Forum Machete,Modelism,Hobby: Trenulista - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Trenulista Diorama

#41 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2007 - 10:41 PM

@alexie
"Sunt interesat sa aflu amanunte, nu numai greutatea piesei :-D"

Sinecer nu inteleg ce vrei sa spui

Pana vin pozele si ceva descriere vreau sa va arat ce a mai ramas din primul model facut de acelasi mester la Jimbolia

Din pacate numai doua poze, originalul a luat drumul Germaniei

Ambele locomotive functioneaza cu apa, cum se putea altfel, iar pentru foc mangal sau lemn de esenta tare

Orice asemanare cu punctul de lucru al unui modelist vis a vis de decorul in care a fost fotografiata locomotiva este pura intamplare :-)

Imagine postata

Imagine postata

#42 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2007 - 02:48 PM

:hammer:

hai sa va mai delectez cu cateva imagini de la modelul cu care am inceput

costructorul se numeste Saftencu Marius si este din Jimbolia

Imagine postata

ideea construirii unei locomotive functionale la scara a venit dupa ce a tot studiat manuale de intretinere si exploatare locomotive cu abur

materialele folosite sunt feroase (otel si fonta) si neferoase (bronz, aluminiu, zamac

date tehnice:
ecartament 100 mm
lungime 960 mm
latime 160 mm
timbru cazan de joasa presiune maxim 4 atm, abur fara supraincalzire
capacitate apa 24 L
tipul masinii cu dubla expansiune (cred ca este o gresala din poze nu rezulta), tipul distributiei Huesing, sertar de distributie plan, aparat de ungere prin condensare abur
presiunea de functionare 3,7 atm
tiraj automat in timpul miscarii
in timpul stationarii tirajul se realizeaza manual cu sfleur prin intermediul unui robinet
autonomia de functionare 20 min
combustibil mangal si lemn de esenta tare
rotile turnate in matrita din nisip dupa care prelucrate la strung si freza, conceptie proprie, sunt facute cu ajutorul unui model din lemn prelucart din tei, bielele la fel

poate am mai spus-o dar repet: locomotiva este facuta manual, este functionala si construita la scara 1:15 daca iau in considerare ca ruleaza pe ecartament de 100 mm

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#43 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2007 - 02:49 PM

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Ce ziceti de toata tarasenia asta? :lol:

#44 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 16 March 2007 - 07:39 PM

Jos palaria!
N-am mai vazut o jucarie din asta functionala cu aburi de la locomotiva lui Bajanu de la Salonul National din '88 sau '89. Ma refer la una facuta de un roman.
A luat bani buni pe ea dupa revolutie. Bani adevarati nu lei-tranvai.
Bafta!

#45 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 March 2007 - 08:29 PM

Si vrei sa spui ca dracia aia e ...functionala??? :lol:

#46 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 March 2007 - 11:55 PM

Dar dacă e să-i dea drumul pe şine cine-i mai pune cărbuni din când în când? Şi când o fi de oprit, cum o opreşte? :lol:

#47 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2007 - 12:09 AM

@ Z-mare

da functioneaza
pentru "fochist" mai este nevoie de un vagon care sa fie legat de locomotiva
daca va uitati la detalii vedeti ca are frana, inversor de sens, acceleratie

sper, cum am mai zis, sa pot obtine mai multe informatii

poate, aici pe forum, este cineva din Jimbolia sau mai aproape de Jimbolia

#48 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 17 March 2007 - 12:32 AM

Altceva întrebam. Cine poate s-o conducă/opereze/acţioneze în timpul mersului? Prin radio? Sau treaba se face cu hamsteri dresaţi?

#49 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2007 - 01:50 AM

moaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ce intrebari tari

le-ai gandit mult pana sa le pui?

nu cred, mai degraba cred ca nu ai citit nimic din ce am scris si te-ai uitat la poze

#50 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 17 March 2007 - 05:49 PM

Am citit că funcţionează cu tiraj automat, asta înseamnă probabil că se alimentează singură în timpul mersului (nu?) şi că are autonomie de 20 de minute.

Realizarea e de excepţie, am făcut doar o glumă. Eram curios dacă i se poate reduce eventual viteza la curbe sau poate fi oprită de la distanţă (aşa cum faci de exemplu cu trenuleţul electric) înainte de consumarea combustibilului. Ai precizat că are acceleraţie şi inversor de sens, nu mă pricep la locomotive cu abur, dar dacă tu spui o iau de bună.

O dioramă în aer liber cu un astfel de tren ar fi fantastică şi cred că ar face din Jimbolia un obiectiv turistic, pentru mine cel puţin.

#51 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2007 - 11:18 AM

Nu, nu se alimenteaza singura
Trebuie sa stea cineva pe tender sau vagonul din spate si sa alimenteze locomotiva

http://www.tcsn.net/charlied/

Apa are din start dar focul trebuie intretinut, la fel presiunea aburului trebuie reglata desi exista o supapa de siguranta care permite scaderea automata a presiunii pentru mentinerea celor 4 atm admise

inversorul de sens este o parghie care actioneaza asupra distribuitorului de abur pentru, cum ii spune si numele, inversarea circulatiei aburului care actioneaza asupra pistonului din cilindrii de forta

http://home.new.rr.com/trumpetb/loco/

Imagine postata

in schema de mai sus in unitatea de firta sus (cilindrul mic) este distribuitorul de abur iar jos (cilindrul mare) pistonul de forta care actioneaza roata motoare principala prin intermediul bielei
inversorul de sens este tija de deasupra rotilor care se ... termina cu o linie punctata, ea se prelungeste pana in marchiza (cabina locomotivei)

toate cele bune

Aceasta postare a fost editata de LDH: 18 March 2007 - 11:20 AM


#52 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2007 - 05:50 PM

Salut tuturor!

He he, uite ca a venit si Wespe (multumesc Olaf!)
Si ca tot era locomotiva singura si am zarit un vagon al trenului blindat l-am "pagubit" pe Olaf si de Flakwagen
O sa urmeze si celalalte ca nu pot lasa garnitura descompletata :-D
Nu va mirati ca apar si camioane "trebuie si alea"

Imagine postata

#53 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2007 - 05:20 PM

Salut tuturor!

Am placerea sa va anunt ca "Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti" este cu acte in regula

Pentru conformitate

Imagine postata

Imagine postata

Toate cele bune

#54 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 02 July 2007 - 06:25 PM

Felicitari &
Bafta!

#55 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 July 2007 - 06:29 PM

Sa fie intr-un ceas bun!
Felicitari!

#56 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2007 - 07:50 PM

Va multumesc din toata inima si sper sa aveti dreptate iar lucrurile sa mearga cum ne-am propus

Toate cele bune

#57 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2007 - 01:56 PM

Salut tuturor!

Va mai aduceti aminte de locomotiva de la Jimbolia?
Cred ca da.
Lucrurile au avansat, cam greu dar cum ii sade bine unui modelist, si acuma se prezinta ca in imaginile de mai jos.
Mesterul, Marius Saftencu, pozat alaturi de “bebelus” a pus mult suflet in lucrare.
L-a mai “zugravit”, i-a montat si marchiza, l-a mai lustruit ca sa dea bine.
Probe s-au mai facut si este foarte multumit de rezultate.
Pasul urmator este construirea unui generator electric care sa functioneze evident cu abur cum ii sade bine unei aburoase.
Deoarece nu-i prea plac tampoanele de la marchiza a spus ca v-a face sigur si un tender ca doar trebuie si el sa stea undeva ca sa mane monstrul.
Problema legata de linii, sinele in special, a ramas dar sunt sigur ca o v-a rezolva si pe asta.

Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Cand mai am noutati revin cu ele.

#58 Useril este offline   TAZ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 21-August 07
  • Location:Drobeta Turnu Severin
  • Interests:modelism
    ciclism

Postat 17 September 2007 - 07:40 PM

SALUT LDH E FANTASTICA LOCOMOTIVA DIN JIMBOLIA. SUNT SIGUR CA MULTI AR CADEA PE SPATE VAZANDO CUM PUFAIE.EU SIGUR :roll:

#59 Useril este offline   Prof.Woland 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 11-July 07

Postat 17 September 2007 - 10:38 PM

A iesit super. Dupa ce tip de locomotiva e modelata?
Exista vreun film cu ea in functiune?

#60 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 16 October 2007 - 03:10 PM

Hello All,

Pana apare un film cu locomotiva romaneasca din Jimbolia in actiune, iaca aici

http://www.youtube.c...h?v=reSiWY5wdvs

Un film cu o locomotiva "live steam" in actiune. (Ii multumesc lui Calin pentru link!)

Modelul este la scara "G" britanica, adica (in cazul asta) 1:22.5.

In film se vede "comanda manuala" a fluierului, dar nu se vede modul de control al modelului. Presupun insa ca este vorba despre o telecomanda obisnuita cu un servomecanism montat in interiorul locomotivei, care controleaza valva de admisie a aburului si inversorul de sens.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi