.

Nu au fost mari probleme cu ansamblarea cocii. E necesara atentie si rabdare cu chituirea, îndeosebi în zona pieselor care formează arborii elicelor şi care se montează separat. O piesă livrată în kit te ajută să montezi cârmele uşor în unghi, după cum precizam; atenţie însă să nu daţi găurile drept! În ceea ce priveşte fotodecupajele, nu voi înlocui toate piesele. Ma interesează ca impactul vizual sa fie maxim. De exemplu, pe cocă puteam, în locul treptelor turnate, sa folosesc treptele livrate de Eduard. Asta însemna sa dau zeci de mici orificii de 0,3 mm şi să montez piesele aproape invizibile. Orice mică greseală ar fi ruinat totul, în sensul în care ar fi arătat mult mai rău decât iniţial. În plus, coca necesită multă muncă pentru vopsire, iar manipularea excesivă putea duce la un dezastru. Pe de altă parte, sunt şi piese care trebuie NEAPĂRAT înlocuite, de exemplu balustradele. Cele originale, venite cu kit-ul, sunt de-a dreptul odioase; în schimb, cele livrate de Eduard arată superb.
Datorită formei iniţiale a provei, foarte dreaptă, puntea prova era foarte "udă", afectând turela A şi echipamentele punţii (de altfel, toate navele germane din WW2 se confruntau cu aceeaşi problemă). În consecinţă, a fost montată o altă provă, denumită "Atlantic", în ideea în care nava putea, cel puţin teoretic, să înfrunte inclusiv valurile oceanului. În practică, noul design nu a reuşit să schimbe mare lucru.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG
  • Imagine atasata: 8.JPG

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 13 September 2009 - 04:07 PM


#13 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 13 September 2009 - 08:20 PM

frumoase sint si prezentarea si evolutia navei.felicitari.asteptam continuarea.

#14 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 13 September 2009 - 08:56 PM

ce reprezinta punctele din fata si de deasupra chilelor antiruliu?

#15 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 13 September 2009 - 10:58 PM

Bună întrebare! Şi eu m-am tot frământat să rezolv ghicitoarea asta, iar "tona" de documentaţie de care dispun nu m-a ajutat foarte mult. Oricum, în principiu cred că are legătură cu protecţia antitorpile. O să "sap" în continuare. Poate cineva de pe forum să ne ajute.
În poza pe care o postez vedeţi factura de plată pentru Bismarck. În final, preţul navei avea să se ridice la 196.8 millioane RM. Expensive!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bismarck_birth_place_08.jpg


#16 Useril este offline   TonyS 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 144
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 September 2009 - 01:19 PM

Sunt prize de fund pentru racirea motoarelor si altor angrenaje din sala masini.

Bafta

#17 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 14 September 2009 - 05:09 PM

Interesant, multumesc! Imi poti da, te rog, o sursa de documentatie?

#18 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 25 October 2009 - 04:23 PM

Dupa o munca sustinuta, revin cu detalii. Ca sa clarific discutia de mai sus, trebuie sa recunosc ca TonyS a avut dreptate. Am gasit termenul in engleza: "water intakes", ceea ce reprezinta exact ceea ce a spus Tony. Ii multumesc!
Am stat mult sa ma gandesc ce "inmatriculare" sa aleg. Mai intai am fost inclinat sa ma indrept spre cea folosita in ziua de 21 mai 1941, cand Bismarck a ancorat in Grimstadfjord, pe coasta norvegiana. Fiind insa vorba de un model care nu va face parte dintr-o diorama, am preferat camuflajul complet. In consecinta, m-am decis asupra zilei de 5 mai 1941, ziua in care Adolf Hitler a vizitat nava pe cand se afla ancorata in portul Gotenhafen (azi Gdinya, Polonia). Pe atunci, camuflajul folosit in Marea Baltica (dungi albe si negre) era vopsit atat pe coca, cat si pe suprastructuri. E cel mai spectaculos, cred eu, si m-am decis pentru el.
Inainte de a prezenta cateva poze cu etapa nr. 1 (montarea si vopsirea elementelor cocii) este necesar sa fac cateva precizari privind culorile de folosite de Kriegsmarine in ceea ce priveste subiectul nostru, adica Bismarck. Pentru "opera moarta" s-a folosit Dunkelgrau 51 (RAL 7000), un "medium grey"; pentru suprastructuri, armament si in general tot ce era dincolo de coca, Hellgrau 50 (RAL 7001), un "light gray"; alta nuanta de gri, folosita atat pe coca, cat si la armament si pentru puntie blindate, era Dunkelgrau 2 (RAL 7024), un "dark grey"; lemnul puntilor era tec. Pentru "opera vie" se folosea Schiffsbodenfarbe III Rot 5 (RAL 8013), un "red brown", linia de plutire era Schiffsbodenfarbe III Grau 1 (RAL 7016), denumita si Wasserlinienfarbe W.L. III, un "black grey". Negrul si albul nu prezinta probleme. Pentru cei care nu stiu ce inseamna RAL, o sa spun doar ca e un acronim de la Reichs Ausschuß für Lieferbedingungen und Gütesicherung. Restul descoperiti singuri, ca e interesant si folositor. Fara sa fiu un maniac al nunantelor si nici pe departe un cunoscator, nu am vrut nici sa folosesc roz in loc de gri. In consecinta, m-am orientat in felul urmator: Light grey pentru RAL 7000, barely grey pentru RAL 7001, dark sea grey pentru RAL 7024, red hull pentru RAL 8013, black grey pentru RAL 7016 si black, toate de la Vallejo Model Air. Albul si culoarea lemnului sunt de la Tamiya, XF-2 si XF-78 (wooden deck tan).
Revell a inclus in kit si o foaie generoasa cu decal-uri, inclusiv pentru camuflaj, dar nu am marsat in aceasta directie. In primul rand nu cred ca ar fi aratat la fel de bine; in al doilea rand, decalurile nu sunt chiar pasiunea mea. Am preferat varianta mai costisitoare ca timp, dar mai realista zic eu.
Postez pozele pentru exemplificare, cu mentiunea ca sunt facute cu telefonul. In realitate parca arata ceva mai bine (nu ca as fi subiectiv)...In prima poza e foaia de decaluri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 16.JPG
  • Imagine atasata: 9.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 25 October 2009 - 04:46 PM


#19 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 25 October 2009 - 05:01 PM

Bismarck folosea 12 cazane cu abur Wagner, in 6 compartimente si 3 turbine Blohm & Voss in 3 compatimente, fiecare operand cate o elice de 4,7 m diametru fiecare. Cea din centru si de la babord se invarteau in sens invers acelor de ceasornic. In timpul probelor Bismarck a atins o viteza de 30,8 noduri, devenind cel mai rapid cuirasat din lume la acea data (recordul a fost depasit de cuirasatul francez Richellieu, care a atins 32 de noduri in iulie 1940).

Carmele aveau, fiecare, 24,28 metri patrati si erau placate cu mici bucati de zinc impotriva coroziunii. Am renuntat la decalurile livrate si am vopsit carmele in consecinta. Interesant ca aceste mici fasii de zinc aveau o forma regulata la Bismarck si neregulata in cazul carmelor instalate la Tirpitz:

Gruppenhorchgerät (GHG) era practic un Sonar si apare pe coca exact ca in poza de mai jos. Desi Eduard a livrat un sablon, am ezitat sa-l folosesc. Nu doream sa stric ceva ce nu mai putea fi remediat; in plus, in generozitatea lor cei de la Revell au livrat o pereche de decaluri pentru el. Din nefericire, decalurile aratau oribil dupa ce le-am pus, asa ca mi-am luat inima in dinti si am incercat sa-l reproduc cu ajutorul sablonului. Nu a iesit cine stie ce, dar prefer asa decat deloc. Cand o sa trec la tratarea cu uleiuri o sa-l mai remediez putin.

Momentan, dupa un strat de lac lucios, o spalare cu uleiuri si o sigilare cu lac mat, ma opresc aici cu lucrul la coca, cu precizarea ca voi reveni asupra ei dupa montarea integrala, pentru a retusa ultimele detalii si u pentru un "weathering" nu foarte agresiv, tinand cont ca era o nava noua si camuflajul fusese de curand aplicat. Nu e chiar cum mi-as fi dorit, dar e ok. O problema care din pacate se observa la o cercetare mai atenta a aparut dupa ce am folosit albul de la Tamiya pentru camuflaj. Fiind prima oara cand foloseam T., am remarcat ca are un pigment ceva mai grosier decat cel de la Vallejo si, in consecinta, zonele in care am folosit alb ies cam mult in evidenta. Ori am dreptate, ori inca nu m-am familiarizat cu Tamiya, nu stiu, oricum, o sa-mi fie invatatura de minte. O alta problema a aparut atunci cand, dupa un strat de grund fin de la Tamiya si un ulterior strat de grund de la Vallejo, am observat ca balustradele s-au "incarcat" prea mult cu vopsea; in consecinta, am lucrat serios la ele. Nu stiu cum o sa procedez pe viitor si astept sfaturi din partea voastra. In orice privinta! Era sa uit; pentru elici am folosit old gold. Dupa "spalare" mai ales, arata ok. Enjoy!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 07_bs_propellers_1940.jpg
  • Imagine atasata: 05_rudder_anoden_bismarck.gif
  • Imagine atasata: 06_rudder_anoden_tirpitz.gif
  • Imagine atasata: 08_bs_rudders_propellers_1940.jpg
  • Imagine atasata: ghg.gif
  • Imagine atasata: 12.JPG

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 25 October 2009 - 05:08 PM


#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 October 2009 - 05:26 PM

Sunt numai ochi la topicul tau,Degrelle.Imi place si subliniez vopsirea:o treaba nu tocmai simpla,tie ti-a iesit bine. :rolleyes:

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi