Forum Machete,Modelism,Hobby: Ford/Willys, 5 cwt Aircraft Crash Rescue - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ford/Willys, 5 cwt Aircraft Crash Rescue Convertit din kitul Revell

#41 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 April 2013 - 07:12 PM

 dany, la 02 April 2013 - 05:17 PM, a spus:

Btw . tu vrei sa fie musai din WW 2 ?
Cunosc o modificare interesanta pe unul care a deservit aerodromul din Cluj prin anii '60 .

Da. Musai WW 2.Dar fiind vorba despre aeroportul din Cluj... nu ma lasa inima sa zic ba.
De dupa razboi stiu si eu o droaie de versiuni si conversii. Numai evreii au folosit vreo cateva. Este de inteles, masina era deja celebra si in plus de asta, facea parte din tabara invingatoare.
Oricum daca ar fi sa-i dam Cezarului ceea ce-i apartine, obligat/fortat trebuie sa recunoastem ca Jeep-ul MB a fost un proiect genial, genul de "inovatie inginereasca" pe care o vezi o data sau de doua ori, intr-un secol. Mic, ieftin (relativ),dispensabil(la nevoie), usor de fabricat si de intretinut, destul de puternic pentru gabaritul lui si mai ales, bun la toate: de la vanator de care, pana la arat si treierat recolte. Cred ca doar Fordul T a mai facut atatea "ravagii" pe piata.
Sincer, nu vreau sa supar ceva orgolii, eu sunt un impatimit al tehnologiei si tehnicii germane (incepind de la crema de maini Nivea si pana la Airbus, eu n-am auzit de marfa germana proasta: daca scrie Hergestellt in Deutschland, apoi sa fi sigur ca-i treaba de calitate), dar au si americanii idei stralucite; nu multe, ba chiar se intamplal rar, dar cand le au, n-ai ce comenta. Willys-ul Jeep cred ca-i una dintre ideile alea.

#42 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4780
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 April 2013 - 08:06 PM

Asta era masinuta de care amintisem si care-si facea "veacul" pe aerodromul Dezmir( Cluj) prin anii '60.
Era poreclita " Zambilica " si era folosita (din cate stiu) atat de parasutisti cat si la tractat cablurile la automosor . Maica-mea care de altfel si apare intr-una dintre fotografii ( datata 15 mai 1965) , bosumflata ca nu reusise sa iasa inca la simpla , mi-a spus ca avea o culoare " ... asa ... khaki..." si ca era tare harbuita saraca ; in plus mai aveau obiceiul sa o si " scrie " cu creionul .
Unul dintre instructorii mei ( un om extraordinar) , mi-a povestit ca a mers " ceas" ani si ani la rand , dar si cand s-a stricat , nu a mai fost nici un chip sa o reporneasca .
Din pacate nu am nici o vedere din fata ,iar fotografiile sint foarte mici ( cca 9/6 cm) , insa tot se pot distinge vreo cateva detalii interesante . De ex. rotile spate par sa provina de la vreun Gaz M1 , sau Gaz 64 sau poate vreun utilaj agricol ... (?) ,am impresia ca nu mai are bara de protectie fata ci doar montantii acesteia ; in spatele platformei cred ca sint doua "carlige" pentru tractarea cablurilor . Pare sa aiba o gaura (?)in caroserie in partea dreapta ,in zona scarii imediat dupa aparatoarea fata ( care nu-mi pot da seama daca e intreaga ) , sau poate e o peticeala sudata .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: jeep  b3bun.jpg
  • Imagine atasata: jeep  b2bun.jpg
  • Imagine atasata: jeep  a3bun.jpg
  • Imagine atasata: jeep  a2bun.jpg
  • Imagine atasata: jeep  a1bun.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 April 2013 - 08:24 PM


#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 April 2013 - 08:58 AM

Multumesc frumos, Dany.
Masina a fost modificata "la greu" : in primul rand i-au lungit sasiul.
Intr-adevar bara fata lipseste iar rotile pe spate sunt mai mari decat cele de pe fata (cred ca numai pe fata erau rotile originale).Foarte posibil sa fie de Gaz sau IMS, ori poate de la vreo remorca agricola.
Nu ar fi greu de obtinut o "conversie" mai ales daca stim ca platforma spate era din lemn. Inedit, intr-adevar.

#44 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4780
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 April 2013 - 05:53 PM

Citeaza

Multumesc frumos, Dany.

Cu multa placere ,Longinus . Ei acu' vezi tu cum si daca te " coafeaza" , sa nu lucrezi obligat . :friends:
:shifty: ... Pana la urma , ma bate gandul sa-mi construiesc si eu unul , avand si avantajul ca la '72 pot sa-l "servesc" si cu-n Yak 18 daca doresc . Cred ca ar fi singurul proiect post WW2 pe as dori sa-l am in colectie , fiind unul de suflet .
Sper doar ca Airfix-shii sa reia fabricarea ieftinului si excelentului lor model de Jeep , de mult mai corect si bun decat " Masinuta Iepurasului de Paste " a celor de la Academy sau scumpul si iesitul din scara Dragon , sau scumpul , greu de gasitul( pe aici) Italeri , produs pt ."gameri ".

Aceasta postare a fost editata de dany: 04 April 2013 - 06:13 PM


#45 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 April 2013 - 08:37 PM

[quote name='dany' timestamp='1365090813' post='166862'
... Pana la urma , ma bate gandul sa-mi construiesc si eu unul , avand si avantajul ca la '72 pot sa-l "servesc" si cu-n Yak 18 daca doresc .
Nu vrea sa te supar, dar un 1/72... :book: .Cred ca n-ar fi mai mare decat un timbru. Bine, hai, cat o unghiera.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 April 2013 - 08:38 PM


#46 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4780
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 April 2013 - 11:24 PM

Citeaza

Nu vrea sa te supar, dar un 1/72... .Cred ca n-ar fi mai mare decat un timbru. Bine, hai, cat o unghiera.

Ah , nu ma supar , cum sa ma supaa(g)rrr :diablo: =@ :aggressive: .
:-D Glumeam .
Cel de la Academy la care lucrez acum , are cam 4tzenti juma' in lungime si vreo 2 in latime . Deci mai mare decat un timbru ( he , he)... dar nici chiar asa mare cat o unghiera ! :blink: In cazul asta trebuia sa-l arunc ca nu mai era bun (ce haz mai avea ?) :lol:

#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 April 2013 - 07:45 PM

Am facut extictoarele din nou (din plastic), am mai remediat pe ici pe colo si acum postez pozele astea, dupa care gata; trec mai departe.
Imagine atasata: Picture 299.jpg Imagine atasata: Picture 298.jpg
Imagine atasata: Picture 300.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 April 2013 - 07:47 PM


#48 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 April 2013 - 08:47 PM

Chiar daca nu sunt in asentimentul tuturor, eu zic asa :
Per ansamblu, imi place. Imi place pentru ca-i un subiect inedit, pentru ca e suficient de usor de reprodus pentru a fi adaugat la colectia fiecaruia, imi place pentru ca este altceva fata de potpuriul de titluri arhicunoscute si postate pe toate gardurile modelistico-forumiste.

Evident, subiectul in cauza are unele scapari, mai mult sau mai putin voite si/sau vizibile (depinde si de experienta machetistului ce priveste imaginile), insa cred ca aceste greseli/erori/neconcordante tin strict de dorinta fiecaruia de ce ar vrea sa obtina la final. In functie de dorinta asta, se poate "produce" un kit acceptabil intr-un timp modelistic rezonabil, sau unul superdetaliat si corect istoriceste, insa care arunca termenul "rezonabil" in superfluu. Din pacate, eu ma includ in categoria a doua, insa odata ce-am intrat in hora, trebuie sa joc.

Longine, strict la ceea ce vad in imaginile ultime si raportat la partea cu "..dupa care gata; trec mai departe", eu zic ca ar fi bine sa-i pui si toba la locul ei si sa faci ceva cu imbinarea bridelor de pe partea stanga, ce tineau coviltirul. Nu ma mai leg de coada lopetii, ca ti-am zis destul despre ea "live".
SI pentru ca zici ca vrei sa treci mai departe, uite, iti ofer si eu o varianta un pic mai dificil de realizat decat pompierul asta, insa cel putin la fel de inedita ca si versiunea propusa de Dany.

Varianta asta :
Imagine atasata: Jeep 1.jpg
:devil:

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 April 2013 - 08:49 PM


#49 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 April 2013 - 09:09 PM

 AdiP, la 05 April 2013 - 08:47 PM, a spus:

Longine, strict la ceea ce vad in imaginile ultime si raportat la partea cu "..dupa care gata; trec mai departe", eu zic ca ar fi bine sa-i pui si toba la locul ei si sa faci ceva cu imbinarea bridelor de pe partea stanga, ce tineau coviltirul. Nu ma mai leg de coada lopetii, ca ti-am zis destul despre ea "live".

Toba sta demult la locul ei (adica sub masina) coviltirul ala este excelent si nemaipomenit iar coada la lopata n-are nici o poblema sa fie si putinel curbata.
Cat despre alte conversii de Jeep, probabil in acest secol, nu mai fac.
Oricum pe asta, am intentia sa-l donez; daca nu-l adopta nimeni, ma pregatesc foarte intens, intr-atat incat sa reusesc sa-i imprim cam 80-90 km/h. Contra unui zid, desigur. :punk:

#50 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4780
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 April 2013 - 12:19 AM

Citeaza

uite, iti ofer si eu o varianta

... Cred ca numai un borcanel cu mustar ai mai lipseste din dotare ... ( indiferent de cine reusea sa deschida focul primul ,el sau inamicul, rezultatul era ... "crocant" si " bine facut"...)

Citeaza

Toba sta demult la locul ei (adica sub masina) coviltirul ala este excelent si nemaipomenit iar coada la lopata n-are nici o poblema sa fie si putinel curbata.
Cat despre alte conversii de Jeep, probabil in acest secol, nu mai fac.
Oricum pe asta, am intentia sa-l donez; daca nu-l adopta nimeni, ma pregatesc foarte intens, intr-atat incat sa reusesc sa-i imprim cam 80-90 km/h. Contra unui zid, desigur.



Longine nu fi suparat , ca zau nu arata rau !
Ti se pare mult mai gresita decat este in realitate . La o privire "fresh" pot sa-ti spun ca arata chiar foarte fainut ( lasand la o parte subiectul care este cu totul iesit din comun) . Daca o lasi vreo cateva zile , fara sa te uiti la ea vei vedea ca nu e nici pe departe asa de imperfecta pe cat ti se parea , ba din contra ! :friends:
De stricat chiar nu e o optiune, chiar daca pe moment asa-ti vine ( cunosc sentimentul) .
1 Gandestete ca il poti reface/converti in altceva oricand usor ( pe mine intodeauna ideea asta ma linisteste cand nu-mi mai place modelul la care am lucrat )
2 Daca nu se poate si nu se poate altfel si nu-l vrea chiar nimeni , ti-l adopt eu cu cel mai mare drag , desi nu colectionez la '35 si crede-ma ca n-as face-o din mila ; dupa mine e un model foarte reusit !.

Aceasta postare a fost editata de dany: 06 April 2013 - 12:46 AM


#51 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 07 April 2013 - 12:51 PM

Eu zic ca n-arata rau deloc,iar subiectul e unul inedit. :good: :good: :good:

#52 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2013 - 01:11 PM

 Longinus, la 05 April 2013 - 09:09 PM, a spus:

Oricum pe asta, am intentia sa-l donez; daca nu-l adopta nimeni, ma pregatesc foarte intens, intr-atat incat sa reusesc sa-i imprim cam 80-90 km/h. Contra unui zid, desigur. :punk:

Amice, se poate? Este fain si sigur ii sade bine langa Blitz. Fa unul si pe Ford T si incet pui de-o companie de pompieri :good:

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi