Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 design - no number - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 design - no number designing a 3D model of a IAR 80/81 - 1:4 scale

#41 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 26 February 2016 - 10:21 PM

...si patina, o sa pun si sudurile.

multe semne de intrebare aici, dar sper ca e corect construita...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar80 patina1.png
  • Imagine atasata: iar80 patina3.png
  • Imagine atasata: iar80 patina2.png


#42 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 February 2016 - 11:06 AM

E munca multa, si se vede, iar rezultatul este superb! Tine-o tot asa, ca mergi bine.
Radu

#43 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 27 February 2016 - 02:41 PM

Mersi frumos, Radule! Intr-adevar e foarte multa munca.
Eu zic ca era pacat de informatiile din "ramasele" desene de fabrica ca sa nu tin cont de ele. Acum o sa merg mai repede cu restul, mi-a mancat ficatul coca asta :) , partea ei din spate.

#44 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 February 2016 - 12:04 AM

Salut !

Frumos, toată stima pentru efortul depus.
Am doar o întrebare. desenul din profil este un avion cu fuzelajul anterior scurt (serie sub 200) sau cel alungit ?
Mulțumesc

Cu stima.

#45 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 February 2016 - 01:30 AM

Salut Asgard si ms de aprecieri.

Fuselajul este cel cu bot alungit, mai exact cu 70mm.
Ca o paranteza(poate nu toata lumea stie), desenele de fabrica, pt seriile superioare, cu numarul 200+, erau copiate identic si aveau doar cota schimbata pe ele cu +70mm.
Adica, partea dintre suportul motorului si cadrul I era mai mare cu exact 70mm.

Deasemenea, distanta intre cadrele III-V a fost micsorara cu 1cm, de la 1110mm la 1100mm, de la ce numar? Nu stiu exact, dar banuiesc ca a fost de la nr.96 in sus, de cand s-a renuntat si la dublura exterioara pe cadrul V.

Nu stiu cat intereseaza aceste modificari, dar le-am mentionat.

Aceasta postare a fost editata de Prom: 28 February 2016 - 01:35 AM


#46 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 February 2016 - 01:48 AM

Cred ca au facut la fel ca si cu desenul cupolei.
Este aplatizata (si duce in eroare) dar contele le-au modificat pentru cea bombata.

Am pus desenul meu peste al dvs. Nu vreau sa se înțeleagă greșit ce vreau sa va întreb. Este doar o informație, pentru mine pentru-ca nu am dimensiunea fuzelajului anterior imediat în spatele voleților de răcire a motorului.
Eu neavând desene cotate l-am desenat după fotografii, și am sa pun și o foto.

Imagine atasata: Mixed.jpg


iar aceasta este fotografia.

Imagine atasata: Axes.jpg

Curios ca a trebuit sa micșorez foarte mult fotografiile. Înainte ma lasă sa pun mai mari...

Mulțumesc.


PS: Doar întreb, nu spun ca cineva a greșit sau ca eu am dreptate !!! Din nefericire se înțelege aiurea de fiecare data.

#47 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 February 2016 - 02:05 AM

Asa e, si la cupola aceeiasi poveste, acelasi desen alte cote.

Foarte interesant cat de bine e conturata, identic, linia de intrados a fuselajului. :)
Nu am apucat inca sa-l bombez pe intrados in dreptul trenului, o sa ajung probabil si acolo.

E f f greu dupa foto, la bechie am facut si eu la fel(si nu numai), m-am ajutat de faptul ca stiam punctul de fixare al ei in cadrul X, dimensiunile amortizorului spate, precum si punctul de prindere in al acestuia in cadrul XI, toate cotate. Patina am facut-o dupa poze si e inselator rau.

Numai bine.

Aceasta postare a fost editata de Prom: 28 February 2016 - 02:10 AM


#48 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 February 2016 - 02:24 AM

Stiu ca e greu sa lucrezi doar după foto. Eu l-am desenat pe tot asa inițial.
Dar din nefericire de multe ori doar asta avem.
Știam si am scris cred ca pe undeva, despre bechie la desenul meu ca trebuie dusa un pic mai in fata, dar am abandonat deja demult sa mai lucrez la IAR80. Asa ca nu mai modific nimic.
Si cu wind shield-ul stiu ca trebuie dus un pic in spate. Am găsit cota aia de 4410 parca, mult mai târziu când am primit desenele de la Setal.

Oricum o sa faceți o lucrare monumentala. Sper doar sa nu va apuce plictisul ca și pe mine și sa abandonați !

Va urez spor.

Cu stima.

#49 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 February 2016 - 09:22 AM

:hi: Prom, ma uit la ce faci si simt ca-mi prind urechile!!! Toata stima! :hi: :hi:

#50 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 29 February 2016 - 11:37 AM

Stai linistit, si eu simt acelasi lucru din cand in cand. Cand lucrurile scapa de sub control, ma opresc si scriu comentarii pe fiecare obiect, sa-mi aduc aminte later de ce am facut, cum am facut.
Sunt sute de piese, si cateva mii de features so far, si de-abia am inceput cu ele, trebuie sa fiu destul de organizat si sa am grija sa contruiesc dupa aceleasi pattern-uri. O regula proasta e mai buna decat 1000 de exceptii bune, ca sa zic asa, mai ales ca am "invatat" solidworks ca lautarii, dracu stie daca e bine cum fac.
Ma gandeam sa ma duc la un curs, ar fi interesant, eventual de Catia(l-am instalat odata, cred ca acum 2 ani, ... si cum l-am deschis, m-am speriat si l-am inchis repede ... l-am si dezinstalat).

Probabil ca nu tot ce fac e si corect...
Sper sa merg mai repede acum, nu mai revin pe coca, nervuri fac pe banda rulanta :). Practic, am trecut prin tot avionul si cam stiu ce am de facut.

Sper sa nu apara informatii noi, desi mi-as dori, ca o sa iau foc :)).

Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Prom: 29 February 2016 - 11:38 AM


#51 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 19 March 2016 - 04:13 PM

Fiind în concediu am profitat de timpul liber și am mai "reparat" cate ceva la desenul meu cu IAR81.
Nu vreau sa starnesc nici-o polemica,dar ma vad nevoit sa repar o injustitie. Poate e mult spus, dar asta e.

Asta e desenul meu din nefericire a trebuit sa-l reduc ffff mult sa-l pot posta:
Imagine atasata: IAR81C low res.png

Si acum cu rosu este desenul meu peste al d-lui Dan Iloiu:
Imagine atasata: Mix Dan I.png

Concluzie

Daca cineva credea ca domnul Dan Iloiu a gresit (contine cateva erori dar mici si destul de neimportante) se inseala amarnic. Ținând cont ca a fost desenat în întregime manual, adică fără ajutorul computer-ului munca sa a fost titanica. Un mare BRAVO domnule Dan Iloiu !!!
As reaminti doar corectitudinea cabinei și lonjeronul omega superior înclinat și nu orizontal.

Cu stima.

PS: Doar desenul lui Prom il va depăși în corectitudinea detaliilor. Un mare Bravo și lui pentru munca depusa.
Imagine atasata: Mix Prom.png

#52 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 23 May 2016 - 03:36 PM

Informații noi vor mai apărea!
Ăsta e blestemul oricărui istoric, află ceva nou după ce a scris/desenat/etc. ceva.
Face parte din legile lui Murphy!
Deci, cool down a little bit!

#53 Useril este offline   Jaff 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 31-March 16

Postat 15 July 2016 - 12:40 PM

Salut!
Si eu m-am apucat de modelat IAR-ul, insa in 3DMax, pt a-l putea implementa intr-un joc simulator. In momentul asta sunt la partea de texturare.
Daca e ceva cu care sa te pot ajuta (schite, detalii, fotografii de arhiva si ale replicilor muzeale, publicatii, etc) da-mi un semn si vedem cum te putem ajuta.



#54 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 18 September 2016 - 10:02 PM

Am reusit sa fac deriva-directia, grinda cu zabrele si lonjeroanele aproape complet, mai putin unele piese/nituri pe la lonjeroane :).

... ceva pe la plansele de bord si ambele variante de antena, am lasat-o pe cea cu geam blindat.

pun si niste poze...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR80 side 01.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 side 02.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 front.jpg


#55 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 18 September 2016 - 10:34 PM

grinda...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR80 side 06.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 side 10.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 side 11.jpg


#56 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 19 September 2016 - 12:58 AM

si directia, am avut ceva probleme de randare ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR80 deriva 02.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 deriva 01.jpg
  • Imagine atasata: IAR80 deriva 03.jpg


#57 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 19 September 2016 - 10:16 AM

O lucrare superba demna de toata admiratia! Tine-o tot asa ca o tii bine. :good:
Radu

#58 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 19 September 2016 - 12:15 PM

Multumesc frumos, Radule!

#59 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 19 September 2016 - 12:20 PM

Fac o precizare, sper sa nu creez confuzii.

Eu nu am ales inca o inmatriculare, oarecum ce stiu sigur ca avea avea botul lung si va fi un 80B sau 80C, evident. Mie mi-ar fi placut aripa de 10,5m si nu de 11m. Cam greu cu 10.5m, deci va fi de 11m.
La fel parbrizul e cu geam bindat, l-am facut si cu geam fara blindaj, antena la fel, izolatorii sunt facuti ca la un 81, poate ca i-am gresit, cine stie. Catargul antenei la deriva difera si el...
In functie inmatriculare va avea alt armament, probabil alte sectiuni in lonjeroane si repozitionari ale nervurilor in zona armamentului.
s.a.m.d... putem continua

Mai am pana acolo, asa ca ceea ce postez sunt, sa spunem, niste "cautari/incercari" pt o inmatriculare.

Aceasta postare a fost editata de Prom: 19 September 2016 - 12:21 PM


#60 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 19 September 2016 - 12:23 PM

Buna treaba faci Prom si al naibi de migaloasa !Abea astept sa vad lucrarea asta terminata,probabil anul viitor,gresesc?

Aceasta postare a fost editata de axor: 19 September 2016 - 12:23 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi