Forum Machete,Modelism,Hobby: Ford/Willys, 5 cwt Aircraft Crash Rescue - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ford/Willys, 5 cwt Aircraft Crash Rescue Convertit din kitul Revell

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 March 2013 - 01:02 PM

Pana sa o aduc in stadiu final cealalta lucrare inceputa- "domnisoara Isuzu" si pretioasa ei incarcatura, m-am gandit sa trec la ceea ce imi pusesem in gand de mai multa vreme.
Un jeep convertit .
Zis si facut, am postat aici pe forum, ca imi "trag" Jeep si mi-am tras 3.
Pentru primul dintre ele (kitul Revell) am gasit de cuviinta sa harazesc o misiune nobila: aceea de asistenta medicala si salvare in caz de incidente aviatice, aflat candva in dotarea RAF.
Masina/kitul in sine merge asamblata in mod normal, fara modificari, insa de la un punct incolo, apar piese noi (pe care trebuie sa le fac de la zero).
Anume: un proiector naval cu diametrul de 8 inch,tip Atlantic, fixat pe dreapta masinii, intre capota motorului si parbriz, doua extinctoare de mici dimensiuni (quart size) cu
carbon tetrachloride (pe aripile stanga/dreapta fata), doua extinctoare de cate 12-pound cu CO2(pe scarile de acces stanga/dreapta) patru extictoare cu spuma "type A" cu capacitatea de 2 galoane fiecare, o scara extensibila, cu doua segmente, fixata pe dreapta masinii, un clopot din arama, pe post de sirena,doua pături din azbest, secure, cange si diverse alte scule mici si truse de prim ajutor, in masina .
Folosesc pentru inspiratie si calcule,cele cateva poze ce apar pe net (destul de putine informatii) si care infatiseaza aceasta conversie din dotarea RAF.
Imagine atasata: RAF170666Rear.jpg Imagine atasata: RAF170666.jpg

Micul Jeep a fost ales datorita raspunsului rapid pe care putea sa-l ofere in situatii de alarmare la incidente aviatice, fata de alte vehicule de acest gen din dotarea RAF ( Fordson WOT 1, de pilda) cantitatea de materiale transportate nu se putea compara, desigur, dar se pare ca in acest caz, prima viteza de raspuns.
Versiunea 15 cwt 4x4 Aircraft Crash Rescue a aparut in 1944, la initiativa Royal Air Force, cum spuneam.
Pana la terminarea razboiului, toate aceste masini erau vopsite in Oliv Drab cu un chenar rosu la baza parbizului, pe care erau inscriptionate in culori contrastante(alb) cuvintele : Imagine atasata: AircraftCrashRescue.gif
Din fotografii mie imi pare ca si capota motorului este de o culoare diferita, presupun ca o nuanta de galben signal (de inteles, daca ne gandim la scopul pentru care aceste vehicule au fost creeate)
Din studiul celor cateva fotografii existente, rezulta ca nimic nu era "batut in cuie"; de pilda reflectorul apare montat pe un piedestal exterior, in dreptul scaunului pasagerului, clopotul este plasat cand pe bord(in dreapta, in interior), cand pe masca radiatorului, sau extinctoarele "type A" pe care le vedem fie in masina(toate 4),fie doua in masina si doua in locul canistrei suplimentare de benzina, alaturi de roata de rezerva.
Fiind vehicule convertite la fata locului, orice asemenea "mica diferenta", cred ca este permisa.
Nu am gasit referinte cu privire la numarul de exemplare care au existat, dar se pare ca au ramas in serviciu pana la mijlocul anilor '50.

Imagine atasata: RAF29AA92.jpgImagine atasata: RAF28AA95.jpg
Imagine atasata: TempsfordTower.jpgImagine atasata: RAFTempsfordCrew.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 March 2013 - 01:30 PM


#2 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2013 - 10:52 AM

Stii ca trebuie neaparat sa-i faci un clopot agatat de capota ca in poza nu? :whistle:

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 March 2013 - 11:14 AM

Vezi postareaBuss, la 11 March 2013 - 10:52 AM, a spus:

Stii ca trebuie neaparat sa-i faci un clopot agatat de capota ca in poza nu? :whistle:

Bineinteles. Ori "pe" grila radiatorului, ori agatat pe bord.
Si-l voi face.

#4 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2013 - 05:28 PM

Interesant subiect. Sa ai spor!
Clopotul montat "pe " grila radiatorului , sincer, nu inteleg la ce folosea. Cu siguranta nu era din arama ci din branz sau alama.

#5 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 11 March 2013 - 05:44 PM

Vezi postareaflo, la 11 March 2013 - 05:28 PM, a spus:

...
Clopotul montat "pe " grila radiatorului , sincer, nu inteleg la ce folosea.


Balanganea in timpul deplasarii masinii spre locul interventiei, avertizand sonor pe cei ce cascau gura prin iarba aerodromului. Si asta doar penru ca masinaria nu avea alte mijloace de avertizare sonora.

#6 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 11 March 2013 - 08:05 PM

Salutare, Daniele. Începutul pare foarte promiţător. Aşteptăm cuminţi. Prevăd şi un Follow Me jeep?! :shiftyninja:

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 March 2013 - 08:17 PM

Servus Marius.
Ma straduiesc sa-l dovedesc cat mai "echitabil".
Follow Me nu cred sa fac, dar inca o varianta va mai fi - surpriza.
Pana atunci niste poze de avanpremiera;
Imagine atasata: Picture 281.jpgImagine atasata: Picture 283.jpg
Imagine atasata: Picture 284.jpg

Cam astea-s culorile pe care am mizat.
Odata cu pozele mari, vad si niste defecte(de vopsire) pe care o sa le remediez chiar acum.
Multumesc lui AdiP pentru ajutorul dat in ceea ce priveste realizarea "decalului" pe fond rosu cu inscrisul "Aircraft Crash Rescue" (pentru care nu am avut litere si rabdare) si pentru vopsirea capotei in galben signal, pentru care nu am avut culoarea indicata.
Eu am confectionat proiectorul de 8 inch (din cupru si rasina) si extinctoarele de pe aripi( din lemn si foaie de alama)
Continua.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 March 2013 - 08:19 PM


#8 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 March 2013 - 01:41 PM

N-ai pentru ce Longinus.
Intr-adevar, desi initial am crezut ca o sa fiu nevoit sa incerc a face bici din ..., din imaginile postate vad ca literele si decalul arata mai bine decat ma asteptam.
Sa vedem pe mai departe cum vor decurge ostilitatile, inclusiv reproducerea clopotului (care fie vorba intre noi) e destul de simplu de reprodus.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 March 2013 - 02:00 PM

Vezi postareaAdiP, la 12 March 2013 - 01:41 PM, a spus:

... inclusiv reproducerea clopotului (care fie vorba intre noi) e destul de simplu de reprodus.

Chiar te rog sa-l "reproduci". Ce zici ?

#10 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 March 2013 - 02:11 PM

Daca ai in plan sa il montezi pana joi, ia-ti gandul, pentru ca stau mai mult decat prost cu timpul liber.<br>In cel mai bun caz va fi gata vopsit dumineca seara.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 12 March 2013 - 02:11 PM


#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 March 2013 - 03:04 PM

E bine si atunci.
Oricum pe el(clopotelul) il montez numai la final.

#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 16 March 2013 - 06:31 PM

Talanga-i gata alămită si lăcuită. Arată cam cum se vede mai jos.

Imagine atasata: Clopot.jpg

- Tu cum stai, Longine ?
Să nu uiți mâine seară să aduci mașinăria, să văd daca va arăta cam ca și in poza folosită ca sursă de inspirație.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 March 2013 - 06:32 PM


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 March 2013 - 06:35 PM

Daca-i cat gamalia de chibrit, atunci e la dimensiuni.Arata bine de tot.
Multam.
Eu am terminat extinctoarele alea patru,din cupru plus rezervorul de spuma din masina.
Acuma tocmai ce-am observat ca ma era unul, pe stanga, pus in picioare. Nu-i bai, il fac si pe ala.
Am mai pus bordul la locul lui si...cam atat.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 March 2013 - 06:35 PM


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 March 2013 - 08:06 PM

Am vrut sa te intreb :
mi se pare mie, sau in poza asta se vede bancheta din spate, ramasa la locul ei ?
Imagine atasata: RAF170666.jpg

Se pare ca diversele accesorii, gen tarnacop ranga,alte maruntisuri, sunt fixate pe spatar.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 March 2013 - 08:45 PM


#15 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 16 March 2013 - 10:12 PM

Daca ar fi sa deduc dupa ceea ce vad in acea imagine, pare a fi intr-adevar perna spatarului, iar pe ea par a fi prinse un patent (cleste ?) si un tarnacop (ce aduce mai degraba a piolet).
Daca insa ma iau dupa o deductie cat de cat logica, nu-mi pare ca ar avea ce cauta o chinga sau platbanda metalica prinsa direct prin perna spatarului, pentru a ajunge la tabla din spate.

Ai mai jos doua imagini in care se vede clar perna spatarului si tabla de pe spatele acestuia.

Imagine atasata: 2ac1l.jpgImagine atasata: 2adirty3l.jpg

Ar fi viabila varianta ta, in cazul in care s-ar detasa de acolo pernele șezutului si spatarului, lasand vizibile (si accesibile) tablele din spate.
Cam asa se rabata sezutul bachetei:
Imagine atasata: 2adirty4l.jpg

Iar in cazul asta, cam ai de razuit la plasticul machetei....
:-D

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 March 2013 - 10:18 PM


#16 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 17 March 2013 - 09:56 AM

salutare.Don Longinus iar vreti sa ne luati ochii cu ceva deosebit . Am o sugestie pt prezentarea finala a machetei si poate si la altele
Acuma nu stiu insa daca dupa o astfel de prezentare mai e luata in seama si macheta :whistle: .Spor cu sanatate si cer senin.

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 March 2013 - 12:46 PM

Pai decat sa ma apuc de razuit, mai bine fac cadrul de la zero, din metal.
Caporale,macheta s-ar putea prezenta si in ideea ta, dar cu top modele adaptate epocii;
uite, cam asa:
Imagine atasata: untitl12.jpg

Trebuie sa recunosti ca fata asta, la vremea cand a fost facuta poza, avea ce sa arate, iar bunatatile alea ce se ghicesc pe sub panza, sunt (erau)de sute de ori mai reale ,decat multe dintre cele ce se gasesc astazi pe piata. ;-)

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 March 2013 - 01:25 PM


#18 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2013 - 08:17 PM

Daniel , Ady :hi: !

Stingatoarele din spatele aripilor (zic stingatoare ca asta-i denumirea standardizata la noi) nu prea cred ca-s cu spuma chimica.
Dupa palnia furtunului de refulare sunt cu gaz ( de regula CO2) sau cu pulbere. Daca clopotul era actionat de balanganeala masinii, atunci putin probabil sa reziste stingatoare cu spuma chimica la o asa zbenguiala.

Ady, toporul-tarnacop al pompierilor are profilul unui piolet.

Aceasta postare a fost editata de flo: 17 March 2013 - 08:19 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 March 2013 - 10:09 AM

Salve Flo si multumesc pt.informatii.
Acele doua extictoare, asa le-am si descris: ca fiind cu CO2 (la inceputul topicului). Talanga nu putea avea rol, decat pentru avertizare. De altfel pe toate masinile de intervetie de acest gen, folosite de RAF, am vazut clopotul prezent. (de pilda pe Crosley 4x4 Fire Tender sau 6x4 Crash Tender ).
Imagine atasata: the_cr10.jpg Imagine atasata: Crosley 6x4 early war fire 1.jpg
Intre timp am evoluat cu constructia si trebuie sa va spun ca dupa parerea mea, arata excelent.
O sa pun si poze, cat de curand.

#20 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 18 March 2013 - 07:59 PM

Vezi postareaflo, la 17 March 2013 - 08:17 PM, a spus:

...
Ady, toporul-tarnacop al pompierilor are profilul unui piolet.


Aha. Inca ceva bun de retinut pe viitor. Intr-un fel e logic sa aiba forma aia, daca luam in calcul destinatia lui.
Multumesc Florin

Longinus, sorry pentru poluare.
Spor sa ai si sa pui poze, sa vedem cum arata masinaria.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi