Forum Machete,Modelism,Hobby: Port Cultural Cetate - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Port Cultural Cetate Undeva pe malul Dunarii

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2015 - 08:04 PM

Cetate …
Undeva pe malul Dunarii

De cand ma stiu …
Daca merg la Vinga si nu ajung la gara nu am fost la Vinga.
Daca merg la Cetate si nu ajung in port nu am fost la Cetate.

Ca vii direct de la Craiova, iesind prin Bucovat si trecand prin Caraula si Unirea, ca vii de la Craiova, via Maglavit, de la Severin, prin Simian si Cujmir, sau de la Calafat, trecand prin Maglavit, cand ajungi in centru, la Cetate, ai un indicator

Imagine postata

care te indruma spre port – 2 km, 3 km dupa altii si 4 dupa numarul pietrelor kilometrice. Probabil ca o sa se mai dezbata problema.
Treci pe langa monumentul eroilor din “Primul Rasboiu”

Imagine postata

si cobori pe panglica de asfalt spre Dunare. Lasi in stanga ruinele “Scoalei primare de fete”

Imagine postata

si zaresti, in vale, in spatele unei perdele de pomi, castelul si acareturile mosiei lui Barbu Druga, astazi “Fundatia Joana Grevers” – casa de creatie pe timp de vara.

Imagine postata

Depasesti castelul, aflat pe mana dreapta, moara lui Druga, amplasata tot pe aceiasi parte

Imagine postata

Drumul face stanga. O curba stransa la 90 grade. Inainte vreme aici era fasia arata ce delimita granita. Nu puteai merge decat pe drum. Drumul este ca un fel de dig in fata apelor atunci cand Dunarea se infoaie si se revarsa. Dungile alb-gri de pe trunchiurile pomilor sunt marturie a nivelului apei din diferiti ani.

Imagine postata

"Şuşeaua" serpuieste prin padure si face stanga “La Pietre”, vechea plaje de la Dunare, amplasata intre fosta statie de pompare, aflata in amonte si portul situat in aval.

Imagine postata

Exact in dreptul ultimei borne kilometrice este intrarea in port.


Aceasta postare a fost editata de LDH: 16 October 2015 - 08:08 PM


#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2015 - 08:22 PM

Esti la km 811

Vechile cladiri administrative, cu exceptia uneia, sunt renovate. Astazi fac parte din complexul “Port Cultural Cetate”, prin grija lui Mircea Dinescu, iar cei ce trec prin zona si vor sa se opreasca au asigurate toate conditiile de cazare si masa.

Colectia de masini si atelaje vechi

Imagine postata



Imagine postata



Imagine postata



Imagine postata



Imagine postata



impreuna cu galeria de arta in aer liber iti atrag atentia de cum pasesti in perimetru.



Imagine postata



Imagine postata



Imagine postata



Anual se organizeaza, in luna august, “Divanul Degustatorilor de Film si Arta Culinara”.

Merita sa-i treci pragul.

Scriitori, poeti, regizori, muzicieni si muzicanti, filme, literatura, muzica, poezie, mancare si vinuri bune.

O combinatie de succes.

...

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2015 - 08:32 PM

Drumul, de tara, merge pe vechiul chei

Imagine postata

Imagine postata


din care s-au pastrat aproape toate elemntele constructive

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


inclusiv mira care, anul trecut, ne-a cam ingrijorat in ce priveste nivelul apei

Imagine postata

...

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2015 - 08:58 PM

Se merge cale de sute de metri si se ajunge la actuala plaja care, inainte vreme era loc de adapat animale

Imagine postata



unde Dunarea isi arata, din cand in cand, puterea in anotimpul revarsarii

Imagine postata



dar cand totul se linisteste arata chiar bine

Imagine postata



...

#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2015 - 10:01 PM

Revazand pozele, mai vechi si mai noi, regret ca nu am gasit fotografii de pe vremea cand portul era intrecut doar de Braila dupa cum scriu statisticile. Multe dintre ele s-au pierdut dar sper sa gasesc mai multa intelegere la cei care inca mai au, in cutii de pantofi, imagini cu ce a fost.

Din povestiri, desi nu avea sosele asfaltate, Cetate, avea statie de birje, taxi mai tarziu, un foarte frumos parc si oameni instariti si toate acestea datorita unui boier, Barbu Druga, care, asa cum scrie in carti, a "facut" port la Dunare

“Un boier pe nume Barbu Druga care isi avea mosia in satul doljean a avut inspirata idee de a-si face port. Imediat, corabii de pe tot continentul au inceput sa sufoce micutul port al lui Druga. Dupa 1900, Carol I s-a gandit sa relanseze portul de la Cetate, mai ales ca locatia aleasa de boier fusese umpluta de aluviunile aduse de fluviu si navele acostau cu greutate. La cateva sute de metri in aval de locul danelor boierului, autoritatile romanesti au reusit sa inalte un port cu 35 de dane. A fost inaugurat in 1904.”

Conform “Raportului statistic de miscarea porturilor Romaniei si efectivul vaselor marinei comerciale pe anul 1931


PORTUL CETATEA
(PE DUNARE)

Portul Cetatea are un cheu in lungime de 840 metri si latime de 60 metri, la care se poate forma zece dane fixe, unde poate incarca un numar de 30 slepuri, adica cate trei slepuri la dana cu un tonaj de circa 90-100 vagoane fieeare. La mal liber nu se poate incarca.
In port se aflŕ o magazie a Statului de circa 100 vagoane capacitate, un ponton obstesc si alte 6 cladiri al Statului, cari servesc de birouri si locuintele functionarilor.
Nu existä in acest port linie de cale ferata si nici instalatiuni mecanice.
Portul este la o departare de sat de 3 km si este legat de sat cu o sosea in buna stare.
Comunicatia telefonica cu satul se face numai prin agentia N. F. R. a Statului.
In apropriere de port, distanta de 1 ˝ km, se gaseste o moará cu instalatie moderna, cu o magazie de 300 vagoane si un debit de 3 vagoane in 24 ore.
In port se afla o magazie de circa 100 vagoane, proprietatea Statului.
Marfurile ce se opereaza in port sunt cerealele.
Munca se face cu bratele si se poate incarca, zilnic circa 15 - 20 vagoane de fiecare slep.
Spitale sau infirmerii pentru salvare nu exista in port.
Aprovizionarea cu alimente se face din comuna.
Autoritŕtile in port sunt: cŕpitănie, vama, serviciul hidraulic si agentia N. F. R.
Cetatea este comuna ruralŕ, cu o populatie de 5.000 locuitori, din care majoritatea se ocupa cu plugaria,
Circa 500 sunt meseriasi de diferite categorii, negustori de cereale, etc.
In comuna Cetatea se gaseste un spital bine intretinut si o farmacie de unde se procura medicamentele.
In caz de litigii, se judeca la Calafat.

Jurisdictiunea portului Cetatea incepe de la km 831 si se intinde pana la km 808, adica, in lungime de 23 km, cu singurul punct de incarcare Cetatea, km 811.



TABLOU (CU VASE FLUVIALE) - de miscarea portului la uscat si dela uscat pe categorii de märfuri, in tone de greutate

Imagine postata

Din Raportul pe anul 1937

Navigaţie fluvială. Curse regulate ale Soc. N.F.R. pe linia Turnu-Severin – Calafat - Corabia – Rusciuc – Giurgiu – Silistra – Cernavoda - Brăila – Galaţi şi înapoi, fiind în legătură cu vapoarele care merg de la T. Severin spre Baziaş.
Puncte de oprire: Cetate, Maglavitu, Calafat şi Bechet.
Excursii cu vaporul, pe Dunăre, pornind de la Bechet - Calafat sau Cetate spre Orşova şi « Cazane ».

...

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2015 - 10:22 AM

Cladirile

"In port se aflŕ o magazie a Statului de circa 100 vagoane capacitate, un ponton obstesc si alte 6 cladiri al Statului, cari servesc de birouri si locuintele functionarilor.
Autoritŕtile in port sunt: cŕpitănie, vama, serviciul hidraulic si agentia N. F. R."

Interesant este ca majoritatea cladirilor s-au pastrat avand in vedere vechimea portului si, mai ales, ce s-a intamplat, in majoritatea cazurilor, cu constructiile ce faceau parte din CAP-uri, statii decale ferata, fabrici si ... lista poate continua.
In anii '90, pe langa cladirile administrative si de locuit mai erau in picioare o magazie din lemn si un wc.

Imagine postata

Imagine postata


Astazi, din fostele magazii si wc nu au ramas decat fundatiile

Imagine postata

Imagine postata


Pe amplasamentul fostei magazii a statului a fost construita o sala de spectacole

Imagine postata


Iar restul cladirilor, in mare parte renovate, sunt utilizabile

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

...

#7 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2015 - 10:50 AM

Doua constructii sunt inedite si iti atrag atentia cand ajungi in port

Prima este un buncar.

Imagine postata

In anii '90, ca si inainte de '90, avea intrarile blocate iar astazi a suferit cateva modificari.
Probabil a fost folosit pentru munitie deoarece exista si un amplasament de artilerie

Imagine postata

Imagine postata


Spun ca, probabil era folosit pentru munitie, deoarece nu are ambrazuri.
Are doua rampe, ce par si nu par originale, combinate cu o scara verticala ce nu par a fi construite in aceiasi perioada deoarece nu se "leaga" elemntele constructive intre ele din punct de vedere al utilitatii.
Speculand, in continuare, as putea spune ca initial nu a existat decat acces pe scara iar mult mai tarziu a fost modificat si i s-au adaugat cele doua rampe.

Imagine postata


Forma este patrata este protejat de pamant si amplasat in spatele magaziei, astazi in spatele salii de spectacole

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Tot o probabilitate, avand in vedere modificarile ce i-au fost aduse, este ca buncarul sa fi avut legatura si cu un post de tragere aflat la capatul cheiului in aval desi acesta pare o constructie mai recenta decat mastodontul din beton

Imagine postata

De cand dateaza?
Cine le-a construit si de ce?

Intrebari la care pot raspunde cei ce se pricep ca de citit pe undeva sau sa-ti povesteasca cineva despre ele, ca si despre port, nu prea sunt sanse.

...

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2015 - 11:11 AM

Deoarece la chei nu mai "trag" slepuri iar "pontonul obstesc" nu mai exista a fost adus un ponton de acostare pe flotoare.

Imagine postata


Fixat bine de chei cu ajutorul scondrilor si "legat" in parame din cabluri de otel se ridica si coboara in functie de nivelul Dunarii

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Interesant este ca, desi pare comun, nu sunt fotografii cu un astfel de ponton, cu exceptia celui de la Cetate, iar de planuri sau schite nu mai vorbesc.
Sa nu fi cautat bine?
Sincer sa fiu, avand in vedere cunostintele mele "vaste" in materie de navale, cred ca nu as fi stiut nici ce si cum sa cer documentatie la o biblioteca.
Desi l-am vazut de atatea ori nu am "pus" ruleta pe el sa-i aflu dimensiunile.

Cum nu aveam nicio imagine din larg am dat o raita pe Google maps si am gasit, pana la urma, o fotografie AICI

Imagine postata

adica puteam sa-mi completez cele patru vederi ale pontonului si puteam sa ghicesc compartimentarea interioara.

...

#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2015 - 12:10 PM

Initial voiam sa fac o diorama cu un slep la chei, in portul Cetate, dar cateva impedimente m-au facut sa-mi schimboptiunea.

Desi nu am renuntat la solicitarea de AICI, si-i rog pe cei care pot sa ma ajute, mi-am dat seama ca dimensiunile, chiar la scara 1:87, ma vor impiedica sa fac lucrarea. Un slep cu patru magazii ar ajunge la aproape 500 mm asa ca daca v-a fi sa fie o sa fie o macheta de sine statatoare. Nici lipsa imaginilor din perioada interbelica sau dinainte nu ar fi constituit un impediment. Sunt imagini din portul Corabia si, cu exceptia existentei unei cai ferate, cred ca admosfera nu era cu mult deosebita.

Avand toate acestea in vedere am zis ca as putea face o diorama, de dimensiuni mai mici, cu "Portul Cultural" din care sa faca parte mai multe elemnte.
Diorama nu o sa fie facuta, cum ar zice avocatii, in litera legii ci in spiritul ei adica o sa avem cate putin din fiecare cu amplasamentele putin modificate fata de cotele reale. Am luat in "vizor" buncarul, amplasamentul, copacul secular, o bucata de chei, o bucata din sala de spectacole si, evident, pontonul.
Sunt sigur ca din toate elemntele cea mai mare bataie de cap o sa mi-o dea pasarela pietonala de legatura intre chei si ponton.

Totul a inceput cu "colectarea" materialelor si cu un desen

Imagine postata


Desenul este refacut. Initial cabina nu avea doua usi, cea din spate sigur "da" la wc iar cea laterala in singura, banuiesc, incapere de locuit.
Cotele sunt toate aproximate dar cred ca asta are mai putina importanta. Si asa este destul de mare 164 x 75 mm pentru o diorama ce trebuie sa stea pe undeva prin casa.
Din motive de materiale am micsorat diametrul flotoarelor, estimate initial la 2000 mm, astfel ca au fost reduse, la scara, de la 23 mm la 21 mm diametru.
Nu cred ca este un capat de tara.

Materialul folosit este teava PPR

Imagine postata


Nu m-am gandit sa fac probe si sa vad cu ce se poate lipi dar am avut, pot zice, "norocul incepatorului"
Capacele le-am confectionat din ABS

Imagine postata

iar ca adeziv a "functionat" foarte bine Contacta Revell.

Evident ca problema mare cand vrei sa pui poze cu lucrarea in desfasurare este ca trebuie sa te opresti din lucru si sa fotografiezi mereu si nu prea ai chef permanent de asta sau uiti asa ca o sa sar cateva etape si trecem la ce a rezultat dupa cateva zile.
Spun dupa cateva zile deoarece timpul acordata se rezuma la 1 -2 ore pe zi si nu in fiecare zi.

Puntea este facuta din forex de 2 mm grosime iar cabina, gresita deoarece ii lipseste o usa, din ABS de 1 mm grosime

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Probleme intampinate la montarea structurii dintre flotoare si punte.
Desi am trasat, masurat si iar de la capat nu pot spune ca sunt multumit de rezultat

Imagine postata


Dar imaginea generala este bunicica si daca nu ma razgandesc pana ma apuc sa fac detaliile probabil ca o sa ramana asa

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Cam atata pentru astazi.

Spoor!

#10 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2151
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2015 - 06:55 PM

Interesant subiectul. De admirata efortul. Spor la treaba.

Interesant subiectul. De admirat efortul. Spor la treaba.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 October 2015 - 08:40 AM

O lectie de istorie si geografie!!!! Multumim!!!!!
Pacat de acele piese unicat, se cam degradeaza, ar cam trebui ingrijite. Din pacate, se intimpla si la case mai mari.
Revenit la oile ...tematice, spor, vad ca pornestii de la zero!!!!!
O sa mai arunc un ochi pe aici, promite!
Imagine atasata: images.jpg

#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2015 - 07:00 PM

Multumesc

Da, este de la zero mai ales ca scara 1:87 nu ofera prea multe.

Spoor!

#13 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2015 - 09:10 AM

In afara de efortul la care te-ai inhamat, apreciez faptul ca ai facut cunoscute informatiile respective.
in plus retin ca locul e propice pentru incercari la somn si salau.
Spor la lucru.
Daca mai vad pontoane d-astea in drumurile mele pelagice, o sa le fotografiez.
Delta e plina de pontoane d-astea.

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2015 - 04:39 PM

Multumesc wurger,

Despre pestele din Dunare, in general, nu stiu sa-ti spun prea multe deoarece daca in anii trecuti mai vedeam barci cu pescari acuma nici tipenie.
Oricum daca Dunarea nu are sunt pescariile iar, mai nou, din cate am inteles, Netoiu - cine nu-l cunoaste? - si-a facut, pe langa casa de oaspeti din Cetate, o balta pentru pescuit, jos pe "Oaga".

Imagine postata

Imagine postata

Se pare ca toamna asta fac foraje pentru izvoare, este unul la nici 200 m de viitoarea balta care, se pare, o sa fie functionala din primavara 2016.

Pana revin la ponton mai amintesc ca in zona sunt mai multe de vazut.
Poiana Mare, inainte de '89 "Patria rosiilor", la 13 km de Calafat unde se mai pastreaza camera unde a stat Carol I si a primit instiintarea ca rusii au intrat in razboi cu turcii in 1877. Legenda spune ca a dat cu pumnul in masa si a varsat calimara cu cerneala peste documente cand a fost instiintat ca turcii bombardeaza Calafatul.
Calafatul cu casele lui de peste un secol, nedaramate datorita, probabil, primarilor isteti dinainte de 1989, cladirea statiei, monument de patrimoniu, construita de Elie Radu ca de altfel toate statiile de la Craiova la Calafat.
Plaja Bascov, la 3-4 km de Calafat spre Craiova, de unde se poate admira noul pod peste Dunare Calafat - Vidin.
Manastirea Maglavit, la 17 km de Calafat, unde este ingropat Sfantul care l-a vazut pe Dumnezeu iar in sat se poate vizita casa memoriala de unde a plecat pe front ca sa binecuvanteze trupele. Aici veti auzi povestea/legenda unuia, mare bisericos mare, nu dau nume cum ar fi de exemplu, care a donat bani pentru constructia manastirii si a avut pretentia sa fie pictat pe peretele biserii. Banii i-au fost returnati.
Dupa granita dintre judetele Dolj si Mehedinti, la 37 km de Calafat, in Obarsia de Camp, puteti admira castelul boierului Plesa, monument istoric, construit in cel mai pur stil frantuzesc. Am mai vazut arhitectura la o casa din Bucuresti la Sfanta Vineri, Din pacate de cate ori am fost nu am putut intra. Am facut poze numai de afara. Cine stie cand o sa fie deschis publicului deoarece tare incurcate sunt lucrurile pe acolo.
Si daca tot ati ajuns la Obarsia de Camp va sfatuiesc sa va continuati drumul, cel putin, pana la Severin. Este foarte frumos si ... fara nicio groapa.

Inapoi la ponton.
Un mic progres.
Nu va uitati ca am pus "coperisul" la cabina ca nu o sa stea pe punte. Nu are o usa, are o fereastra in plus asa ca lucrez la alta.
Pana una alta am pus "tabla" in locul unde o sa sprijine pasarela si am facut contravantuirile dintre punte si cele doua flotoare

Imagine postata

Imagine postata


Spoor!

#15 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2015 - 09:31 PM

Buna seara,

Avansez, incet si prost - cum ar spune un prieten, dar avansez.

Noii pereti ai cabinei, de data asta cu toate usile, ferestrele si hublourile. Decupajele la hublouri le-am facut deoarece acolo chiar trebuie "geam". La ferestre nu pentru a se vedea interiorul chiar daca m-a batut gandul sa-l amenajez ci doar pentru a putea monta obloanele ce au riflaje si oricat as incerca nu o sa reusesc sa le aduc la fata asa ca trebuie sa "fuga" undeva si asta se poate doar spre interior.

Imagine postata

Imagine postata


Putina curatenie pe planseta si poze cu o baba

Imagine postata

Imagine postata


doua babe. Baba mai mare este pentru chei. Poate trebuia ciuperca mai fina dar cred ca asa o sa-i ramana numele. Nu mai umblu, cel putin pentru moment, la ele

Imagine postata


Si ... mai multe babe iar pentru comparatie dimensiuni cateva personaje evident la scara 1:87

Imagine postata


Spoor!

#16 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 892
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 21 October 2015 - 07:21 AM

Deci nu e doar o părere...Chiar ești un pic... maniac!

Super lucrare! Aștept cu mare interes continuarea!




#17 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2015 - 03:36 PM

 michi-ro, la 21 October 2015 - 07:21 AM, a spus:

Deci nu e doar o părere...Chiar ești un pic... maniac!

Super lucrare! Aștept cu mare interes continuarea!


Acuma ce este drept este drepta d'a nu da si tu tot din casa.
Multumesc pentru apreciere.

Spoor!

#18 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 21 October 2015 - 06:00 PM

O lucrare detaliata, marca LDH, insotita ca de obicei de explicatiile frumos formulate.
Am si eu o intrebare, posibil prosteasca, ostenit de statul cu nasul in computera posibil sa fi vazut dar ignorat raspunsul: de ce baza flotoarelor este neagra?
Adica in afara de prelucrarea de rigoare prin tesirile capetelor, mai e vreo chestie?

#19 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2015 - 07:49 PM

Multumesc stageexp

Daca te referi la macheta baza flotoarelor este neagra deoarece am incercat sa vad daca adera si cum se aplica cu pensula vopseaua negru mat Kober. Poate parea curios dar mi-a placut foarte mult nuanta.
Tot ce este sub punte, babele pana la ciuperca, o sa fie negre, puntea, balustradele, macaraua si troliul or sa fie verzi, cabina si ciupercile babelor albe iar acoperisul cabinei trebuie sa fie minium de plumb.

Spoor!

#20 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2015 - 09:54 PM

Buna seara,

Astazi despre cei doi scondri, la original din teava, ce mentin cele doua capete ale pontonului la aceiasi distanta fata de mal.

La model materialul de baza a fost conductorul de cupru cu diametrul de 2,12 mm adica 4 mmp.

Imagine postata


Lungimea este de 100 mm tot din considerente de spatiu si, de ce sa nu recunosc, ca sa fac pasarela cat mai scurta desi este posibil sa nu dea bine.
Prelucrarea este cat se poate de simpla. Decalire la flacara aragazului, racire libera, taiere la dimensiune, putina pila pentru bavuri si traforaj pentru taiere diametral.

Urechile scondrilor, ca si cei ai pontonului, daca asa se numesc, sunt facute din tabla de alama de 0, 29 mm grosime

Imagine postata


Mai greu a fost cu taiatul si aducerea, cat de cat, a celor patru urechi la acelesi dimensiuni si forma

Imagine postata


La cele montate pe ponton am indoit tabla, dat gaura, tot de 1 mm grosime, si finisare impreuna.

Pana la urma mi-a reusit

Imagine postata


si functioneaza cand Dunarea este sus

Imagine postata


sau jos

Imagine postata


Ei da, este o problema, cum ajung ei la ea sau ea la ei?
Simplu. Ma apuc sa fac pasarela cat mai repede.

Pana atunci un detaliu cu legatura mobila. Boltul nu are 1 mm diametru, este de 0,7 ca sa montez/demontez mai repede

Imagine postata


Spoor!

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi