Forum Machete,Modelism,Hobby: Me-109 E4/7 - Helmut Wick - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Me-109 E4/7 - Helmut Wick

#21 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 15 December 2004 - 08:34 AM

Salut Blue Max,

De unde (sau cum) pot cumpara cartea?
Care e titlul ei?


Christian

#22 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 15 December 2004 - 12:44 PM

Christian,
Ti-am raspuns pe e-mail, dar m-am gandit ca poate si altii sunt interesati de carte, deci iata informatiile.
Cartea se numeste "Aircraft Aces vol.1" este bilingva (engleza/poloneza) si a aparut la editura Kagero. Intre timp au mai aparut si vol.2 si vol.3. Detalii despre carti gasiti la http://www.kagero.pl
Nu va recomand s-o cumparati de la Kagero, caci preturile sunt piparate.
Mai ieftin iesiti de la dealerul polonez Karaya ( http://www.karaya.ce...l/eng/eng2.html )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_pg_00s.jpg


#23 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 15 December 2004 - 02:32 PM

Pe Hyperscale este un articol despre construirea acestui aparat dar la 1/72. Metoda folosita este cea a buretelui, cu rezultate bune zic eu. Cred ca ar merge foarte bine si la 1/48.
Iata linkul:
http://www.kitparade.com/features00/modell...olutionrf_5.htm

#24 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 16 December 2004 - 07:30 AM

Hai sa punem si cireasa pe tort ! :lol:
Acesta este profilul color propus de autorul cartii de la Kagero pt. avionul lui Wick.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_pg_14_15s.jpg


#25 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 16 December 2004 - 08:55 AM

Salut Blue Max,

Multumesc. Cireasa este delicioasa. Dar m-a bagat in ceata.

In desenul pe care l-am postat eu, pe net am mai gasit unul asemanator, se vad urmatoarele:
1. Conul elicei galben si nu negru;
2. Inel de culoare metalica imediat dupa conul elicei - care nu exista in cazul 'ciresei';
3. Capota motorului de culoare galbena - fara mottling;

Oricum, imaginea ma va ajuta foarte mult.

Christian

#26 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 16 December 2004 - 09:19 AM

Hmm,
Christian, cred ca acele poze sunt ale avionului "2 galben" zburat de Wick anterior. Intr-adevar acolo coafa eliciei e deschisa la culoare (galbena).
Mai e in carte o poza a avionului ultim al lui Wick, dar nu se vede coafa eliciei.
Atasez poza ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_pg_12s.jpg


#27 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 December 2004 - 12:39 PM

O mica observatie Christian: coafa elicei si elicea sint RLM 70 si nu negre!
Nu dispera, nu este singurul caz cind pentru acelasi avion sint date mai multe profile! Poate lamureste oanounain problema :hammer:
Alexandru

#28 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 16 December 2004 - 01:10 PM

Toata lumea zicea ca am mare rabdare sa vopsesc "piticii" aia la 1:72. Dar mie mi se pare ca e mai greu sa vopsesti cadranele astea, chiar la 1:48. Asa ca am incercat sa vad cat de mari sunt de fapt. Dar din pacate acolo era o moneda ciudata. :(

#29 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 16 December 2004 - 02:01 PM

Iata o alta poza a aparatului lui Wick cu informatii contradictorii. Cand a fost doborat era comandant si inmatricularea "2 galben" nu mai era vizibila. Probabil acoperita de noile insemne ... Textul de langa poza insa afirma altceva...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Luftwaffe_Emblems_page_09s.jpg


#30 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 17 December 2004 - 09:52 AM

Am si eu o nelamurire visavis de profilele postate de tine Blue-Max. Suprafetele superioare par vopsite in RLM71 si 65; nu ar trebui sa fie 71/02?

#31 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 17 December 2004 - 11:01 AM

Ahmed,
Ai perfecta dreptate !
Nu am nici o explicatie pt. culorile din profilul lui Wick. Poate o fi vreo exceptie, habar n-am ?! Cand am timp voi citi cartea, poate aflu mai multe, dar fiind scanata n-am nici o tragere de inima ... :-x

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Luftwaffe_Colours_page_130s.jpg


#32 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 17 December 2004 - 03:18 PM

Salut Ahmed,

Daca te referi la culorile de pe aripi, nu cred ca intre cele doua exista vre-o diferenta. Ci doar nuante diferite la tiparire.

Daca te referi la culorile de fuselaj pot sa iti spun ca de curind am citit undeva ca in Batalia pentru Anglia, germanii aveau mari probleme datorita camuflajului nepotrivit pentru acea regiune.
Daca camuflajul initial utilizat de Luftwaffe era potrivit pentru campania din Polonia sau Franta, el s-a dovedit total nepotrivit pentru cea din Anglia.
Fuselajul astfel vopsit era prea deschis la culoare fiind extrem de vizibil in zborurile joase de deasupra canalului. Acceasi problema aparea si deasupra cimpiilor din SE Angliei.

Ca urmare comandantii au dat mina libera la modificarea camuflajului de pe avioane (Linia de demarcatie de pe partile laterale a fost coborita mult mai jos, si fiecare si-a modificat un pic camuflajul astfel incit sa fie cit mai putin vizibil).
Operatia asta s-a desfasurat mai mult sau mai putin controlat, in functie de Geschwader si de comandant, dar rezultatul a fost ca au aparut o gramada de camuflaje originale (unele chiat unice - liniii incrucisate, pete mai mari sau mai mici, etc...)

Oricum e minunat pentru ca ne-au oferit noua o incredibila paleta de optuni si singurul lucru care imi pare rau este ca nu toate au fost documentate ca lumea.
Pina si avionele doborite deasupra angliei (si au aterizat fortat), care au fost studiate si analizate de specialistii englezi contin date vagi si extrem de diferite in ce priveste camuflajul aplicat pe ele.

Christian

#33 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 17 December 2004 - 05:05 PM

Ai perfecta dreptate cand spui ca au apelat la tot felul de solutii pt. adaptarea camuflajului la conditiile Bataliei. Dar in toate speculatiile si variantele vazute pe net sau prin carti, niciodata nu am pomenit suprafete superioare superioare (pe aripi) vopsite in RLM65. Majoritatea modificarilor in raport cu camuflajul folosit pana atunci in Europa tineau de folosirea lui 02 pe aripi in combinatie cu 71 si pe fuselaj, in diverse combinatii, cum ai mentionat si tu.
Asadar, folosirea aceleiasi culori pe intrados si extrados in profilul postat de BlueMax, atata timp cat se specifica in text ca e vorba de 02/71 cu 65, constitue dupa mine o greseala de tiparire.

#34 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 17 December 2004 - 11:23 PM

Ahmed,
Ultima ilustratie postata de mine, nu e din cartea poloneza cu asi. E din alta carte (Luftwaffe Colours - Hikoki) si am postat-o ca o confirmare a celor sustinute de tine, referitor la stilul de vopsire in Batalia Angliei. Voi citi in acest weekend tot textul referitor la Wick din cartea cu asi, dar mi-e teama ca nu voi gasii prea multa informatie referitoare la culorile avionului....
In alte carti poloneze pe paginile cu profile color erau trecute si mostre de culoare sub forma de dreptunghiuri colorate, cu indicatii clare de RLM. Din pacate in cartulia asta cu asi, nu e asa. :lol:

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 December 2004 - 01:47 PM

Ahmed, RLM 65 nu a fost folosit niciodata pe extradosul aripilor! Ceea ce se vede in imaginea postata este RLM 02 care din motive de tiparnita a ajuns sa se confunde cu nRLM 65. Singura culoare de intrados foilosita pe ectrados a fost RLM 76 (RLM 22 nu putem sa-l punem la socoteala :lol: )
Interesant este ca RLM 02, ca si RLM 74 si 75, aparute pe avioane inainte de a fi stipulate "legal " de RLM, au fost considerate mult timp vopsele de ...captura!
Alexandru

#36 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 18 December 2004 - 06:09 PM

Cristian, eu la prima postare ma refeream, cea din cartea cu asi. Intradevar ultimul profil postat este corect.
Alex- tocmai asta ziceam si eu- ca nu s-a folosit 65 niciodata pe extrados. Sper ca nu am fost prea confuz.

#37 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 03 January 2005 - 07:40 PM

In Internet Modeler April/2000 am gasit ceva informatii noi in cazul “Herr Major Wick”. Este vorba de un profil creat de editorul Chris Banyai-Riepl insotit de ceva text cu informatii. Curios Banyai-Riepl reda directia avionului “mai murdara” si capota motorului chiar “foarte curata” ?! Cate Marii, atatea palarii !! Va redau mai jos textul integral:
“ One of the most famous Bf109s from the Battle of Britain, this plane saw many different changes in its lifetime. Major Wick was quickly on his way to becoming one of the best known fighter pilots of the war when he was shot down by a Spitfire in late 1940. This profile shows his plane at the end, with 54 kill markings on the rudder and the Kommodore chevron markings on the fuselage. JG2 used an interesting scheme of brush stippling instead of sprayed mottling. The base scheme is thought to be RLM71/02/65, with the stippling in either RLM71 or RLM70. The double chevron markings from when Major Wick was Kommandeur of I./JG2 have been painted out, most likely with RLM70. “

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bf109_5_wick.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi