Forum Machete,Modelism,Hobby: 2, 3 si o rama - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2, 3 si o rama

#21 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2014 - 10:58 PM

Multumesc AdiP

#22 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2014 - 04:42 PM

Buna ziua,

Cum spuneam daca tai bara de protectie trebuie refacuta partea din fata a sasiului si puntea fata.

Am inceput cu arcurile foi.
Realizare din tabla de alama de 0,18 mm grosime nedecalita.
La masuratori a iesit ca foile de arc fata sunt mai inguste decat cele de pe spate.
Diferenta de 0,75 mm.
Ei, ... nu am dorit sa fiu chiar ata de precis si am zis ca daca latimea celor de pe fata este egala cu a celor de pe spate, daca le fac pe cele de pe spate, nu poate dauna grav sanatatii si m-am oprit la o dimensiune intermediara - 1,5 mm.

Taitei de 1,5 mm latime taiati la cutterlaser

Imagine postata


Nu s-a lucrat chiar empiric, la ghici, am catadicsit sa fac si ceva schite

Imagine postata


Foile principale ale arcului trenului fata

Imagine postata


Sunt principale deoarece prin intermediul lor se face legatura sasiului cu pachetul de foi de arc si punte.
La capete foaia este roluita si are forma unei bucse.
Nu intru in detalii.

0,18 mm. O dimensiune demna de luat in seama

Imagine postata


Doua seturi de foi pentru arcurile fata

Imagine postata


Gata primul pachet pentru arcul fata de pe partea ... nu conteaza care

Imagine postata


Doua comparatii origina/manufacturat

Imagine postata

Imagine postata


Spoor!

#23 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2014 - 07:34 PM

Arcuri si sasiu.
Cam sarac meniul dar nu merge lucrul mai repede

Desi parea lipit nu era ca doara nu era sa dublez arcurile pe fata

Imagine postata


"Masacrarea" sasiului. Daca este mai mult la vedere atunci sa incercam sa semene cu originalul

Imagine postata


Doua arcuri punte fata

Imagine postata


Scos podeaua cabinei si incercare de reprofilare a capetelor de lonjeron

Imagine postata

Imagine postata


Cabina, "echipata" cu o noua podea si "montata" provizoriu pe sasiu

Imagine postata


...

Aceasta postare a fost editata de LDH: 08 February 2014 - 07:35 PM


#24 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2014 - 07:38 PM

...

Cum nu mai am cianoacrilat am facut "lipirea" arcurilor de sasiu cu "moment Fix"
Am constatat ca este foarte bun pentru premontaje si poate inlocui, in unele cazuri, cu mare succes banda adeziva

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Intrebare: in afara de CA cu ce altceva as putea face lipitura plastic/tabla?

Spoor!

#25 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 February 2014 - 08:23 PM

[quote name='LDH' timestamp='1391881137' post='18111

Intrebare: in afara de CA cu ce altceva as putea face lipitura plastic/tabla?

Spoor!
[/quote]
<_<
Sincer ,nu-i prea vad un inlocuitor demn.

#26 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2014 - 11:53 PM

Multumesc Longinus.

Pentru moment m-am "despartit" de arcuri si punti.
In primul rand ca nu-mi place cum au iesit. Nu am reusit sa le pozitionez egal departat de capete.
Nu am avut un burghiu de 0,5 mm, acuma mi-am luat, ca sa fac un pseudo centru bulon si sa am foile egal departate de capete.
Urmeaza cat de curand.

Daca tot m-am "inhamat" la deschis capote mi-am spus ca degeaba le deschid daca nu pot face motorul asa mi-am zis ca nu ar fi rau sa incerc.
Ideea era, a si ramas, sa folosesc ansamblul baie de ulei-carter ambreiaj-cutie de viteze date in kit, adica partea de jos, iar pe acest ansamblu sa "construiesc" blocul de cilindri.
Pe ecranul PC-ului arata bine si mare desenul, chiar daca este la 1:72, dar pus pe masa de lucru impreuna cu piesa din chit este al naibii de mic.

Imagine postata


Dimesiunile, la scara, lungime x inaltime x latime, pentru intreg ansamblul motor - cutie de viteze, 20 x 9 x 4 mm.

Am zis sa incerc din forex de 5 mm deoarece se lucreaza ceva mai usor si, pana la urma, folosindu-ma de baia de ulei, carterul ambreiajului si cutia de viteze, toate la jumatate, l-am incropit

Imagine postata


mai bine zis am adus materialul, cat de cat, sa semene cu un bloc de cilindrii si o chiulasa

Imagine postata

Imagine postata


Prea departe de adevar nu sunt avand in vedere ca "sta" bine intre lonjeroanele sasiului

Imagine postata


Am vrut sa adaug si cabina dar am uitat, desi am desenele in fata, ca ambreiajul si cutia de viteze sunt sub cabina asa ca trebuie umblat la panoul antifoc si facuta o decupatura conform mazgalituri cu creionul

Imagine postata

Imagine postata


Nu a fost prea greu desi nu prea am reusit sa imobilizez cabina

Imagine postata


si da, arata altfel

Imagine postata

Imagine postata


Si uite asa am mai adaugat cateva piese nefinisate la cate aveam.
Oricum pana nu termin, complet, motorul si cutia de viteze nu trec mai departe.

Spoor!

#27 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 12:29 AM

Vezi postareaLonginus, la 26 January 2014 - 12:47 PM, a spus:

Servus LDH
Te-ai legat la munca grea.
Mai intai de toate scara, desi pentru un "feroviar", 1/72 n-ar trebui sa reprezinte o problema :rolleyes:
Apoi: kiturile care vin de la niste producatori fara cine stie ce pretentii, drept pt.care pretul scazut va fi compensat cu un volum de munca, direct proportional.


Mare dreptate ai avut.
Credeam ca o sa fie mai simplu si in cateva zile, hai sa zicem o saptamana, totl o sa fie gata de pus pe baza.
Nu a fost sa fie si asta din mai multe motiva.

Sa revin la motor.

Sincer nu mi-a placut ce a iesit si chiar daca foloseam o piesa din kit parca nu era bine.
In conditiile date, cald afara, fara ploaie si vant, am zis sa incerc un motor de la zero.
Aceiasi problema. Pe ecranul calculatorului arata bine dar cand pui pe masa de lucru trebuie microscop.

Forex de 4 mm grosime, metoda binecunoscuta-tiparire pe autocolant - panza pentru traforaj dar de taiat metal, dinti multi, multi, ..., masa de traforaj si oarece rabdare.
In poza de mai jos are cutia de viteze mai lunga deoarece trebuie tinut de undeva ansamblul motopropulsor

Imagine postata


Cand am vazut cum a iesit, destul de bine in acceptia mea, mi-am zis ca merita sa incerc sa-l fac.
Am delimitat baia de ulei si chiulasa de blocul cilindrilor cu sarma de cupru de 0,2 mm grosime

Imagine postata

Imagine postata

Captele de sarma de la extremitatile blocului, ce stau in aer, au fost puse la locul lor
Uitai sa zic ca direct din taiere am facut tubulatura de racire de pe capacul chiulasei - triunghiul de deasupra.

A urmat reconstituirea carterului ambreiajului.
Un disc de 7 mm diametru din care au ramas doua sectoare de cerc pe care le-am lipit de o parte si alta a motorului

Imagine postata

Imagine postata


Carterul nu este finisat. Dupa uscarea lipiturii, ea este aproape instantanee dar mai trag, o sa trec la slefuire.

In final o comparatie intre cele doua motoare

Imagine postata

Imagine postata


Sigur ramane cel din stanga.

...

...

Capac distributie

Imagine postata


Electromotor si dinam

Imagine postata


Ansamblu actionare ruptordistribuitor si pompa apa

Imagine postata


Acuma am vazut ca este cam mare dar cred ca asa ramane.


Spoor!

#28 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 12:01 PM

Filtrul de ulei

Imagine postata


Galeriile de evacuare, admisie si o caricatura de carburator-la carburator mai trebuie umblat putin desi, la cota la care este, nu prea cred sa se vada mult din el.
Evacuarea va fi scurtata deoarece colectorul se termina cu o flansa dupa care teava are sectiune circulara.

Imagine postata

Imagine postata


Filtrul de aer

Imagine postata


Spoor!

#29 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 03:15 PM

Doua fulii si cureaua de antrenare a ventilatorului

Imagine postata

Imagine postata


Ventilatorul cu 4 pale

Imagine postata


Pus la locul lui pe motor

Imagine postata

Imagine postata

Spoor!

#30 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 06:50 PM

Continuam

Masca radiatorului data in kit

Imagine postata

O gaura pentru eternitate :crazy: de fapt pentru a face loc panzei de traforaj

Decupare cu traforajul

Imagine postata


Nefinisata dar dupa fiisare

Imagine postata


Am si "fata" la radiator - masca- dar intrebare: cu ce lipesc grila de cutia radiatorului

Imagine postata


Spoor!

#31 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 February 2014 - 10:12 PM

[quote name='LDH' timestamp='1392569438' post='181502'
Am si "fata" la radiator - masca- dar intrebare: cu ce lipesc grila de cutia radiatorului
[/quote]

Cu cianoacrilat, clar.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 February 2014 - 11:02 PM


#32 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 10:43 PM

Excelent!
Eu am gasit o plasa metalica (si mai) fina la un set de casti de telefon.

#33 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2014 - 04:19 PM

Multumesc Longinus si 1-0-9.

La castile de telefon nu m-am gandit si amunele care zac pintr-un sertar.

#34 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 17 February 2014 - 07:15 PM

Păi vezi , domnu`Imagine postatadacă nu mai dai prin Piteşti pe la umila noastră īntālneală ...Am nişte site (plase) dese de la nişte filtre ffff fine ...
Fain pānă acum Imagine postata!
Spor īn continuare Imagine postata!

#35 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2014 - 08:29 PM

Nu v-am uitat si la Pitesti ajung/ajungem, cu mare placere, dar sa se mai "lumineze" afara, sa se mai incalzeasca.
Multumesc pentru oferta si incurajari.

#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 February 2014 - 01:16 PM

Excelenta treaba! :good:

#37 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2014 - 06:59 PM

Multumesc

#38 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 18 February 2014 - 07:41 PM

nu pot sa zic nimic. Fizic, sunt blocat!
Cand vad ce faci la 72, imi vine sa las gigantii mei d'o parte si sa zic "pas".
Spor si rabdare in continuare !
Abia astept sa se faca mai cald afara sa ne vedem!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi