Forum Machete,Modelism,Hobby: Mig-ul lui Bāzu - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mig-ul lui Bāzu Mig-3 1/32 Trumpeter

#1 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 17 August 2013 - 12:45 PM

A venit vremea sa trec la un alt model si am ales Mig-ul 3. Va fi inmatriculat ARR(nu intru in detalii privind istoria lui, multi o stiti). Cum Trumpeter da in cutie varianta "late", am avut nevoie de un backdate set pentru varianta "early". Voi folosi urmatoarele seturi: Backdate set pentru varianta early, de la Montex, seturile de la Eduard pentru interior, exterior si flapsuri, set de interior de la Aires. Din toate seturile, voi folosi ceea ce cred eu ca este mai bun. In functie de cum va avansa lucrarea, vor aparea si pozele.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata Imagine postata

Imagine postata Imagine postata

Nu stiu care inmatriculare este mai corecta? A sau B?

Imagine postata

#2 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 579
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 17 August 2013 - 01:27 PM

Era un articol intr-un Aeromagazin despre avioanele lui Bazu. Ideea era ca al doilea camuflaj este incorect petele care apar in fotografiile alb negru fiind de fapt umbre si alte reflectii.

#3 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1860
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 August 2013 - 03:33 PM

Din ceea ce am citit pana acu' , ar fi fost transportat la IAR Brasov si ar fi fost revopsit . Mai multe .... sorry. De aceea primul profil mi se pare mai plauzibil. Dar cu verdele de pe IAR-uri....

#4 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 17 August 2013 - 04:58 PM

Vezi postareabusila, la 17 August 2013 - 03:33 PM, a spus:

Din ceea ce am citit pana acu' , ar fi fost transportat la IAR Brasov si ar fi fost revopsit . Mai multe .... sorry. De aceea primul profil mi se pare mai plauzibil. Dar cu verdele de pe IAR-uri....


Mi-e greu sa cred ca au vopsit tot avionul. Poate doar insemnele rusesti au fost acoperite de vopsea.
Acest profil cu descriere, este din cartea "Mushroom Model Magazine Special - Yellow Series 6121 - MiG1-MiG3"
Imagine postata

#5 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1860
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 August 2013 - 06:28 PM

Ceva poze pe care sigur le stii...
Imagine atasata: cantacuzino.jpg Imagine atasata: cantacuzino2.jpg
Imagine atasata: Romanian MiG-3.jpg Imagine atasata: rum02.jpg
Prea bine nu se vede... ar fi...n-ar fi....? Vopsea dusa ? Razuita ?
Doar daca n-o avea cineva poze mai lamuritoare ....

Aceasta postare a fost editata de busila: 17 August 2013 - 06:30 PM


#6 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 17 August 2013 - 06:36 PM

Am toate aceste poze, dar nu prea lamuresc problema, te cam lasa in coada de peste. Sper ca pana sa ajung la vpsire, se vor lamuri unele lucruri. Poate Radu-Dan ne va da ceva lamuriri in aceasta privinta. Mai am o dilema majora referitoare la aerisirile suplimentare, care apar sub picioarele lui Bāzu, aerisiri care nu le-am gasit in nicio referinta pe care le-am studiat.

Florin

#7 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1860
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 August 2013 - 07:06 PM

O sa ma uit maine cand ajung acasa prin bibliografia mea si poate lamurim treaba cu aerisirile alea....

#8 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 17 August 2013 - 07:16 PM

Vezi postareabusila, la 17 August 2013 - 07:06 PM, a spus:

O sa ma uit maine cand ajung acasa prin bibliografia mea si poate lamurim treaba cu aerisirile alea....


Multumesc Mihai. Apreciez ajutorul tau.

Florin

#9 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2013 - 08:17 PM

Mie interpretarea din "Romanian Fighter Colours" mi se pare cea mai realista, Verdele e dat ca un AMT-4 rusesc iar albastrul ca si A IIG tot rusesc.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11985
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 August 2013 - 08:43 AM

Probabil nu toate variantele au avut acele fante.
Din documentatia mea, poate de ajuta
Imagine atasata: ARanged_pics10m.jpg
Imagine atasata: rightc.jpg
Imagine atasata: cutawaysc.jpg
Sa nu fie fantele de ejectare a tuburilor
Imagine atasata: fotoshotdownr1.JPG

#11 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 19 August 2013 - 05:52 PM

Ma bucur nespus sa vad ca te-ai apucat de MiG. O sa incerc sa-ti comunic concluzile mele dupa ce am tot citit in ultimul an jumate.
Legat de diferentele de variante si de kitul tau de conversie: arata cam ciudat fantele alea 6 de aerisire din kitul de conversie, in realitate si la modelul Trumpeter 1/48 early ele apar mai adanci si mai putin extinse spre dreapta - poate e doar o impresie. Atasez o poza sa te edifici. Aripa de early nu are voleti pe bordul e fuga si are 2 capace pe fiecare extrados de aripa in zona de lemn si un capac dreptunghilar in aceiasi zona pe intrados (vezi poze). Tubul Pitot e iarasi diferit, la early pleaca direct din bordul de atac al aripii nu e dedesubt. Migul venit la noi era vopsit inainte de razboi in standardul AII Green, AII Blue cu 6 stele: 2 extrados, 2 intrados, 2 fuselaj dar care dupa modificarea standardului a primit inca 2 stele pe deriva precum si un nr tactic vopsit din pensula si cu o alta nuanta de rosu. Pe majoritatea aparatelor early (in afara de cele noi) se vad evidente diferente de verde intre zonele de lemn si cele de metal, mai deschis pe metal si mai inchis pe lemn. Nu am gasit poze sau alte evidente care sa ateste ca s-a intamplat la fel si cu albastrul de pe intrados, ma gandesc ca era mai putin expus la soare intradosul. Schema cu maro nu cred ca e veridica, avionul se vede din poze ca era destul de murdar si uzat cu dare de ulei/fum in spatele fantelor dar in afara de zonele unde au dat romanii cu verde nu cred ca apare vreun maro acolo. La noi s-au acoperit stelele de pe fuselaj si deriva cu verde si stelele de pe aripi atat pe extrados cat si pe intrados cu galben. Destul de atipic galbenul pe extrados cat si faptul ca vrānd sa acopere stelele s-a mers cu galbenul destul de mult fata de alte aparate. Noroc ca rusii aveau stelele mult in exterior ca poate vopeau ai nostrii juma de aripa galbena. Crucile sunt si ele atipice, nu au alb la exterior si par mai subtiri din cauza asta. Radu Dan spune ca aparatul a venit cu radio care a fost luat de servicile de ascultare a armatei, din pozele facute cu aparatul dupa dezertare nu poti sa-ti dai seama daca are radio sau nu. Se vede catargul dar nu se vede vreu fir sau vreun izolator pe linia firului antenei. Oricum in pozele cu Bāzu calare pe MiG se vede clar ca nu mai exista radio. In faza de inceput radiourile nu erau frecvente si de multe ori numai comandantul avea radio. Ca o ciudatenie aparatul desi era early are inelul metalic dintre elice si fuselaj specific aparatelor late.
Chestia cu fantele alea de aerisire e ciudata ca nu apar niciunde indiferent de varianta. In nici un caz nu sunt fante de evacuare tuburi trase, aveau cutie speciala pentru asta si ar fi aparut pe toate aparatele si armele sunt mult mai in fata comparativ cu ce apare sub Bazu in poze. Din poze reiese ca e zona cockpitului, poate era mai calduros ucraineanul si si-a facut ventilatii in plus:).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CAT97622.JPG
  • Imagine atasata: CAT97624.JPG
  • Imagine atasata: CAT97627.JPG
  • Imagine atasata: CAT97628.JPG
  • Imagine atasata: CAT97629.JPG
  • Imagine atasata: CAT97630.JPG


#12 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 August 2013 - 08:43 PM

Multumesc de informatii. M-ai scutit de o gramada de ore in care ar fi trebuit sa caut diverse detalii. Cu cele 6 fante de aerisire o sa fac poze mai detaliate in zilele urmatoare, ca sa se poata face o comparatie. Legat de fantele alea, nu cred ca era calduros rusnacul, ca prea sunt urme de ulei/fum. Vedem pe parcurs.

Florin

#13 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 20 August 2013 - 05:52 PM

Era o gluma legat de cat era de friguros ucraineanul (nu era rusnac). Sunt evidente urmele de fum/ulei dar asta ma intriga ca panoul parafoc e cam in dreptul catargului antenei si practic pana acolo era motorul, armele si ce mai putea produce fum/ulei iar cele 2 seturi de fante sunt dupa.

#14 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 22 August 2013 - 06:13 PM

Am inceput. Deocamdata doar am decupat partile "in plus".

Imagine postata

Imagine postata

#15 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 28 August 2013 - 05:00 PM

Am mai avansat putin cu lucrul la Mig.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Capotele pentru varianta "early" sunt lipite.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Am adaugat si grilele de evacuare pentru varianta "early" si am improvizat si grilele care sunt pe "Mig-ul lui Bazu". Am vorbit cu Massimo Tessitori(care este un expert in Mig-ul 3), despre aceste grile si mi-a zis ca este un caz particular si el nu a mai vazut pe un alt avion asa ceva. Mai este putin de lucru la aceasta zona, dar pana la urma va fi OK.

Imagine postata

Interiorul incepe sa prinda forma.

Imagine postata

Imagine postata

Si culoare.

Imagine postata

Imagine postata

#16 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 28 August 2013 - 05:09 PM

Imagine postata

O potrivire la rece.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Si partea dreapta necesita cateva retusuri, dar va fi bine.

Imagine postata

Toate piesele care sunt vopsite, au si un strat de lac lucios.

Aceasta postare a fost editata de florin13: 28 August 2013 - 05:13 PM


#17 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 315
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tīrgoviște

Postat 29 August 2013 - 10:35 AM

În legătură cu fantele alea suplimentare. În citatul din Mushroom „Model Magazine Special - Yellow Series 6121 - MiG1-MiG3” spune că au fost făcute de români: „... some cooling slots were added on the mid fuselage sides...”

Aceasta postare a fost editata de Babacu: 29 August 2013 - 10:37 AM


#18 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 02 September 2013 - 07:14 PM

Incet, incet, avansez. Mai este nevoie de un wash si putin drybrushing si pot sa pun centurile, dupa care urmeaza bordul.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#19 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1474
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 02 September 2013 - 08:30 PM

Daca in poze, mai vedeti unele mici imperfectiuni, credeti-ma ca sunt atat de mici, incat in realitate nu se vad deloc. Dar asta este dezavantajul cand faci poze cu "macro", poti fotografia detalii, dar ies in evidenta unele imperfectiuni pe care in realitate nu le sesizezi.

Floriin

#20 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 02 September 2013 - 09:26 PM

Florin imi pare rau ca nu am vazut ce ai postat in ultimele zile, ceva nu e in regula cu scaunul ala. Din tot ce am eu legat de Mig, centurile pleaca dintr-un singur punct central , verifica te rog. Ai avansat destul de mult dar poate poti sa refaci. Poti folosi centurile americane timpurii de la Radu Brnzan.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi