Forum Machete,Modelism,Hobby: IAK 17 UTI - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAK 17 UTI

#21 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2006 - 07:18 PM

Motorul a suferit un upgrade major, fiind inlocuit cu o realizare de exceptie a tehnologiei romanesti....
Imagine postata

#22 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 09 April 2006 - 07:27 PM

Acum am vazut si eu. Eu ma uitasem doar in fuga, in special la cabina.
Mi se pare ca o clona JuMo004 e la Muzeul Militar Central.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 09 April 2006 - 07:27 PM


#23 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 09 April 2006 - 07:28 PM

so...
1. nu stiu cum a ajuns acolo..nici aia de la palat nu stiau...oricum nu prea ii interesa...spuneau ca uneori mai usuca diverse covoare pe el :bang:
2. da..motorul e inauntru...adica in cladire unde functioneaza un muzeu tehnic...evident nu inautrul avionului...dupa cum se vede acolo sunt cozi de matura, spray-uri etc, motorul e in stare f buna.. e intr-adevar copia motorului german
3. m-a frapat structura primitiva pe grinda cu zabrele a fuselajului, nu stiam ca rusii faceau avioane cu reactie pe structura de biplane...e ciudatel avionul...
4. e distrus cam 30% din el dar poate fi recuperat...numai ca e in patrimoniul alora care prefera sa il vada distrus probabil decat sa il atinga cineva...in alta ordine de idei nu prea are unde sta sa fiu sincer...
5. ar fi interesant de aflat cat de rar e cu adevarat la ora actuala acest avion

Aceasta postare a fost editata de MiG: 09 April 2006 - 07:32 PM


#24 Useril este offline   cid 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 357
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Aviatie

Postat 09 April 2006 - 09:04 PM

Va multumesc pentru documentare.
Sunt incantat ca o simpla intrebare a dezvoltat acest subiect.

#25 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

  Postat 10 April 2006 - 11:44 AM

Iti vine sa te iei cu mainile de cap :-) :bang:
Bolovanii aia de la Iasi refuza cu indarjire sa renunte la avionul asta sau macar sa-l dea la schimb pentru altul.
Muzeul Aviatiei a propus sa-l ia de acolo cu un elicopter (alta varianta nu prea e) si sa le dea in schimb alt avion (din care sunt mai multe exemplare) si directoarea de acolo a spus ca ea asta are in inventar si ca nu poate face schimbul.
Prefera sa distruga un exemplar unicat in romania de cat sa-l dea unora care l-ar restaura de bine, de rau. ;-)
Nici cu Muzeul Aviatiei nu mi-e rusine :-D (au cateva avioane in care si-au cam bagat picioarele - tot unicate), dar macar aici ar sta intr-un spatiu inchis si sunt sanse mai mari de restaurare.

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 April 2006 - 12:15 PM

Si ne mai miram ca nu avem nici un IAR-80 sau un Bf109. Pai daca tot de contopisti din astia au avut parte....... :-D :bang:

#27 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 10 April 2006 - 12:27 PM

nu e nevoie de elicopter...aripile se pot detasa de fuselaj si se poate scoate pe o poarta auto...vointa trebuie sa fie
ma gandesc serios: care ar trebui sa fie demersurile de transferare a acestuia la o institutie care sa aiba mai multa grija de el?

@Z-mare...da...as pune pariu ca asa s-a intamplat..si 80-urile si 109 au fost distruse de dezinteres in primul rand

Aceasta postare a fost editata de MiG: 10 April 2006 - 12:30 PM


#28 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 10 April 2006 - 01:28 PM

Voi nu sunteti zdraveni? Pai la Muzeul Militar abia mi-a dat un scaun si mi-a spus de 5 ori sa-l aduc inapoi ca e pe inventar si altfel il plateste ea. Cum sa dea un avion? Alea dispar altfel ... :bang:

#29 Useril este offline   Sril 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 03-February 06

Postat 10 April 2006 - 04:38 PM

Problema mai complicat Olaf!!!
Cum se scuat din fisa de magazie din museu doua aripile si un fuselaj de avion da ca sunt scris pe avizul de insotire a marfii? Numai avem un avion pe contabilitat? :bang:

I love Romania and her bureaucracy :hammer:
:-D :-) ;-)

Sril

Aceasta postare a fost editata de Sril: 10 April 2006 - 04:39 PM


#30 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 12 April 2006 - 06:00 AM

Alta solutie atunci... -MITA-
...sau daca-mi permiteti sa folosesc un cuvant mai cool(si la moda)...shpaga :roll:

Ar mai fi o chestie...ca membrii forumului sa se adune si sa puna cativa Roni de caciula fiecare, iar apoi sa fie donat unei organizatii de incredere cum ar fi Muzeul Militar; sau eventual pe proprietatea unuia dintre noi care sta mai "pe la tara" si ar avea loc in curte(dupa ce scoate ARO-ul, IMS-ul si carutza :-D :-o ) Ma gandesc, oare cat ar costa coaja aia, avand in vedere ca un MIG-15(nefunctional, dar complet) poate fi cumparat pe cateva mii de dolari USD.

Aceasta postare a fost editata de Suburban: 12 April 2006 - 06:01 AM


#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 April 2006 - 07:49 AM

Suburban, nu tine treaba cu "hai sa punem mina de la mina si sa luam pe datorie" :-o . Airoplanu, conform legii, trebuie scos la licitatiune si te tresesti ca vine Alubulibasa din Sintesti si ti-l sufla de sub nas cit ia zice rom (nu, nu ala de se bea :-D, alalalt cu doi de rr) si adio. Mai degraba tragi contopistii aia de mineca pentru a-si da seama ce piesa rara (ce nu trebuie confundata cu o gramada de dural!) au in ograda!

#32 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 12 April 2006 - 10:48 AM

pai schema cred ca ar fi sa le dea armata un l-29 (ca a ajun unul si la nush ce azil de batrani) ca sa nu spuna ca nu au avion si sa le dea inapoi la muzeul aviatiei sau cel militar yak-ul. totul s-ar petrece intre institutiile statului si ar fi ok. numai ca trebuie trase probabil sfori zdravene aici.

#33 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2006 - 11:56 AM

radub, la Apr 9 2006, 06:46 PM, a spus:

Mansha din postul din fata arata foarte germana!

De fapt daca imi aduc aminte ce am vazut eu la Expomil la prima editie, cand au adul un Lancer III, mansa aia aducea foarte tare cu asta, in spiritul rusesc: groasa, butucanoasa cu butoane mari de neam prost. Oricum mie mi se pare ca e chiar cea originala. ;-)

dar cea mai tare faza vi-o spun eu: Daca mergi la Poiana Brasov, pe drumul din Rasnov, intr-o curba observi in curtea unui nene un MiG 15 sau 17 pitit printre brazi...rezerva strategica. :-D

Promit ca atunci cand gasesc poza o postez. :-o

#34 Useril este offline   Iceman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 24-September 05

Postat 12 April 2006 - 11:57 AM

spaga.mita.....si alte sfori ;-) :-D :-o nu aceasta este problema,ci aceea ca respectivul "obiect" face parte din patrimoniul cultural iar ca sa fie imprumutat,inchiriat sau chiar si sa faca subiectu unui schimb cultural trebuie in sac de aprobari....tocmai de aceea cei de la Iasi sunt foarte reticenti cu ducerea lui la Muzeul Aviatiei pt ca cei de acolo au mers cu forta"Sa ni-l dati!!!" si nu li sa propus sa primeasca nimic in schimb puteau sa le duca de pe la Ianca in Mig-15 si era rezolvata
Dar sa nu uitam si sistemu de promovare si conservare facut de MAV... iar asa nu cred ca este corect avem exemplu pe cei de la Muzeul Militar care sau comportat cu noi tot c-am in acest fel cu expozitia....
:hammer: :-o :hammer: "ARMATA E CU NOI!!!"

Aceasta postare a fost editata de Iceman: 12 April 2006 - 12:00 PM


#35 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 12 April 2006 - 12:14 PM

Flyboy, la Apr 12 2006, 10:56 AM, a spus:

dar cea mai tare faza vi-o spun eu: Daca mergi la Poiana Brasov, pe drumul din Rasnov, intr-o curba observi in curtea unui nene un MiG 15 sau 17 pitit printre brazi...rezerva strategica. :-D

curtea lu' nenea ala e de fapt Cabana Aviatorilor si cred ca avionul ala l-ai vazut cu muuuult timp in urma fiindca de cativa ani avionul a "decolat" de acolo.

P.S. era un Mig-15

#36 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2006 - 12:18 PM

Foarte posibil sa fie cabana Aviatorilor... :-o ceea ce dovedeste ca unii isi tin cu mandrie stindardul.

Avionul l-am vazut ultima oara acolo in decembrie 2005, si era la o margine de teren, adica sprijinea gardu', in varful unui deal, tangential la o serpentina.

Nu vreau sa ma contrazic dar atunci a fost ultima oara cand am trecut pe acolo si inca era!!!

Mda, acum cand ma gandesc mai bine era chiar 15
\
Hai noroc :-D

#37 Useril este offline   bogota 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 08-July 05

Postat 12 April 2006 - 01:08 PM

buna ziua!!! tuturor modelistilor!!!!
sunt surpris sa vad ca este atat interes pentru un astfel de avion (care zace de ani buni in "ploaie"). Cand eram junior am fost pentru prima data la muzeul de la Palatul Culturii (prin '89) si cel mai mult ma impresionase avionul din curea interioara a palatului, nemaivazand niciodata un avion asa de aproape. Din cate tin minte pe vremea aceea parca culorile arau mult mai placute, fuselajul mai protejat de rugina, iar amplasarea lui era chiar in centrul curtii acum este undeva in lateral vis-a-vis de intrarea principala.
daca va uitati mai atent la avion se pot observa cateva "amprente ale razboiului" adica cateva gauri de gloante din cate imi amintesc. domnul care a facut pozele cred ca a omis sa arate si acele urme. imi cer scuze daca ma insel asupra gaurilor din fuselaj mie asa mi sa parut.
in incinta muzeului mai precis in sala tehnologiilor sunt expuse cateva modele de motoare de avion.
daca sunteti in trecere prin IASI va recomand o scurta vizita pe la muzeu, nu vreau sa fac reclama dar sunt lucruri foarte interesante car nu le gasesti la tot pasul.
va multumesc pentru timpul acordat!!

#38 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2006 - 01:16 PM

Dude....razboi??? care razboi? razboiul cu cretinii de contzopisti?

#39 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 12 April 2006 - 01:37 PM

avionul are niste gauri dar in nici un caz nu sunt de gloante. pur si simplu sunt datorate loviturilor accidentale sau vandalismului.

#40 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2006 - 01:54 PM

gaurile pot fi cauzate si de vreun pervers iubitor de aviatie...sau ale vreunui birocrat, care , obosit de atitea discutii, a zis...fuck that yak...(in iengleza, ca sa fiu mai ielengant )

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi