Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-823 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-823

#1 Useril este offline   -Vasile- 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27-November 12
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatia

Postat 25 September 2013 - 11:15 PM

Fratele meu mi-a trimis cateva poze de la mitingul aviatic 'Air Venture - Oshkosh 2013', Wisconsin, la care a participat in ac. vara ca spectator. Printre ele si cele de mai jos cu un IAR-823 vopsit intr-o schema interesanta.
Stiu ca au mai aparut pe net poze cu avionul respectiv, inclusiv pe ac. forum un filmulet ce poate fi gasit aici http://www.cartula.r...12/page__st__20 . Am vrut doar sa confirm faptul ca IAR-ul acesta 'retro' inca mai zboara in timp ce la noi, unde s-a fabricat, nu cred ca mai e vreunul in conditii de zbor ...
Fiind unul dintre cei care a avut sansa sa zboare cu 823-ul (la Clinceni in vara anului 1980, intr-o tabara militara PTAP de zbor cu motor cum se organizau atunci) in urma cu destui ani am vrut sa construiesc o macheta 1/72 din hartie si lemn dar m-am lasat pagubas nefiind multumit de rezultat. Speram sa gasesc vreodata un kit de plastic sau rasina. Pana acum n-am aflat daca intre timp a aparut vreunul pe undeva, fie si serie limitata.
Numai bine!
Vasile

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF5785.JPG
  • Imagine atasata: DSCF5781.JPG
  • Imagine atasata: DSCF5783.JPG
  • Imagine atasata: DSCF5784.JPG
  • Imagine atasata: DSCF5782.JPG


#2 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 26 September 2013 - 07:33 AM

Foarte interesanta inmatricularea lui Dicezare, dat fiind formele cred ca mergea mai degraba o schema de 108 Taifun. Asta ar fi o idee sa vopsim niste Yakuri 52 in scheme de 80/81.

#3 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 26 September 2013 - 11:36 AM

Citez din fisa de sub botul avionului: "78 aparate construite,... 49 se afla in America"(!)

***

In alta ordine de idei, mi-a fugit si mie gandul imediat la Taifun in masura in care s-ar putea transforma o macheta de Me-108 intr-una de 823...

#4 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 27 September 2013 - 08:15 PM

Nu exista inmatricularea cu crucea regala si nici tricolorul in benzi verticale pe deriva. Dupa numar este militar , facand parte din lotul ce se folosea in prima faza de pregatire la Scoala Militara de Aviatie Aurel Vlaicu de la Boboc .Din fericire acest tip l-am zburat si eu 25 de ore in anul I.

#5 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 28 September 2013 - 11:11 AM

Vezi postareaviopa, la 27 September 2013 - 08:15 PM, a spus:

Nu exista...


Citeaza

#5 will be painted to honor one of Romania's WW2 aces...


...si oricum in poza nr. 4 (cea din botul avionului) se explica toate, pe cat posibil, prin placa/ afisul respectiv.

Aceasta postare a fost editata de niki: 28 September 2013 - 11:12 AM


#6 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 28 September 2013 - 11:49 AM

Foarte faine, multumim Vasile !
Mai aveti date despre avion? e foarte fain, chiar aduce putin cu Taifunul.
Spor,
Bill :crazy:

#7 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 02 October 2013 - 05:13 AM

Ma intreb cate 823-uri sunt pe piata Americana acum. Am vazut acum cativa ni in urma vreo doua, unul, praf, iar altul scump...

#8 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2013 - 08:16 AM

La noi sunt cel putin 2.
Unul infipt intr/un par la muzeul aviatiei si unul la intrarea in sectia aero la Muzeul Militar.
Macar d-astea am pastrat si pentru expunere.

#9 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 02 October 2013 - 09:08 AM

Vezi postareaniki, la 28 September 2013 - 11:11 AM, a spus:

...si oricum in poza nr. 4 (cea din botul avionului) se explica toate, pe cat posibil, prin placa/ afisul respectiv.

Citeaza

#5 will be painted to honor one of Romania's WW2 aces...

Citeaza

Nu exista inmatricularea cu crucea regala si nici tricolorul in benzi verticale pe deriva



Binenteles ca nu a existat IAR 823 inmatriculat regal dar daca ne uitam imprejur vedem si un Texan inmatriculat ca un P-51 Mustang din 31thFG( red tail stripes) . Emil-urilr romanesti ( Esc 52) chiar s-au intalnit in lupta pe cerul Romaniei cu Mustangurile din 31thFG in lunile aprilie-mai '44.
Baietii americani onoreaza in acelasi timp avioanele (si pilotii lor) dar si pe cele ale fostilor inamici ( respectiv romanii) ceea ce este de laudat.
La noi singurii care au reusit sa onoreze pe ai nostri intr-un mod similar( cat de cat ) sunt YAK-erii care au pictat crucea regala pe avioanele lor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC2.JPG


#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 October 2013 - 09:55 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 02 October 2013 - 09:08 AM, a spus:

Emil-urilr romanesti ( Esc 52) chiar s-au intalnit in lupta pe cerul Romaniei cu Mustangurile din 31thFG in lunile aprilie-mai '44.
Baietii americani onoreaza in acelasi timp avioanele (si pilotii lor) dar si pe cele ale fostilor inamici ( respectiv romanii) ceea ce este de laudat.
La noi singurii care au reusit sa onoreze pe ai nostri intr-un mod similar( cat de cat ) sunt YAK-erii care au pictat crucea regala pe avioanele lor

Absolut de acord cu tine Cantacuzino.
Si daca a venit vorba despre "onor" si "a onora", aduc aminte (mie si celorlalti) un citat :
"Domnilor aţi auzit ordinul şi ca militari suntem datori a ne supune. Deci, în calitate de comandant vă ordon să executaţi ordinele întocmai… eu personal mă înscriu în insubordonare şi declar în faţa domnului comandor… că nu execut acest ordin, acceptând să suport orice consecinţe ! Rog însă pe domnul comandor… să amâie consecinţele până la terminarea acestei epopei. Nu înţeleg ca un inamic,oricât de mare şi puternic ar fi, să intre în ţara mea ca-n sat fără câini şi s-o pustiiască.
Ordinul ne absolvă de legea marţială, recomandându-ne să fugim din faţa inamicului. Recunosc şi mă înclin în faţa bunelor intenţii şi a legitimităţii lui absolute şi pentru aceasta,în numele meu şi al dumneavostră, mulţumim domnului Ministru. Dar, eu voi continua să lupt, de va fi nevoie singur, până când sau cad, sau nu se va putea spune că în România n-a ieşit nici un român în faţa americanilor, chiar dacă pierdem bătălia …”


Stiti cui apartine.
Nu am alte comentarii( nici nu vad ce as putea sa spun)vreau doar sa mai subliniez locatia si data: aerodromul Tecuci, 18 august 1944.

In loc de incheiere, tot un citat (din Cornel Marandiuc):
"Ești liber astăzi, căpitane Șerbănescu, poți să pășești pe străzile Bucureștiului și ale țării, dar ești un necunoscut. Este foarte târziu să te mai prezentăm, nu prea avem cui. Te-au ținut prea mult ascuns. Uite însă că o facem totuși, cine știe…”

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 October 2013 - 10:03 AM


#11 Useril este offline   add2mix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 14-March 06
  • Location:bucuresti

Postat 14 October 2013 - 10:25 PM

Buna ziua,

La un moment dat am dat pe net peste site-ul unui american care se ocupa de vanzarea avioanelor YAK-52 si ... IAR-823. Acesta povesteste cum a ajuns sa se asocieze cu un grup de americani ce erau interesati de achizitionarea unui lot de
IAR-823 din Romania scos la licitatie (nu mai retin nr. aparatelor, in ce an, de unde proveneau dar o cautare pe Google Images cu titlul IAR-823 o sa va duca la site-ul respectiv). Au castigat licitatia, au pus avioanele demontate cate 2 in container (2 fuselaje -1 container, 2 seturi de planuri - alt container) si le-au dus la ei acasa. Avioanele au fost apoi vandute cu containerul, "customer support"-ul fiind asigurat prin aducerea ulterioara in SUA a unui grup de mecanici romani. Acesti mecanici le-au spus americanilor: 1) ca avionul a fost retras din serviciu datorita tipului de benzina folosit de motoarele Lycoming; 2) ca toate utilajele ce tin de fabricatia avionului au fost date la fier vechi - americanii erau interesati de reluarea fabricatiei avionului in urma "feedback"-ului primit de la clienti. Respectivul american afirma ca IARe-ul ajunsese sa se vanda cu 80.000 de dolari.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi