Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81B/W What-If... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81B/W What-If... ce-ar fi daca...

#81 Useril este offline   Poetuldinlighean 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2389
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 24 August 2013 - 12:07 PM

@ Bogdan_Constantin

Pentru ca galbenul are pigmentul cu cea mai slaba putere de acoperire, inaintea aplicarii acestei culori se da cu alb. Astfel, se obtine o baza mai uniforma cromatic (nuanta mai deschisa decat galbenul), iar dupa uscare galbenul isi pastreaza pigmentul intr-un mod mai uniform decat daca ar fi dat direct peste orice alta culoare.
Daca se aplica galben (chiar si galben crom) peste o baza albastru sa zicem, dupa uscare galbenul va arata galben o usoara tenta de verzui (vezi compunerea culorilor).

Z-tule, imi place si mie finalizarea, felicitari si de la mine.
Nu era rau sa fi plasat crucile de pe fuselaj urmarind o orizontala paralela cu axa longitudinala a aparatului, nu inclinate spre nas.

Mi-am permis sa editez o imagine de-a ta, sa ma fac mai usor inteles.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 064-editat.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 24 August 2013 - 12:23 PM


#82 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1337
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2013 - 07:40 AM

Vezi postareaAdiP, la 24 August 2013 - 12:07 PM, a spus:

Nu era rau sa fi plasat crucile de pe fuselaj urmarind o orizontala paralela cu axa longitudinala a aparatului, nu inclinate spre nas.
Atasament IAR-80BW_1 064-editat.jpg

Si din partea mea, felicitari pentru finalizare.
Se mai observa o treaba - numerele de pe coada apar inclinate pe spate, din cauza paralelismului cu directia. Contrastul e destul de mare, si de-aia crucile si banda par inclinate spre bot.
Poate trebuia luata ca referinta directia, banda vopsindu-se si ea paralela cu aceasta.
Pararea mea.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 25 August 2013 - 07:42 AM


#83 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 August 2013 - 08:59 AM

Citeaza

Nu era rau sa fi plasat crucile de pe fuselaj urmarind o orizontala paralela cu axa longitudinala a aparatului, nu inclinate spre nas.
Adi, Marinelu, cind am pus crucile si cifrele am tinut aparatul in pozitie de zbor si am incercat sa fie cit mai orizontal/perpendiculare pe sol. S-ar parea ca ochiul m-a inselat. Banda este vopsita luind ca reper liniile de tablarie.
Ma bucur ca va place totusi, ar fi putut iesi si mai bine.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 August 2013 - 09:02 AM


#84 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1856
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 25 August 2013 - 01:46 PM

Frumos, felicitari pentru realizare.
Ai depasit toate obstacolele si a finalizat frumos.
Spor,
Bill :dribble:

#85 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 12 January 2014 - 10:39 AM

Z-Mare, este pasiunea ta si o respect, doar o intrebare, a facut cineva un simplu calcul pentru a vedea unde trebuie pozitionat motorul BMV?, stiu ca este mai usor si in aceasta situatie motorul trebuia plasat mai in fata dacat IAR-14K care este mai greu.

#86 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 January 2014 - 12:32 PM

Corect, aveti mare deptate. Si nu e numai asta, au mai fost facute observatii pe teme mecanice si de catre Radub.
Ma autocitez: Cred ca nicidata nu s-a pus, sau nu s-ar fi pus, problema motorizarii IAR-ului cu motor de FW, tocmai din considerentele mecanice enumerate de tine mai sus.
Macheta rame o pura fantezie, fara nici o treba cu realitatea...aerodinamica, ca sa zic asa!

#87 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4245
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2014 - 12:48 PM

Oricum, e de remarcat rapiditatea (6 luni + ) cu care apar observatiile.

#88 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 12 January 2014 - 03:03 PM

Este a doua oara cnd fac aceasta clarificare!

Date preluate de pe wiki:

Specifications (BMW 801)

General characteristics

Type: 14-cylinder supercharged two-row air-cooled radial engine
Bore: 156 mm (6.15 in)
Stroke: 156 mm (6.15 in)
Displacement: 41.8 litres (2,560 in)
Length: 2,006 mm (79 in)
Diameter: 1,290 mm (51 in)
Dry weight: 1,012 kg (2,226 lb)

Components

Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder
Supercharger: Gear-driven single-stage two-speed
Fuel system: Direct fuel injection
Cooling system: Air-cooled

Performance

Power output: 1,560 PS (1,539 hp, 1,147 kW) at 2,700 rpm for takeoff at sea level
Specific power: 27.44 kW/L (0.60 hp/in)
Compression ratio: 6.5:1
Specific fuel consumption: 0.308 kg/(kWh) (0.506 lb/(hph))
Power-to-weight ratio: 1.13 kW/kg (0.69 hp/lb)


Specifications (IAR K.14)

General characteristics

Type: Fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine
Bore: 146 mm (5.75 in)
Stroke: 165 mm (6.5 in)
Displacement: 38.72 l (2,363 in)
Diameter: 1,296 mm (51.02 in)
Dry weight: 540 kg (1,190 lb)

Components

Valvetrain: Overhead valves
Supercharger: Single-speed centrifugal type supercharger
Fuel system: Stromberg carburetor
Fuel type: 87 octane rating gasoline
Cooling system: Air-cooled

Performance

Power output:
743 kW (996 hp) at 2,390 rpm for takeoff
821 kW (1,100 hp) at 2,390 rpm at 2,600 m (8,530 ft)
Specific power: 21.23 kW/l (0.47 hp/in)
Compression ratio: 5.5:1
Specific fuel consumption: 328 g/(kWh) (0.54 lb/(hph))
Oil consumption: 20 g/(kWh) (0.53 oz/(hph))
Power-to-weight ratio: 1.52 kW/kg (0.92 hp/lb)

NB: Dry weight (eng) tradus n romanește nseamnă greutate uscat! Adică fără ulei, benzina...

Cum vedeți K14 este muuuult mai ușor! De aceea BMW801 era practic imposibil de folosit pe IAR80

Cu stima.

PS: Cu toată stima care o am fata de dvs. dl. Radu-Dan va rog ca data viitoare cnd mai faceți afirmații sa veniți și cu probe, nu doar cu vorbe... Sper sa nu fiu nțeles greșit...

#89 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 February 2014 - 09:19 PM

Am avut azi o discutie cu cineva despre montarea motorului BMW 801 pe I.A.R. (acest thread a fost mentionat in discutie)
Am facut un desen, care cred ca explica cel mai bine la ce ma referam in postarea nr 39 de pe 24 iunie 2013. Am folosit desene ale structurii interioare care arata clar de ce nu putea fi pus motorul in acea pozitie. Batiul motorului trebuie sa fie montat pe peretele parafoc al I.A.R.ului.

Imagine postata

Poate ajuta cuiva,
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 24 February 2014 - 09:19 PM


#90 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2014 - 11:41 AM

Oricum macheta era o utopie din ...toate punctele de vedere :whistle: . Precizarile si desenele sunt bine venite pentru o viitoare incercare de realizare a unui "IAR 81BMW" cit mai aproape de adevarul tehnic.

#91 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2014 - 01:24 PM

Vezi postareaZ-mare, la 25 February 2014 - 11:41 AM, a spus:

Oricum macheta era o utopie din ...toate punctele de vedere :whistle: . Precizarile si desenele sunt bine venite pentru o viitoare incercare de realizare a unui "IAR 81BMW" cit mai aproape de adevarul tehnic.


Bineinteles ca e o utopie si eu unul nu am nici o problema cu asta (asa cum am mai zis) dar "miezul" discutiei la care ma refeream in postarea de mai sus era ca observatia mea din iunie a pornit un anumit sir de evenimente... ;-)
Radu

#92 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2014 - 01:35 PM

Foarte buna initiativa cu desenele astea radub, multumim! :clapping:

Categoric vor fi de mare ajutor oricui doreste sa realizeze un what-if IAR80bmw801 cat mai "autentic":blink:..

Vroiam sa intreb, de curiozitate...daca este posibil...pastrand liniile acelea de referinta din desen, mai poti adauga un profil IAR80bmw801, dar de data aceasta cu segmentul acela de prelungire la fuselajul posterior, despre care pomeneai ? Evident, asa cum il "vezi" tu ca ar fi putut sa fie...ipotetic vorbind.
Eu pot face un efort de imaginatie, dar cred ca ar fi mult mai misto sa-l puem vedea si compara cu profilul normal de 80.
Ma gandesc ca ar trebui sa fie ceva asemanator (ca solutie tehnica) cu segmentul introdus la Fw190 Dora fata de Anton...

Multumesc mult,

#93 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2014 - 05:08 PM

Vezi postareaBMF, la 25 February 2014 - 01:35 PM, a spus:

Eu pot face un efort de imaginatie, dar cred ca ar fi mult mai misto sa-l puem vedea si compara cu profilul normal de 80.
Ma gandesc ca ar trebui sa fie ceva asemanator (ca solutie tehnica) cu segmentul introdus la Fw190 Dora fata de Anton...


Sincer sa spun, nu am nici cea mai vaga idee ce modificari ar fi necesare si unde. Alungirea cozii (care adauga astfel inca o cantitate de greutate) poate rebalansa avionul, dar sincer sa spun datorita greutatii marite apar probleme in o multime de alte locuri, de exemplu rezistenta trenului de aterizare si a lagarului din lonjeron iar bechia nu va mai face fata, creste incarcarea alara (care era deja mare cu motor usor), ce armament poate fi ridicat de la sol de un avion care e deja greu?, etc. Practic vorbind eu nu cred ca era posibila montarea unui astfel de motor pe I.A.R.80 in configuratia actuala si fiindca e o fantezie oricine poate sa il faca cum vrea. Observatia mea despre pozitia motorului nu rezolva problemele structurale - se refera numai si numai la structura interioara a avionului, anume ca batiul motorului trebuie sa fie montat pe peretele parafoc.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 25 February 2014 - 05:10 PM


#94 Useril este offline   sorintasnase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 27 February 2014 - 10:40 AM

Pentru a ridica mai mult e nevoie si de marirea un pic suprafetei aripii, nu e suficient sa ai un motor mai puternic.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi