Forum Machete,Modelism,Hobby: iar...IAR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

iar...IAR

#101 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2017 - 12:43 PM

Pai sa nu injuri???? :diablo:
cum trebuie sa fie
Imagine atasata: probae.jpg
si cum e!!!!
Imagine atasata: IMG_1217ee.jpg
Imagine atasata: IMG_1217eee.jpg
Ce drac se mai poate face acolo??? NIMIC! Arata ca naiba! Numai chiftele tot kit-ul!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 April 2017 - 12:57 PM


#102 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 April 2017 - 03:41 PM

Sal Alex.

Țeava de eșapament nu se afla pe axa motorului, este mai sus, cred ca trebuie răsucit capotajul un pic în cazul tău.


Cu stima.

Edit: Oricum pentru IAR81C este greșită forma decupaturi voleților în dreptul țevii de eșapament.

Imagine atasata: Motor.png

Daca te referi la capotajul fuselajului anterior care este cam sus fata de voleți de răcire... pai... mda. E greu, în poze se vede cam la același nivel.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 01 April 2017 - 03:56 PM


#103 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2017 - 05:10 PM

Capotajul nu e fixat definitiv, asa ca se mai poate roti. Defapt el nu se lipeste de nimic, sta doar pe capetele cilindrilor! :crazy: ! Din pacate, e atit de prost facut incit stinga nu se potriveste cu dreapta. Il voi pune...pe la mijloc!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 April 2017 - 05:11 PM


#104 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 April 2017 - 01:18 PM

Iacata de ce nu se potrivesc capota cu fuselajul
Imagine atasata: IMG_12201e.jpg
Adica, profilul capotei este cit de cit corect, pe cind al fuselajului este mai tuguiat.
Asta ar insemna sa pilesc din partea superioara a fuselajului pentru al aduce totul la profilul corect. Nope!!! Imi pare rau, dar asa ramine!

#105 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 03 April 2017 - 06:13 PM

Sal Alex

Voleții la macheta sunt figurați un pic închiși și nu chiar în orizontala, asta accentuează un pic diferența de nivel.
Nu știu cum este făcută pe macheta secțiunea voleților, dar pe avionul real aceasta secțiune este ovala și nu rotunda cu o diferență destul de mare intre diametrul orizontal și cel vertical. Un pic mai mult de 100mm ! De aceea spuneam in postul anterior ca trebuie sa rotesti capotajul un pic, fiind mai inalt pe verticala în momentul rotiri el se înalta un pic.
Dar bănuiesc ca ai încercat deja acest lucru :)

Spor.

#106 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 03 April 2017 - 07:46 PM

Alex nu dispera prea tare, cel puțin al "nostru" o sa arate la fel ca in poza asta:
Imagine atasata: Engune.jpg

Imagine atasata: Motor2.jpg

E un pic dificila zona asta la IAR-ul cu "bot lung". La ala cu botul scurt e clar în schimb...

Respect.

#107 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 April 2017 - 08:56 AM

La macheta, sectiunea voletilor esre usor ovala. Si da, voletii sunt usor lasati in jos, din pacate, cum aratam mai sus, nu e singura cauza a diferentei. Ca sa corectezi, trebuie luat plastic destul de mult pe toata lungimea botului, de la parbriz pina la voleti. Asta nu stiu daca nu schimba si alte treburi!

#108 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 April 2017 - 08:17 PM

Ma faci sa rad :))

Sa corectezi după ce ? ! Dupa poza nici într-un caz ca ar fi cam ok !


Cum am spus e "dificila" zona capotajelor la botul lung :) Mai este de rumegat un pic....

Da-i înainte ca e ok.

#109 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 April 2017 - 04:43 PM

Am facut si teava de aerisire a reductorului, sirma de cupru, cu diamnetrul de 0,9 mm.
Imagine atasata: IMG_1208e.jpg
Inca o potriveala perfecta: aripa cu flapsurile si eleroanele
Imagine atasata: IMG_1221e.jpg
Imagine atasata: IMG_1222ee.jpg
Ma pilit piesele D52 si D53 precum si D51 si le-am lipit. Initial aveau grosimea de 0,8 mm, le-am adus la 0,3 mm
Imagine atasata: IMG_1223e.jpg
Am ajuns la vopsire. Aici as face un pic de ....poveste. In (1), la pagina 121, se spune ca IAR-urile, incepind cu numarul 301, au fost vopsite in Oliv green FS34083 sau Fs33070, posibil RLM 64 (RLM 83). In (2), la pag 325, referitor tot IAR-urile cu numerele peste 301, se face referire la Olive Green FS 34083 sau FS33070, fara a se mai mentiona RLM 83 . La pagina 316, comparind o piesa gasita recent, si folosind nuantierul din „Luftwaffe Camouflage and Markings 1933 – 1945”, volumul II, K.A. Merrik, se face referire la RLM64, culoare foarte apropiata de FS 33070. Interesant este faptul ca cea de a doua cifra din codul FS indica culoarea de baza. In acest caz, 4 fiind verde, iar 3 fiind galben. Celelalte 3 cifre arata nuanta, o valoare mica indicind o culoare inchisa si invers. Deci, in ambele cazuri, 083 sau 070 indica un verde inchis si un galben inchis. In nuantierul electronic, culorile sunt astea http://www.colorserv...or.asp?fs=34083 , pentru primul cod si http://www.colorserv...or.asp?fs=33070 pentru al doilea cod. Interesant ca in "Color Reference Charts - Germany" , pentru RLM 83 avem aceste doua nuante: http://www.colorserv...or.asp?fs=34138 si http://www.colorserv...or.asp?fs=34083 deci un verde deschis si un oliv.
Despre noile culori de camuflaj ce vor inlocui RLM 70/71, se vorbeste in circulara GL/C-E 10 Nr.10585/43 (IVE) Az.82b 10 of 21st August 1943. Sa notam anul: 1943. In Sammelmitteilung Nr. 2: din 15 august 1943 se face referire si la RLM83. De asemenea trebuie notat ca pentru culorile RLM 81, 82, 83 nu au existat mostre de culoare, ele avind doar denumire generica. Ca atare 83 este denumit, ca si RLM 7,1 Dunkelgrün.
Dupa aceasta introducere, revenim la comuflajul IAR. Se poate spune ca IAR nu ar fi putut avea camuflaj in RLM 83, aceasta aparind la finele lui 1943. Atunci ramine in discutie RLM 64. Si acesta are o istorie, avind, dupa diferiti autori, nuante diferite. Dupa Merrick si Hitchcock, in 1980, RLM 64 a avut culoarea gri, dupa Merrick si Kiroff, in 2004, a avut culoarea oliv iar dupa Ullman, in 2002, RLM 64 e un oliv mai inspre gri.
Imagine atasata: rlm-64-69ee.jpg
Chestia e ca si acum se gasesc vopsele ca RLM 64 de culoare gri. http://www.ebay.com/...z-/201760358301 http://www.art-paint...lue-RLM-64.html
Cu ceva ani in urma, Kenneth Merrick vehicula idea ca RLM 64 ar fi fost o culoare „de export”, un verde inchis, asemanator cu RLM 71. Dupa ceva timp Merric a recunoscut eroarea, si-a cerut scuze in mod profund. RLM 64 a fost o culoare ce s-a intentionat a fi folosita alaturi de RLM 61/62/63, insa RLM nu a agreat aceasta idee. Asa ca pe stoc a ramas o multime de vopsea RLM 64. Aceasta a fost furnizata, probabil, si in Romania. Asa ca pe IAR-uri ar fi putut fi vopsite in RLM 64. Cum, in schmema de camuflaj "late war colours" RLM 81/82/83, RLM 64 a devenit RLM 83, se poate spune ca IAR a fost vopsit in... RLM 83. Cum spuneam, o mica poveste.
In privinta culorii pe care o voi folosi, initial m-am orientat spre cea de la Mr. Color 123.
Imagine atasata: IMG_1225e.jpg
Insa, dupa cum se vede e mai verzuie.( pe viu, se vede mai clar nuanta verde)
Cea de la MRP, cod 72, este mult mai apropiata de ce se da pentru RLM 83 (RLM64) asa ca o voi folosi pe aceasta.
In privinta culorii de pe intrados, atit in (1) cit si in (2) se vorbeste despre „possibli RLM 76”. Voi folosi RLM 76, tot de la MRP, cod 66, cea de la Mr.Color 417 fiind pre inspe gri.
Imagine atasata: IMG_1227e.jpg
Cu ani in urma, cautind sa ma documentez despre culorile de camuflaj germane, si nu numsi, pe hyperscale.com am gasit o poza interesanta. E vorba de un Me-262 aflat la Treloar Technology Centre, Australian War Memorial. si care se spune ca este vopsit in RLM 83. Dupa cum se vede aici, RLM 83 este ceva mai verde, asemanator bine cu cel de la Gunze/Mr.Color
Imagine atasata: Untitled.png

#110 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 April 2017 - 03:06 PM

Ma poate ajuta sipemine cineva, din cei ce au facut IAR-ul la 1/32? Anume, cegalben ati folosit ca sa se pupe cu cel de pe decaluri?
Eu nu am decit Tamiya X-8 si MM 1514, care nu bat cu cel de pe decaluri, ambele sunt putin rosietice.
Multumiri!

#111 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 May 2017 - 10:14 AM

Am purces la vopsit, RLM 76, RLM 83 de la MRP. Cu galbenul a fost problema, pentru ca ce aveam eu nu se potrivea deloc cu cel de pe foaia de decal, mai aproape de galben lamiie decit de galben crom. Multumesc lui Norbi pentru informatie precum si celor care s-au "inghesuit" sa-mi dea un sfat. Asa ca... am purces la cautat galben. Am gasit ceva in comert, dar prea rosietic fata de decal. Am comandat un galben de la Valleho, cod 70952. E putin mai galbui decit cel de pe decal. Initial l-am amestecat cu Tamiya X-8, Tamiya fiind tot o vopsea tip acrilic. Desi am obtinut nuanta, nu am putut sa o folosesc. Am zis ca amestecul nu a fost corect, fiind, probabil, doua tipuri de acrilic diferite. Cum aveam un rosu, tot de la Valleho, am "piscat" galbenul cu el si am ajuns la un rezultat bun. Din pacate, alegerea nu s-a dovedit inspirata. Desi stiam ca vopseaua de la Valleho are probleme de aderenta, m-am gindit ca poate hai, merge. Din pacate, temerile s-au confirmat!!!
Imagine atasata: IMG_1229e.jpg
Imagine atasata: IMG_1230e.jpg
Imagine atasata: IMG_1231e.jpg
Discutia despre aderenta vopselei Valleho, a mai fost purtata, aici pe forum, cu ceva ani in urma, cind vopseaua a aparut pe piata. Din pacate, topicul respectiv nu mai exista sau nu l-am gasit eu. Am facut si eu, atunci, niste poze, din pacate nu le mai gasesc nici pe alea in arhiva mea. Stiu ca atunci, Cartula, a incercat diverse solutii pentru a imbunatati aderenta, diferite grunduri, ba chiar si un amestec de vopsea cu Future. Rezultate destul de slabute. Oricum, eu am folosit doua vopsele identice, diluant de la Valleho iar suprafata a fost grunduita. Asa ca, in concluzie, nu voi mai folosi vopsele Valleho.
Acum sa vad cum dau restul de vopsea jos, probail cu niste banda adeziva si sa vad cu ce revopsesc. Probabil tot cu cea de la Valleho, dar nu voi mai pune nici o masca.
Vopseaua de la MRP, este excelenta, adera foarte bine, are pigment fin, merge excelent cu aerograful, nu trebuie diluata, o sa mai comand ceva culori. In opinia mea, e mai buna decit laquerul sau acrilicul de la Gunze. Desi nici Gunze nu e de lepadat.
Am mai avut o problema, cu plasticul care a lucrat la lipitura, desi a fost chituit cu superglue. Noroc ca lucrarea ininteaza incet, defectul a avut timp sa iasa la iveala, daca asamblam avionul, acum nu prea mai aveam ce face!!!
Imagine atasata: IMG_1232e.jpg
Va trebui sa chituiesc, slefuiesc, vopsesc din nou!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 May 2017 - 10:27 AM


#112 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 03 May 2017 - 02:43 PM

Aici depinde de gusturi, dar eu cand mai patesc sa sara vopseaua dau alt strat peste, mie imi place, arata ca o reparatie.

#113 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 15 May 2017 - 05:38 PM

Buna Z et, imi cer scuze de raspunsul intarziat ,doar ieri am ajuns la calculator. Cu consideratia ca nu acesta e ultimul tau" build " unde vei avea nevoie de galben,,eu asta folosesc si cel putin cu abtibildele de la Radu B. merg de minune. Ca baza sa nu am probleme de care ai intampinat tu eu folosesc ( e atasat mai jos) si nu am avut nici o problema , chiar nici o data.
P.S. Galbenul de pe avion este dat cu un wash maro/negru foarte translucid si deacolo diferenta tonala dar cand e crud e 1:1 cu nuanta de pe abtibild.

Frumos tutorial ( am cinci de construit) si astept finalul.

Miki B......................

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 18493375_1252210058229797_523580721_o.jpg
  • Imagine atasata: 18553965_1252210098229793_108676488_o.jpg


#114 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 May 2017 - 10:59 AM

Merci! Nu se vede prea clar in imagine, deslusesc un 310, da?? Sa vad pe unde pot comanda asa ceva.
Treaba e alta, e vorba de decalurile ce insotesc kit-ul de la Azur/Frrom, macheta la 1/32, care au galbenul nitel mai deschis decit cele facute de Radub pentru sacrile 1/48 si 1/32.

#115 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 16 May 2017 - 05:24 PM

Salut, da este 310 de la Revell, nu stiu ce sa zic de decalurile din cutie poate poti sa ajustezi culoarea cu alb tot de la Revell, se diluaza foarte bine cu" leveling thiner" de la Mr.Hobby ex Gunze.Eu al lucrat la 81C cu decaluri de la Radu, sunt frumoase dar crucile sunt maleabile ca" tabla " iar daca sunt mai vechi sau tinute la cald ( cazul meu) se rup pur si simplu cum se desprind de pe baza, deci mare atentie cu ele.Am pati asta si la 81 C si acum la 109G6 care este spre final, Spor la treaba incontinuare..............

#116 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 May 2017 - 04:03 PM

Cum nu am gasit Revell 310, am revopsit cu acelasi amestec corectind stricaciunile.
Intre timp am scurtat si inlocuit pistonul amortizorului cu ac de crosetat de 2 mm diametru
Imagine atasata: IMG_1234e.jpg
Treaba destul de laborioasa, dar s-a facut pina la urma.
Am facut si tevile pentru frine, din sirma de wrapping, izolatia raminind ca furtun de cauciuc. Izolatia a fost vopsita in culoarea cauciucului iar firul cu MM 1402, otel.
Imagine atasata: IMG_1236e.jpg
Am facut suportii de prindere a tubulaturii filtrului de aer de capota motorului.
Imagine atasata: IMG_1238e.jpg
Am vopsit avionul, in RLM 83 si RLM 76, de la MRP.
Am pus decalurile, care s-au asezat bine, desi inegal. Pe un avion au preluat frumos contururile, pe un altul nu prea, desi am folosit aceleasi zmuri, Micro Sol si Micro Set, de la Microscale Industries.inc.
Imagine atasata: IMG_1239e.jpg
Imagine atasata: IMG_1243.ejpg.jpg
Imagine atasata: IMG_1240e.jpg
Imagine atasata: IMG_1241e.jpg

#117 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 May 2017 - 06:48 PM

Sal Alex !

Triunghiurile "alea" 2 sunt cam pe aceeași linie la 81C.!

Imagine atasata: 110011.png

Încet, încet prinde forma, frumos...

Cu stima.

#118 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 June 2017 - 10:27 AM

Pai sunt la limia de sus a capotajului motorului, ca-n profilul din carte.

#119 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 June 2017 - 06:06 PM

Sal Alex.

Am mai vorbit despre subiectul asta și anume ca fotografiile bate tot.

Pentru inginerii de la IAR Brașov exista doar DOUA denumiri ale avionului și anume IAR 80 (bot scurt, aripa scurta) și IAR80A (bot lung, aripa lunga)
Pe cozile avioanelor în schimb erau trecute numele sub variantelor.
In toată documentația pe care o am nu am întâlnit decât IAR 80 si IAR 80A cu o excepție totuși. Exista un desen care are denumirea IAR81C dar straniu este aripa scurta cu tunuri Mauser adică sub varianta IAR80M
Exemplu :
Imagine atasata: AAAAA.png

Te las pe tine sa ghicești de la ce sub varianta face referire desenul :)

Lasa profilele desenate deoparte și verifica prima data fotografiile... nu o sa greșești cu mult :)

Cu stima

#120 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2017 - 09:17 AM

Scuze, nu am inteles despre ce triunghiuri vorbesti, am crezut ca faci referire la cele doua sevroane rosii. In urma unei discutii cu Busila, m-am prins: e vorba de cele doua triunghiuri, cifra octanica si ulei!
E aici treburile sunt...oricum! Si, cum ziceai tu, ca fotografiile bate tot.
iacătă: daca ne uitam in celebra fotografie de mai jos
Imagine atasata: IMG_1253e.jpg
vedem doua moduri a aseza acele triunghiuri: in linie, la nr 227 si separat, la numarul 1.
Treaba e cam asa
- avem poze fara triunghiuri
Imagine atasata: IMG_1247e.jpg
- avem poze cu triunghiurile in linie
Imagine atasata: IMG_1245e.jpg
Imagine atasata: IMG_1250e.jpg
- avem poze cu triunghiurile decalate
Imagine atasata: IMG_1252e.jpg
Imagine atasata: IMG_1246e.jpg
(Fotografiile au fost preluate din Vanator, Romanian Hunter. The I.A.R 80 and I.A.R. 81 in ultimate detail, de Radu Brinzan )
Mai sunt fotografii cu toate cele trei posibilitati la paginile 23, 41, 94, 58, 61, 67, 111, 136, 137, 169, 177,197, 225, 248, 309 etc. in Vanator, Romanian Hunter. The I.A.R 80 and I.A.R. 81 in ultimate detail, de Radu Brinzan sau in - The I.A.R. 80 & I.A.R. 81, Airframe, Systems & Equipment, de Radu Brinzan (1), IAR 80 "le Heros Meconnu", de Dan Antoniu si George Cicos Asa ca nu putem stabili o regula desi... as putea deduce una. Din ce am vazut in fotografii, avioanele pina la numarul 200 aveau triunghiurile nealiniate. De la 300 in sus, aveau triunghiurile aliniate, iar intre 200 si 300 si, si! Nu spun ca e o regula, am prea putine date, dar poate ca a fost si asa.
Am o intrebare: elicea era neagra sau RLM 70?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 June 2017 - 11:53 AM


Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi