Forum Machete,Modelism,Hobby: Kyrenia 1/43 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Kyrenia 1/43 Nava nu orasul

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 29 August 2016 - 07:26 PM

Kyrenia este epava unei nave de comert / transport greceasca din secolul 4 inainte de Hristos. A fost descoperita de către instructorul de scufundări greco-cipriot Andreas Cariolou în noiembrie 1965 în timpul unei furtuni. După ce a pierdut poziția exactă Cariolou a efectuat mai mult de 200 de scufundări până când a re-descoperit epava in 1967 aproape de Kyrenia în Cipru. Michael Katzev, un student absolvent de la Universitatea din Pennsylvania, a condus o expediție de salvare in anii 1967-69. Conservarea lemnului navei a continuat în timpul iernii din 1970. Descoperirea a fost prezentata pe larg într-un documentar BBC. Nava a fost considerată a fi foarte bine conservata, aproximativ 75% din aceasta fiind într-o stare bună. In prezent nava este expusa in Ancient Shipwreck Museum din Kyrenia.

Corabia a navigat pe Marea Mediterana in timpul vietii lui Alexandru cel Mare si a succesorilor lui. Nava sa scufundat in ape deschise la mai putin de o mila de portul din Kyrenia. Motivul scufundarii par a fi apele agitate sau chiar pirateria. Arheologii au gasit puncte de lance în corpul navei si luarea de mulaje din cauciuc indică faptul că acestea au fost în contact cu învelișul protector de plumb care acoperea nava. Acest lucru sugereaza faptul că varfurile de sulita au fost blocate în interiorul corpului, atunci când sa scufundat, posibile dovezi ale unui atac La navele comerciale de acest fel, căpitanul avea un cantar, greutăți, și monede pentru măsurarea și comercializare bunurilor, lucruri care lipsesc. Chiar și mai surprinzător este faptul că peste o tonă de marfă lipseste de pe nava. Acest lucru conduce pe cercetători să creadă că nava trebuie să fi fost jefuita la un moment dat. Ceea ce deschide acest argument în plus este prezența unei tablete blestem în dărâmături. Un pirat, de exemplu, ar sparge tableta intr-o parte a barcii in timp ce se scufunda în speranța că magia neagră evocata de tableta ar ascunde dovezile crimei lor. Aceste fapte, luate împreună,ii fac pe mulți arheologi să creadă că pirateria a jucat un rol în scufundarea navei.

Dovezi arheologice:
Obiectele gasite sunt cele originale pe care la purtat în timpul ultimei sale calatorii în urmă cu 2300 de ani. De la ele putem învăța despre viața acestor comercianți. Nava transporta mai mult de 400 de amfore de vin, cea mai mare parte realizate în Rhodes, indicand faptul că sa făcut o oprire importantă pe acea insulă. Zece amfore cu forme distincte sugerează opriri si in alte porturil, cum ar fi Samos aflat în partea de nord. O altă parte a încărcăturii navei a fost migdale, 9000 la număr, care s-au găsit în vase de lut și de asemenea, în interiorul corpului navei perfect conservate sau gasit 29 depietre de moarai, încărcate deasupra chilei in trei rânduri care în același timp au servit ca balastt, luate probabil de la carierele de piatră de pe insula Kos unde muncitorii su sculptat semne de identificare pe părțile laterale ale acestor pietre. Toate aceste dovezi sugerează că nava a navigat de-a lungul coastei de sud a Anatoliei, a facut escală în Samos, Kos și Rhodos înainte de a continua ruta către est si scufundarea ei în Cipru. Marinarii au pescuit în timpul călătoriei dovada fiind mai mult de 300 de greutăți de plumb găsit în prova. Mesele au fost probabil, preparate pe uscat, folosind un vas mare și un cazan de bronz. Patru linguri de lemn, patru vase de ulei, patru solnite de sare și patru căni recuperate în epava sugerează că echipajul în ultima ei călătorie a constat din patru marinari.
Panza, una la numar a fost, probabi data jos înainte de a se scufunda deoarece la pupa sau gasit mai mult de 100 de inele de plumb. Coca construită în mare parte din lemn de pin, s-a păstrat pentru o lungime de aproape 14,7 metri si 4,4 metri latime. Nava a fost construită folosind o veche metodă, construindu-se coca initial apoi coastele, opusul metodei de azi. Nava a avut o viata îndelungată și a suferit patru reparații majore în viața ei. În ultima reparație proprietarul a montat pe exterior un strat de tabla de plumb de 1,5 până la 2 milimetri grosime pentru a menține in stare de functionare nava relativ veche. Carbon 14 datând din scânduri navei dă o dată de 389 BC (plus sau minus 44 de ani). Datarea cu carbon a lemnului navei o situeaza in anul 389 inainte de Hristos(plus sau minus 44 de ani), iar datarea migdalelor la data de 288 BC (plus sau minus 62 de ani), de aici rezulta ca nava era foarte veche în ziua când a scufundat.

Kitul, al doilea cumparat tot de pe acel site chinezesc, a costat cam 320 de lei, bani pe care sii merita zic eu, pozele vorbesc de la sine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: kyreni3.jpg
  • Imagine atasata: 4401106a-i1.0.jpg
  • Imagine atasata: Epifaneiaki_2 - Copy.jpg
  • Imagine atasata: DSC_0702.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0704.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0705.JPG

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 29 August 2016 - 07:28 PM


#2 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 29 August 2016 - 08:39 PM

Pare un kit ok. Poate ne dai si noua adresa magazinului...

#3 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 29 August 2016 - 09:43 PM

Vezi postareaMR-JW, la 29 August 2016 - 08:39 PM, a spus:

Pare un kit ok. Poate ne dai si noua adresa magazinului...


My link este de pe Aliexpress. Daca cineva comanda acolo dar doar de la MODEL BASE si da numele meu primeste un bonus.

#4 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 30 August 2016 - 06:54 PM

Multumesc mult

#5 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 30 August 2016 - 09:03 PM

Fata de kitul de Drakkar acesta este mult superior, adica au marcat si cat sa pilesti din coaste. Totusi imi pare bine ca vam deschis apetitul de "chinezarii" . Mie mia mai placut tare un kit de Leudo1800-1900 pe care urmeaza sa-l cumpar si am cerut detalii si miau trimis continutul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0700.JPG


#6 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 30 August 2016 - 09:06 PM

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg


#7 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 02 September 2016 - 08:30 PM

Ma-ti cam speriat cu nava vikinga asa ca am lucrat mai mult la Kyrenia, se imbina si mai bine si merge treaba mai usor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0703.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0704.JPG


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi