Forum Machete,Modelism,Hobby: Minimodul industrial - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Minimodul industrial

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 17 November 2015 - 11:50 PM

Salutare,
continua seria minimodulelor statice feroviare, realizate mai mult ca necesitate de expunere a unor modele feroviare, dar si ca exersare a diferitelor tehinici de modelism, fara a se vrea obtinerea unor lucrari complexe, elaborate, de detaliu. Asa cum am precizat cu o alta ocazie, se trece in sfera tematicilor nonmilitare. Pentru debut o tema des utilizata, a peisajului industrial abandonat sau pseudoabandonat. Urmatoarea tema promit ca va constutui o abordare mai interesanta, si sper eu, mai originala (e aproape gata de aia imi si dau cu parerea).

Am plecat deci de la premisa de a creea scratch o tematica industriala, a unei hale parasite, in curs de dezafectare, sau poate, cine stie, in curs de modernizare si retehnologizare. Baza de lucru este acelasi polistiren extrudat, pe care se monteaza doua linii, una ce parcurge modului si alta, ce devine linie infundata. Deoarece tematica industriala presupune curti betonate si linii la nivel, pentru ca utilajele si camioanele de marfa sa se poata deplasa in voie, am purces la o astfel de abordare a structurii, folosind ca material de baza mucavaua.

Imagine postata
Imagine postata

Altfel spus, baza se formeaza prin lipirea unei coli de carton mucava pe polistiren, iar ulterior cu vine cu alte bucati de mucava pentru aducerea la nivel. Ultimul strat este destinat insa forexului care permite gravarea usoara a panourilor betonate. Mucavaua se lipeste usor cu aracet de calitate, iar pentru forex am folosit la suprafete mari un adeziv UHU dedicat plasticelor tari si plexiglasului, care pute destul de urat dar din fericire se usuca repede, iar la suprafete mici clasicul superglue la care am banuit eu cu ceva timp in urma ca am dezvoltat oaresce alergii, astfel incat acum il folosesc cu prudenta. Din fericire fenomenele alergice se par a se fi calmat.

Deci cota de adancime pentru ingroparea liniilor este data de mucava, iar suprafata de lucru de forex. Evident se impune in peisaj si capatul de linie (disponibil dintr-o defrisare anterioara).

Cladirea dezafectata sau constructia industriala am bricolat-o din carton mucava. Este de fapt o structura sandwich, care consta in mucava de 3 mm pe care am lipit carton ornamental colorat portocaliu. Astfel am obtinut o structura de prefabricate, cu nuanta finala. Variatiile de culoare ale halei le-am obtinut prin aplicarea ulterioara a unor fasii din carton colorat maro. Grosimea am ales-o pentru robustete, am folosit cu alte ocazii si mucava de 2 mm. Deoarece nu intervine niciunde materialul in cant nu sunt limitat de grosime versus scara modulului.

Imagine postata
Imagine postata

Structura interioara de rezistenta este mucava de 3 mm necolorata (adica un perete intermediar ce sustine planseul).
Suprafetele transparente le-am creat intr-o forma noua fata de alte incercari, chiar daca rezultatul nu respecta intocmai detaliile originale. Astfel am facut niscaiva decupaje mari in peretii halei, astfel de decupaje existand si in realitate. In unele situatii exista chiar randuri intregi de suprafete din sticla, ceva grandios prin modul in care arata gasindu-se la Resita. Eu am preferat decupajele individuale. In interior folosind adeziv transparent clear de la Revell am lipit folie transparenta, printata cu acea structura de cornier verde cu ochiuri de geam, specifica unor modele industriale. Dezavantajul este fireste obtinerea unor zone verzi, a cornierului metalic, semitransparente si nu opace ca si in realitate, efect pe care am vrut sa-l estompez prin adaugarea la interior a unui strat de plexiglass de 1 mm, fireste, transparent. Solutia ideala pentru o astfel de structura ar fi decuparea laser in carton, insa am vrut sa mentin costurile modulului scazute.

La partea superioara a cladirii se monteaza niscaiva ventilatoare si guri tehnice, unul dintre panourile din sticla este obturat cu scanduri, iar intrarea de tip poarta industriala s-a facut din forex si un adaos al unei grinzi I Evergreen.

Astfel, avem suprafata betonata, cu dale, precum si cladirea. Peste aceste componente am venit cu tehnici de weathering, diverse, cu mai multa sau mai putina inspiratie, adica rugina, mizerie, praf si ceva vegetatie care incepe a pune stapanire pe elementele cu care omul a invadat natura incepand de la baza.

Partea mobila a modulului consta intr-un tir cu doua boghie, carear putea fi ultimele componente recuperate din acea hala, desi parcam noi pentru aceasta idee. Tirul este o macheta H0, de publicitate, pe care am modificat-o prin inlaturarea containerului original si al stickerelor cu pileala de tip bere. Boghiele pe care nu am vrut sa le murdaresc intentionat sunt plasate pe niscaiva structuri lemnoase, tirul mai are in dorate astfel de grinzi pentru tot felul de operatiuni, colaci de sarma si alte bijuterii ale tehnicii ascunse partial de o prelata. Tehnica prelatei am mai descris-o cu alte ocazii, este un carton bagat la apa, mototolit in mod repetat si mulat apoi lipit pe structura. Lemnele si cartonul in cauza, adicatelea prelata sunt si ele murdarite.

Imagine postata

A urmat plasarea vagonului. Initial am vrut sa modific un vagon Lima prin adaugarea unor decaluri home made, care sa reprezinte mazgaleli facute cu sprayul, lucru ce la noi capata anvergura de sport national. Insa am vazut pe net o poza a unui vagon urginit, si am zis sa ma mai joc un pic cu tehnicile de ruginire, care recunosc, imi plac.

AM folosit tehnica fixativului pentru a obtine cele doua culori de pe vagon, rosul initial si un albastru al unei vopsiri in alta schema de culoare. Adicatelea, fixativ si albastru, care se defriseaza prin pensulare ulterioara partial. Cand efectul a fost cel scontat, a urmat sigilarea acestei capodopere cu lac, si aplicarea primului strat de rugina. Stratul a fost atacat partial tot prin pensulare. Ulterior, prin tehnica buretelui s-a venit cu restul de culori care si apar intr-o poza.

Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 17 November 2015 - 11:56 PM

Iata si cateva imagini cu ce a iesit.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2015 - 04:36 PM

Salut,

Lega cu ceva prelata ca o sa zboare si vagonul parca este prea ruginit.

Spoor!

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 18 November 2015 - 09:51 PM

Salut LDH,
vagonul e varza, adevarat, seamana cu ce am vazut io mai demult pe facebocules. Ar mai fi mers indoit pe ici pe colo, dar nu eram sigur ca ca imi iese asa ca nu am incercat. Prelata tre sa vaz, treaba e sa nu arate nerealist, cred ca voi folosi ceva lita care sa imite vreo doua legaturi metalice. Am mai vrut sa pun sroturi pe modul, tot felu'de defrisari, dar am renuntat in ideea ca voi avea o remiza pe langa care intentionez sa umplu cu fier vechi (un alt proiect).



Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi