2, 3 si o rama
#22
Postat 08 February 2014 - 04:42 PM
Buna ziua,
Cum spuneam daca tai bara de protectie trebuie refacuta partea din fata a sasiului si puntea fata.
Am inceput cu arcurile foi.
Realizare din tabla de alama de 0,18 mm grosime nedecalita.
La masuratori a iesit ca foile de arc fata sunt mai inguste decat cele de pe spate.
Diferenta de 0,75 mm.
Ei, ... nu am dorit sa fiu chiar ata de precis si am zis ca daca latimea celor de pe fata este egala cu a celor de pe spate, daca le fac pe cele de pe spate, nu poate dauna grav sanatatii si m-am oprit la o dimensiune intermediara - 1,5 mm.
Taitei de 1,5 mm latime taiati la cutterlaser
Nu s-a lucrat chiar empiric, la ghici, am catadicsit sa fac si ceva schite
Foile principale ale arcului trenului fata
Sunt principale deoarece prin intermediul lor se face legatura sasiului cu pachetul de foi de arc si punte.
La capete foaia este roluita si are forma unei bucse.
Nu intru in detalii.
0,18 mm. O dimensiune demna de luat in seama
Doua seturi de foi pentru arcurile fata
Gata primul pachet pentru arcul fata de pe partea ... nu conteaza care
Doua comparatii origina/manufacturat
Spoor!
Cum spuneam daca tai bara de protectie trebuie refacuta partea din fata a sasiului si puntea fata.
Am inceput cu arcurile foi.
Realizare din tabla de alama de 0,18 mm grosime nedecalita.
La masuratori a iesit ca foile de arc fata sunt mai inguste decat cele de pe spate.
Diferenta de 0,75 mm.
Ei, ... nu am dorit sa fiu chiar ata de precis si am zis ca daca latimea celor de pe fata este egala cu a celor de pe spate, daca le fac pe cele de pe spate, nu poate dauna grav sanatatii si m-am oprit la o dimensiune intermediara - 1,5 mm.
Taitei de 1,5 mm latime taiati la cutterlaser
Nu s-a lucrat chiar empiric, la ghici, am catadicsit sa fac si ceva schite
Foile principale ale arcului trenului fata
Sunt principale deoarece prin intermediul lor se face legatura sasiului cu pachetul de foi de arc si punte.
La capete foaia este roluita si are forma unei bucse.
Nu intru in detalii.
0,18 mm. O dimensiune demna de luat in seama
Doua seturi de foi pentru arcurile fata
Gata primul pachet pentru arcul fata de pe partea ... nu conteaza care
Doua comparatii origina/manufacturat
Spoor!
#23
Postat 08 February 2014 - 07:34 PM
Arcuri si sasiu.
Cam sarac meniul dar nu merge lucrul mai repede
Desi parea lipit nu era ca doara nu era sa dublez arcurile pe fata
"Masacrarea" sasiului. Daca este mai mult la vedere atunci sa incercam sa semene cu originalul
Doua arcuri punte fata
Scos podeaua cabinei si incercare de reprofilare a capetelor de lonjeron
Cabina, "echipata" cu o noua podea si "montata" provizoriu pe sasiu
...
Cam sarac meniul dar nu merge lucrul mai repede
Desi parea lipit nu era ca doara nu era sa dublez arcurile pe fata
"Masacrarea" sasiului. Daca este mai mult la vedere atunci sa incercam sa semene cu originalul
Doua arcuri punte fata
Scos podeaua cabinei si incercare de reprofilare a capetelor de lonjeron
Cabina, "echipata" cu o noua podea si "montata" provizoriu pe sasiu
...
Aceasta postare a fost editata de LDH: 08 February 2014 - 07:35 PM
#24
Postat 08 February 2014 - 07:38 PM
...
Cum nu mai am cianoacrilat am facut "lipirea" arcurilor de sasiu cu "moment Fix"
Am constatat ca este foarte bun pentru premontaje si poate inlocui, in unele cazuri, cu mare succes banda adeziva
Intrebare: in afara de CA cu ce altceva as putea face lipitura plastic/tabla?
Spoor!
Cum nu mai am cianoacrilat am facut "lipirea" arcurilor de sasiu cu "moment Fix"
Am constatat ca este foarte bun pentru premontaje si poate inlocui, in unele cazuri, cu mare succes banda adeziva
Intrebare: in afara de CA cu ce altceva as putea face lipitura plastic/tabla?
Spoor!
#26
Postat 14 February 2014 - 11:53 PM
Multumesc Longinus.
Pentru moment m-am "despartit" de arcuri si punti.
In primul rand ca nu-mi place cum au iesit. Nu am reusit sa le pozitionez egal departat de capete.
Nu am avut un burghiu de 0,5 mm, acuma mi-am luat, ca sa fac un pseudo centru bulon si sa am foile egal departate de capete.
Urmeaza cat de curand.
Daca tot m-am "inhamat" la deschis capote mi-am spus ca degeaba le deschid daca nu pot face motorul asa mi-am zis ca nu ar fi rau sa incerc.
Ideea era, a si ramas, sa folosesc ansamblul baie de ulei-carter ambreiaj-cutie de viteze date in kit, adica partea de jos, iar pe acest ansamblu sa "construiesc" blocul de cilindri.
Pe ecranul PC-ului arata bine si mare desenul, chiar daca este la 1:72, dar pus pe masa de lucru impreuna cu piesa din chit este al naibii de mic.
Dimesiunile, la scara, lungime x inaltime x latime, pentru intreg ansamblul motor - cutie de viteze, 20 x 9 x 4 mm.
Am zis sa incerc din forex de 5 mm deoarece se lucreaza ceva mai usor si, pana la urma, folosindu-ma de baia de ulei, carterul ambreiajului si cutia de viteze, toate la jumatate, l-am incropit
mai bine zis am adus materialul, cat de cat, sa semene cu un bloc de cilindrii si o chiulasa
Prea departe de adevar nu sunt avand in vedere ca "sta" bine intre lonjeroanele sasiului
Am vrut sa adaug si cabina dar am uitat, desi am desenele in fata, ca ambreiajul si cutia de viteze sunt sub cabina asa ca trebuie umblat la panoul antifoc si facuta o decupatura conform mazgalituri cu creionul
Nu a fost prea greu desi nu prea am reusit sa imobilizez cabina
si da, arata altfel
Si uite asa am mai adaugat cateva piese nefinisate la cate aveam.
Oricum pana nu termin, complet, motorul si cutia de viteze nu trec mai departe.
Spoor!
Pentru moment m-am "despartit" de arcuri si punti.
In primul rand ca nu-mi place cum au iesit. Nu am reusit sa le pozitionez egal departat de capete.
Nu am avut un burghiu de 0,5 mm, acuma mi-am luat, ca sa fac un pseudo centru bulon si sa am foile egal departate de capete.
Urmeaza cat de curand.
Daca tot m-am "inhamat" la deschis capote mi-am spus ca degeaba le deschid daca nu pot face motorul asa mi-am zis ca nu ar fi rau sa incerc.
Ideea era, a si ramas, sa folosesc ansamblul baie de ulei-carter ambreiaj-cutie de viteze date in kit, adica partea de jos, iar pe acest ansamblu sa "construiesc" blocul de cilindri.
Pe ecranul PC-ului arata bine si mare desenul, chiar daca este la 1:72, dar pus pe masa de lucru impreuna cu piesa din chit este al naibii de mic.
Dimesiunile, la scara, lungime x inaltime x latime, pentru intreg ansamblul motor - cutie de viteze, 20 x 9 x 4 mm.
Am zis sa incerc din forex de 5 mm deoarece se lucreaza ceva mai usor si, pana la urma, folosindu-ma de baia de ulei, carterul ambreiajului si cutia de viteze, toate la jumatate, l-am incropit
mai bine zis am adus materialul, cat de cat, sa semene cu un bloc de cilindrii si o chiulasa
Prea departe de adevar nu sunt avand in vedere ca "sta" bine intre lonjeroanele sasiului
Am vrut sa adaug si cabina dar am uitat, desi am desenele in fata, ca ambreiajul si cutia de viteze sunt sub cabina asa ca trebuie umblat la panoul antifoc si facuta o decupatura conform mazgalituri cu creionul
Nu a fost prea greu desi nu prea am reusit sa imobilizez cabina
si da, arata altfel
Si uite asa am mai adaugat cateva piese nefinisate la cate aveam.
Oricum pana nu termin, complet, motorul si cutia de viteze nu trec mai departe.
Spoor!
#27
Postat 16 February 2014 - 12:29 AM
Longinus, la 26 January 2014 - 12:47 PM, a spus:
Servus LDH
Te-ai legat la munca grea.
Mai intai de toate scara, desi pentru un "feroviar", 1/72 n-ar trebui sa reprezinte o problema
Apoi: kiturile care vin de la niste producatori fara cine stie ce pretentii, drept pt.care pretul scazut va fi compensat cu un volum de munca, direct proportional.
Te-ai legat la munca grea.
Mai intai de toate scara, desi pentru un "feroviar", 1/72 n-ar trebui sa reprezinte o problema
Apoi: kiturile care vin de la niste producatori fara cine stie ce pretentii, drept pt.care pretul scazut va fi compensat cu un volum de munca, direct proportional.
Mare dreptate ai avut.
Credeam ca o sa fie mai simplu si in cateva zile, hai sa zicem o saptamana, totl o sa fie gata de pus pe baza.
Nu a fost sa fie si asta din mai multe motiva.
Sa revin la motor.
Sincer nu mi-a placut ce a iesit si chiar daca foloseam o piesa din kit parca nu era bine.
In conditiile date, cald afara, fara ploaie si vant, am zis sa incerc un motor de la zero.
Aceiasi problema. Pe ecranul calculatorului arata bine dar cand pui pe masa de lucru trebuie microscop.
Forex de 4 mm grosime, metoda binecunoscuta-tiparire pe autocolant - panza pentru traforaj dar de taiat metal, dinti multi, multi, ..., masa de traforaj si oarece rabdare.
In poza de mai jos are cutia de viteze mai lunga deoarece trebuie tinut de undeva ansamblul motopropulsor
Cand am vazut cum a iesit, destul de bine in acceptia mea, mi-am zis ca merita sa incerc sa-l fac.
Am delimitat baia de ulei si chiulasa de blocul cilindrilor cu sarma de cupru de 0,2 mm grosime
Captele de sarma de la extremitatile blocului, ce stau in aer, au fost puse la locul lor
Uitai sa zic ca direct din taiere am facut tubulatura de racire de pe capacul chiulasei - triunghiul de deasupra.
A urmat reconstituirea carterului ambreiajului.
Un disc de 7 mm diametru din care au ramas doua sectoare de cerc pe care le-am lipit de o parte si alta a motorului
Carterul nu este finisat. Dupa uscarea lipiturii, ea este aproape instantanee dar mai trag, o sa trec la slefuire.
In final o comparatie intre cele doua motoare
Sigur ramane cel din stanga.
...
...
Capac distributie
Electromotor si dinam
Ansamblu actionare ruptordistribuitor si pompa apa
Acuma am vazut ca este cam mare dar cred ca asa ramane.
Spoor!
#28
Postat 16 February 2014 - 12:01 PM
Filtrul de ulei
Galeriile de evacuare, admisie si o caricatura de carburator-la carburator mai trebuie umblat putin desi, la cota la care este, nu prea cred sa se vada mult din el.
Evacuarea va fi scurtata deoarece colectorul se termina cu o flansa dupa care teava are sectiune circulara.
Filtrul de aer
Spoor!
Galeriile de evacuare, admisie si o caricatura de carburator-la carburator mai trebuie umblat putin desi, la cota la care este, nu prea cred sa se vada mult din el.
Evacuarea va fi scurtata deoarece colectorul se termina cu o flansa dupa care teava are sectiune circulara.
Filtrul de aer
Spoor!
#30
Postat 16 February 2014 - 06:50 PM
Continuam
Masca radiatorului data in kit
O gaura pentru eternitate de fapt pentru a face loc panzei de traforaj
Decupare cu traforajul
Nefinisata dar dupa fiisare
Am si "fata" la radiator - masca- dar intrebare: cu ce lipesc grila de cutia radiatorului
Spoor!
Masca radiatorului data in kit
O gaura pentru eternitate de fapt pentru a face loc panzei de traforaj
Decupare cu traforajul
Nefinisata dar dupa fiisare
Am si "fata" la radiator - masca- dar intrebare: cu ce lipesc grila de cutia radiatorului
Spoor!