Forum Machete,Modelism,Hobby: ZIL 157 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ZIL 157 Fotodoc

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 12:26 PM

Vezi postareacaporalmusat, la 17 June 2015 - 10:14 AM, a spus:

Salut !
"Sigur am sa fac fotogragii " Apropo de asta rogute fa niste poze la ZIL ul ala de care mentionasi in alt topic si punele pe aici in alt topic la auto sau discutii libere . Multam .
Sporuri cu sanatate si cer senin ! :hi:


Asa cum am promis am deschis subiectul "ZIL 157" si daca nu o sa gasiti instructiuni tehnice ale modelului real or sa fie o gramada de poze, reduse dimensional ca sa incapa in fotobucket dar, daca doreste cineva, le pot trimite la rezolutia initiala.
La pozat am fost ajutat de catre mecanno, parca nici nu se putea altfel, si-i multumesc.

Inainte de toate o combinatie Trumpeter + Zvezda, made by mecanno, la care ignorati lipsa de indemanare a subsemnatului in a face poze contraluminii si praful. Scara de executie 1:35

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Revenind la ZIL-ul din curte, cel 1:1, povestea lui incepe in anul 2007 cand si-a schimbat proprietarul si a facut drumul de la UM la Bucuresti.
Dupa el a plecat o intreaga echipa imbarcata intr-un Renault Kangoo, un cap tractor si un

Imagine postata


Si uite asa fiecare s-a ales cu o "remorca"
Cap tractorul a luat la "stanga" ZIL-ul

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


iat M461 un TV

Imagine postata

Imagine postata


...

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 12:32 PM

...

Nu s-a putut merge continuu deoarece o roata spate a TV-ului avea ceva probleme, probabil saboti blocati sau rulment prea strans si dadea semne ca vrea sa se transforme intr-o plita electrica asa ca au fost necesare opriri conform zicalei cu pauzele lungi si dese ...

ZIL -ul ...

Imagine postata

Imagine postata


TV-ul ...

Imagine postata

Imagine postata


La care primul lucru era "pune mana pe butucul rotii" ..

Imagine postata


Intr-un final colona a ajuns cu bine la Bucuresti, fara incidente de trafic si alte probleme mecanice.

...

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 12:53 PM

...

Din 2007 pana in anul de gratie 2013 ZIL-ul a participat la cateva manifestari ale "Retromobil" dar, din pacate, nu am fotografii.

Si uite asa am ajuns in 2013 cand a trebuit sa schimbe, din nou, locatia (a se citi locul de parcare) de la Bucuresti la Popesti desi statea foarte bine in curte

Imagine postata


Au fost facute cateva verificari de rutina: aprindere, alimentare, presiune in pneuri, apa, ulei, montat o baterie desi este prevazut sa functioneze cu doua, pentru pornire pe timp friguros, aranjarea "incarcaturii" in bena ca sa nu se "verse" pe drum, si a pornit foarte usor desi cam statea de vreo doi ani - ceva probleme cu garnitura de chiulasa care, se pare, are o mica ciupitura.

Daca tot l-am pornit hai sa-l ducem in noua locatie.
Am avut placerea si bucuria sa-l conduc pe Ivan cale de 17 km, prin Bucuresti si dincolo de el. Nu mai condusesem un ZIL 157 din armata, si asta s-a intamplat foarte de mult, dar ca mersul pe bicicleta nu se uita nimic. Trebuie putin timp sa iti aduci aminte la ce folosesc toate manetele si butoanele desi nu ai nevoie de toate si sa-ti folosesti din plin "servomuschii" pentru schimbarea directiei de mers. Abia dupa ce am franat de trei - patru ori am reusit sa ma adaptez, cat de cat, franei care este foarte brutala.
Drumul a fost o incantare, cu oprire la o statie pentru alimentare cu benzina, claxoane - din cand in cand - ca pe langa cele originale mai are goarne de locomotiva si daca nu trebuia sa oprim de cateva ori sa completam cu apa ar fi fost si mai frumos.
Ba, la iesirea din Popesti, in timpul unei astfel de opriri era s-o punem de un troc. Un pasionat de masini vechi dupa ce s-a linistit ca nu-l ducem la fier vechi ne oferea la schimb Hylux-ul sau de toate zilele.

Imagine postata


Mecanno facandu-si datoria de copilot si completand cu apa

Imagine postata

Imagine postata


Si avand in vedere ca este un "pit stop" autentic nu a omis stergerea parbrizului

Imagine postata


Aha! Iote ca apre si soferul in poza, adica je, cel cu sapca rosie

Imagine postata

,,,

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:03 PM

...

De cand l-am parcat, asta era pe 27.04.2013, nu l-am mai miscat desi au fost cateva initiative dar initiative au ramas.
I-am mai umflat anvelopele si am cosit iarba din jurul lui.
Asa ca o sa-l vedeti exact cum a ramas de atunci.
Am incercat sa pun fotografiile, cat de cat tematic, si chiar daca unele par ca se repeta uitati-va la detalii.
Rugina, pe ici pe colo, panze ca de paianjeni, decolorat de soare, vopseaua romanesca sarita lasand sa se vada vopseaua originala, astepta sa fie curatat, pornit si plimbat.


Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Nu-i asa ca este fioros?

Imagine postata


Chiar foarte fioros

Imagine postata


...

#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:16 PM

...

Masina are toate piesele originale cu exceptia unui comutator ce a trebuit sa dubleze unul existen - contactul

Cabina

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 June 2015 - 01:46 PM


#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:20 PM

...

Detalii ...

Imagine postata


Trei proprietari doua vopsele

Imagine postata


Suportul AK-ului

Imagine postata

Imagine postata


Instructiuni peste instructiuni

Imagine postata


Cateva piese de schimb

Imagine postata


M-a cam "intins" butonul semnalizatorului cand trebuia sa schimb directia

Imagine postata

Imagine postata


...

Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 June 2015 - 01:47 PM


#7 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:24 PM

...

O gramada, nu prea mare, de butoane, comutatoare si parghii de actionare ce se invata foarte repede

Imagine postata

Imagine postata


In cazul in care se sparge conducta de aer stergatorul se poate actiona si manual

Imagine postata


Pedalier cu schimbatorul de faze in stanga jos

Imagine postata


Aici stau "ascunse" cele doua baterii legate in paralel

Imagine postata

Imagine postata

...

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:32 PM

...

Detalii si detalii ... parca-mi aduce aminte de o macheta feroviara facuta acuma muuult, muult timp

Imagine postata


Сделано в CCCP

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


O confectie din lemn, montata pe acoperisul cabinei, ce servea la depozitarea prelatei cand era stransa

Imagine postata


Culori pentru cei ce vor sa imite rugina

Imagine postata


O capota luunga cat sa incapa un motor de sase cilindri in linie

Imagine postata


Si alte cateva mici amanunte

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


...

#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:46 PM

...

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Ei!
Pozele care urmeaza, desi nu o sa vedeti prea multe in ele, mi-au placut si de aceea fac parte din subiect

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


...

...

Imagine postata


Daaa ... kilometri sunt reali

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

...

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

...

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

#10 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 01:59 PM

...

Bena cu aproape toate anexele pe ea. Trebuie refacuti suportii pentru unelte

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Aceiasi "combinatie" de culori

Imagine postata


Aparatori de noroi

Imagine postata

Imagine postata


Gura de umplere a rezervorului suplimentar

Imagine postata


Cutii de scule

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


...

#11 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 02:02 PM

...

Imagine postata

Imagine postata


Chiar daca sunt decolorate lampile sunt originale

Imagine postata


Carlig de remorcare, tampoane de gabarit, priza de aer pentru remorca, rezervor suplimentar

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Cu vopsea, fara vopsea

Imagine postata


...

Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 June 2015 - 02:44 PM


#12 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 20 June 2015 - 03:04 PM

Pfoai! Postarea asta vine ca o mănușa. Tocmai lucrez la un kit de 157 de la SSM. Diecast 1/43, normal. Chiar aveam nevoie de ceva detalii.
A, si nu spun, povestirea este savuroasa, cu un stil al narațiunii perfect pentru o sâmbăta dupa amiaza...
Mulțumim frumos!

#13 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 20 June 2015 - 04:01 PM

Salutare !
Multumesc f mult LDH pt efortul facut . Cand vazui primele poza cu modelulu crezui ca e vorba de altceva dar derulai sa zic asa si vazu i :blink: . Ca sa prafrazam un proverb dta umblii cu ZIL u vopsit ! Adica un camion deasta are cam la fo 30 si ceva de ani poate chiar 40 si nu are decat cateva pete de rugina si praf ca deh de ceva aci sta in aer liber ?!!! ! Da totusi nu mi vine a crede ca nu are tabla mancata dea binelea de rugina si mult muuuullllt mai multa rugina si mul muuuullltt mai muuuuulta mizerie pe el dupa atatia ani ! Nu se poate asa ceva , a ti photosopat pozele sa arate asa in stadiul asta ! :crazy: Glumesc evident dar iata ca nu e asa cum isi imagineaza multi ca ajung sa arate unele categorii de tehnica militara si asta in timp ce sunt lasate sa zicem in conservare . Ce sa mai zicem de cele flate in exploatare !!! Sunt mai multe chestii ciudate ce ma intriga , ce fel arata asta fata de cele de la MMN pe care nu le intretin deloc de atatia ani. Alta chestie e ca au vandut da la MMN nu au dus niciunul . O alta chestie e ca stiu doi amici mult mai in varsta care au facut armate la sfarsitul anilor 70 la o unitate de la mine din oras chiar de art AT si spuneau ca au fost pusi sa demonteze astfel de camioane ca si ZIS 151 surub cu surub . Si am citit asta si instoria Regimentului 50 AA (cel de la Floresti ) deci scis oficial de un fost ofiter , si asta in conditiile in care camioanele erau destul de putin folosite .
Multumim pentru poze ce vor fii de referinta pt multechestii si deasemenea pt ca arata si mai clar ca am avut si model K clasic nu numai cele de tip Compartiment special . Amu sper ca intr o zii sa le fac si pe ale mele .
Multumesc . :good: Spor cu sanatate si cer senin ! :hi:

Aceasta postare a fost editata de caporalmusat: 20 June 2015 - 04:04 PM


#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:05 PM

Multumesc si nu am terminat, mai am poze.
Daca ai drum prin Bucuresti te invit sa-l vezi pe viu.
Da, arata asa desi a stat. Kilometrajul spune exact cat a rulat pe drum. Probabil in probe la furnizor, vreo iesire sau mai multe la alarma si ce l-am rulat noi care nu cred sa insemne mai mult de 1000 km.
Ma bucur daca pozele vor fi de folos pentru cei care fac modelul si asa cum am mai spus daca cineva doreste poze la rezolutia de 2800 x le pun la dispozitie. Adresa de mail si sosesc cu wetransfer.

Facui pauza ca ma uitai la Formula 1 si mai hodinii nitel si acuma reiau de unde am ramas.

...

Suporti canistre.
Unul este pe trapta din stanga

Imagine postata


iar celalalt, tot pe stanga, poate inmagazina trei canistre

Imagine postata

Imagine postata


Suportul stingatorului de incendiu montat pe cabina, pe partea soferului

Imagine postata

Imagine postata


...

#15 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:12 PM

...

Anvelopele par ca noi

Imagine postata


Interesant la aceasta masina este ca piulitele de pe dreapta nu merg pe stanga si invers. Rusii au zis ca sa nu se desfaca in timpul mersului fac filet invers pe dreapta.

Suspensia fata

Imagine postata

Imagine postata


Desi a fost demontat sistemul de umflare/dezumflare al anvelopei in timpul mersului tot impresionanta a ramas roata

Imagine postata


Balansierul puntilor spate si arcul

Imagine postata

Imagine postata


Camera de franare de pe puntea fata

Imagine postata

...

#16 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:17 PM

...

Tot arcul de la puntea spate si doua jenti vopsite diferit - nu sunt ale aceleiasi masini

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Diferentialul primei punti spate, cardan principal, cardane secundare si intermediare, tendoane, arcuri - o intreaga uzina

Imagine postata


Imensa baie de ulei a motorului de 6 cilindrii, puntea fata

Imagine postata


Reductorul si cutia de transfer spre troliu

Imagine postata


Rezerva

Imagine postata


...

#17 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:28 PM

...

Si nu puteam incheia altfel decat cu motorul desi, am observat ca este un fel de "boala" generala sa incepi montajul unui kit cu motorul mai ales daca este o taratoare, are asa ceva si este bine detaliat.
Pe langa partile de motor vor mai fi si alte elemnte

Rezervorul principal cu sonda litrometrica si robinetul de trecere pe rezervorul secundar

Imagine postata

Imagine postata


Terminatia tevii de esapament ce are prelucrare ce permite montarea unui adaptor.
S-a intrebat cineva de ce teava iese sub bena, in pozitia din poza, si de ce are posibilitatea sa i se adapteze ceva?

Imagine postata


Rezervorul de aer sub cabina in partea dreapta

Imagine postata


Tot ca intrebare ...La ce serveste stutul cu capac de etansare pus in Y pe teava de esapament? Sa nu spuneti ca la evacuarea condensului ca nu tine. Este amplasat mai sus decat cel mai de jos punct al tevii si in contrapanta

Imagine postata


Un punct de fixare foarte solid al arcului de sasiu. In spate se vede cardanul de la cutia de transfer la reductorul mecanismului troliului

Imagine postata

Imagine postata

...

#18 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:32 PM

...

Fante pentru evacuarea aerului din compartimentul motor

Imagine postata


Ansamblu amortizor/arc punte fata

Imagine postata

Imagine postata


Mecanismul troliului bine ascuns in spatele lonjeronului

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Radiator de apa iar in fata lui radiatorul de ulei

Imagine postata

...

#19 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:35 PM

...


Motor - detalii din dreapta in sensul de mers

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

#20 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2015 - 05:43 PM

...

Stanga in sensul de mers

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Ce vedeti deasupra electromotorului este parghia de actionare a bendixului. Pe vremea aceea se considera mai sigura o actionare mecanica a bendixului fata de una cu electromagnet. Pedala/starterului era in cabina in dreapta pedalei de acceleratie - vezi pozele cu interiorul

Imagine postata


...

...

Si ultimul set de poze cu motorul ZIL-ului

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Spoor la modelit!


p.s.Daca IMS-ul, ca exista si asa ceva chiar daca altul decat cel din poza de mai sus, ajunge la fabrica de la garaj sau eu la garaj promit un set de poze de detaliu si cu el.

Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 June 2015 - 05:54 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi