Forum Machete,Modelism,Hobby: Me-109 E4/7 - Helmut Wick - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Me-109 E4/7 - Helmut Wick

#1 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 10:43 AM

Salut,

Am reusit sa termin tabloul de bord al Me-109, scara 1/48 Revell.
Deoarece era un E4/7 facut tirziu (cu consola intre picioarele pilotului) am colorat cabina in RLM 66.
Nu am gasit fotografii de unde sa reiasa daca asta era culoarea originala.

Am mai folosit si un set de fotodecupaj Eduard, pentru acest tip de avion.

Acum sunt in plin proces de rescriere a panel lines-urilor. O sa mai postez citeva fotografii dupa ce termin de construit si vopsit cabina.

Fiind un avion nou am incercat sa nu exagerez cu drybrushingul.

Christian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01_Cockpit_10.jpg


#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 December 2004 - 11:01 AM

Arata super Christian.
O sa-l faci cu cupola inchisa?
Bafta!

#3 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 11:19 AM

Salut,

Da, cel mai probabil cupola va fi inchisa.
Dar in cazul asta s-ar putea sa fac o exceptie.

Oricum nu conteaza daca detaliile nu se mai vad. Eu stiu ca ele sunt acolo, si asta este cel mai important lucru. :lol:

Si mai ramin si fotografiile.

Christian

#4 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 14 December 2004 - 11:25 AM

Servus,
Arata excelent. De acord cu tine Christian, si pentru mine e deajuns sa stiu ca detaliile sunt acolo in cockpit. La Bf 109 E3 Galland, Tamiya am pus in interior chiar si sistemul radio care era dat de PE de la Eduard.
Astept cu nerabdare si alte fotografii ale avionului si eu il am in planul pe 2005. Folosesti decalurile date de kitul Revell? e aparatul indicat in planuri?
Spor,
Bill :lol:

#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2004 - 11:33 AM

Foarte frumos ti-a iesit panoul de bord... O singura remarca, nitel lac lucios in cadrane cred ca ar da bine... Future/Klear e excelent pentru asa ceva.

#6 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 December 2004 - 11:38 AM

curec_christian, la Dec 14 2004, 11:19 AM, a spus:

Oricum nu conteaza daca detaliile nu se mai vad. Eu stiu ca ele sunt acolo, si asta este cel mai important lucru.  :lol:
Si mai ramin si fotografiile.
Christian

Adevarat Christian, dar acum stim si noi ca sunt acolo ;-)
Astept cu nerabdare si alte poze (cand vor fi)
Sincer imi place cum lucrezi.
Bafta si spor la treaba!

#7 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 11:50 AM

Salut Cartula,

Pe cadrane exista doua straturi destul de groase de Klir, dar din pacate iluminarea nu este cea mai potrivita.
O sa trebuiasca sa imi mai iau cel putin o sursa de lumina (probabil un neon - daylight) ca pot sa scot niste poze decente. Lipseste sursa de lumina de deasupra obiectului (atunci ar fi existat reflexia care trebuia)

Si unde mai pui ca camera utilizata de mine (un Sony de tip mai vechi) nu stie sa faca fotografii decit la min. 10cm. Iar pentru asemenea detalii e nevoie sa apropii aparatul un pic mai mult. Sper ca de problema asta sa se ocupe Mosul (Craciun).


Christian

#8 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 12:03 PM

Salut,

Aparatul este cel indicat in planuri (ca Werksnummer), doar insemnele difera putin.

O sa folosesc decalsurile primite de la Revell dare le nu corespund cu insemnele pe care le avea avionul lui Wick in momentul in care a fost doborit deasupra canalului. El fusese numit Kommodore cu putin timp inainte (aprox. o luna) astfel ca insemnele avionului sau au fost modificate rapid (era in plina batalie pentru Anglia).
Asa ca va trebui sa folosesc in completare si alte decalsuri.

Oricum cel mai greu de realizat va fi mottlingul greu de pe fuselajul avionului care pe deasupra era aplicat pina aproape de burta avionului (specific pentru modificarile de vopsire facute la avioanele ce luptau deasupra angliei).
Aici chiar nu stiu ce metoda de vopsire sa folosesc.

Bafta la modelit
Christian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bf109_wick2.jpg


#9 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 14 December 2004 - 12:16 PM

Salut Christian,
Frumoasa alegere.
Ce zici la stropii respectivi de un drybrushing cu o pensula cu fire sintetice lungi si dure? dupa inmuiere in vopsea si stoarcerea partiala am atins suprafata de vopsire perpendicular, scurt si des. Am aplicat asa ceva la alte kituri(e drept pe suprafete mici) si arata aproximativ la fel. Bineinteles trebuie incercari multe.
Am cartea de la Kagero Luftwaffe aces nr1. si pilotul principal e Wick. Daca doresti.....
Spor,
Bill :lol:

#10 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2004 - 12:20 PM

Referitor la iluminare, ar fi doua aspecte de care m-am lovit...
Primul, nu e bine sa mixezi neon cu bec incandescent, deoarece camerele digitate tind sa nu mai stie pe unde sa stabileasca temperatura de culoare de alb, si ajungi in situatia ca unele zone ale imaginii sa bata spre albastru (din cauza neonului) si altele spre rosu (din cauza becului cu incandescenta)

Al doilea, sunt mult mai eficiente becurile cu incandescenta mate/opal, din cauza puterilor mult mai mari pe care le degaja. Implicit dau o putere luminoasa mult mai mare decat neoanele. Eu folosesc 2 becuri cu incandescenta de 200W opal daylight, si obtin o iluminare destul de buna si uniforma.

Cat despre camera foto... Eu am un Olympus care merge cam tot spre 10 - 15 centimetri minim... Pana acum m-am descurcat onorabil cu ea, desi intr-adevar cand incerc sa fac foto la panouri si chestii micute, mi-as dori sa stie mai multe ;) Ca sa rezolv problema, fac pozele de aproape in rezolutie mare, si decupez ce mai intereseaza pe urma cu Photoshop-ul...

Uite un exemplu.
Imagine postata

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2004 - 12:50 PM

O mica remarca, referitor la avionul lui Wick....

Profilul care il ai in poza arata coada (partea galbena) ca avand un mottling foarte dens aplicat.... Exista o poza insa cu coada aparatului lui Wick la 54 de victorii (exact profilul cu pricina), in care se vede ca nucrurile nu stau tocmai asa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wick.jpg


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 December 2004 - 01:11 PM

Din pacate nu pot nici sa te aprob nici sa te contrazic in privinta culorii plansei de bord si a ineriorului, dar mai mult ca sigur era RLM 02. RLM 66 a fost introdus, oficial cel putin, ceva mai tirziu, cam de la F-uri.
Ceva nelamuriri (trebuie sa verific!) am si in privinta formei bazei tabloului de bord.
Cit despre mottling la scara mai mare se poate face cu aerograful. La scara mica se poate incerca cu un brybrushing cu o bucactica mica de burete (s-ar parea ca in original camuflajul a fost facut cu...buretele!)
Succes
Alexandru

#13 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 14 December 2004 - 01:26 PM

Alexandru,
Interesanta tehnica cu buretele. Cit despre aerograf cum poti face mottlingul ala la scara 1/48? Cu sablon?
Spor,
Bill :lol:

#14 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2004 - 01:42 PM

Am gasit si o poza mai mare... Sper sa-ti ajute, se vede cum sunt revopsite insemnele.
Imagine postata

#15 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 01:50 PM

Salut Cartula,

Multumesc pentru sfaturi.
In primul rind o sa iau doua becuri mai mari (mate, de 200W).
Si dupa aceea o sa vad cum ies pozele.

Legat de fotografie - face parte dintr-un set de fotografii, probabil ultimul facut avionului inainte de a fi doborit (am recunoscut fundalul si modul de camuflare a avionului). - AM POSTAT IN ACELASI TIMP !!!
O sa iau o decizie privind acel mottling cind ajung la el. Pina atunci poate mei gasesc ceva documentatie care sa ma ilumineze (De ce?), pentru ca este clar ca ai dreptate si desenul meu nu respecta realitatea. Dar este cel mai bun pe care l-am gasit pina acum.
Multumesc.


Salut Alexandru,
Cit despre afirmatia ca RLM 66 a inceput sa fie utilizat incepind cu 109 F-urile, am vazut atit fotografii de epoca cit si machete in care aceasta culoare a fost utilizata deja de la E-uri.
O sa caut referinta si o sa iti transmit si tie adresa.


Cel mai probabil ca voi utiliza un burete pentru a face camuflajul.
Probabil un buretel pentru aplicarea fondului de ten. O sa incerc sa improvizez ceva. In curind o sa incep sa fac incercari pe un model de test (mai vechi).
E o chestie la care ma tot gindesc de ceva timp.

Christian

#16 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 14 December 2004 - 03:31 PM

Mottlingul de la avionul lui Wick era dens mai ales in fata.
Spre coada era intr-adevar mai difuz.
Iata 2 poze in sprijinul acestei afirmatii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_pg_09s.jpg


#17 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 14 December 2004 - 03:32 PM

Poza nr.2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_pg_18s.jpg


#18 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 14 December 2004 - 04:03 PM

Salut,

Multumesc Blue Max, cea de-a doua poza inca nu am vazut-o pina acum.
Mi se pare mie sau in fata geamului frontal trebuia sa fie un geam blindat, care eu nu il vad in cea de-a doua poza a avionului lui Wick (unii piloti aveau obiceiul sa il dea jos pentru ca le reducea vizibilitatea).

Christian

#19 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 14 December 2004 - 07:58 PM

Da Christian, se pare ca asa e cu geamul blindat ...
Ambele poze sunt din cartea de care spunea Bill de la editura Kagero/Polonia. Cartea nu e rea de loc si-ti ofera si o coala cu decals-uri la scara 1/72 si 1/48. Ai acolo si inmatricularea lui Wick.

#20 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 15 December 2004 - 07:44 AM

Christian iata si decalul, poate te intereseaza.
Sunt oferite mai multe inmatriculari ale pilotilor descrisi in carte: Wick, Losigkeit si Knappe.
Scarile 1/72, 1/48 si 1/32.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aircraft_Aces__1_decals.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi