Forum Machete,Modelism,Hobby: Alo, tovarasu' e ailalta scara!!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Alo, tovarasu' e ailalta scara!!!

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 September 2017 - 04:54 PM

Imagine atasata: IMG_1278e.jpg

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 September 2017 - 05:38 PM

Nu, nu stau chiar asa de rau cu ochii, dar tot imi trebuie vreo trei perechi de ochelari ca sa lucrez. Apoi, am vrut ca, dupa IAR-ul la 1/32, sa fac un popas si pe la 1/48, pentru ca trecerea la 1/72 sa nu fie prea brusc, instantaneu si dintr-odata! Adica sa-mi adaptez treptat mina si ochii!
Kitul, unul din seria Royal Class, de la Eduard,
Imagine atasata: IMG_1313e.jpg
a fost achizitionat special pentru kit-ul de bord Bf-109 E, pe care l-ati vazut deja.
Imagine atasata: Bord Bf109E_1 022.JPG
Cutia contine piesele necesare realizarii a patru variante de Bf109 E, anume, Bf109E1, Bf109E3, Bf109E4, Bf109E7 , un bord de Bf109E la scara 1/4 si o cana termoizolanta din inox, cu desenul unui Bf109E si o eticheta cu Werk-Nr R0007 pe ea.
Cele noua rame din plastic de culoare maroniu deschis, contin piesele necesare realizarii unui avion in varianta E1 sau a doua avioane in variantele E3, E4, sau E7.
Imagine atasata: IMG_1314e.jpg
Imagine atasata: IMG_1315e.jpg
Imagine atasata: IMG_1316e.jpg
Imagine atasata: IMG_1317e.jpg
Imagine atasata: IMG_1318e.jpg
Injectia este de calitate foarte buna, centrata, cu detalii extrem de fine.
Partile transparente au cupole pentru toate cele patru variante.
Imagine atasata: IMG_1319e.jpg
Mai exista un set de rasina pentru roti si bechie, desi cele din plastic sunt foarte bine realizate.
Imagine atasata: IMG_1322e.jpg
Cele doua foi de decal, perimt realizarea a 12 variante de inmatriculare, inclusiv una romaneasca, 9 galben a lui Ioan Di Cezare.
Imagine atasata: IMG_1323e.jpg
Imagine atasata: IMG_1324e.jpg
Am si o coala de decaluri, de la RaduB, tot pentru Bf109E3
Imagine atasata: IMG_1325e.jpg
Intre cele doua coli, in privinta Crucii Regelui Mihai, apar diferente majore. Pe coala de la Eduard, am sase cruci de dimensiuni diferite: doua mari pentru fuselaj, doua mijlocii pentru intrados aripa si doua mici, pentru extrados aripa. Pe coala lui RaduB, sunt toate de aceeasi dimensiune. Ce e interesant, e ca pe ambele instructiuni de utilizare, suprafata pe care se intind aceste decaluri este aceeasi! Sunt convins ca varianta lui RaduB este cea corecta.
Cutia mai contine si citeva seturi de PE-uri pentu plansa de bord, interior cocpit, bombe si alte detalii exterioare,
Imagine atasata: IMG_1326e.jpg
Imagine atasata: IMG_1327e.jpg
si un set de masti pentru vopsit cupolele.
Intructiunile de asamblare si vopsire sunt clare, intuitive si suficient de detaliate. Defapt sunt cit o revista mai acatarii! Codurile de vopsea sunt pentru Gunze.
Imagine atasata: IMG_1331e.jpg
Imagine atasata: IMG_1332e.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1330e.jpg


#3 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 September 2017 - 07:43 PM

Cu atatea bunatati , o sa iasa traznet .

#4 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2017 - 02:19 PM

Wow te-ai bagat la treaba serioasa de tot Zet-ule.
Kitul este superb...il am si eu si chiar ma gandeam si eu sa-l abordez, cand termin cu Anton-ul.
Acu' ca l-ai inceput tu, o sa te urmaresc cu mare interes.
Deduc ca vei aborda inmatricularea romaneasca.
Dar in cutie sunt 2 kit-uri complete.
Care va fi a 2-a inmatriculare?

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 September 2017 - 04:55 PM

Una din inmatriculari va fi sigur cea romaneasca, 9 galben, Di Cezare. Din pacate aici sunt probleme cu decalurile. Inca nu m-am lamurit, dar e pe cale.
Cealalta inmatriculare va fi una nemteasca, inca nu m-am hotarit la care. Exlud A si K, ramine ceva intre I, J sau L. Mi-ar place L, dar e cam greu de vopsit exact ca in profilul ilustrat. Ma mai gindesc.
Mai e o problema cu flapsul din bordul de atac, care am impresia ca e gresit dimensionat, adica e mai mare cu vreo 2 mm, pe latime. Asta inseamna ca nu se poate face deschis, trebuie lipit, chituit si regravat. Mai au probleme la partile care trebuiesc decupate pentru a fi inlocuite cu PE-uri. Revin cu asta la momentul cind pun pozele.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 September 2017 - 04:59 PM

Am inceput sa pun PE-urile in locurile ce trebuie vopsite pentru a putea inchide fuselajul
Imagine atasata: IMG_1333e.jpg
Imagine atasata: IMG_1334e.jpg
Imagine atasata: IMG_1335e.jpg
Imagine atasata: IMG_1336e.jpg
Imagine atasata: IMG_1338e.jpg
Cel mai greu a fost in baia trenului. Daca as fi incercat sa pun PE-urile in secventa din instructiuni, adica intii asamblezi aripa, apoi pui PE-urile, ar fi fost aproape imposibil. Asa ca intii am lipit baia, piesele D1, D2 pe aripa C1, C2, apoi am lipit PE-urile, cu ceva cazna si pila, apoi am lipit restul aripii C3.
Noroc ca am avut un bun consultant tehnic: :-P
Imagine atasata: IMG_1339e.jpg
As reveni putin asupra decalurilor. Ca o paranteza, trebuie amintit ca Eduard a gresit nitel la dimensiunile flapsului de pe bordul de atac, adica ele sunt mai late cu vreo 1,5 - 2 mm, depinde de desenul dupa care ma iau. Bun, asta inseamna, cum am zis mai sus, ca flapsurile trebuie lipite, locul chituit si apoi regravat la dimensiunea corecta. De lungime sunt OK.
Sa revenim la decaluri. Decalurile de la RaduB au toate aceeasi dimensiune, adica 20,1 mm. Cele de la Eduard au trei dimensiuni: 20,9 mm pentru fuselaj, 17,9 mm pentru extrados aripa si 20,6 mm pentru intrados aripa. Cum spuneam mai sus, in desenele ce insotesc instructiunile pentru asezarea decalurilor, suprafata ocupata de decaluri, pe extrados aripa este aceeasi, desi dimensiunile difera substantial.
RaduB
Imagine atasata: IMG_1340e.jpg
si Eduard
Imagine atasata: IMG_1345e.jpg
Pe aripa machetei, decalul de la RaduB vine cam asa
Imagine atasata: IMG_1341e.jpg
Dupa cum se vede, decalul depaseste linia suprafetelor de comanda, ceea ce in instructiuni nu se vede.
Decalul de la Eduard arta cam asa
Imagine atasata: IMG_1344e.jpg
Se poate observa ca decalul nu mai depaseste linia suprafetelor de comanda. Din experienta mea, niciodata nu am gasit ca insemnele nationale sa treaca si pe suprafetele de comanda, exceptie facind citeva avioane din WWI si Bf-109E3, 37 galben cu cocarde tricolore si Bf-109E3, 39 galben, la care Crucea Regelui Mihai, pe intrados, trece si pe eleroane. La acest 39 galben, crucile de pe extrados si intrados sunt mult mai mici decit cele de pe fuselaj, conform "Les Messerschmitt BF 109 roumains" AirMag Hors Serie Numero 1, Air Magazin, Paris 2001. RaduB, in bibliografia ce insoteste decalul, indica, printre alte lucrari, si aceasta lucrare.
Avind in vedere cele de mai sus, inclin sa cred ca Radu a gresit cu aceste decaluri, varianta corecta fiind data de Eduard. Daca sunt si alte pareri, va rog sa le sustineti aici, dorintea mea nu este de a gasi vinovati, ci de a face o macheta corecta.

#7 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2017 - 06:57 PM

Asta va fi cea mai mica problema a ta...probabil ca ai vazut discutia despre pozitionarea asimetrica a crucilor pe 109e romanesti...a la polonaise...

#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2017 - 07:19 PM

In varianta ideala ( crucile dispuse simetric, cu partea "verticala" incepand fix la linia eleronului ) crucile s-ar incadra perfect intre eleron si voletul de la bordul de atac...Asta daca erau simetrice...

Imagine atasata: 1028579228.JPG
Imagine atasata: IMG_0016.JPG

Nu cred ca aveau vreo greatza sa treaca cu ele peste eleroane daca era nevoie :

Imagine atasata: me109salz2.JPG

#9 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 24 September 2017 - 07:21 PM

Z -tule ai cumva niste fotografii ( nu profil ) de epoca care sa arate unde exact vine pozitionata acea cruce pe aripa ?
In functie de asta poti sa-ti dai seama ce decal sa alegi .
De exemplu decalul lui Radu ar fi foarte potrivit daca l-ai muta mai spre interiorul aripii aproximativ ca in prospectul Eduard , iar cel de la Eduard usor mai spre exterior , cam asa cum arata in profilul decalurilor RB . ( Vezi linia de panou).
Ps . Postam odata cu 1-0-9 :-D

Aceasta postare a fost editata de dany: 24 September 2017 - 08:20 PM


#10 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 September 2017 - 08:00 AM

Am gasit si eu o fotografie mai putin cunoscuta care arata unde era dispusa crucea de sub aripa , in caz ca erau amplaste si sus si jos la fel .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me D5_1.jpg


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 September 2017 - 11:22 AM

Foaia de hirtie este pozitionata exact cum este indicat in prospect, in ambele cazuri.
1-0-9, nu vorbim de cruci asezate "a la poloniese",ci de cruci asezate simetric. Crucea peste suprafata de comanda din poza ta, e probabil la avioanele din Grupul 7 Vinatoare (sau 9, dupa cum scrie in engleza!!!), cum ziceam mai sus, 39 galben.
Ma tem insa ca nu s-a inteles, nu discutam despre POZITIA crucilor, normal, daca o dau mai acana incape, ci despre MARIMEA lor, pentru ca intr-un caz avem cruce de 20 mm si alt caz de 18 mm. Deci, cum e corect, cruci de aceeasi dimensiune sau nu!!!!

#12 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2017 - 12:21 PM

Am inteles, insa ce vroiam sa zic e ca marimea e cea mai mica problema a ta, in conditiile in care nimeni nu are habar unde erau puse crucile pe fiecare avion in parte...Nici la avionul tau nu ( 9 galben) nu se stie precis daca erau sau nu simetrice...

Eu as baga mana in foc ca marimea e egala la toate cele 6 cruci, probabil ca foloseau aceleasi sabloane.

Crucea peste eleron era tipica pentru E-urile de la inceputul campaniei, cele cu crucea cu "mult" albastru.
Si 9 galben a avut la inceput astfel de cruci, dupa prima campanie a primit modelul pe care il ai in decal.
Imagine atasata: b050.JPG

Majoritatea pozelor pe care le avem noi sunt cu e-uri din 42, 43, de la Pipera, Brasov sau Mamaia, cind deja aveau alte cruci, cele mai "latarete"- ca in decalul de la Eduard. Foaia lui Radub iti ofera si varianta corecta pentru un 9 galben din prima campanie

Am mai gasit o poza in care daca tragi o linie imaginara la eleron/flaps, crucea pare pozitionata mai in interior:
Imagine atasata: a126.JPG

alta la care pare mai in exterior :
Imagine atasata: a087.JPG

...oricum nu stiu de ce iti bati capul cu detalii asa insignifiante, cata vreme oricum ai gresit scara intregului model...

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 September 2017 - 02:09 PM

Citeaza

oricum nu stiu de ce iti bati capul cu detalii asa insignifiante, cata vreme oricum ai gresit scara intregului model...
Maestre, asa e, dar sa stii ca e un accident, nu am renuntat la sitari! :-P
Folosindu-ma de prima poza din postul #8 a lui 1-0-9, am ajuns la niste concluzii, corecte, zic eu. Anume, fotografia fiind facuta convenabil, adica cu axa apartului aproape perpendiculara pe planul aripii, am facut niste rapoarte din care am aflat marimea crucii din poza: 18, 6 mm. Tinint cont de erorile de masura si inclinatia usoara a axei, se poate deduce ca, pentru scara 1/48, crucea trebuie sa aiba 20 mm, cum e in decalul lui Radub. Tinind cont de cele de mai sus, si in urma unei discutii constructive cu 1-0-9 ( sa traiesti maestre! :drinks: ), voi folosi decalul lui Radub, crucile mai latarete, pentru varianta cu cinci victorii. Dupa corectarea flapsului din bordul de atac si mutarea cucii mai acana catre fuselaj (poza 2 de mai sus) se rezolva si dilema cu acoperirea suprafetelor de comanda, pentru acest caz.
Multumiri la toata lumea pentru ajutor!!! :give_rose:
The Show Go On, ca sa parafrazam un binecunoscut cintec...

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2017 - 06:43 PM

Yes it must go on :))

O suprapunere absolut empirica peste planurile din aerodetail arata de ce nu se potriveau decalurile de la Radub, si de ce baetzii de la Eduard au dat crucile de pe extrados mai mici.

Imagine atasata: AD01_P~1.JPG

Dupa gafa monumentala cu G6-le la 48 care nu era chiar la 48, ma astept la orice de la oricine :))

Solitia optima e cea pe care ai propus-o, si anume lipirea voletului, chituirea si regravarea pe linia corecta. Cred ca nici nu va mai fi nevoie sa muti crucile mai spre interior...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 25 September 2017 - 06:44 PM


#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 September 2017 - 07:18 PM

Da, 1-0-9, cam asta e diferenta ce trebuie corectata. Deocamdata nu am mai "scotocit" dupa alte probleme, asta mi-a sarit in ochi cind cu decalurile.
Cit despre decaluri, treaba e lamurita: cele de la RaduB.

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 September 2017 - 09:07 PM

Interesant , o eroare de proiectare ar fi fost cam ultimul lucru la care m-as fi gandit avand in vedere cat e de cunoscut acest avion .Tone de documentatie , vreo cateva zboara si acum , altele se gasesc in muzee , putand fi studiate si masuate in voie toate detaliile . Apoi calitatea si cantitatea planurilor , pe alese , multe originale . Apoi asistarea computerizata , daca nu proiectarea integrala pe computer si uneori robotizarea productiei ,te duce cu gandul la o marje foarte mica de greseala , sau in orice caz insignifianta . Apoi scara machetei ... hmmm ... cineva nu si-a prea facut temele probabil ...cred .

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 September 2017 - 09:08 PM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 September 2017 - 04:09 PM

Am vopsit si asamblat acareturile ce vin prin cocpit. Nu am pus in plus decit citeva tevustii, PE-urile au tot ce trebuie.
La colimator, am taiat "geamurile" din kit, acestea fiind foarte groase. Am pus in loc niste bucatele de plastic transparent, folie folosita la retroproiectoare. Pe cel din fata, l-am vopsit fumuriu, Tamiya X-19.
Imagine atasata: IMG_1346e.jpg
Plansa de bord
Imagine atasata: IMG_1352e.jpg
Scaunul, paloniere
Imagine atasata: IMG_1354e.jpg
Conform instructiunilor de montaj, partea de jos a tabloului de bord trebuia montata asa
Imagine atasata: IMG_1353ee.jpg
Chestia mi-a parut complicata si imprecisa, asa ca am taiat putin din acel suport, iar plansa secundara am lilit-o sub cea principla, putin mai in spate.
Lateralele cocpitului
Imagine atasata: IMG_1355e.jpg
Mai am de vopsit niste maruntisuri (mansa, reductorul de presiune oxigen, bechie) dupa care se va asambla fuselajul. La bechie am si o varianta in rasina, care mi-a parut mai fin facuta, asa ca am sa o folosesc pe aceia. La bechia din rasina, peste piston are un fel de manson din piele, la cea din plastic nu. Probabil au existat ambele variante. Eu asa am gasit in documentatie.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 September 2017 - 04:11 PM


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 October 2017 - 04:30 PM

Am refacut zona din dreptul flapsului de pe bordul de atac.
Imagine atasata: IMG_1358e.jpg
Treaba nu a fost prea simpla, dupa slefuire plasticul a ramas extrem de subtire punind problema la gravare si nituire. A iesit, zic eu, destul de bine, totusi.
Totusi este o problema...insurmontabila. Linia de nituri veche incepe de aici si se termina la capatul flapsului.
Imagine atasata: IMG_1358eee.jpg
Dupa mutarea liniei flapsului treaba ar trebui facuta asa
Imagine atasata: IMG_1358eeee.jpg
Din pacate nu se poate, ar trebui prea multe modificari. Asa ca a ramas ca in prima poza de mai sus.
Am asamblat fuzelajul.
Imagine atasata: IMG_1360e.jpg
Treaba a mers destul de bine, cu mici exceptii
pe intrados, in dreptul filtrului/radiatorului de ulei
Imagine atasata: IMG_1361e.jpg
si pe extrados, capacul unde era trusa sanitara a ramas putin cam mare.
Imagine atasata: IMG_1363e.jpg
Sper ca si restul puzzle-ului sa mearga cel putin la fel de bine. Nu am inteles de ce Eduard a ales aceasta cale complicata si cam imprecisa.
Cind am vrut sa pun capota, am constat ca Eduard nu a prevazut o piesa, din plastic, care sa simuleze capacul de acces la buji.
Imagine atasata: IMG_1362e.jpg
E adevarat, exista niste piese din PE, dar nu ai pe ce le lipi/sprijini ca sa le lipesti. Ele sunt exact cit decuparea, deci...dai marunt din buze pina le pui. Ca sa elimin din discutie pomenirea nejustificata a tuturor sfintilor din calendar, am decupat niste bucatele din plastic pe care le-am lipit in locasele respective.
Imagine atasata: IMG_1365e.jpg
Ele sunt lipite putin inauntru, pentru ca PE-urile sa nu iasa in afara machetei.
Acum am doua nedumeriri
1.Imagine atasata: IMG_1358ee.jpg
Existau acele linii de panou. Ca dupa unele documente erau, dupa altele nu! Nu prea vad ce sa caute acolo o imbinare de panouri dar...
2. Imagine atasata: IMG_1366e.jpg
Pe inrados, in zona flapsului de pe bordul de atac, era acea distanta??? La fel, pe unele desene am gasit, pe altele nu. Am gasit o singura fotografie in care se vede acea zona, si se vede un sant destul de discret. Sa zicem 20 mm in real, impartit la 30 face 0,6 mm, cam ce e pe macheta.

#19 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2017 - 05:06 PM

Acu, daca vrei sa dormi linistit la noapte, mai ai ceva de facut : astupa gaura de la bechie.
109e nu era prevazut cu bechie escamotabila, asa ca nu avea gaura acolo, ci o tabla care acoperea frumos totul, din profil nu se observa (si pentru ca e un pic infundata pentru a lasa loc la roata cand se comprima) si lumea presupune ca e ca la F sau G2.

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 04 October 2017 - 05:11 PM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 October 2017 - 12:00 PM

Mersi de atentionare, maestre. In toate desenele pe care le am, acolo e gaura. De asemena, in Messerschmitt 109E, Aero Detail 1, apar niste fotografii care confirma acea gaura
Imagine atasata: bf109e.1.jpg
Imagine atasata: bf109e.jpg
Logic, cum spui si tu, bechia la E nefiind retractabila, acea gaura trebuie astupata.
Doar niste fotografii document de epoca pot infirma sau confirma acea gaura.
Cum ramine cu nedumeririle 1. si 2.????

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 October 2017 - 12:01 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi